F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 14, 2005 11:32 pm

Minardi in conflict met autosportbond
LONDEN - De leiding van het formule-1-team van Minardi is in conflict geraakt met de internationale autosportbond FIA. Minardi, waarvoor komend seizoen de Nederlander Christijan Albers zijn formule-1-debuut moet gaan maken, wil de eerste race in Melbourne tegen de nieuwe regels in afwerken in dezelfde auto's als vorig jaar.

Teambaas Paul Stoddart dreigde maandag al met juridische actie als de FIA zijn auto's niet toelaat in de GP van Australië. FIA-voorzitter Max Mosley zei dat Minardi alleen in de oude bolides mag rijden als alle andere teams daarmee instemmen. "Anders is het niet toegestaan." Voor komend seizoen gelden nieuwe eisen voor de technische specificaties van de auto's.
Uit de telegraaf.

Minardi heeft dus nog niet eens een nieuwe auto...

Is er iemand hier die snapt waarom Albers vanuit de Mercedes, die meedoet om het kampioensschap, overstapt naar de Minardi.

Formule 1 klinkt misschien wel leuk en is het allerhoogste op autosportgebied (hoewel de Indycars in mijn ogen misschien nog wel beter zijn LEES: minder technische beperkingen).

Maar de DTM bolides zijn toch ook haast formule 1 wagens. En de entourage eromheen doet in mijn ogen niet onder voor het Formule 1 circus.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » ma feb 14, 2005 11:36 pm

Om zo ervaring op te doen in de F1, daarnaast heeft Minardi altijd talenten op de markt gebraht zie Alonso.
Ik denk dat deze stap is gemaakt in overleg met mercedes.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo feb 20, 2005 1:56 pm

McLaren laat de tandjes zien:

McLaren threaten to make F1 exit
By Andrew Benson
Motorsport editor

McLaren are among the teams fighting for a bigger share of F1 revenues
McLaren could pull out of Formula One if the dispute over the sport's future is not resolved to their satisfaction.

Team principal Ron Dennis said: "If the status quo exists in F1, we will not participate in it in 2008."

Dennis' remarks are a reflection of the seriousness of the biggest political crisis to hit F1 in more than 20 years.

Nine of the 10 teams and five of F1's car manufacturers are at loggerheads with world champions Ferrari and the sport's governing body the FIA.

Dennis said McLaren, the second most successful team in F1 history, were so unhappy with the way the sport was being run that they were looking at ways to ensure they could survive financially if they did not race in F1 in 2008.

They and eight other teams have signed up to a set of guiding principles drawn up by car companies DaimlerChrysler, Honda, BMW, Toyota and Renault which outline the way they want the sport to be run.

The five car manufacturers have threatened to set up a breakaway championship in 2008.

But world champions Ferrari have committed to race in F1 until 2012 after signing an agreement with the sport's commercial boss Bernie Ecclestone and Max Mosley, the president of the FIA.

Ferrari should not be put into a position that provides them with the ability to control change

The contracts that bind the teams to F1 expire at the end of 2007.

The car manufacturers want a bigger share of the sport's income, a fairer distribution of income and more say in its management.

There is discomfort at what the other teams see as the close relationship between Ferrari and the FIA, and at some of the promises made to the Italian team in return for their commitment to F1 beyond 2008.

McLaren's chief operating officer Martin Whitmarsh added: "We don't believe there will be two series, and if the manufacturers and teams stay together, hopefully it (the alternative proposal for F1's future) will be something Ferrari will want to align themselves with.

"We think transparency, impartiality, fairness, appropriate governance and stability are critical.

"Given the companies which now invest significant amounts in F1, F1 has to grow up. We won't keep Honda, Toyota and so on in F1 if they perceive a lack of clarity and fairness - and they do."

Dennis, whose team is 40% owned by DaimlerChrysler, said the teams were effectively being excluded from the process by which decisions about fundamental changes to the sport were made.

He added: "I do not believe the voting members of the FIA have any comprehension of the dissatisfaction felt by all the manufacturers and the nine teams at the current situation in F1."

Whitmarsh said his and Dennis' comments were "not aimed at Bernie, Ferrari or the FIA".

Dennis added: "Ferrari are a magnificent Grand Prix team, are steeped in tradition and they would most definitely be missed if they are not part of whatever future holds for Grand Prix racing.

"But they should not be put into a position that provides them with the ability to control change or receive a disproportionate amount of income compared to the other teams."

He said McLaren would probably race elsewhere in 2008 "if there is not a level playing field" - as long as he can set the company up by then so that it could survive without racing in F1.

Whitmarsh also cast doubt on the nature of the contract signed by Ferrari, which was claimed by Ecclestone to be an extension of the Concorde Agreement, the secret document by which F1 is governed.

Whitmarsh said: "We don't know what Ferrari have signed up for, and we don't believe they do.

"They have entered into a 'heads of agreement'. They have not signed a comprehensive agreement with the commercial rights holder (Ecclestone) or the FIA."

www.bbc.co.uk/sport
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di feb 22, 2005 7:45 pm

Toch nog een Nederlander erbij in de F1, als testrijder weliswaar, maar toch.

Pastorelli to test for Jordan F1

Dutchman Nicky Pastorelli has been named as test driver for the Jordan Formula One team this season. The 21-year-old was the 2004 Euro 3000 champion and first drove a F1 car for Minardi last month.

He tested for Jordan last week in Barcelona and the team's managing director Colin Kolles was impressed.

"He's quick and he has demonstrated that he is a winner, so we are pleased to be able to bring him on with the opportunity to learn F1," he said.

"I am very excited about this opportunity," said Pastorelli.

"I would like to thank Jordan for placing their trust and confidence in me."

Pastorelli is the third rookie driver to be signed by Jordan since their takeover by Midland Group last month.

Narain Karthikeyan and Tiago Monteiro are their 2005 race drivers.

The team will be renamed Midland in 2006.


www.bbc.co.uk/sport
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za feb 26, 2005 12:14 pm

Nog een Nederlander bij Jordan:

Jordan unveil new car in Moscow

Jordan have launched their new car near the walls of the Kremlin in Moscow as they prepare for their first Formula One season under new ownership.
The team also announced that Dutchman Robert Doornbos would be the official reserve driver, acting as understudy to Narain Karthikeyan and Tiago Monteiro.

The drivers braved snow and freezing temperatures in the Russian capital.

Russian-born Canadian Alex Shnaider and his Midland group bought the team from Eddie Jordan last month.

Toronto-based Shnaider, 36, has huge financial interests in Russian steel and manufacturing.

"We want to give our team a touch of Russian peculiarity," said Jordan managing director Colin Kolles.

"That's why it's very important to present us here at a very high level.

"Our new owner has Russian roots and we believe this event may become a good platform for a stage of Formula One here in Moscow."

Karthikeyan, who will become the first Indian to compete in a Grand Prix next week in Melbourne, said: "I think Russia, like my home country India, is a nation which would very much like to host a race in the future Grand Prix calendar.

"I hope Russian motorsport fans adopt us as their team and I hope we can make them proud."

Jordan finished ninth out of 10 in the manufacturers' standings last season.

The team was facing collapse when Ford, which supplied the team's Cosworth engines, announced last September that it was withdrawing from the sport.

But Toyota's offer to provide engines allowed Jordan to keep going in 2005.

Doornbos has been named reserve driver after carrying out the same role in the final three races of last year.

He drove in Friday practice before Grand Prix weekends and finished third in the F3000 championship, taking rookie of the year honours.

"We are happy that he will continue working with us to get the most out of Friday free practice sessions," said Kolles.

"At the same time he has an opportunity to keep learning Formula One."

Jordan signed Dutchman Nicky Pastorelli earlier this week as a test driver.

www.bbc.co.uk/sport
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » zo feb 27, 2005 9:54 pm

Eindelijk...geen weekje meer...en dan gaat het circus weer van start.. :eusa_dance: :eusa_dance:


Preview 2005: Jacht op Schumi geopend

Na een welverdiende winterpauze barst het Formule 1-seizoen komend weekend weer in alle hevigheid los. De Nederlandse racefans zullen vooral Minardi-coureur Christijan Albers nauwlettend volgen, maar ook de strijd om de wereldtitel belooft spannend te worden. Ferrari lijkt haar onaantastbare status in de winter enigszins verloren te hebben. Wordt Michael Schumacher in 2005 van zijn troon gestoten?


Schumacher had in 2004 reden tot juichen
Zelden zal een seizoen op een dergelijk indrukwekkende manier gedomineerd zijn als het seizoen 2004 door Michael Schumacher. De Duitser was het afgelopen jaar van eenzame klasse en degradeerde alle andere coureurs tot regelrechte figuranten. Vooral in het eerste deel van het seizoen stond er geen maat op de Duitser, die eigenlijk alleen soms wat tegenstand kreeg van zijn teamgenoot Rubens Barrichello.

In het tweede deel van het seizoen ontstonden er wat scheurtjes in het machtsimperium van Schumacher. Kimi Raikkonen zorgde in Spa voor een keerpunt door Schumacher, uitgerekend in de race waarin hij wereldkampioen werd, in een direct duel te verslaan. De zege van Raikkonen bleek geen toevalstreffer, want in de laatste vijf races van het seizoen wist Schumacher nog slechts één keer te winnen. Tijdens de laatste race van het seizoen, in Brazilië, moest hij zelfs genoegen nemen met de zevende plaats.


de Ferrari F2005
Ook afgelopen winter bleek Ferrari niet langer onklopbaar. Schumacher en Barrichello konden regelmatig het tempo van de McLarens en Renaults niet volgen. Het team heeft er bovendien voor gekozen om het seizoen te starten met de F2004-M, een doorontwikkelde versie van de auto van vorig seizoen. Desondanks begint Ferrari opnieuw als grote favoriet aan het seizoen. Het staat echter als een paal boven water dat Schumacher de titel dit seizoen allesbehalve cadeau zal krijgen.


De grootste tegenstand kan Ferrari hoogstwaarschijnlijk verwachten van McLaren. Het team uit Woking kende een rampzalig 2004, maar is vastbesloten om komend seizoen terug te slaan. Juan-Pablo Montoya is de vervanger van David Coulthard, waardoor McLaren met Raikkonen en de Colombiaan wellicht het beste rijdersduo van de startgrid heeft. De nieuwe MP4-20 maakte bovendien grote indruk tijdens de wintertests, waardoor de verwachtingen bij McLaren hooggespannen zijn.


Hetzelfde geldt voor het team van Renault. Ook het Franse team bleek razendsnel tijdens wintertests. Fernando Alonso is de kopman van het team van Flavio Briatore, maar ook Giancarlo Fisichella moet in staat geacht worden om in 2005 een Grand Prix te winnen. De Italiaan en de Spanjaard vormen een explosief rijdersduo en als beide heren er in slagen om het hoofd er bij te houden zijn de Renault-boys misschien wel dé outsiders voor komend seizoen.


De verrassing van 2004, British American Racing, kan wel eens een heel zwaar jaar tegemoet gaan. Vorig seizoen was vooral Jenson Button een vaste podiumklant, maar het zal niet meevallen om ook dit seizoen regelmatig op het podium te komen. De auto had het moeilijk tijdens de wintertests en bovendien bleek de Honda-motor onbetrouwbaar. Zeker met de nieuwe reglementen, waarin motorblokken twee raceweekends mee moeten gaan, kan BAR hierdoor haar borst natmaken.


Het grootste vraagteken staat momenteel achter de naam van Williams. De mannen van Frank Williams hebben met Mark Webber en Nick Heidfeld een volledig nieuw rijdersduo, maar beide coureurs hebben nog niet bewezen absolute topcoureurs te zijn. Vooral Webber lijkt absoluut voldoende potentie te hebben, maar het blijft afwachten hoe hij bij een topteam als Williams zal functioneren. De nieuwe auto overtuigde nog niet tijdens testritten, waardoor podiumplaatsen voor Williams voorlopig te hoog gegrepen lijken.


Het team dat voor misschien wel de meest sensationele transfer van deze winter zorgde, is Sauber. Het Zwitserse team strikte voormalig wereldkampioen Jacques Villeneuve, waardoor we komend seizoen in elk geval weer verzekerd zijn van spectaculaire inhaalacties en mooie quotes. Of hij zijn niveau van enige jaren geleden weer weet te behalen, valt echter af te wachten. Zijn teamgenoot bij Sauber, Felipe Massa, zal er ongetwijfeld op gebrand zijn om de Canadees te verslaan.


Ook Toyota zorgde voor spektakel op de transfermarkt. Het team haalde met Jarno Trulli en Ralf Schumacher twee coureurs binnen die weten wat het is om een Grand Prix te winnen. Beide coureurs zijn echter ook licht ontvlambaar, dus het is afwachten hoe het duo zal functioneren. Het team heeft kosten noch moeite gespaard om van komend seizoen een succes te maken, waardoor het voor Toyota een soort jaar van de waarheid zal worden.


Een jaar van de waarheid zal het ook worden voor David Coulthard. De Schot moest vertrekken bij McLaren en krijgt dit jaar bij het nieuwe Red Bull-team de kans om zijn loopbaan nieuw leven in te blazen. Bij het nieuwe Oostenrijkse team van Dieter Mateschitz is hij komend seizoen de teamgenoot van Christian Klien. De Red Bull bleek tijdens wintertests geregeld vleugels te hebben, waardoor vooral Coulthard in staat moet zijn om af en toe voor een verrassing te zorgen.


Verrassingen hoeven we dit seizoen niet te verwachten van Jordan. Het team van Eddie Jordan werd deze winter overgenomen door Midland F1 en zal hierdoor in 2005 voor het laatst onder de naam Jordan actief zijn in de Formule 1. Met Narain Karthikeyan en Tiago Monteiro als coureurs zal Jordan waarschijnlijk zijn handen vol hebben om de laatste startrij te vermijden. Onze landgenoot Robert Doornbos zal als derde coureur in de vrije trainingen moeten bewijzen dat hij meer recht heeft op een Jordan-stoeltje dan Karthikeyan en Monteiro.


Alle hoop van de Nederlandse racefans is gericht op Christijan Albers in zijn Minardi. In de eerste races van het seizoen mag er nog niet veel verwacht worden van Minardi, aangezien het team dan nog zal rijden met de auto van vorig seizoen. Na een aantal races zal het team echter uitpakken met een volledig nieuwe auto en daarmee kan Albers wellicht een gooi doen naar WK-punten. Hiervoor zal hij echter wel moeten afrekenen met Patrick Friesacher. De Oostenrijker is zeker geen slechte coureur en zal het Albers ongetwijfeld knap lastig maken.


Met Albers op de grid heeft het seizoen 2005 voor de Nederlandse racefans in ieder geval weer een extra dimensie. Wij voorspellen echter dat ook de strijd vooraan het veld komend seizoen ongemeen spannend zal worden. Blijft Schumacher de scepter zwaaien, of stoot het McLaren-duo hem van zijn troon? En wat kunnen Alonso, Barrichello, Fisichella, Button en Webber? De winterpauze is voorbij, de motoren kunnen gestart worden!



Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Grand Prix Australië
04 maart
01:00-02:00 1e training
04:00-05:00 2e training
23:00-23:45 1e training
05 maart
00:15-01:00 2e training
03:00 1e kwalificatie
06 maart
00:00 2e kwalificatie
04:00 Race

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma feb 28, 2005 11:03 am

Vage nieuwe regels trouwens...
En ontzettend jammer dat de banden niet meer mogen worden vervangen tijdens de wedstrijd ! Pitstops waren altijd mooi om te zien en er zal nu ook minder risico worden genomen door de coureurs.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 28, 2005 11:57 am

Het zal me benieuwen of de nieuwe regels inderdaad de beoogde spanning terug brengt...

nieuwe F1 regels

Om het weer eens te proberen de F1 wat spannender te maken voor de kijkers, zijn er voor 2005 weer heel wat nieuwe en aangepast regels opgesteld. Fok heeft ze even op een rijtje gezet.


Kwalificatie
* Één sessie op zaterdagmiddag en één op zondagochtend.

* De zaterdagsessie is van 13.00 tot 14.00 en is, net als in 2004, een 'single lap' kwalificatie. De startvolgorde is het omgekeerde van de uitslag van de vorige race.

* Op de zondag, van 10.00 tot 11.00, wordt hetzelfde format gebruikt, alleen wordt de uitslag van de eerste kwalificatie omgedraaid om als startvolgorde van de sessie te fungeren.

* Op zaterdag zijn er geen benzinerestricties. Ná de sessie gaan de auto's echter naar het parc fermé en voor de zondagsessie mogen ze nog even bijtanken. Na het neerzetten van de tijd mag men echter niet meer bijtanken vóór de start van de race.

* De tijden van beide sessies worden bij elkaar opgeteld en de snelste cumulatieve tijd betekent de pole position.

Banden
* De coureurs hebben de beschikking over één bandenset die én voor beide kwalificatiesessies én voor de gehele race gebruikt dient te worden. Alleen bij een klapband of beschadiging mag er gewisseld worden.

* Op vrijdag mogen de coureurs twee verschillende droogweer compounds testen. Vóór de zaterdagtrainingen moeten ze één van de twee kiezen voor de rest van het weekend. Ze krijgen drie sets van hetzelfde compound toegewezen: voor de trainingen, kwalificatie + race en uiteraard een setje als reserve.

* Er zal gebruik gemaakt worden van hardere compounds dan in 2004, dus coureurs zullen de banden tijdens de race moeten sparen. Resultaat zal zijn: langzamere rondetijden en aangepaste racestrategiën.

* De regen en/of monsoenbanden mogen alleen worden gebruikt als de wedstrijdleiding de baan officieel nat heeft verklaard.

Motoren
* De motoren moeten voortaan twee raceweekends meegaan, in plaats van één in 2004. Dit komt neer op ongeveer 1500 kilometer.

* Bij het wisselen van een motor vóór de kwalificatiesessie, gaat de coureur tien plaatsen terug op de grid. Een wissel tussen het begin van de kwalificatie en de race betekent automatisch een enkeltje naar de achterkant van de grid. In beide gevallen moet de coureur de rest van het weekend én het weekend erna met diezelfde motor rijden.

* Als een coureur niet aan de finish komt, mag de volgende race, zonder straf, met een nieuwe motor worden gestart.

* De benodigde betere betrouwbaarheid zal neerkomen op lagere toerentallen en minder paardenkrachten. Resultaat is uiteraard minder performance.

Aërodynamica
* De regels rond de aërodynamica zijn flink overhoop gehaald om de neerwaartse druk te verlagen en daardoor automatisch de performance te verminderen. Voornaamste aanpassingen zijn de hogere neus en voorvleugel, veranderd profiel voor de diffuser en het licht naar voren halen van de achtervleugel.

* De eerste schattingen waren een downforce-vermindering van 25%, maar verwacht wordt dat de ontwerpers daar een groot deel van terug weten te winnen. Zeker als ze deze gedurende het seizoen verder doorontwikkelen. Langzamere rondetijden en auto's die minder makkelijk zijn te besturen zullen het resultaat zijn.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » ma feb 28, 2005 12:09 pm

Baseman schreef:Vage nieuwe regels trouwens...
En ontzettend jammer dat de banden niet meer mogen worden vervangen tijdens de wedstrijd ! Pitstops waren altijd mooi om te zien en er zal nu ook minder risico worden genomen door de coureurs.
Inderdaad afwachten hoe het gaat verlopen. Op zich vind ik het feit dat ze maar met één set banden mogen doen wel interessant. Op een gegeven moment zijn de banden op, en dat gaan de rondetijden flink omhoog. Dat kan in de laatste fase van een wedstijd nog verrassingen geven. Ik ben benieuwd.

Ook leuk vind ik dat de cumulatieve kwalificatietijden maatgevend zijn, je moet dus in beide trainingen je best doen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 28, 2005 10:54 pm

Ik mis volgens iets bij de nieuwe regels.
Ze zouden toch met V6'en rijden i.p.v. V10's? Of is die regel afgeschaft?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 28, 2005 11:08 pm

Reglementswijzigingen voor 2006

Motoren
De introductie van 2,4 liter V8 motoren samen met een paar beperkingen op vlak van ontwerp en gebruikte materialen.

Hiermee wil de FIA verder aan het vermogen snoeien, terwijl de technische beperkingen ervoor zullen zorgen dat de motoren minder snel vermogen zullen winnen na verloop van ontwikkeling. Het vermogen zou terugvallen naar 700 pk, in vergelijking met de bestaande 1000 pk.

De kleine onafhankelijke teams, Jordan en Minardi, mogen in 2006 en 2007 gebruik blijven maken van oude V10-motoren, maar met een aantal door de FIA bepaalde restricties. Dit geldt ook voor nieuwkomers Midland en Dubai.


Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 28, 2005 11:18 pm

Ik dacht dat de oude 3 liter V10's "slechts" 750 pk hadden...

Ik vind het overigens belachelijk dat er teams zijn die nog wel de oude motoren mogen gebruiken. Het komt het competitie-element misschien ten goede, maar ik vind het maar een kunstgreep.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 28, 2005 11:26 pm

Geen idee...zo technisch onderlegd ben ik niet..


Maar 'kheb wel zin in 't nieuwe seizoen...:cool: ga je ook de wekker zetten Harm?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 28, 2005 11:29 pm

Nee, ik kom dan pas thuis van het stappen. Daarna Formule 1 kijken en dan meteen door naar FC Groningen-PSV

Een vriendin van me gaat trouwens naar de Formule 1.

Ze heeft een appartement in Melbourne en vanaf haar balkon kijkt ze zo het circuit op :kwijl:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 28, 2005 11:33 pm

:kwijl: *jaloers*

Ben nog nooit wezen kijken...wie weet..ooit..
..lijkt me wel ongeloofloos kicken.. :yes:



Heftig dagje btw..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma feb 28, 2005 11:40 pm

Eerst op stap in het hoge noorden.

Vervolgens Schumi iedereen gewoon weer het snot voor de ogen zien rijden.

En dan drie punten ophalen in Groningen.

Ik kan me slechtere weekenden voorstellen :D

Ik neem me ook al jaren voor om een keer naar Spa-Francorchamps of Hockenheim of de Nürburgring te gaan. Maar er is nog steeds niets van gekomen.

En vorig jaar maart had ik eigenlijk in Melbourne moeten zitten, maar toen kon ik geen vrij krijgen van mijn werk. Australië had me echt heel gaaf geleken. Het is alleen jammer dat die vriendin 12 maart voorgoed terugkomt naar Nederland X'C Dus een GP'tje Australië zal er niet meer inzitten.

Ik had gewoon de Hotelschool moeten volgen, 2 jongens die nu ook in Nijmegen studeren gaan namelijk regelmatig mee met de catering en dan moeten ze in het VIP gedeelte de catering verzorgen. Zo zijn ze al overal geweest, zelfs de eerste GP's in Bahrein en Maleisië....:kwijl: Hoe zijn jouw cateringkwaliteiten?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » ma feb 28, 2005 11:43 pm

Nu perfect natuurlijk.. :D

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » di mar 01, 2005 12:26 am

De laatste 5 races op SPA heb ik allemaal gezien met als spectakelstuk de massale crash in de eerste bocht. Alleen werd het prijskaartje verschrikkelijk duurder.

In het eerste seizoen van BAR flinke rake klappen gehad van ferrari medewerkers, toen wij foto's aan het maken waren van de cockpit van schumacher.

de mensen van BAR vonde het prima dat we hun auto's fotograffeerde.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di mar 01, 2005 8:09 am

Tsssss....ja gek eej... :eusa_doh:


Ben wel jaloers op je...zo maar de auto van Schumi van dichtbij gezien... X'C

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » do mar 03, 2005 2:24 pm

Betalen voor de entree bij Spa ? :shock:
Ik ben daar 2 keer geweest en beide keren zijn we 'gewoon' door een gat in het hek geklommen :D

Ik ben trouwens vorig jaar aanwezig geweest bij de Grand Prix in Barcelona, best leuk zo'n werkuitje :cheer:
En ook nog hele goede plaatsen op de hoofdtribune, recht tegenover de pitboxen van Ferrari ! Dat was echt super, maar die kaartjes waren dan ook schandalig duur...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » do mar 03, 2005 2:31 pm

Zal Albers met Minardi z'n debuut gaan maken. Maw zal Ferrari overstag gaan en toch geen bezwaar meer maken tegen de Minardi uit 2004?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » do mar 03, 2005 2:35 pm

Paul Stoddart heeft laten weten dat Ferrari-teambaas Jean Todt nog altijd geen toestemming aan Minardi heeft gegeven om komend weekend met de verouderde PS04 aan de start te verschijnen. Vandaag, donderdag, om 21.00 uur lokale (Australische) tijd zal bekend worden of het team zonder problemen aan de start kan verschijnen, zodat Christijan Albers en zijn teamgenoot Patrick Friesacher hun Grand Prix-debuut kunnen maken.

Albers lijkt zich vooralsnog niet veel zorgen te maken. "Ik ben er wel gerust op dat het goed gaat komen," vertelde de Nederlander aan F1Racing.nl. "Om 21.00 uur weten we meer, maar mocht om welke reden dan ook Ferrari niet akkoord gaan dan zullen we onder protest gaan rijden."


Bron: http://www.f1racing.net/nl/
Vooralsnog schijnt hij zich niet echt druk te maken....
Ik heb zin in het nieuwe seizoen iig...ben benieuwd hoe de nieuwe regels uitpakken en zal mijn wekkertje dan ook zetten zondag.. :eusa_dance:

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » do mar 03, 2005 8:02 pm

Ramona schreef:Tsssss....ja gek eej... :eusa_doh:


Ben wel jaloers op je...zo maar de auto van Schumi van dichtbij gezien... X'C
Gaan we toch samen een keertje?

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mar 04, 2005 8:02 am

Lijkt me leuk Pientje....who knows...

Minardi (voorlopig) niet in actie in Melbourne

De pitbox moest gesloten blijven
Christijan Albers moet lijdzaam toezien hoe de andere coureurs hun rondjes rijden in Melbourne. Minardi mag niet van start en staat dus voorlopig aan de kant. Paul Stoddart doet wat hij kan, maar lijkt de strijd te verliezen. Op dit moment ziet het er volgens de Australiër slecht uit.


Eerst was het alleen Ferrari, maar nu zijn er volgens FIA-President Max Mosley maar liefst drie teams die niet willen dat Minardi met een illegale auto van start gaat. In een persbericht liet Mosley weten dat Minardi al sinds september vorig jaar bekend was met het nieuwe reglement en dat het team zelfs voor deze verandering had gestemd.

Paul Stoddart probeert de boel nog te redden, maar voorlopig zullen we Albers nog niet op de baan zien. Minardi heeft wel de benodigde onderdelen meegenomen, om wel legaal te rijden, maar deze zijn nog op geen enkele manier getest. Het is de vraag of Stoddart, zelfs in het uiterste geval, het risico neemt zijn onervaren coureurs met dit onbekende materiaal de baan op te sturen.


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr mar 04, 2005 8:38 am

McLaren oppermachtig tijdens eerste trainingsdag

AMSTERDAM - De bolides van de renstal McLaren deden het goed tijdens de eerste trainingsdag van de GP van Melbourne. Testcoureur Pedro de la Rosa van McLaren was de snelste coureur van de tweede training. De Spanjaard hield teamgenoot Kimi Raikkonen met een tijd van 1'25.376 drie tienden achter zich.

De derde McLaren-coureur in de toptien was Juan Pablo Montoya met een tijd van 1'26.227. Hij werd hiermee vijfde.


Ferrari en Williams lieten zich vrijdag nog niet zien. Tien minuten voor het einde van de dag trok Schumacher het gas open en reed zich naar een vierde plaats. Ferrari-teamgenoot Barrichello werd negende. En ook Williams-piloot Heidfeld liet zich lange tijd niet zien. Hij zette echter vlakvoor het einde een derde tijd neer, 1'25.94.

Verrassend was Vitantonio Liuzzi van de nieuwe renstal Red Bull Racing. Tijdens de eerste training zette de piloot een tijd neer van 1'25.967 en was hiermee de snelste coureur van het raceveld. Tijdens de tweede training reed Liuzzi echter in de grindbak.

De Nederlander Robert Doornbos was zowel in de eerste training als in de tweede training sneller dan zijn teamgenoot Tiago Monteiro. In de tweede training was dit verschil overigens meer dan een seconde. De andere Jordan-coureur Karthikeyan was echter een fractie van een seconde sneller dan Doornbos. Doornbos reed, op Zonta na, het meeste aantal ronden (31).

Uitslag tweede training:

1. Pedro de la Rosa, McLaren, 1'25"376
2. Kimi Räikkönen, McLaren, 1'25"676
3. Nick Heidfeld, Williams, 1'25"94
4. Michael Schumacher, Ferrari, 1'26"081
5. Juan-Pablo Montoya, McLaren, 1'26"227
6. Felipe Massa, Sauber, 1'26"357
7. Fernando Alonso, Renault, 1'26"562
8. Jenson Button, BAR, 1'26"611
9. Rubens Barrichello, Ferrari, 1'26"639
10. Giancarlo Fisichella, Renault, 1'26"667
11. Ricardo Zonta, Toyota, 1'26"808
12. David Coulthard, Red Bull, 1'27"017
13. Ralf Schumacher, Toyota, 1'27"162
14. Jarno Trulli, Toyota, 1'27"195
15. Mark Webber, Williams, 1'27"329
16. Jacques Villeneuve, Sauber, 1'27"513
17. Christian Klien, Red Bull, 1'27"544
18. Takuma Sato, BAR, 1'27"891
19. Narain Karthikeyan, Jordan, 1'28"168
20. Robert Doornbos, Jordan, 1'28"62
21. Vitantonio Liuzzi, Red Bull, 1'28"926
22. Tiago Monteiro, Jordan, 1'29"671

De Minardi's met de coureurs Albers en Friesacher mochten niet de baan op.

Bron: http://www.nu.nl/

Plaats reactie