MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jinne
Site Admin

Re: MLB

Bericht door Jinne » zo okt 13, 2024 9:06 am

Helemaal vergeten dat Cleveland van de Indianen af was. Guardians is wel een suf alternatief Ze wilden kennelijk de laatste 5 letters houden.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

zeux

MLB

Bericht door zeux » vr okt 18, 2024 9:05 am

Dat gaat nog niet zo heel goed tegen de Dodgers.

Derde inmaakpartij vannacht: 10-2. Eerder al met 8-0 en 9-0 verloren. Eén partij in LA gewonnen: 7-3.

Na komende nacht kan het al klaar zijn in dit tempo…

Cleveland verslaat vannacht Yankees in 10de inning. Maar staat wel 2-1 achter in de serie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » ma okt 21, 2024 9:26 am

En zo eindigt dan toch de 'run' van de Mets. 4-2 verlies uiteindelijk in de NLCS. Vannacht was het na drie innings al klaar. Weggemept in die 4 winstpartijen van LA (37-7), maar toch ook 2x winst eruit gesleept. In mei stonden ze nog iets van 11 partijen onder .500 of zo. Via wildcard naar postseason en toch maar mooi de NLCS gehaald, terwijl Brewers en Phillies in het reguliere seizoen sterker waren.

Dodgers-Yankees is wel een mooi affiche voor de World Series. Helaas steeds midden in de nacht, dus veel ga ik er niet van zien.
Vrijdagnacht eerste wedstrijd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo okt 30, 2024 1:31 am

Wow, dit heb ik nog nooit gezien... Dodger vangt een bal boven de muur bij de fans in rightfield. Gaan die 'fans' aan zijn arm hangen en de bal uit zijn handschoen wringen...

Filmpje

Afbeelding

Ondertussen staan de Dodgers alweer met 2-0 voor in de eerste inning. Freddie Freeman galore. Al 9 RBI's deze serie, de meeste ooit in een World Series. Zijn vierde homerun ook. Heeft nu in zes achtereenvolgende World Series-games (inclusief twee wedstrijden van Atlanta in 2021) een homerun geslagen. Die lijkt me HOF-ready.

Dodgers leiden al de Series met 3-0. Dit kon wel eens de laatste wedstrijd zijn vannacht. LA lijkt oppermachtig.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 30, 2024 2:16 am

Volpe maakt zijn running mistake in de vorige inning goed met een Grand Slam. 2-5. Wordt het toch nog interessant vannacht.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 30, 2024 8:13 am

4-11 voor de Yankees uiteindelijk. Was een bullpen-game voor de Dodgers. Pas als ze vannacht weer winnen, komt er iets van spanning terug in de serie.
Maar nog nooit is een team van 3-0 achterstand teruggekomen in de geschiedenis van de WS.

zeux

Bericht door zeux » do okt 31, 2024 3:06 am

Bloody hell, Yankees geven in de vijfde inning een comfortabele 0-5 voorsprong weg met very (very) sloppy baseball.
Judge die ongeconcentreerd is bij bal in verre veld en die mist (baseball 101: eerst de bal, daarna kijken waar die heen moet), Volpe die onder druk fout aanwerpt op 3 en pitcher Cole die 1 niet covered bij een roller (dat leer je bij de pupillen!).

Bij de fout van Cole had het over moeten zijn met 0 runs (daarvoor gooide hij twee knappe strike outs). In plaats daarvan scoren daarna 5 Dodgers en moet Cole iets van 25-30 extra ballen gooien, waardoor hij minder lang in de wedstrijd kan blijven, terwijl hij redelijk comfortabel op 7 innings af leek te koersen. Nu moet de Yankee bullpen het eerder op gaan lossen.

A nightmare inning, die nog vaak aangehaald zal worden in WS-history.

Het ene moment lijken de Yankees een game 6 af te dwingen en een halve inning later staat de wedstrijd op zijn kop en hebben de Dodgers een enorme boost gekregen.

5-5 na 5 innings.

zeux

Bericht door zeux » do okt 31, 2024 11:17 am

En het foutenfestival heeft de Yankees de WS gekost.

Cole was aan het cruisen, Yankees stonden comfortabel voor. En met een 'groove' dat je dacht: nou, dat kan nog interessant gaan worden terug in LA (Game 6 en evt 7).

En dan dat foutenfestival dat begon met die ongeconcentreerde vangfout van Judge. Die maakt hij duizend keer in zijn carrière. Routine play. Het zette alle dominoblokjes in werking. Maar de ergste fout was toch Cole. Als je eerste honkman van zijn honk is, cover je als pitcher. Dat wordt er bij de pupillen al in geramd. Nu stond ie schaapachtig toe te kijken hoe de slagman onbelemmerd naar eerste honk kon lopen. Iedereen safe, eerste run gescoord. Terwijl de inning op dat moment over had kunnen zijn. En hij daarvoor twee prachtige K's had gefrabriekt.
Ze moesten nog vier innings, maar op de manier waarop Cole aan het gooien was, hadden ze heel goede kans die wedstrijd te winnen. Nu gooiden ze de wedstrijd weg.

Affijn, het scheelt mij in ieder geval nog een nacht wakker blijven. :-)

Leuk voor Ohtani dat hij meteen in zijn eerste seizoen de ring pakt (au Dubbel!).
En hij stond Games 3, 4 en 5 met een brakke schouder aan slag. Die was bij een steal poging in de tweede game half uit de kom gegaan.

Volgend jaar gaat ie er ook bij pitchen. Heel benieuwd. Eerste speler die homerun slaat, honk steelt én een wedstrijd wint als werper in de WS 2025?

zeux

Bericht door zeux » wo jan 15, 2025 10:19 pm

HOF-time.

Ichiro - Japans fenomeen van de Seattle Mariners - is een 'lock', staat na 40% van de bekende ballots nog op 100%

CC Sabathia - pitcher oa Yakees - lijkt er ook wel te gaan komen (92,9% ballots nu).

En hopelijk Billy Wagner - closer Mets - in zijn laatste jaar. Staat nu op 84%. Kwam vorig jaar al heel close: 73.8% (75% nodig)

Beltran - oud Mets-outfielder - gaat het waarschijnlijk niet redden. Staat nu op 80%, maar de ervaring leert dat de niet-gepubliceerde stemmingen meestal lager uitvallen. Maar die heeft de tijd, die heeft nog 7 jaar.

zeux

Bericht door zeux » wo jan 22, 2025 1:11 am

De quizvraag is: welke lost soul stemde niet op Ichiro? Komt één stem te kort voor de magische 100%.

Jeter was nog wel te begrijpen. Probably a guy from Boston.

Maar Ichiro?

Verder CC Sabathia en Billy Wagner ‘in’.

Beltran (70%) en Andruw Jones (66.8%) er net buiten, maar die hebben nog genoeg jaren. Als ik me niet vergis, kan Jones de eerste Antiliaan worden in de HOF.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo jan 22, 2025 6:23 pm

zeux schreef:
wo jan 22, 2025 1:11 am
De quizvraag is: welke lost soul stemde niet op Ichiro? Komt één stem te kort voor de magische 100%.

Jeter was nog wel te begrijpen. Probably a guy from Boston.

Maar Ichiro?

Verder CC Sabathia en Billy Wagner ‘in’.

Beltran (70%) en Andruw Jones (66.8%) er net buiten, maar die hebben nog genoeg jaren. Als ik me niet vergis, kan Jones de eerste Antiliaan worden in de HOF.
Ichiro Suzuki, knuffeljapanner van beroep en de Mariners vrijwel de hele carriere trouw gebleven. Die tegenstem is idd lastig te verklaren.

zeux

Bericht door zeux » ma mar 31, 2025 5:10 pm

De klapschaats onder de honkbalknuppels. :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
Torpedo-shaped bats draw attention after Yankees hit team-record 9 homers in rout of Brewers
BY LARRY FLEISHER

NEW YORK (AP) — New torpedo bats drew attention when the New York Yankees hit a team-record nine homers that traveled a combined 3,695 feet on Saturday.

Using a strikingly different model in which wood is moved lower down the barrel after the label and shapes the end a little like a bowling pin, Paul Goldschmidt, Cody Bellinger, Austin Wells, Anthony Volpe and Jazz Chisholm Jr. homered in New York’s 20-9 rout of the Milwaukee Brewers.

The Yankees hit four more homers in a 12-3 win Sunday and their 15 homers through the first three games matched the 2006 Detroit Tigers for the most in major league history.

“That’s just trying to be the best we can be,” manager Aaron Boone said Sunday. “That’s one of the things that’s gotten pointed out. I say to you guys all the time, we’re trying to win on the margins and that shows up in so many different ways.”

MLB has relatively uncomplicated bat rules, stating under 3.02: “The bat shall be a smooth, round stick not more than 2.61 inches in diameter at the thickest part and not more than 42 inches in length. The bat shall be one piece of solid wood.” It goes on to state there may be a cupped indentation up to 1 1/4 inches in depth, 2 inches wide and with at least a 1-inch diameter, and experimental models must be approved by MLB.

Former Yankees infielder Kevin Smith posted online Saturday that Aaron Leanhardt, a former Yankees front-office staffer who now works for the Miami Marlins, developed the torpedo barrel to bring more mass to a bat’s sweet spot.

“You’re going up with a weapon that can be better,” Smith wrote. “Your just misses could be clips, your clips could be flares, and your flares could (be) barrels. And it was true, it’s fractions of an inch on the barrel differentiating these outcomes.”

Goldschmidt, batting leadoff for the first time, opened with a 413-foot homer off Nestor Cortes and Bellinger followed with a 451-foot drive that initially didn’t register with Statcast. Aaron Judge, using a bat with a conventional shape, hit a 468-foot shot that made the Yankees the first team to homer on each of a game’s first three pitches since MLB’s records began in 1988.

Bellinger first was presented with the torpedo-shape concept in a batting practice session last season with the Chicago Cubs but did not use it in a game. He was given a more advanced version during spring training this year.

“I started swinging this one in spring or before spring, kind of early on, and I was like, ‘Oh it feels good,’” Bellinger said. “It was an ounce lighter than the one I was swinging, but I think the way the weight was distributed felt really good.”

Bellinger, the 2019 NL MVP with the Los Angeles Dodgers, switched from a maple Louisville Slugger to a birch bat and cited MLB’s 2010 rule change narrowing the maximum diameter from 2.75 inches.

“I’m usually a maple guy, but birch for me allows me to get the bigger barrel because I wasn’t grandfathered in,” Bellinger said. “So it’s all within regulation. They made sure that before the season even started, knowing that I imagine at some point the way these bats look that it’s probably going to get out at some point.”

Volpe, who homered for the second straight game Saturday, began using the torpedo in spring training.

“The concept makes so much sense. I know I’m bought in,” Volpe said. “The bigger you can have the barrel where you hit the ball, it makes sense to me.”

Chisholm homered twice Sunday, hitting behind Judge for the second straight day. He said he started using the torpedo bat after hitting a double and a homer in spring training with Volpe’s bat.

“I love my bat,” Chisholm said with a slight laugh. “I think you can tell. It doesn’t feel like a different bat. It just helps you in a real way I guess.”

Judge, who hit an AL-record 62 homers in 2022 and 58 last year en route to his second AL MVP award, didn’t see a reason to experiment.

“The past couple of seasons kind of speak for itself,” Judge said a day after his third career three-homer game. “Why try to change something?”

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 31, 2025 5:58 pm

Wacht even hoor. We hebben het hier over een sport waar echt totaal idiote bedragen over tafel gaan voor spelerscontracten, tv rechten en weet ik wat niet meer. En dan heeft er nog nooit iemand de moeite genomen om die knuppel op een logische manier vorm te geven? :confused.gif: :baaa.gif:

Iedereen die deze foto ziet zal toch begrijpen met welke knuppel je beter slaat?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma mar 31, 2025 6:02 pm

Marillion schreef:Wacht even hoor. We hebben het hier over een sport waar echt totaal idiote bedragen over tafel gaan voor spelerscontracten, tv rechten en weet ik wat niet meer. En dan heeft er nog nooit iemand de moeite genomen om die knuppel op een logische manier vorm te geven? :confused.gif: :baaa.gif:

Iedereen die deze foto ziet zal toch begrijpen met welke knuppel je beter slaat?
Het is ook een heel conservatief wereldje. :-) :-)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 31, 2025 6:33 pm

Dat beeld had ik al wel. Maar ik weet eigenlijk alsnog niet wat ik zie. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma mar 31, 2025 7:39 pm

Marillion schreef:
ma mar 31, 2025 6:33 pm
Dat beeld had ik al wel. Maar ik weet eigenlijk alsnog niet wat ik zie. :smallgrin.gif:
Het is op zich wel bizar ja dat met al die research en ontwikkeling nooit iemand in die pak m beet 60 jaar dat dit een serieuze televisiesport is op het idee is gekomen om eens naar de vorm van de knuppel te kijken.

elliquido

Bericht door elliquido » di apr 01, 2025 6:34 pm

Ik had altijd het idee dat dat een vaste verplichte vorm moest hebben
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie