Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 10, 2005 4:07 pm

Ik verheug me nu al op overmorgen :)

Tinus
Berichten: 29
Lid geworden op: vr mei 13, 2005 6:43 pm

Bericht door Tinus » zo jul 10, 2005 4:24 pm

Rasmussen steeg echt boven zichzelf uit vandaag. geweldige ontsnapping. Zag Weening na de finish weer bij een interview. Ik ben eerder in dit topic enigszins cynisch over hem geweest, maar ik vrees dat ik m'n woorden gedeeltelijk terug moet nemen. Hij is er nog lange niet, maar hij maakt op mij wel een zeer zelfbewuste indruk. Laat zich niet gek maken.

Boogie lijkt zich trouwens te gaan schikken in een knechtenrol voor Menchov. Hij komt op mij iets te relaxed over voor de camera. Maar ja, als ze bij Rabo allemaal zo los komen als Rasmussen vandaag...ik durf er niks meer over te zeggen.
De geur van gras en kroketten...

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo jul 10, 2005 4:42 pm

Wat denken jullie? Is er nog iemand die Armstrong kan bedreigen?
Het stinkt aan alle kanten!

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » zo jul 10, 2005 4:54 pm

Geweldige overwinning van Rasmussen. De Tour is eigelijk voor Rabo al meer dan geslaagd, maar stiekem hoop ik toch nog op een zege van Boogerd of Dekker.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 10, 2005 4:55 pm

Zeker. Ik roep al vanaf het begin dat hij dit jaar niet wint. Het klassement is niet zo statig als anders. Iedere top20 (klassement)renner moet in de gaten worden gehouden door Lance. Als men in het hooggebergte dan in een spervuur van aanvallen komt zie ik nog wel wat verrassends gebeuren. Lance is lang niet zeker.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 10, 2005 5:06 pm

Armstrong vindt het wel best, die laat overmorgen lekker CSC overmorgen op kop rijden en hij rijdt Voigt toch wel aan gort.

Prettig voor hem dat hij nu niet in geel rijdt

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 10, 2005 5:10 pm

joey schreef:Wat denken jullie? Is er nog iemand die Armstrong kan bedreigen?
Nee, ik zou niet weten wie. Hij staat voor op al z'n concurrenten, in de laatste tijdrit pakt ie nog weer tijd, hij hoeft alleen maar te volgen meer niet en ik ga ervan uit dat die slechte dag van gister, van de ploeg Armstrong een incident was.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jul 10, 2005 5:37 pm

Men vreest voor een gebroken rib bij Ullrich.

Saaie etappe vandaag, trouwens. :sad:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jul 10, 2005 7:20 pm

Als één iemand Voigt en Moreau en het gehele peleton voor weet te blijven, dan vind ik een wedstrijd niet saai hoor. Alleen jammer dat Vino niets geprobeerd heeft. Basso kon niets omdat voigt vooraan zat en Ullrich was blijkbaar geblesseerd.

Maar misschien moest Vino wel voor de zekerheid bij Ullrich blijven, zo goed kwam de Discoerytrein vandaag weer niet over. Ook al reden ze niet voluit, ze hadden in mijn ogen toch zonder problemen dichterbij moeten komen bij Rasmussen als ze in topconditie waren.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 10, 2005 8:16 pm

Maar nu Voigt het geel heeft heeft Armstrong overmorgen niks te vrezen van Basso en moet CSC de koers gaan bepalen.

Dat komt Armstrong prima uit
Laatst gewijzigd door DiegoArmandoMaradona op zo jul 10, 2005 8:24 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » zo jul 10, 2005 8:22 pm

Hoezo heeft Armstrong overmorgen niets te vrezen van Vino?

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 10, 2005 8:26 pm

Foutje. Zie edit.

Basso zal in elk geval niet zijn eigen rijder uit het geel rijden, dus dat is prima bekeken van Armstrong

Al kan Basso volgens mij toch niet aanvallen maar das een andere discussie

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jul 10, 2005 8:28 pm

Heb je dezelfde Giro als mij gezien?

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jul 10, 2005 8:50 pm

Ja, maar de tour is wel van een ander niveau

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » zo jul 10, 2005 8:55 pm

Maar de giro is geen tour, ik moet nog zien wie er aan gaat vallen van de grote jongens, Vino zal het nog wel eens proberen, het enige wat Ullrich doet is volgen en dan win je nooit, de rest is niet goed genoeg en een tikkeltje bang ook, anders zouden ze het wel vaker proberen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma jul 11, 2005 8:26 am

Het hangt er denk ik vanaf wie de sterkste ploeg heeft. Als de ploeg van Armstrong zo sterk is als vorig jaar, kan ie het halen. Dan wordt er te weinig tijd gewonnen door zijn concurrenten in de bergen, en gaat Armstrong het verschil maken in de tijdrit. Komt ie te vroeg alleen te zitten, dan kan Armstrong het nog heel moeilijk krijgen, want dan zullen zijn concurrenten hem kapot demarreren. Wel jammer van de val van Ullrich trouwens, dat zal hem zeker geen goed doen. Dan moet het eerder van Vino en wellicht Klöden komen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 11, 2005 8:31 am

Duke schreef:Komt ie te vroeg alleen te zitten, dan kan Armstrong het nog heel moeilijk krijgen, want dan zullen zijn concurrenten hem kapot demarreren.
Maar dan mag een Vino niet wachten tot de laatste berg, want daar geldt doorgaans het recht van de sterkste, en Vino is strikt genomen toch minder sterk dan Ullrich/Klöden/Armstrong/Basso/Horner wanneer het bergop gaat.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 11, 2005 9:31 am

Ze moeten Lance gewoon niet met een treintje naar de laatste berg toe brengen. Daar ligt het hele euvel. Voorgaande jaren waren er nog 5 helpers op de laatste klim. Dat maakt het zo ongelooflijk lastig om het Lance moeilijk te maken. Men moet gewoon eerder aanvallen. De CSC en T-Mobibe ploegen hebben nog genoeg troeven in handen. Probeer het met Voigt, Sastre, Julich en Basso als laatste troef. Bij T-mobile kan je Sevilla en Guerini naar voren sturen, en dan een klim later gokken op Klöden, Vino of Ullrich. Rij die DSC trein toch eens aan gort zou ik zeggen. Op de laatste klim moet Lance geïsoleerd zijn, waarbij je hem dan met een spervuur van aanvallen kan bestoken. Laat Lance de boel maar terughalen. Als blijkt dat hij gewoonweg te sterk is en dus gewoon een counteraanval plaatst heb je het in ieder geval geprobeert. Ik word er nu een beetje moe van. Iedereen laat zich eenvoudig naar de slachtbank leiden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 11, 2005 9:51 am

Ik denk persoonlijk niet dat Armstrong warm of koud wordt van Sevilla of Guerini, hij zal zijn ploeg dan ook geen trap meer laten doen als zulke mannen een speldenprik uitdelen, vermoed ik. Ik zou willen zeggen tegen Vinokourov en Klöden: ga aan op de eerste klim, kijken wat Armstrong ('bewaakt' door Ullrich) doet. Durft hij te reageren of laat hij zijn ploeg strak tempo rijden? En welke mannen in zijn ploeg kúnnen het tempo überhaupt strak houden? Popovych, Tricky Beltran, Savoldelli? Ik moet het nog zien.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jul 11, 2005 9:59 am

ff iets anders... :sad:


Nederlandse fietser overlijdt op Alpe d'Huez

GRONINGEN - Een 35-jarige Groninger is tijdens een wielerrace op de Alpe d' Huez overleden. De man gleed zaterdag in een haarspeldbocht van de weg af, stortte via de berm tien meter naar beneden en kwam terecht op een betonnen paal.

Hij was op slag dood. Dat heeft een woordvoerder van Wielervereniging De Kannibaal maandag gemeld.

Bron: http://www.nu.nl/

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma jul 11, 2005 11:13 am

Zo te lezen heeft gisteren iedereen zijn zin gekregen, ook Lance:
Etappe van cadeautjes
Door Léon de Kort

Dankzij een ongelooflijke solovlucht van Michael Rasmussen beleefde Rabobank - na de zege van Pieter Weening op zaterdag - een weergaloos weekeinde.

Maar dat gold ook voor CSC, dat de gele trui heroverde, én voor Discovery Channel waar Armstrong lachend afstand deed van de koppositie.

Elk wat wils. Lance Armstrong uit het geel, Jens Voigt in het geel, en Michael Rasmussen die na 23 jaar dromen van een ritzege in de Tour met de bolletjestrui om dat frêle lijf wakker wordt op het erepodium van de Ronde. Een dag van cadeautjes was het gistermiddag.

Dat wil niet zeggen dat Rasmussen er niet hard voor heeft moeten zwoegen. Integendeel: wie nagenoeg solo van A naar B fietst over een parkoers dat uitpuilt van de lastige obstakels, en wie dat bovendien doet met een gemiddelde snelheid van ruim 41 km/uur, verdient de eer en roem die de renner van Rabobank ten deel viel. De renner ook die maar wat graag de opvolger van de inmiddels gestopte bergkoning Richard Virenque wil worden. En het moet gezegd: Rasmussen is hard op weg dat te realiseren.

Jens Voigt stapte een week geleden in de Vendée met andere ambities op de fiets. Als knecht voor kopman CSC's Ivan Basso wist hij dat hij zijn aanvalsdrift zou moeten intomen. ,,Maar dat het zó erg zou zijn, had ik niet gedacht. Elke morgen weer heb ik 's morgens bij de ploegbespreking gevraagd of ik me in de ontsnappingspogingen mocht mengen. 'No', was het antwoord van Bjarne (Riis). Tot vanmorgen. 'Iedereen blijft ook vandaag bij Basso. Behalve Jens', zei Bjarne plotseling. Ik blij natuurlijk. Het was mijn laatste kans om het geel nog te pakken'', aldus de geboren verteller.

De lange tocht die de van zijn halsband bevrijde Duitser ondernam - eerst in het gezelschap van een coureur of zeven, later alleen met Christophe Moreau - bracht precies wat hij ervan verwachtte. De vlucht kreeg de goedkeuring, nee, zelfs de zegen van Armstrong. Want de Texaan had andere bedoelingen. Verlost worden van het geel was prioriteit één van Discovery Channel, een gedegen troepen-inspectie punt twee.

Met het vertrek van onder anderen Voigt, al vroeg in de negende rit, viel de wedstrijd vrij eenvoudig in de gewenste plooi. De kompanen, die daags voor de rustdag een extra inspanning geen verspilde moeite vonden en in het spoor van Voigt sprongen, vormden geen gevaar. ,,Controleren volstond, de enige opdracht was de voorsprong niet boven de tien minuten te laten komen'', verklaarde ploegleider Johan Bruyneel van Discovery Channel. Het niet al te strak geregisseerde spel bood vervolgens alle ruimte te inventariseren hoe de acht helpers van 'the Boss' er conditioneel aan toe waren.

De oorzaak daarvan lag in de etappe van zaterdag. Voor het eerst sinds Armstrong zijn rentree maakte als compleet ronderenner, gebeurde er iets wat hem nooit eerder was overkomen. Twee venijnige aanvallen op de Col de la Schlucht van Alexandre Vinokourov, een offensief van Moreau en daarna Alejandro Valverde braken het verweer van de Amerikaanse slippendragers. Een voor een begaven zijn ploegmakkers het. Armstrong kon slechts verbaasd en geërgerd toekijken hoe hij volkomen geïsoleerd raakte in een groep van wel 50 man. Het had overigens voor zijn positie in de rangschikking geen nadelige gevolgen: hij arriveerde net als alle uitdagers op 27 seconden van Pieter Weening.

De tijdelijke hapering van de normaal zo perfect afgestelde machine opende uiteraard ogenblikkelijk het bal der speculaties. Bruyneel schoof gistermorgen echter alles lachend van tafel, maar ontkende wel dat het blufpoker was geweest. ,,De hele ploeg bleek gewoon niet in orde op deze klim. Het is raden naar de reden.'' Zijn assistent Demol: ,,Waarschijnlijk heeft iedereen onderweg onvoldoende gegeten en gedronken. Werd het werk toch een tikkeltje te licht opgevat. We zullen zien of iedereen ervan is hersteld'', klonk het gistermorgen voor de start.

En de trein, zo concludeerde vriend en vijand gisteren na een niet al te opwindende race, vertoonde geen kuren meer. ,,We zijn de trui kwijt. Dat is in feite een cadeau, want daar hoopten we al dagen op. Het kwam er alleen niet van door de ploegen van de sprinters die keer op keer zinspeelden op een massale aankomst'', zei Demol. ,,Maar nu denk ik dat we ons verder geen zorgen hoeven te maken.''
www.ad.nl

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma jul 11, 2005 12:48 pm

Afbeelding

Als het T-mobile lukt om én Armstrong te isoleren op de Roselend, én een mannetje (Klöden) vooruit te hebben, dan komt de Amerikaan in een lastig parket op het relatief vlakke gedeelte voorafgaand aan de slotklim. Je kan een Klöden geen minuten laten wegrijden, maar je kan ook niet al het kopwerk voor je rekening nemen- dan zit je kapot op de slotklim.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » ma jul 11, 2005 2:31 pm

Jöhnk schreef:Ik denk persoonlijk niet dat Armstrong warm of koud wordt van Sevilla of Guerini, hij zal zijn ploeg dan ook geen trap
Dit zijn dan ook knechten. Stuur ze vooruit en volg later zelf. Gaat niet om de klassering van beide renners. Hopen dat ze een gat nemen en dat daarna Ullrich/Vino in de aanval kan gaan, zodat ze daarna nog een rol van betekenis kunnen spelen.

Zoals jij al stelt moet je morgen 1 iemand vooruitsturen op de eerste col, hopend daarbij dat er in de vlakke aanloop al wat renners zijn weggesprongen. Sastre en Klöden zouden morgen op die 1e col weg proberen te komen. Als ze daarna in de (eerdere) vluchtersgroep terecht komen zou het fantastisch zijn. Ik verwacht vuurwerk iig.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » di jul 12, 2005 2:04 pm

heeft er iemand een mooie link waar je live kan meekijken; GEEN FLASHPLAYER......
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di jul 12, 2005 2:50 pm


Plaats reactie