Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » wo jul 19, 2023 12:31 pm

zeux schreef:
wo jul 19, 2023 12:20 pm
Ze zijn allemaal vroeg op de afspraak...
Terzijde: prachtige Vlaamse uitdrukking. ''De meubels redden'' vind ik er ook zo eentje. Sowieso geniet ik enorm van José de Cauwers commentaar. Om zijn deskundigheid en persoonlijkheid natuurlijk, maar ook om zijn mooie Vlaams.

Maar nu snel terug naar de koers.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 19, 2023 3:21 pm

Vergis ik mij of geeft Van Aert eerder af in de bergen dan vorig jaar?
Werkt het geintje met Vingegaard in het begin van de Tour - wat Van Aert de rit zou hebben gekost - nog door? Het was behoorlijk dom van Vingegaard om daar niet even mee te doen. Investeren in je 'hulp' heet dat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 19, 2023 3:25 pm

Welnee. Dat akkefietje wel groter gemaakt dan dat het was. Ja, Vingegaard had een beurtie kunnen maken. Maar dat was echt geen garantie dat van Aert zou winnen. Jumbo is daar met 1 doel en dat is de Tour winnen en dat weet van Aert ook. Jammer en door en hij rijdt gewoon de straatstenen er voor Vingegaard uit.

Hij moet sneller lossen hoor. Alleen net stuurt hij wel wat sneller uit dan ik had verwacht. Maar heeft gisteren veel gegeven in de tijdrit en morgen en overmorgen komen misschien kansen voor de ritwinst. Misschien met permissie van de ploeg dat hij zich af laat zakken

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2023 3:29 pm

Denk inderdaad dat hij het morgen weer gaat proberen. Weet het eigenlijk wel zeker.

En de situatie is prima onder controle. Hij gaat niet veel toevoegen. Overigens heb ik de indruk dat Pogacar er niet geweldig goed uit ziet. Ben benieuwd of hij tot een aanval in staat is of dat hij zich moet beperken tot volgen. Als ze nog werk willen maken van de ritwinst en de kans op bonificaties moet er nog wel iets gebeuren.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 19, 2023 3:50 pm

ok, that seals it... pogacar haakt af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 19, 2023 3:51 pm

Oei! Dat had ik echt niet verwacht. Wel heel vroeg, dit gaat minuten kosten vrees ik

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2023 3:54 pm

Hij zag er de hele klim al slecht uit. Zit geen kracht meer in. Sluit niet uit dat hij ziek aan het worden is als ik hem zo zie.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5407
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » wo jul 19, 2023 4:00 pm

Dat zou zeker kunnen. Ziekjes zijn gecombineerd met een gebroken moraal hakt er flink in

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jul 19, 2023 4:09 pm

Jongens toch, die motor...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2023 4:10 pm

Felix Gall liet de afgelopen weken zien dat hij nogal stroef naar beneden ging. Ik hoop niet dat hij vol onder druk deze lastige afdaling in gaat. Lijkt er wel een beetje op met Yates vlak achter hem.

EDIT

Mooie ritzege! Was in Ronde van Zwitserland al erg sterk bergop. Altijd leuk als een vluchter zo'n rit pakt.

Weet niet welke sadist deze laatste 500 meter naar de finish heeft bedacht maar die gaat niet populair zijn bij de renners.
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51976
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » do jul 20, 2023 10:19 am

Marillion schreef:
wo jul 19, 2023 12:10 pm
Hoop dat hij niet al te veel last gaat hebben want ik heb nog wel zin in een show van Pogi.
Niet déze show, toch? :smallgrin.gif:

Dat laatste stukkie inderdaad. Gewoon misdadig. En dan te bedenken dat menig Godenzoon geen 90 minuten per week op een voetbalveld kan volbrengen. :excited.gif: Ik weet, appels / peren. Maar toch...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 20, 2023 4:39 pm

Rijden alle sprintersgroepen wel?
Ze krijgen dat gaatje moeilijk dicht.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 20, 2023 4:48 pm

Gaaf!

Sprintersploegen falen. Tijdje geleden volgens mij dat een vluchtersgroep het redde.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 20, 2023 6:35 pm

Ja, altijd mooi als vluchters het redden. Vooral ook als het zo net aan is. En ik gung het Asgreen en zijn ploeg ook wel. Het wil al even niet zo lukken los van wat Evenepoel klaarspeelt.

Zou goed zijn als Philipsen nog een straf krijgt. Het maakt in de praktijk weinig uit maar de organisatie dient een signaal af te geven dat je niet renners ongestraft kunt hinderen wanneer ze willen ontsnappen. Jongen is na een paar knappe sprints even wat teveel in zichzelf gaan geloven.
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8574
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » vr jul 21, 2023 6:59 am

Dit was wel een kans voor Eenhoorn die misschien nooit meer komt. Rijdt hij 10x deze sprint, dan pakt hij 'm 9 keer.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 21, 2023 9:04 am

Aan Asgreen had ‘ie natuurlijk wel een hele kwaaie. Lange sprint na een zware finale dat kun je wel aan hem overlaten. We kunnen ons de sprint met Van der Poel in Vlaanderen nog wel herinneren.

Was een mooie vlucht. Drie jongens met een echte grote motor die het slim speelde vanaf het begin. Kan ik wel van genieten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » vr jul 21, 2023 4:03 pm

Wat een etappe
Een klasiekerkoers in de laatste week tour
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 21, 2023 4:17 pm

Nou, echt verwennerij dit. Op een haar na twee keer Asgreen. Die was een tijdje wat minder maar hij heeft z'n motor weer aan de praat. Prachtige oprechte emoties bij Mohoric in het interview na afloop ook. Het is een mooie maar ook harde sport.

Morgen nog een mooie rit? Is wel een parcours waar dat kan. En er zal nog volop strijd zijn om het bergklassement.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11925
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr jul 21, 2023 9:34 pm

Philipsen zegt in een interview dat vdPoel wellicht mag sprinten zondag aangezien hij de groene trui al heeft. Zou ik heel raar vinden. Gewoon rijden voor de beste sprinter
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7913
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » vr jul 21, 2023 9:56 pm

Door de korte etappe kan tijdslimiet nog wel eens een factor worden, zeker als de bollentrui kandidaten vroeg op de afspraak komen
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33600
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 21, 2023 10:09 pm

Sandro schreef:
vr jul 21, 2023 9:34 pm
Philipsen zegt in een interview dat vdPoel wellicht mag sprinten zondag aangezien hij de groene trui al heeft. Zou ik heel raar vinden. Gewoon rijden voor de beste sprinter
Pfff, alsof ie die trui vandaag nog niet had... Dit was meer een etappe voor Poel dan een machtsprint op de Elysée.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 22, 2023 8:04 am

Van der Poel is wel goed maar niet super. Anders was 'ie bijvoorbeeld weg meegesprongen met die aanval van Asgreen, Mohoric en O'Conner. Is in de tweede week wat ziek geweest, heeft antibiotica gehad. Dat kost je net dat beetje extra.

Gelukkig zien we hem wel beter worden gedurende de ronde. Ik maakte me even wat zorgen of ze hem niet beter konden laten afstappen toen 'ie zijn stem verloor maar nu hij wel goed genoeg is om in zo'n rit als gisteren mee te zitten lijkt het toch wel de goede kant op te gaan. Zat stiekem ook best lang mee bergop in de rit naar de Col de la Loze, zal ook een test zijn geweest. Na zondag twee weken herstellen en dan kijken of 'ie supervorm heeft bij het WK.

Het zou mij verbazen als hij zondag de sprint zou doen. Ik denk dat ze gewoon de kaart Philipsen nog een keer trekken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41031
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 22, 2023 8:37 am

Een van de betere post race interviews die ik heb gezien. Mooie oprechte reactie na drie weken zware sport én het tragische ongeval van zijn ploegmaat Gino Mäder.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11942
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » za jul 22, 2023 9:54 am

Prachtig! Inderdaad, zo genuine. :worshippy.gif:
Success will tear us apart.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za jul 22, 2023 1:41 pm

Mag het wat Rodriguez na die valpartij doet?

Lijkt wel een derny wedstrijd, in plaats van de Tour...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Plaats reactie