F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » ma jun 05, 2023 12:35 pm

zeux schreef:
ma jun 05, 2023 10:58 am
Ja, precies hierom is hij fun.

Zo relaxed.

Ook al lag Hamilton 35 seconden voor, dan was hij nog aan het zeiken en zaniken over banden dit, rem dat. Dat is zijn mojo.
I prefer Max's.

Alonso is ook zo'n leuke coureur.
En Toto maar mooi weer spelen het verschil was eigenlijk maar 15 seconden want Hamilton had last van traffic dus we zitten best een stuk dichterbij. Maar die snelste ronde van Max laat maar zien hoe veel sneller hij eigenlijk nog had kunnen zijn. Ik zou het weleens willen zien als hij de hele race zou blijven pushen, waar de rest van het veld zou zijn. Inclusief Perez.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za jun 10, 2023 5:25 pm

Kijkt buiten mij niemand naar de 24 uur van Le Mans? :shock: :)

Gaaf hoor!!!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 5:46 pm

Nog niet vaak zoveel incidenten in de eerste 3 uur van Le Mans gezien.

En ook van coureurs van wie je het niet meteen verwacht (Ricky Taylor, Jack Aitken)...
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za jun 10, 2023 5:46 pm

Ik ben niet echt een autosport liefhebber maar dit is zeker een mooi evenement. Ben er zelfs een keer geweest. Leuk uitje was dat, vooral 's nachts is natuurlijk bijzonder.

Ferrari doet weer mee las ik. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 5:52 pm

Extra moeilijkheid, regen op een deel van het circuit....
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 5:54 pm

Code rood lijkt me niet onterecht.... (Weet eigenlijk niet of ze dat kennen op Le Mans)
Laatst gewijzigd door Frank op za jun 10, 2023 5:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za jun 10, 2023 5:55 pm

Haha, lijkt wel een ijsbaan.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 5:58 pm

Dixon (nr 3) hield hem trouwens knap uit de vangrail
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 6:09 pm

Wel vreemd gezicht om een Nascar auto tussen al die hypercars/lmp2's te zien rijden :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za jun 10, 2023 6:51 pm

Frank schreef:Wel vreemd gezicht om een Nascar auto tussen al die hypercars/lmp2's te zien rijden :smallgrin.gif:
Genieten, toch? :))

Krijg op de een of andere manier alleen jeuk bij de naam Jimmie Johnson. Beats me… Afbeelding


Er gebeurt genoeg iig en dat al in de beginfase. Afbeelding

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » za jun 10, 2023 6:56 pm

Marillion schreef:Ik ben niet echt een autosport liefhebber maar dit is zeker een mooi evenement. Ben er zelfs een keer geweest. Leuk uitje was dat, vooral 's nachts is natuurlijk bijzonder.

Ferrari doet weer mee las ik. :biggthumpup.gif:
Lijkt me zeker geen verkeerd uitje! Word je niet helemaal verblind door die lampen ‘s nachts…?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jun 10, 2023 6:58 pm

Ik geloof het verlopig wel even. Bijna 4 uur bezig, meer dat een uur achter de safety car en meerdere langdurige slow zones. Kijk later in de avond of morgenochtend wel of de heren de auto's langer op de baan kunnen houden en echt kunnen gaan racen :excited.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » za jun 10, 2023 8:33 pm

Ramona schreef:
za jun 10, 2023 6:56 pm
Marillion schreef:Ik ben niet echt een autosport liefhebber maar dit is zeker een mooi evenement. Ben er zelfs een keer geweest. Leuk uitje was dat, vooral 's nachts is natuurlijk bijzonder.

Ferrari doet weer mee las ik. :biggthumpup.gif:
Lijkt me zeker geen verkeerd uitje! Word je niet helemaal verblind door die lampen ‘s nachts…?
Ja, is wel een dingetje. Ook die herrie als je toch even je ogen dicht wil doen. :biggrin.gif:
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jun 19, 2023 3:37 pm

Nyck de Vries laat weinig zien, he?
Vermoed dat hij volgend jaar zijn stoeltje mag inleveren.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » di jun 20, 2023 7:51 am

Misschien al eerder... wat en flapdrol!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » di jun 20, 2023 8:53 am

Mano schreef:
ma jun 19, 2023 3:37 pm
Nyck de Vries laat weinig zien, he?
Vermoed dat hij volgend jaar zijn stoeltje mag inleveren.
Wel bijzonder dat hij vorig jaar zo goed inviel bij Williams. Maar hij maakt het inderdaad niet waar tot nu toe.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door raymon » di jun 20, 2023 9:40 am

Duke schreef:
di jun 20, 2023 8:53 am
Mano schreef:
ma jun 19, 2023 3:37 pm
Nyck de Vries laat weinig zien, he?
Vermoed dat hij volgend jaar zijn stoeltje mag inleveren.
Wel bijzonder dat hij vorig jaar zo goed inviel bij Williams. Maar hij maakt het inderdaad niet waar tot nu toe.
Alpha Tauri doet het ook gewoon niet goed, slechte wagen. Dan houdt het snel op. Maar De Vries ziet er niet relaxed uit in de auto, zal ook met vertrouwen te maken hebben.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10328
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door WP_Legend » di jun 20, 2023 12:18 pm

Yuki is aan het overperformen...

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » za jul 01, 2023 10:52 am

Helmut Marko liet het eigenlijk al vallen. Nyck de vries gaat hem niet worden.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 01, 2023 11:34 am

Hoe oud is die De Vries eigenlijk? 13?

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jul 01, 2023 1:40 pm

Ik neem aan dat als je het echt wilde weten, je het ondertussen zelf wel opgezocht hebt, maar hij is van februari '95.

Ander autosport nieuws:
Nederlands racetalent Dilano van 't Hoff (18) overleden na crash op circuit van Spa

Dramatisch nieuws uit de autosportwereld. Het 18-jarige racetalent Dilano van 't Hoff uit Dordrecht is vandaag omgekomen bij een crash op het circuit van Spa-Francorchamps in België. Bij het ongeluk waren meerdere coureurs betrokken. Hulp op het circuit mocht niet meer baten.

Tijdens de tweede race op het circuit in de Ardennen, dat door de regen kletsnat was geworden, ging het mis. Bij slecht zicht raakte Van ‘t Hoff in een spin op de Kemmel Straight, net na het snelle Raidillon-gedeelte. Hij werd daarna vol geraakt door een andere auto. De race werd daarna niet meer hervat. Vier jaar geleden kwam op hetzelfde deel van het circuit de Fransman Anthoine Hubert om het leven.

Op hetzelfde circuit gaat de 24 Uur van Spa vandaag wel door. Voor de start vindt een minuut stilte plaats. Het gebruikelijke entertainment wordt afgelast. Ook voor de start van de sprintrace in de Formule 2 bij de Grand Prix van Oostenrijk werd een minuut stilte in acht genomen. Mogelijk gebeurt dat straks ook bij de Formule 1.

Van 't Hoff begon in de karts en kwam sinds 2021 voor MP Motorsport in de Formula regional European Championship by Alpine. Daarin stond de Nederlander zestiende in het kampioenschap. Twee jaar geleden won de talentvolle coureur het Spaans kampioenschap in de Formule 4.

Diep bedroefd

MP Motorsport kwam zaterdag aan het begin van de middag met een officieel statement over de fatale afloop van de crash. ‘We zijn diep bedroefd om te bevestigen dat onze coureur, Dilano van ‘t Hoff, is overleden als gevolg van een crash’, meldt het team uit Westmaas. ‘We zijn kapot door dit verlies van een van onze grootste Nederlandse talenten, die ons team zoveel energie heeft gegeven gedurende de jaren dat hij met ons racete. Dilano maakt deel uit van onze racefamilie sinds zijn autosportdebuut bij MP in 2021.’

Ook bij Alpine kwam de dreun hard aan. ‘We zijn diep bedroefd over het overlijden van Dilano van ‘t Hoff. We sturen onze condoleances aan de familie, geliefden, vrienden en MP Motorsport.’

Op het circuit van Spielberg, waar dit weekend wordt gereden in de Formule 1, sloeg het nieuws ook in als een bom. ‘Zeer verdrietig om het nieuws over Dilano vandaag te horen.. Ik wil mijn medeleven betuigen aan de familie en dierbaren van Dilano’, schrijft Max Verstappen op Twitter, met daarbij het beeld van een geknakte bloem.

Formule 1-baas Stefano Domenicali reageerde eveneens geschokt. ‘We zijn zo verdrietig om te horen van het overlijden van Dilano van ‘t Hoff vandaag op Spa-Francorchamps. Hij stierf in het najagen van zijn droom om de top van de autosport te bereiken. Samen met de hele autosportgemeenschap zijn onze gedachten bij zijn familie en geliefden’, schrijft de Italiaan op Twitter.
AD.nl
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 01, 2023 1:53 pm

Het was een Amsterdamse manier om uit te drukken dat hij een ongelofelijke babyface heeft.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » za jul 01, 2023 2:56 pm

Vreemde jongens, die Amsterdammers :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door elliquido » zo jul 02, 2023 8:53 pm

Zelfs toto was lewis even zat met zijn gejank. Nog geen contract overigens, die marketing glamourman. Benieuwd of mercedes de hoofdprijs wil betalen voor een retourprodukt
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Mano
Berichten: 15195
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Mano » ma jul 03, 2023 9:02 am

Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie