F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 12, 2005 10:13 pm

Raikkonen profits as rivals trip

McLaren's Kimi Raikkonen won a dramatic Canadian Grand Prix to breathe life back into the world championship.
The Finn reduced Fernando Alonso's lead to 22 points - the Renault driver having retired with a broken suspension after hitting the wall while leading.

McLaren's Juan Pablo Montoya was disqualified for leaving the pit lane illegally while fighting for victory.

Raikkonen held off Michael Schumacher in the closing laps, with the other Ferrari of Rubens Barrichello third.

The Brazilian inherited the final podium position when Jarno Trulli's Toyota suffered brake failure with eight laps to go.

Sauber's Felipe Massa, Williams' Mark Webber, Toyota's Ralf Schumacher and the Red Bulls of David Coulthard and Christian Klien completed the points scoring positions.

Raikkonen's third win this year owed much to his ability to stay out of trouble as his main rivals all came unstuck in a race which had drama from start to finish.

Things looked good for Renault early on as Jenson Button and Michael Schumacher started slowly from the front row, allowing Giancarlo Fisichella and team-mate Alonso to get ahead.

Button and Schumacher's impressive qualifying displays were proved to be down to light fuel loads as both drivers came in for early stops.

It left McLaren pair Montoya and Raikkonen to pile on the pressure as Alonso was unable to get past Fisichella despite appearing to be faster.

Montoya almost took second from Alonso after making his first stop a lap later than his rival, but ran on to the grass leaving the pit lane to let the Spaniard off the hook.

The Renault drivers enjoyed a great start, but both failed to finish
The race then swung McLaren's way when Fisichella retired with hydraulic failure on lap 33, and Alonso ran into the wall and was forced to retire six laps later.

The outcome was ultimately decided in Raikkonen's favour when Button crashed out while running third for BAR, prompting the appearance of the safety car and a string of pitstops.

Raikkonen came in for his second stop first, leaving Montoya to pit a lap later. McLaren boss Ron Dennis said the team took responsibility for failing to bring Montoya in with Raikkonen, but the driver erred in misunderstanding orders from the pit.

By the time of Montoya's stop, the safety car was coming down the start-finish straight, and the Colombian ignored a red light in the pit lane in his eagerness to get back out in a good position.

Montoya was promply black-flagged, leaving Raikkonen ahead of Schumacher at the front.

Dennis said the team tried in vain to punish itself for Montoya's error with a drive-through penalty or placing him at the back of the field, but the stewards ignored the pleas.

"It was a situation in which there is very little you can do," Dennis said.

"If you dispute it or stay out on the track after a black flag you take the risk of a much heavier punitive sanction. That's motor racing."

The Finn kept the world champion at bay despite some late spots of rain to finish 1.1 seconds ahead.

Trulli's late demise to promote Barrichello to third put two Ferrari drivers on the podium for the first time this season

www.bbc.co.uk/sport

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Bericht door elliquido » ma jun 13, 2005 12:26 pm

alberts reed een super ronde en was niet ultra licht...
de jordans hadden iets meer racepace.. maar het gat lijkt kleiner dan begin dit jaar ;

verder was het weer een mooie race... niets aan de regels veranderen dus.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » wo jun 15, 2005 9:24 pm

Op Nu.nl
Ralf voorspelt einde Michael en Ferrari

AMSTERDAM - Michael Schumacher keert de Formule 1 binnenkort de rug toe en dat zal de doodsteek betekenen voor het succes van Ferrari. Dat is de mening van Schumacher’s jongere broer Ralf.

“Michael heeft steeds gezegd te willen doorgaan zolang hij plezier beleeft aan de sport en dat is nu niet langer het geval”, onthulde Ralf in Sport-Bild. De jongste Schumacher vreest dat met het vertrek van zijn broer ook het succes zal verdwijnen voor Ferrari. “Wanneer Michael vertrekt zullen een aantal andere sleutelfiguren er ook de brui aan geven. Voor een team dat al over zijn top is kan dat de doodsteek betekenen.”

Wereldkampioen Michael Schumacher heeft nog een contract bij Ferrari tot eind 2006. Het team probeert wel de Duitser nog een jaartje te laten bijtekenen, maar volgens Ralf zit die kans er niet echt in.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo jun 15, 2005 9:37 pm

Mwah...dat Schumi stopt aan 't eind van het seizoen zou ik mij voor kunnen stellen...maare Barrichello deed het toch ook meer dan aardig afgelopen zondag.. :yes:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do jun 16, 2005 1:55 pm

Indianapolis aankomend weekend.. http://www.usgpindy.com/ :inlove2

Grand Prix Verenigde Staten
17 juni
18:00-19:00 1e training
21:00-22:00 2e training
18 juni
16:00-16:45 1e training
17:15-18:00 2e training
20:00 Kwalificatie
19 juni
20:00 Race

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » vr jun 17, 2005 6:16 pm

F1 wil klok terugdraaien

INDIANAPOLIS - Aan de vooravond van de Amerikaanse Grand Prix heeft de internationale automobielfederatie (FIA) enkele “nieuwe” ideeën voor de toekomst van de Formule 1 voorgesteld. Daarbij valt op dat de FIA op technisch vlak teruggrijpt naar zaken uit het verleden en de F1 dus een stap terug zal zetten.

Hoewel het nog maar over een voorstel gaat, lijkt nu al heel duidelijk in welke richting de F1 vanaf 2008 moet evolueren. De sport moet minder duur en daarom ook minder technisch worden. Om dat doel te bereiken wil de FIA de teams verplichten bepaalde onderdelen (remmen, banden, ECU) bij één en dezelfde leverancier aan te kopen. Dat laat de FIA bovendien toe om meer controle te behouden over de evolutie van de toekomstige wagens. Tot zover de drijfredenen, maar wat moet er veranderen?

Bandenmonopolie

De “nieuwe” generatie F1-wagens moet opnieuw breder worden zodat er minder neerwaartse druk is en de snelheid omlaag gaat. Dit moet ook de veiligheid verhogen. Om diezelfde reden wil de FIA ook allerlei kleine vleugels verbieden. Om het verlies van de aërodynamische neerwaartse druk te compenseren wil de FIA dat alle wagens opnieuw banden van dezelfde leverancier gaan gebruiken. Die banden zullen breder en groter worden en minder diepe of zelfs geen groeven (=slicks)meer vertonen. Dit alles moet voor meer mechanische grip en meer inhaalpogingen zorgen.

De terugkeer van het bandenmonopolie heeft ook nog een bijkomend voordeel voor de FIA. Door het wegvallen van de concurrentie tussen diverse leveranciers is er ook minder nood aan het testen van banden. Dit seizoen moet Ferrari bijvoorbeeld bijna continue testen om de achterstand op de Michelin-teams in te halen. Daarmee lapt het Italiaanse team alle testbeperkingen aan zijn laars. Voorlopig zijn die beperkingen niet bindend, maar ook dat wil de FIA wijzigen. Vanaf 2008 mogen teams niet meer dan 30.000 testkilometer per jaar afleggen.

Om die testbeperking te kunnen controleren wil de FIA ook de motoren aan strikte regels onderwerpen. Zo moeten alle teams dezelfde Electronic Control Unit (ECU) gebruiken. Op die manier weet de FIA meteen hoeveel kilometer een wagen al heeft afgelegd. Bovendien kan de FIA dankzij deze ECU meteen ook zaken als tractiecontrole en andere elektronische rijdershulpmiddelen definitief verbannen.

Terug in de tijd

En dat is niet het enige dat de FIA uit de pitlane wil weren. Ook bandenwarmers zullen niet langer toegelaten zijn. Daarmee zet de FIA wel een heel grote stap terug in de tijd en dat geldt ook voor andere zaken. Zo moeten de F1-wagens vanaf 2008 opnieuw uitgerust worden met een koppeling. Dat moet de rol van de rijder vergroten. Opvallend is overigens dat deze koppeling niet op het stuur mag gemonteerd worden, bediening met de voeten is verplicht.

Tot slot nog even terugkeren op de motoren. Naast een standaard ECU moet ook het startsysteem worden gewijzigd. Motoren moeten in de toekomst door de rijder in- en uitgeschakeld kunnen worden. V8 motoren met een inhoud van 2,4 liter blijven overigens de standaard, maar ook de oude 3 liter V10 motoren mogen gebruikt worden, mits de beperkingen uit de regels voor 2006 en 2007 worden gerespecteerd. Dat is goed nieuws voor de kleine (onafhankelijke) teams. De regels die de FIA nu voorstelt zijn overigens vooral bedoeld om hen in de F1 te kunnen houden en de macht van de grote constructeurs te breken.
Nu.nl

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr jun 17, 2005 7:13 pm

Gelijke monniken..gelijke...zou Steef dan ook fan worden nu? :twisted:



Montoya zet de toon in Indianapolis

McLaren-rijder Juan Pablo Montoya heeft met 1.12.027 de snelste tijd neergezet in de eerste oefensessie van de GP van de Verenigde Staten. Vrijdagrijder Ricardo Zonta van Toyota was iets trager en reed de tweede tijd. Renault-rijder Fernando Alonso was derde.

Het was niet helemaal een rooskleurige start voor McLaren. Vrijdagrijder Pedro de la Rosa kwam na dertien minuten om een nog onbekende reden stil te staan op de baan en zorgde daarmee voor de eerste gele vlag van het weekend. De Spanjaard had nog maar vier ronden gereden en kon dus weinig betekenen voor McLaren. Toch was De La Rosa lange tijd de snelste in de training, pas in het laatste deel van de oefensessie zakte hij terug naar de zesde positie. Raikkonen reed alleen drie installatieronden.

Minardi-rijder Christijan Albers maakte een kort uitstapje over het gras en door het grind, maar wist zijn wagen weer terug op het asfalt krijgen en zijn weg te vervolgen. De Larenaar kwam niet verder dan de 23-ste tijd en was daarmee de traagste man op de baan. Robert Doornbos reed met de Jordan de meeste ronden, namelijk 27. Hij was goed voor de 21-ste tijd van de ochtend. Opvallend sterk was BAR-Honda. Button en Sato reden respectievelijk de vijfde en de zevende tijd. Het was een warme ochtend in Indianapolis met 25 graden. De temperatuur van het asfalt was 50 graden.

De tweede training begint om 21:00 uur.


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 19, 2005 7:00 am

Pos. Rijder Team Tijd
1 J. Trulli Toyota 1:10.625
2 K. Räikkönen McLaren 1:10.694
3 J. Button BAR 1:11.277
4 G. Fisichella Renault 1:11.290
5 M. Schumacher Ferrari 1:11.369
6 F. Alonso Renault 1:11.380
7 R. Barrichello Ferrari 1:11.431
8 T. Sato BAR 1:11.497
9 M. Webber Williams 1:11.527
10 F. Massa Sauber 1:11.555
11 JP. Montoya McLaren 1:11.681
12 J. Villeneuve Sauber 1:11.691
13 R. Zonta Toyota 1:11.754
14 C. Klien Red Bull 1:12.132
15 N. Heidfeld Williams 1:12.430
16 D. Coulthard Red Bull 1:12.682
17 T. Monteiro Jordan 1:13.462
18 C. Albers Minardi 1:13.632
19 N. Karthikeyan Jordan 1:13.776
20 P. Friesacher Minardi 1:14.494


Trulli bezorgt Toyota eerste pole

Als er morgen gestart gaat worden in Indianapolis, zal Jarno Trulli van pole-position vertrekken. De Italiaan was in de kwalificatie net iets sneller dan Kimi Raikkonen. Christijan Albers reed de achttiende tijd. Of de Grand Prix zondag daadwerkelijk door zal gaan, is echter nog niet zeker. Michelin worstelt nog altijd met grote bandenproblemen.

Het gesprek van de dag in Indianapolis blijft de conditie van de Michelin-banden. Het Franse rubber lijkt niet sterk genoeg voor het zware Amerikaanse circuit, waarbij in het bijzonder het ovale deel van het circuit te veeleisend lijkt voor de Michelins. Pas zondag zal Michelin de knoop doorhakken of haar rubber veilig genoeg is om mee te racen. Zo niet, zal de Amerikaanse GP waarschijnlijk afgelast worden.

Als de Grand Prix gewoon doorgaat, zal Jarno Trulli vanaf pole-position vertrekken. De Italiaan zorgde voor een memorabele prestatie door Toyota de eerste pole uit haar bestaan te schenken. In de slotfase leek Kimi Raikkonen nog roet in het eten van Trulli te gaan gooien, maar de Fin strandde uiteindelijk op nog geen zeven honderdsten van een seconde van de tijd van Trulli.

Door het chaotische verloop van de Grand Prix van Canada, moesten veel favorieten al vroeg de baan op. Juan-Pablo Montoya moest bijvoorbeerd als tweede, na Ricardo Zonta, zijn rondje neerzetten. De Colombiaan moest duidelijk wennen aan het gebrek aan grip op het circuit en kwam uiteindelijk niet verder dan de elfde tijd.

De Renault-coureurs, die ook al vroeg de baan op moesten, deden het aanmerkelijk beter. Vooral Giancarlo Fisichella presteerde sterk, door zijn Renault naar de vierde tijd te sturen. Ook Fernando Alonso presteerde met zijn zesde tijd naar behoren. Michael Schumacher plaatste zijn Ferrari in de slotfase van de training tussen beide Renault-coureurs in.

Christijan Albers kende opnieuw een uitstekende kwalificatie. Onze landgenoot reed zichzelf naar de achttiende tijd, voor Jordan-coureur Karthikeyan en teamgenoot Patrick Friesacher.


Als Michelin besluit dat de banden niet veilig genoeg zijn om mee te racen, gaan we echter een bijzonder merkwaardige Grand Prix tegemoet. Er zijn twee noodscenario's. Het eerste scenario is dat de race afgelast zal worden, het tweede scenario is dat er slechts een handvol coureurs aan de race deel zullen nemen. Het blijft dus afwachten wat er zal gebeuren. Trulli en Toyota wachten in ieder geval gespannen af.



Bron: http://www.f1racing.net/nl/index.php

Banden niet veilig genoeg om te racen wellicht? Wow..het moet niet gekker worden...Na de crash van Ralf op vrijdag zijn er zorgen over het Franse rubber. Michelin wil bekijken wat de oorzaak is..

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 19, 2005 1:09 pm

Nieuws

19 juni 2005
Bernie rekent op volle grid

De Formule 1 heeft dit weekend een probleem. Uit veiligheidsoverwegingen dreigt Michelin haar teams terug te trekken voor de race, tenzij alle teams gebruik mogen maken van een nieuw type rubber. Dit is echter in strijd met de reglementen, waardoor de Bridgestone-teams vermoedelijk protest in zullen dienen.

Michelin heeft een nieuw type band over laten vliegen uit Frankrijk, die beter bestand moet zijn tegen het ovale gedeelte van het circuit in Indianapolis. Reglementen schrijven echter voor dat banden niet meer gewisseld mogen worden na de kwalificatie en dat compounds sowieso niet gewijzigd mogen worden.

Indien de reglementen dus nageleefd worden, zullen de coureurs op Michelin-banden vermoedelijk niet deelnemen aan de race. Als de Michelin-coureurs wél toestemming krijgen om te starten, zal bijvoorbeeld Ferrari het hier niet mee eens zijn. "Het is natuurlijk krom als elk topteam de reglementen mag verbreken behalve Ferrari", zegt technisch directeur Ross Brawn van het Italiaanse team.

Bernie Ecclestone maakt zich voorlopig echter geen zorgen. "Ik ben er 100% zeker van dat we twintig auto's aan de start zullen zien", zegt de kleine Brit. "De stewards moeten de auto's gewoon laten racen en dan moeten we na de race maar kijken of we nog maatregelen moeten nemen."



Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Bericht door Frank » zo jun 19, 2005 1:12 pm

Het zou wel wat zijn, een race met slechts 6 deelnemers.... ;)

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 19, 2005 1:15 pm

Tja..bezopen toch...reglementen zijn er voor de veiligheid...en nu die veiligheid in het gedrang zou komen, mag er niet van afgeweken worden?? :hypocrite: :nooo:

Race nog altijd op lossen schroeven


Het is nog altijd allesbehalve zeker dat de Amerikaanse Grand Prix van start zal gaan met twintig deelnemers. Michelin heeft inmiddels een nieuw type band over laten vliegen uit Frankrijk, maar de teams hebben nog geen toestemming om het nieuwe rubber daadwerkelijk te gaan gebruiken.

Volgens de reglementen is het niet toegestaan om na de kwalificatie nog banden te wisselen, maar Michelin hoopt op een uitzonderingspositie. Indien deze uitzondering niet gemaakt zal worden, zal de Franse bandenfabrikant haar teams hoogstwaarschijnlijk afraden om aan de race deel te nemen.

Dit zou betekenen dat er slechts zes auto (namelijk de Ferrari's, Jordans en Minardi's) deel zouden nemen aan de Grand Prix. Fernando Alonso heeft in ieder geval begrip voor het standpunt van Michelin. "Als het niet veilig is, moeten we niet racen", aldus de WK-leider.

Intussen wordt er natuurlijk ook naarstig gezocht naar compromissen. Hierbij wordt gedacht aan een kunstmatige chicane in de laatste bocht om de banden te ontlasten, of speciale straffen voor de Michelin-coureurs die toch hun banden verwisselen.


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jun 19, 2005 7:03 pm

Wahahaha, wat een afgang. :D

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » zo jun 19, 2005 7:04 pm

Christian Albers pakt punten! Wedden dat hij het presteert om die race niet uit te rijden? :xyxthumbs:

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo jun 19, 2005 7:11 pm

Ik spreek voor alle Amerikanen:

'Rot op en kom nooit meer terug!"

:pukey:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » zo jun 19, 2005 7:21 pm

echt belachelijk dit :pukey: :pukey:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo jun 19, 2005 7:50 pm

Peter schreef:Christian Albers pakt punten! Wedden dat hij het presteert om die race niet uit te rijden? :xyxthumbs:
Hij doet er in ieder geval alle moeite voor!
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo jun 19, 2005 8:30 pm

Pfff...wat een gedoe... :redcard: :nooo:

Neefkens
Erelid
Berichten: 579
Lid geworden op: di sep 24, 2013 12:42 pm

Bericht door Neefkens » zo jun 19, 2005 8:32 pm

Aanfluiting voor de sport :blush:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 19, 2005 8:39 pm

Alles goed en wel, veiligheid gaat voor alles. Als Michelin de veiligheid van de coureurs niet kan garanderen, moet je niet racen. Punt. Wel apart overigens, want de Michelin-band profileerd zich dit seizoen als een klasse beter dan de Bridgestone. En hoe je het ook wendt of keert, Albers brengt zijn Minardi wéér thuis.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 19, 2005 8:43 pm

Deze er maar achteraan; bbc.co.uk/sport
US Grand Prix: As it happened
Only six cars took part in the US Grand Prix after the teams failed to resolve the Michelin tyre safety row.
Twenty cars began the parade lap but only Ferrari, Jordan and Minardi took up their places on the starting grid.

The race's pivotal moment was when winner Michael Schumacher forced Rubens Barrichello onto the grass as he re-entered after a pit-stop.

Tiago Monteiro, Narain Karthikeyan, Christijan Albers and Patrick Friesacher brought up the rear.

The race result will stand and championship points will be awarded, hence the level of competition between the two Ferrari drivers, despite their comfortable lead over the other drivers.

But fans showed what they thought of events, throwing beer cans and bottles onto the track, and holding up signs demanding their money back, whilst others flooded out of the circuit in disgust.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jun 19, 2005 10:29 pm

Om het verhaal compleet te maken, wederom van de BBC:
US race boycott set to harm F1

Drivers and team bosses say Formula One in America may never recover after seven teams boycotted the US GP.
Only the three teams on Bridgestone tyres took part after a row over additional track safety measures.

"It's a disaster for Formula One in the States," said Williams' Nick Heidfeld.

His boss Frank Williams said the sport was "damaged, maybe irrevocably so in North America," whilst driver Jacques Villeneuve said he had every sympathy with the angry reaction of the fans.

"If I was a fan out there I would do the same," he said.

When asked how long he thought it would take the sport's reputation to recover, he said "In America, I don't think it will."

The 100,000 sell-out crowd had no idea of the controversy - which saw all teams and officials locked in last-ditch talks right up until the start of the race - until the 14 cars on Michelin tyres pulled into the pit lane after the warm-up lap.

Boos broke out and bottles were thrown onto the track and by the end of the race there was only a few thousand fans left, with F1 chief Bernie Ecclestone receiving abuse from some.

One Indiana-based spectator said: "My son in law is in the military and he is on leave from Iraq to be here and he was very upset when they stopped.

"I don't know what to make of it because it's my first time I've been here. I was sat in the stand and enjoying everything and then suddenly they stopped running - I don't know why."

Driver David Coulthard could be heard on the team radio making a keen plea to be allowed to race just before the order for the mass withdrawal was made.

"I've not experienced anything like this in my career before. Frankly, I'm embarrassed," said Coulthard.

"This is going to leave a long-lasting bitter taste in people's mouths."

The 'race' was won by Michael Schumacher, team-mate Rubens Barichello taking second to give Ferrari 18 championship points which puts them joint second with McLaren.

The teams on Michelin tyres did not take part because they believed a chicane should have been added to slow down the final lap where Ralf Schumacher's tyre inexplicably blew on Friday.

F1 officials and Ferrari refused to sanction the proposal, which was backed by the nine other teams.

DiegoArmandoMaradona
Berichten: 1723
Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm

Bericht door DiegoArmandoMaradona » zo jun 19, 2005 10:49 pm

Jammer dat de Ferrari´s elkaar niet uit de race knalden.

Dat was meteen het enige hoogtepunt geweest

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 20, 2005 9:07 am

Schumacher maakt zo wel een hele sprong op de ranglijst. :redcard:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma jun 20, 2005 9:12 am

Waar hij geen reet aan kan doen...wat hadden die 6 coureurs dan moeten doen...foutje Michelin...bedankt..wij voelen met jullie mee? :hypocrite:

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma jun 20, 2005 9:16 am

Nee, dat had Bernie Ecclestone moeten doen.

Plaats reactie