Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 17, 2005 6:36 pm

Ullrich wint de Tour nooit meer.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jul 17, 2005 6:37 pm

Jammer van Boogie, maar gewoon een goede prestatie van hem. Hij heeft zich gewoon goed laten zien, daar kan ik alle lof voor hebben!

Lance Armstrong heeft nu definitief gewonnen, een geweldige prestatie! Als hij volgend jaar weer rijdt, zou hij ook gewoon weer winnen.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 17, 2005 6:45 pm

Armstrong is volgend jaar volgens mij 36(geboren in 71?) en volgens mij is het al een unicum dat iemand van 34/35 de tour wint, dus dat is niet zeker lijkt me.
Ullrich wint de Tour nooit meer.
Volgens mij kan Ullrich iedereen minus Armstrong gewoon verslaan hoor. Zeker als hij volgend jaar extra gemotiveerd is omdat hij weet dat Lance er niet meer is

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jul 17, 2005 7:02 pm

Lance is 'pas' 33, dus zou volgend jaar 34 zijn.

Vorig jaar was hij al de oudste tourwinnaar sinds Zoetemelk, maar om het record te krijgen moet hij nog minstens 3 jaar door gaan.

Alexander
Berichten: 8586
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jul 17, 2005 7:38 pm

Als Lance volgend jaar niet meerijdt wint Basso, maar Ullrich zeker niet.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 17, 2005 7:44 pm

Hoe kan je de tour winnen zonder ooit aan te vallen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 17, 2005 7:55 pm

DiegoArmandoMaradona schreef:Hoe kan je de tour winnen zonder ooit aan te vallen?
Speciaal voor jou is de herhaling uitgevonden, want blijkbaar heb je de laatste 30 kilometer gemist vandaag. Basso viel aan en Ullrich moest laten gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2005 8:47 pm

Zou mooi zijn als Armstrong volgend jaar opeens besluit om toch nog een keertje mee te doen, zou dan graag de gezichten van Basso, Ullrich etc. willen zien.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 17, 2005 8:57 pm

Van mij hoeft het niet. De Tour is elk jaar hetzelfde met Armstrong. Spanning nul komma nul. Het zal heel knap zijn maar ik geniet er niet van.
Het stinkt aan alle kanten!

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jul 17, 2005 8:58 pm

Maar een toernooi of een Tour zonder de beste wielrenner is toch ook niks?
IK GELOOF!!!!!!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 17, 2005 9:05 pm

Rishi schreef:Maar een toernooi of een Tour zonder de beste wielrenner is toch ook niks?
Waarom niet? Dan is er ook iemand de beste. Het gaat bij de Tour niet om wie het wereldrecord Alpe d'Huez oprijden verbetert, het gaat om de man tegen man gevechten, het drama. Armstrong en de zijnen benaderen de Tour zo klinisch (heel knap hoor, daar niet van), dat er voor de neutrale toeschouwer weinig te genieten valt. Voor heen was dat trouwens met Indurain ook al zo, waardoor we de laatste vijftien jaar zo'n tien keer een koers zonder spanning hebben gezien.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 17, 2005 9:43 pm

DiegoArmandoMaradona schreef:Hoe kan je de tour winnen zonder ooit aan te vallen?
Moet je aan Ullrich vragen...
Snap dat gedweep met Ullrich van mensen niet hoor.
Jan is de ultieme loser van het peloton, zoveel talent en maar 1 Tourzege.
Schandalig gewoon.

Als Armstrong stopt is het tijdperk Basso aangebroken, die reed iedereen al in de soep in de Giro, reed een hele sterke tijdrit daar.
In de Tour iedereen in de soep exclusief Armstrong natuurlijk.
Leuke renner ook, heeft dankzij Riis ook leren aanvallen :yes:

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » zo jul 17, 2005 9:49 pm

Rasmussen heb zijn bolletjestrui wel ongeveer binnen nu... Er is nog een punt of 140 te verdienen... Rasmussen heeft een punt of 70 voorsprong op Perreiro. Nu gaat die niet specifiek voor de bolletjestrui rijden. Datzelfde geldt voor Armstrong, die zich alleen laat zien op grote cols. Daarvan zijn er nog maar 2, dus Lance gaat het ook niet worden.

De volgende in de stand is Boogerd, vlak daarna volgt Moreau. Dat is de eerste serieuze 'concurrent'. Hij heeft echter 96 punten achterstand. Mission Impossible.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 17, 2005 9:58 pm

Sinds Herrera neem ik die trui niet meer serieus, zeker als Virenque m honderd keer kan winnen.

Leuke klimmer hoor die Rasmussen maar in de grote cols moet hij afhaken, terwijl juist als klimmer hij daar vooraan zou moeten zitten.
Devaluatie van de trui als je t mij vraagt, wel een leuke bonus voor de ploeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41136
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2005 10:22 pm

Rasmussen heeft die trui gehaald op basis van zijn prestaties in de Alpen. Daar ging hij ook met de beste mee om hoog. Nu zit hij constant bij de 2e groep en op basis daarvan kun je concluderen dat niet hij maar Armstrong en daarna Basso betere klimmers zijn.

Het bergklassement gaat zoals je al aangeeft al jaren niet meer naar de beste klimmer. Virenque kon een aardig stukje bergop rijden maar hij was nooit de beste klimmer. De echte toppers interesseren zich niet zo voor dat klassement. Als je één of twee dagen in de aanval gaat en alle punten verzameld heb je een goede kans om te winnen.

Zou het niet een idee zijn om voor elke klim een start en eindpunt te bepalen en vervolgens de tijd van alle renners te meten? Zo kun je bepalen wie de klim het snelste heeft voltooid. Technisch moet dat geen enkel probleem zijn en zo krijg je echt te zien wie er het snelste heeft geklommen.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jul 17, 2005 10:22 pm

Steef schreef:Volgens mij kunnen de rest van de Tour wel weer schriftelijk afdoen.
Maar gelukkig dat de kenners hier echt geloofden in Vino, Basso en al die andere 'toppers'.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2005 10:49 pm

brigade zuid schreef:Tour is beslist, deze week nog een ploegentijdrit en dan staat Armstrong 2 minuten en meer voor op de rest van zn concurrenten, als je al van concurrenten mag spreken.
B)

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » zo jul 17, 2005 11:15 pm

San Marco schreef: Als Armstrong stopt is het tijdperk Basso aangebroken, die reed iedereen al in de soep in de Giro, reed een hele sterke tijdrit daar.
Let ook op Valverde. Die nadert langzamerhand de leeftijd waarop Indurain en Armstrong hun hegemonie begonnen te vestigen, zo rond hun 26e levensjaar.
Als hij zijn tijdrit wat weet te verbeteren, zonder dat dit teveel ten koste gaat van zijn ijzersterke klimmen, wordt met name hij m.i. een geduchte kandidaat tourwinnaar.
Basso is nu nog ietsje all-rounder en fysiek nog wat sterker maar heeft i.t.t. Valverde niet zo geweldig veel groeimogelijkheden meer, want in de volgende tour nadert hij toch alweer de 29. Die kan hij nog wel winnen, daarna wordt het voor hem al een stukje moeilijker. Ik zie in ieder geval geen jarenlang tijdperk Basso in het verschiet.
Overigens ben ik ervan overtuigd dat, ondanks alle kritiek, Lance Armstrong nog gemist gaat worden in de volgende tour.
Het zal op zich best een stuk spannender worden, maar je ontkomt er niet aan dat de winnaar toch met hem zal worden vergeleken. Zeker volgend jaar zal de vraag nog worden gesteld of de winnaar ook die formidabele Texaan zou hebben geklopt. Armstrong's geest en schaduw zal zeker nog een tijdje boven de ronde hangen.

Lionel
Berichten: 47598
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Bericht door Lionel » zo jul 17, 2005 11:24 pm

Dat is dus precies wat ik bedoelde. Als Michael Schumacher afgelopen jaar was gestopt zou de prestatie van de nummer 1 op dit moment toch een stuk minder bewonderingswaardig zijn, zelfde geldt voor volgend jaar.
IK GELOOF!!!!!!

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » ma jul 18, 2005 1:50 am

Jan is de ultieme loser van het peloton, zoveel talent en maar 1 Tourzege.
Schandalig gewoon.
Wel een loser die 6 of 7 keer van de laatste 10 jaar op het podium stond.

Niet slecht voor een loser

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » ma jul 18, 2005 7:03 am

DiegoArmandoMaradona schreef: Wel een loser die 6 of 7 keer van de laatste 10 jaar op het podium stond.

Niet slecht voor een loser
Niet slecht voor een loser nee.

Met Riis als ploegleider had hij allang zijn tweede Tourzege gepakt.

Rembrandt III
Berichten: 2018
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 9:11 am

Bericht door Rembrandt III » ma jul 18, 2005 8:09 am

Marillion schreef:Rasmussen heeft die trui gehaald op basis van zijn prestaties in de Alpen. Daar ging hij ook met de beste mee om hoog. Nu zit hij constant bij de 2e groep en op basis daarvan kun je concluderen dat niet hij maar Armstrong en daarna Basso betere klimmers zijn.
Rasmus heeft zijn bolletjestrui gepakt in die ene etappe vóór de echte Alpen, en verder zijn zijn prestaties in Alpen en Pyreneen ongeveer gelijk hoor...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33962
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jul 18, 2005 9:12 am

George Hincapie, 'n Amerikaans mirakel
Door Jan Raas

Als je wedstrijden als Kuurne-Brussel-Kuurne, Gent-Wevelgem en de Driedaagse van De Panne kunt winnen en vaak ook in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix een hoofdrol vervult, ben je een sterke wielrenner die vooral op de vlakkere wegen goed uit de voeten kan.

Je ziet niet vaak dat dit type renners later in het seizoen ook tot de betere klimmers behoort in een grote ronde.

Ik heb het uiteraard over de ervaren Amerikaan George Hincapie, een sterke renner die al jaren in de ploeg van Armstrong rijdt. Maar wat hij in deze Tour de France laat zien, is - zachtjes uitgedrukt - verbazingwekkend.

Hij is altijd in de buurt van zijn kopman en boezemvriend Armstrong te vinden en heeft bovendien nog tijd om op te treden als wegkapitein. In de twee Alpenritten reed hij tempo bergop voor de gele trui toen de kopgroep al was uitgedund tot minder dan 15 renners!

Gisteren won hij zelfs de koninginnenrit door de Pyreneeën. Al was dat grotendeels te danken aan het feit dat hij zich, als ploeggenoot van Armstrong, in de vluchtgroep kon beperken tot een afwachtende manier van koersen. Maar dan nog: je moet het wel doen.

Hincapie, in het voorjaar de man van de waaiers en de man die over kasseien vliegt, klimt als een echte berggeit met de besten over de hoogste cols. Het lijkt een mirakel.

Tegenover journalisten heeft hij verteld dat zijn sterk verbeterde klimmerscapaciteiten het resultaat zijn van een veranderde trainingsaanpak in de afgelopen winter. Zeker weten dat heel veel renners, die bergop grote problemen hebben, nieuwsgierig zijn naar die trainingsaanpak.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jul 18, 2005 9:27 am

Zonde dat Hincapie de etappe won, al zag je het aankomen.
Geen meter kopwerk verricht, ik hou daar niet van :nooo:
Maar goed, wel een enorm knappe prestatie natuurlijk !

Boogerd reed ook erg sterk, ontzettend jammer dat hij net niet goed genoeg was. Misschien had hij afgelopen zaterdag toch te veel gegeven, toen eindigde hij zeer knap als 21e. Achteraf had hij zich beter kunnen sparen, maar ja. Dat is nu makkelijk praten natuurlijk.

Rasmussen viel zaterdag wat tegen, maar hij had gisteren wel een fantastische eindsprint in huis :worshippy:
Dat Ullrich zich moest laten voortslepen door de helemaal kapot gereden Sevilla was een vrij triest gezicht trouwens...mede daarom vind ik het zo mooi dat Rasmussen de schade nog wist te beperken.

PS: Lance bewees nog steeds the boss te zijn, grote klasse :xyxthumbs:
En Basso laat zich eindelijk weer zien !

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48006
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 18, 2005 9:38 am

Steef schreef:
Steef schreef:Volgens mij kunnen de rest van de Tour wel weer schriftelijk afdoen.
Maar gelukkig dat de kenners hier echt geloofden in Vino, Basso en al die andere 'toppers'.
Je blijft toch altijd hopen he. Als ik vanaf dag 1 achter de buis ga zitten met het gevoel van: 'wie wordt er nummer 2?', dan vind ik er al een stuk minder aan. Eindelijk weer een tijdperk afgesloten nu, want de 'tussentours' zijn toch altijd een stuk interessanter en spannender.

Plaats reactie