F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo aug 27, 2023 12:20 pm

Dat is wel gek ja.

Zie dat deze race bij de NPO te zien is dus ik ga zo ook maar eens kijken. Hopelijk wat onverwachte wendingen met wat regen erbij.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » zo aug 27, 2023 2:27 pm

GENIETEN DIT
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo aug 27, 2023 2:31 pm

Wat een race!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 2:42 pm

Wel chaotische registratie. Regie weet niet waar ie het zoeken moet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo aug 27, 2023 2:53 pm

Doe nog maar een keer wat regen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:25 pm

Marillion schreef:
zo aug 27, 2023 2:53 pm
Doe nog maar een keer wat regen.
Je krijgt je zin. :-)

En het belooft chaos te worden. Met nog niet eens duidelijk of inters of full wets nodig zijn.
Kans op safety car of zelfs rode vlag is ook reëel.

Dit heeft Verstappen nog niet gewonnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:29 pm

Dit kan bijna niet anders dan dat er iemand af schuift. Toch?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:32 pm

Inderdaad. Rode vlag.

Nu afwachten wat er gebeurt. Herstart?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:34 pm

Dit is wel slecht nieuws voor Verstappen. Die staat op blauw en moet naar groen en gaat dus helemaal terugvallen.

Keuze was net op verkeerde moment.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:45 pm

Voor mij onduidelijk of ze banden mogen wisselen.

Zie bij Lawson geloof ik de banden er af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » zo aug 27, 2023 3:48 pm

Ja, dat mag. Althans. Dat zeiden ze even terug bij het commentaar.

Dit was wel iets teveel regen. Het leukste is als het zo half is. Wel of niet wisselen? Nog even doorrijden of juist niet.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 3:59 pm

Marillion schreef:
zo aug 27, 2023 3:48 pm
Ja, dat mag. Althans. Dat zeiden ze even terug bij het commentaar.

Dit was wel iets teveel regen. Het leukste is als het zo half is. Wel of niet wisselen? Nog even doorrijden of juist niet.
Ah, ok, thanks.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo aug 27, 2023 4:08 pm

Net de call datintermediates verplicht zijn. Rollende herstart.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo aug 27, 2023 4:33 pm

9! Op naar de 10!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » ma aug 28, 2023 9:10 am

Wat een ongelooflijk heerlijk race wederom van Max! :worshippy.gif: :worshippy.gif: :worshippy.gif:




Zit net naar de herhaling van NASCAR Daytona te kijken, maar WTF...WAT een mega klapper van Preece... en hoe 'sierlijk werd dat in beeld gebracht. WoW! :baaa.gif: :cool.gif: :baaa.gif:' Preece stapt gelukkig zelf uit... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12985
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Liberty » ma aug 28, 2023 9:15 am

De lol is er toch wel een beetje vanaf? Uiteraard is het knap dat hij dit doet, maar spannend is het natuurlijk allang niet meer. Hij is zoveel beter en zijn auto maakt het nog beter.
Wat ik dan niet begrijp is dat Max met zijn rug naar het publiek met andere coureurs staat te praten.

Er staan 100.000 mensen in de regen voor een paar honderd euro per persoon om Hem te zien en hij kan het niet opbrengen dat ene rondje even de volle aandacht bij het publiek te hebben.
Tja, ook hij begrijpt wel dat het grotendeels plastic fans zijn die sinds 2021 de Formule 1 volgen. Ze hebben totaal geen verstand van autoraces en volgen alleen Verstappen.
Tijd voor iets nieuws.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » ma aug 28, 2023 9:51 am

Ramona schreef:
ma aug 28, 2023 9:10 am

Zit net naar de herhaling van NASCAR Daytona te kijken, maar WTF...WAT een mega klapper van Preece... en hoe 'sierlijk werd dat in beeld gebracht. WoW! :baaa.gif: :cool.gif: :baaa.gif:' Preece stapt gelukkig zelf uit... :confused.gif:
Geeft maar weer eens aan hoe robuust die auto's tegenwoordig zijn.

Trouwens: het gaat allemaal te snel voor Ronald van Dam. Zijn eerste reactie 'geloof dat er iemand door de lucht ging' of iets dergelijks :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma aug 28, 2023 11:29 am

Liberty schreef:De lol is er toch wel een beetje vanaf? Uiteraard is het knap dat hij dit doet, maar spannend is het natuurlijk allang niet meer. Hij is zoveel beter en zijn auto maakt het nog beter.
Wat ik dan niet begrijp is dat Max met zijn rug naar het publiek met andere coureurs staat te praten.

Er staan 100.000 mensen in de regen voor een paar honderd euro per persoon om Hem te zien en hij kan het niet opbrengen dat ene rondje even de volle aandacht bij het publiek te hebben.
Tja, ook hij begrijpt wel dat het grotendeels plastic fans zijn die sinds 2021 de Formule 1 volgen. Ze hebben totaal geen verstand van autoraces en volgen alleen Verstappen.
Ik had enorm veel lol gisteren met kijken.

Dit was zeker geen ‘given’ met die regenomstandigheden (meteen na de start ook) en dir late heftige regenbui. Er gebeurde veel en van alles. En ik kijk niet alleen voor Max of de eerste plaats.

En er staan genoeg ‘echte’ fans langs de baan volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » ma aug 28, 2023 12:17 pm

Gisteren vond ik inderdaad echt wel erg leuk om te kijken. Door de regen hing er de hele tijd spanning omheen. Tegelijkertijd heb je toch geen moment het idee dat hij in de problemen gaat komen. Verstappen zit echt in een aparte klasse op het moment. Dat zal op enig moment weer veranderen maar hij kan op dit moment alleen van zichzelf verliezen. En juist dat gebeurd vrijwel niet meer omdat hij inmiddels meer ervaren is en geleerd heeft van momenten in het verleden waarin hij misschien soms net wel over een grens ging.

Voor de sport is zo'n grote naam tegelijkertijd goed en niet goed. Hij is een fenomeen maar neemt ook de spanning weg. Voor het bredere publiek althans. Want de echte race liefhebbers hebben volgens mij daarachter meer dan genoeg om van te genieten. Daar zitten coureurs en teams dicht bij elkaar.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » ma aug 28, 2023 11:52 pm

Marillion schreef:
ma aug 28, 2023 12:17 pm
Gisteren vond ik inderdaad echt wel erg leuk om te kijken. Door de regen hing er de hele tijd spanning omheen. Tegelijkertijd heb je toch geen moment het idee dat hij in de problemen gaat komen. Verstappen zit echt in een aparte klasse op het moment. Dat zal op enig moment weer veranderen maar hij kan op dit moment alleen van zichzelf verliezen. En juist dat gebeurd vrijwel niet meer omdat hij inmiddels meer ervaren is en geleerd heeft van momenten in het verleden waarin hij misschien soms net wel over een grens ging.

Voor de sport is zo'n grote naam tegelijkertijd goed en niet goed. Hij is een fenomeen maar neemt ook de spanning weg. Voor het bredere publiek althans. Want de echte race liefhebbers hebben volgens mij daarachter meer dan genoeg om van te genieten. Daar zitten coureurs en teams dicht bij elkaar.
Usain Bolt won een decennium lang zo ongeveer alles. Werd er alleen maar een grote ster van. Iemand horen roepen: die 100 meter is maar saai?

Bolt liep met zijn eigen benen, Verstappen doet het met een gemotoriseerd voertuig onder zijn kont dat superieur is. Thanks to de aero-magic van Adrian Newey, maar volgens mij is het een publiek geheim dat Verstappen enorm goede feedback geeft, waardoor de auto steeds zo scherp mogelijk staat afgesteld.

En dan is er natuurlijk het verschil met Perez. Dat is hèt ijkpunt. En hij vermorzelt hem echt. En dan zie je feitelijk hoe knap het is wat hij doet. Geen fouten, mentaal supersterk, strakke strategieën. En een meedogenloze killer-mentaliteit. Niets weggeven, altijd proberen het maximale te halen.

In de dominante jaren van Mercedes had Hamilton eerst Rosberg naast zich en later Bottas. Hamilton heeft volgens mij nooit zo gedomineerd ten op zichte van zijn teammaat als Verstappen nu bij Red Bull. Rosberg snoepte zelfs een kampioenschap af. Perez zal minder zijn dan Rosberg, maar toch zeker wel op niveau Bottas.

Ik heb dus totaal geen probleem met die dominantie, omdat die 'afgedwongen' is door Verstappen. En hoe hem dat iedere race lukt, vind ik fascinerend. En daar geniet ik ook van.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9090
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di aug 29, 2023 7:30 am

Nog geen 10 seconden sprinten en kijken of er een nieuw wereldrecord is gelopen vind ik qua vergelijking toch wel een beetje mank gaan met ruim anderhalf uur zien hoe de koploper in een autorace steeds verder wegrijdt.

Verstappen zet nu iets unieks neer. Beste kun je daar, als het je sport is, van genieten. Doet me een beetje denken aan Ajax in 1995. Destijds schreef het AD dat Ajax “saai” was, omdat ze -weliswaar met mooi positievoetbal- steeds wonnen. Het was iets vanzelfsprekends dat Ajax won, net als Verstappen nu. Pas achteraf beseffen we vaak hoe uniek die vanzelfsprekendheid eigenlijk was.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12985
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Liberty » di aug 29, 2023 7:45 am

Ik betwist ook niet dat het een geweldige prestatie is maar wanneer iemand elke race wint en zo dominant is dan zal dat op een gegeven moment ook mensen afstoten; waarom zou je nog kijken want de uitslag is toch al bekend? Voor de fans van de winnende rijder is dat natuurlijk heel leuk, voor de neutrale fan zal het per race verschillen, maar voor de fans van de andere rijders is het al lang zo leuk niet meer.

Het is zoals een club die elk jaar kampioen wordt en alle wedstrijden met overmacht wint. Voor een jaartje niet erg, maar zo'n dominantie moet niet te lang duren want dan stoot dat af.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34430
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » di aug 29, 2023 8:11 am

Liberty schreef:Ik betwist ook niet dat het een geweldige prestatie is maar wanneer iemand elke race wint en zo dominant is dan zal dat op een gegeven moment ook mensen afstoten; waarom zou je nog kijken want de uitslag is toch al bekend? Voor de fans van de winnende rijder is dat natuurlijk heel leuk, voor de neutrale fan zal het per race verschillen, maar voor de fans van de andere rijders is het al lang zo leuk niet meer.

Het is zoals een club die elk jaar kampioen wordt en alle wedstrijden met overmacht wint. Voor een jaartje niet erg, maar zo'n dominantie moet niet te lang duren want dan stoot dat af.

Bij deze racefreak gaat het om veeeel meer dan enkel winnen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » zo sep 03, 2023 1:05 pm

Heftige crashes bij MotoGP in Barcelona.

Eerst ging er één bowlen met vier medecoureurs, vervolgens viel er een van zijn bike, die vol over zijn benen werd gereden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10304
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » zo sep 03, 2023 4:07 pm

Maxie! Recordhouder 10x winst op rij... Hij moest er voor werken vandaag.

Plaats reactie