Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za jul 16, 2005 10:55 am

Harm schreef:@SanMarco. Denk je echt dat Pantani ooit drugsvrij heeft kunnen koersen? Ik vind het zo'n zielige, maar tegelijkertijd ook interessante man. Hij kon niet met, maar ook niet zonder het wielrennen. Ik denk dat hij altijd is blijven gebruiken, hij was zo hongerig naar succes en vanwege zijn labiliteit denk ik dat hij geen nee kon en wilde zeggen tegen prestatieverbeterende middelen.
Het hele peloton is gedrogeerd Harm, Pantani dus ook.
Hij is ooit 'betrapt' met een hema van 60 als ik me niet vergis.
Dat zegt toch genoeg.
Overigens, Pantani was absoluut niet zielig, hoe hij gestorven is is natuurlijk wel heel droevig X'C
Kapotgemaakt door dezelfde mensen die dankzij wielrennen/hem een leven hebben :pukey:

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » za jul 16, 2005 5:04 pm

Heerlijke overwinning van niet-aanvaller Totschnigg vandaag.
Mooie tranen, hij heeft het wel verdiend deze oude strijder.
Beloning voor een zeer verdienstelijke carriere.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 16, 2005 7:11 pm

San Marco schreef: Die vergelijkingen slaan nergens op.
Natuurlijk waren Hinault en Eddy betere renners, wat is je punt?
Tsja, die DAM beweert anders hoor. Ik niet.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » za jul 16, 2005 7:56 pm

Tour 5 tegen 6(7?)
Vuelta 2 tegen 0
Giro 3 tegen 0
WK 1 tegen 1
Dauphine 3 tegen 2
Klassiekers 6 tegen 2 (Is de Waalse pijl een echte klassieker, ik vind van wel in elk geval)
GP des nations 5 tegen 1(Welke koers is dit?)
Ronde van Zwitserland 0 tegen 1
Midi Libre 0 tegen 1

Ik weet zeker dat Hinault graag zijn 5 overwinningen in Spanje en Italie zou willen ruilen tegen 2 tours en verder heeft Hinault dus wat meer klasiekers gewonnen. Dat is het voornaamste verschil.

Hoeveel etappes heeft Armstrong gewonnen en hoeveel Hinault?

P.S. Je zou eigenlijk ook moeten kijken naar het aantal deelnames, maar dat zal wel lastig zijn om te vinden
Tsja, die DAM beweert anders hoor
Waar precies?

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za jul 16, 2005 8:08 pm

Het komt er wat mij betreft op neer dat elk van de drie (Merckx, Hinault, Armstrong) een kampioen was/is in zijn eigen tijd. Een tijd die eigen specifieke kenmerken had en heeft. Daarom is de discussie wie de grootste was eigenlijk zinloos. Je komt er nooit uit.
Maar die Armstrong lijkt af en toe echt van een andere planeet. Ook vandaag weer. Ook zonder ploegmaats in zijn nabijheid is de man ongenaakbaar. Wat een superatleet.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » za jul 16, 2005 8:13 pm

Waar zijn Indurain en Anquetil?

Armstrong was op zijn 16e toch al Amerikaans kampioen triatlon toch?

Eric Heiden was ook een superatleet bijvoorbeeld terwijl bijvoorbeeld Indurain geen superatleet was maar wel het perfecte lichaam had voor duursporten en dan met name wielrennen.
Laatst gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op za jul 16, 2005 8:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 16, 2005 8:14 pm

DiegoArmandoMaradona schreef:
Ik vind Merckx en een Hinault grotere renners als Lance. Verder vind ik het seizoen van Vino indrukwekkender als het seizoen van Lance
Wat heeft Hinault meer gewonnen dan Lance?
Of wist je gewoon niet wat Hinault heeft gewonnen en was dit meer een vraag?

Ullrich reed vandaag het karretje Vino in de prak. Elke keer als Vino aanging was het Ulli die hem terughaalde. X'C
Het maakt het besluit van Vino voor welk team hij volgend jaar gaat koersen wel makkelijker.

Vandaag serieuze aanvallen op de gele trui en dat alleen om dat men een keer niet op de laatste klim aan gaat. Nogmaals, zodra je dat treintje in de prak rijdt is het een stuk aangenamer fietsen en maak je een betere kans om Lance pijn te doen. Helaas ziet men dat veel te laat in.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » za jul 16, 2005 8:17 pm

Of wist je gewoon niet wat Hinault heeft gewonnen en was dit meer een vraag?
Ik dacht dat de betekenis van ? toch vrij duidelijk is maar ik heb Hinault nooit zien koersen dus ik ken alleen de verhalen van horen zeggen

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za jul 16, 2005 8:40 pm

Peter schreef: Ullrich reed vandaag het karretje Vino in de prak. Elke keer als Vino aanging was het Ulli die hem terughaalde. X'C
Het maakt het besluit van Vino voor welk team hij volgend jaar gaat koersen wel makkelijker.
Dat zie ik wat anders.
Met alle respect voor zijn aanvalslust maar het is veel meer Vino zelf die zijn karretje in de prak rijdt. Hij moet zijn demarrages namelijk voortdurend bekopen met een stevige terugval. Hij kan het verhoogde tempo steeds maar even volhouden. Eigenlijk zijn het allemaal onbezonnen acties waarvan je vantevoren weet hoe het afloopt.
Ik vind het niet leuk om te zeggen over je favoriet maar Vino heeft helaas simpelweg niet voldoende inhoud en klimmerscapaciteiten voor het echte hooggebergte. Die demarrages zijn allemaal op zich wel leuk om te zien en best prijzenswaardig, want het brengt wat leven in de brouwerij, maar Vino moet wel gaan oppassen dat hij geen karikatuur van zichzelf maakt. Zo'n demarrage aan de voet van de laatste col bijvoorbeeld krijgt iets belachelijks want onzinnigs als je eerder zo keihard werd gelost.
Hij had daarom toen beter nog wat laatste hand- en spandiensten aan Ullrich kunnen verlenen. Want het was niet Ullrich die hem eerder terughaalde, hij viel zelf terug, het was zijn eigen falen.
Ullrich kan namelijk in principe niemand terughalen want die klimt nagenoeg altijd in hetzelfde tempo.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Bericht door beelzebub » za jul 16, 2005 9:06 pm

Ik heb niet het hele topic doorgespit, maar hier staat wel een interessant interview met de Daniel Coyle, de schrijver van 'Lance Armstrong's War', een van de laatste biografieen over 'm.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » za jul 16, 2005 10:56 pm

De etappe van zondag wordt ook leuk, 4 van de 1ste en 1 van de buitencategorie, ik weet zeker dat het peleton er nu al hoofdpijn van heeft.
Ik hoop dat er vanaf het begin weer gereden wordt, ben alleen bang dat voor het eerst deze tour men een beetje rustig aan gaat doen, ik gok dat de eerste paar bergen vrij rustig genomen gaan worden maar ik hoop het niet, knallen met die handel.

Jim
Berichten: 2497
Lid geworden op: di okt 28, 2003 1:30 pm

Bericht door Jim » za jul 16, 2005 11:34 pm

DiegoArmandoMaradona schreef:Ik dacht dat de betekenis van ? toch vrij duidelijk is maar ik heb Hinault nooit zien koersen dus ik ken alleen de verhalen van horen zeggen
Hinault was eigenlijk eenzelfde type renner als Indurain met dat verschil dat Hinault een veel dominantere persoonlijkheid was. Indurain, maar dat zullen de meesten hier nog wel weten, was meer het stille, introverte, bedeesde type, dat zichzelf eigenlijk niet graag op de voorgrond plaatste.
Hinault was een echte baas, de patron van het peloton. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Merckx en Armstrong. Het blijkt dat de echte topvedetten dominante "klootzakken" zijn en misschien moet dat ook wel om zo extreem goed te kunnen zijn. Indurain is dus wat dat betreft de uitzondering die die regel bevestigd.
Hinault en Indurain waren (net als Ullrich) renners die in de tijdritten hun grote winst maakten. Om daarna in de bergen meestentijds controlerend te rijden. Het waren zeker geen geboren klimgeiten maar klommen op de macht op grote versnellingen. Ook Merckx was eigenlijk meer een machtklimmer dan een geboren klimmmer maar wel veel aanvalslustiger. Die wilde werkelijk elke etappe en ieder klassement winnen en was zo goed dat hem dat vaak nog lukte ook. Vandaar zijn bijnaam 'de kannibaal'. Gevolg was wel dat Merckx relatief vroeg "opgebrand" was en aan het einde van zijn carriere nog enkele flinke nederlagen leed.
Naar mijn mening is Armstrong qua type coureur eigenlijk toch de meest complete renner van allemaal. IJzersterk in de tijdritten en ook in de bergen kent hij, m.u.v. Pantani in zijn toptijd, nauwelijks zijn gelijke.
Merckx benadert Armstrong qua compleetheid het meest maar Merckx heeft in tegenstelling tot Armstrong in de bergen dus toch enkele gevoelige nederlagen geleden.
Met name tegen Luis Ocana in de tour van 1972 (die Merckx later toch nog won omdat Ocana viel in de afdaling van de col de Mente en moest opgeven in de gele trui terwijl hij op dat moment rond de 8 minuten voorsprong had in het algemeen klassement) en tegen Bernard Thevenet in de ronde van 1975.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 17, 2005 11:23 am

Vinokourov komt inderdaad tekort voor het hooggebergte. Zelfs nadat hij dit jaar daar volledig is op gaan trainen redt hij het niet. Ik had er meer van verwacht, zoals ik al eerder heb aangegeven in dit topic, want ik zag in hem de grootste belager van Armstrong. Vinokourov is zoals je ook al stelt de man without a plan. Impulsief rijdend en hij weet zijn aanvallen niet te doseren, en aangezien hij niet sterk genoeg is moet hij zijn aanvallen doseren. Toch vond ik het gisteren frappant dat zodra Vino wegsprong, Ullrich op de kop ging rijden. Getuigt wat mij betreft niet echt van een Team. Men is meer met hun eigen bezig, dan bijvoorbeeld echt een team vormen rondom 1 van de speerpunten.

Ik weet niet of jij hetzelfde gevoel had, maar ik heb gisteren voor het eerst een echte strijd gezien in de Tour sinds 7 jaar. Eindelijk durfde men Lance aan te vallen en dat zelfs op de eerdere cols, waardoor hij geïsoleerd kwam te zitten. Iets waar men dus ook 7 jaar te laat mee is begonnen. Armstrong liet zien dat hij gisteren toch weer de sterkste was, maar ik heb strijd gezien en de verschillen bleven klein. Het komt helaas nog niet in de buurt van de spanning die er was gedurende de Giro, maar dat we de DSC trein niet hebben gezien was al een hele vooruitgang.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2005 1:50 pm

Het belang van die ploeg wordt volgens mij nog wel eens een beetje overschat. Het is leuk hoor, zo'n trein van Discovery renners die een hoog tempo rijden. Maar Armstrong moet er toch echt net zo hard achteraan fietsen als zijn concurrenten. Als renners dat tempo niet kunnen bijhouden en dus moeten lossen kunnen ze Armstrong sowieso niet bedreigen.

In de bergen is het voornamelijk één tegen één. Een ploegmaat kan hulp bieden met materiaal of eten en drinken maar de klassementsrenner zal toch echt zelf zo hard mogelijk tegen die berg op moeten rijden.

Vandaag ontwikkelt de etappe zich voor de Rabobank overigens erg goed. Er zitten in de kopgroep nog wel wat andere kandidaten maar ik geef Boogerd een goede kans om vandaag te winnen. Hij heeft zo'n 18 minuten voorsprong te verdedigen op de grote mannen. Als hij niet helemaal stuk gaat moet Michael ver kunnen komen. Zou wel mooi zijn als hij wederom de koninginnenrit weet te winnen......

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2005 3:01 pm

Ik denk dat Boogerd aan het begin van de volgende klim wat moet gaan proberen als hij tenminste nog wat overheeft. Wanneer dit groepje zo doorgaat dan worden ze nog bijgehaald.

Nu maar hopen dat ze de laatste klim wat op reserve hebben gereden. Boogerd heeft in dit groepje goede kansen op een overwinning. Volgens mij is hij de sterkste.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 17, 2005 3:07 pm

Aan Sio heeft hij in ieder geval een goeie. Sevilla moet er nu al weer af. Caucchioli en Sio zijn wat mij betreft het sterkst. Boogerd maakt ook een goede indruk, net zoals Hincapie.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2005 3:52 pm

Als Hincapie maar niet wint, die heeft de hele dag niks gedaan in de kopgroep en nu ze met zn drieen zijn ook niet, alsof Boogerd en die Pereiro een gevaar vormen voor de gele trui, want onder dat mom doet hij geen kopwerk.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2005 4:08 pm

Dit gaat Hincapie winnen. Jammer dat Boogerd niet kon aanpikken.

Ik snap niet zo goed waarom die Pereiro al het kopwerk blijft doen. Als ik hem was liet ik Hincapie toch ook werken. Die sprint er straks langs en dan staat Pereiro ook met lege handen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2005 4:16 pm

Wat is die Hincapie een lafbek zeg, die Pereiro had moeten winnen, de hele dag helemaal niks aan werk gedaan.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jul 17, 2005 4:32 pm

Marillion schreef:Dit gaat Hincapie winnen. Jammer dat Boogerd niet kon aanpikken.

Ik snap niet zo goed waarom die Pereiro al het kopwerk blijft doen. Als ik hem was liet ik Hincapie toch ook werken. Die sprint er straks langs en dan staat Pereiro ook met lege handen.
Ik denk dat Pereiro voor zijn klassement reed.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 17, 2005 4:49 pm

Jöhnk schreef:Ik denk dat Pereiro voor zijn klassement reed.
Dat lijkt me niet.
Hincapie die de koninginnerit wint, bevestiging van de Dauphine.
Mooi hoor.

En nog even dit, jammer dat er geen echte klimmers meer zijn.
Ja, die kleine Rujano en Simoni in de Giro, al is Simoni ook een aangeleerde klimmer.
De tik-tik klimmers lijken welhaast uitgestorven, slechte zaak :sad:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jul 17, 2005 5:27 pm

Pereiro stond op 'slechts' 15 minuten van de top-10, en was na het wegvallen van Kroon de motor van de kopgroep (samen met Boogerd).

Of hij in de laatste kilometers ook nog voor zijn klassement reed, dat lijkt mij idd. niet, maar een weldenkend mens gaat toch niet 'zomaar' met Hincapie naar de streep.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 17, 2005 6:10 pm

Ik weet niet of jij hetzelfde gevoel had, maar ik heb gisteren voor het eerst een echte strijd gezien in de Tour sinds 7 jaar. Eindelijk durfde men Lance aan te vallen en dat zelfs op de eerdere cols, waardoor hij geïsoleerd kwam te zitten. Iets waar men dus ook 7 jaar te laat mee is begonnen. Armstrong liet zien dat hij gisteren toch weer de sterkste was, maar ik heb strijd gezien en de verschillen bleven klein. Het komt helaas nog niet in de buurt van de spanning die er was gedurende de Giro, maar dat we de DSC trein niet hebben gezien was al een hele vooruitgang.
Armstrong heeft toch vaak genoeg in die 7 jaar iedereen naar huis gefietst in de bergen

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 17, 2005 6:15 pm

Jöhnk schreef:Pereiro stond op 'slechts' 15 minuten van de top-10, en was na het wegvallen van Kroon de motor van de kopgroep (samen met Boogerd).

Of hij in de laatste kilometers ook nog voor zijn klassement reed, dat lijkt mij idd. niet, maar een weldenkend mens gaat toch niet 'zomaar' met Hincapie naar de streep.
Sio heeft een vrije rol binnen zijn ploeg.
Landis is na het afhaken van Botero de absolute kopman, Sio mag voor etappes gaan.
Dat hij dan minuten terugpakt voor het klassement is een mooie bijkomstigheid.

Dat ie met Hincapie naar de finish rijdt is niet meer dan logisch, hij zal zelf gedacht hebben Hincapie wel te kunnen afschudden.
Hij kan moeilijk zn benen stilhouden.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 17, 2005 6:31 pm

Even een klein vraagje. Ullrich heeft op dit moment 1 keer de tour gewonnen en hij is 5 keer 2e geworden.

Met een super tijdrit kan hij Rasmussen in halen en dat zou dan zijn 7e podiumplaats zijn.

Tijdens de Tour van volgend jaar is hij 32(wordt 33 in december) en stel dat hij dan wint(of een podiumplaats haalt) heeft hij dan de meeste podiumplaatsen aller-tijden in de Tour?

Zoetemelk heeft er 7(1 keer 1e, 6 keer 2e) en Armstrong waarschijnlijk 7

En stel dat hij de tour nog 1 of eventueel 2 keer weet de winnen maakt dat hem dan een van de grootste tourrenners aller tijden?

Plaats reactie