Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 19, 2023 4:24 pm

Roglic heeft echt nog geen zin om het roze aan te vallen. Zal het wel best vinden zo op 2 seconden achterstand zonder alle plichtplegingen en de druk van de leiderstrui. Denk ook wel dat het slim is.

Gelukkig wel een leuke finale om de dagzege. Want het blijft allemaal wel erg mager wat betreft kijkspel tot nu toe.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr mei 19, 2023 5:56 pm

Wat een bully die Pinot. Nee, hij wou niet overnemen, heel vervelend, maar Pinot ging te ver.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 19, 2023 5:59 pm

Vooral ook dom. Het kost hem denk ik uiteindelijk de ritzege omdat hij zich van de wijs liet brengen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 20, 2023 2:28 pm

Wéér de hele dag regen.
Ik heb echt medelijden met de renners deze Giro.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za mei 20, 2023 2:48 pm

Waarom gaat deze ronde nog steeds door?
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo mei 21, 2023 7:51 am

Frank schreef:
za mei 20, 2023 2:48 pm
Waarom gaat deze ronde nog steeds door?
:smallgrin.gif:

Maar ik moet wel eerlijk zeggen dat dit volgens mij (tot nu toe) de minst leuke/interessante grote ronde is die ik in tijden gezien heb.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 21, 2023 7:03 pm

Gelukkig is het nog wel een paar keer heel aardig in de strijd om de dagzege. Maar verder is het inderdaad teleurstellend. Deels door de zware omstandigheden en deels door de uitvallers onder de kanshebbers. Met Evenepoel en Hart nog in de strijd zouden Roglic en Thomas nu anders moeten koersen.

Dinsdag een mooie aankomst op Monte Bondone. Vrijdag een knaller van een rit naar Tre Cime di Lavaredo en zaterdag een idioot lastige klimtijdrit. De slotweek zal nog wel iets geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mei 23, 2023 4:12 pm

Eindelijk wat strijd tussen de overgebleven klassementsrenners. 1e tik uitgedeeld door Almeida en Thomas. Roglic beperkt wel de schade.

Ik vroeg me al af wanneer Thomas ging aanvallen want Roglic zag er niet goed uit. En Monte Bondone is toch wel een Thomas klim. Meer dan de steile aankomsten die nog komen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2023 5:01 pm

Wat een finale was dit! Drie weken lang weinig echte spanning rondom de roze trui maar nu pakt Roglic in de klimtijdrit geweldig uit. Dat zal 'm deugt doen na dat trauma in de Tour.

Ook nog een stop moeten maken omdat z'n ketting eraf liep en nu heeft 'ie veertien seconden over. Eerste roze trui die hij draagt zal op de slotdag zijn. Is niet vaak eerder gebeurd denk ik zo.

Zuur voor Thomas. Dit was normaal gezien wel zijn laatste kans om nog een keer een grote ronde te winnen. En hij is een sympathieke gast maar daar koop je niets voor.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » za mei 27, 2023 5:58 pm

Mooiste sport die er is

Wat een ontknoping

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2023 6:12 pm

Prachtige Britse reactie ook van Thomas na afloop. Mooie kerel is dat toch. Zo verlies je waardig.

Toen Roglic van z'n fiets moest leek het wel klaar. Maar dat heeft hem toch ook nog een extra adrenaline shot gegeven. En voor Thomas was de tijdrit net te lang. Al was 'ie gewoon de op één na snelste.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mei 27, 2023 6:19 pm

columbus schreef:
za mei 27, 2023 5:58 pm
Mooiste sport die er is

Wat een ontknoping
Ben ik heel zuur als ik zeg dat dit secondenspel een logisch gevolg is van het apathische koersen deze Giro?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2023 6:37 pm

Het uitvallen van Evenepoel en Hart heeft echt veel invloed gehad op het koersverloop. Met Evenepoel had je denk ik de allersterkste rijder maar hij had wel een wat mindere ploeg. Dat had normaal gezien een scenario opgeleverd waarbij met name Ineos een mooi tactisch spel had kunnen spelen met Thomas, Hart, Arensman, Sivakov en De Plus. Evenepoel en Roglic waren dan misschien wel tegelijkertijd concurrent en bondgenoot.

De valpartijen en met name het weer hebben ook veel invloed gehad. Twee weken lang echt zo'n beetje elke dag zeiknat. Dat is echt zwaar en daar worden renners niet beter van. We zagen het in de finales van de week. Er zat kennelijk niet veel meer in. Kijk ook naar de enorme hoeveelheid uitvallers.

De verdeling van lastige ritten sprak me dit jaar ook niet aan. Hoop dat de organisatie daarvan leert want de charme van de Giro was de laatste jaren juist dat het drie weken lang spannend was. Al ligt dat deels ook aan de renners. Op de Gran Sasso maakten ze in de eerste week gewoon geen koers, ook door de wind.

Vandaag was in ieder geval wel geweldig.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 28, 2023 6:57 pm

Thomas helpt vandaag nog even een handje mee om Cavendish aan de zege in de laatste rit te helpen. Wat een vent. :biggthumpup.gif:

Opvallend wat betreft de sprints. Niet één sprinter wint meer dan 1 rit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33279
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo mei 28, 2023 8:56 pm

Marillion schreef:
zo mei 28, 2023 6:57 pm
Thomas helpt vandaag nog even een handje mee om Cavendish aan de zege in de laatste rit te helpen. Wat een vent. :biggthumpup.gif:

Opvallend wat betreft de sprints. Niet één sprinter wint meer dan 1 rit.
Maar die Milan wel steeds vooraan. Had die niet op mijn radar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 29, 2023 8:57 am

Hij komt uit het baanwielrennen. Onder meer onderdeel van het team dat goud won op de achtervolging op de OS. Milan had er meer kunnen winnen als hij beter zou hebben gepositioneerd, en daar wat hulp bij had gehad van zijn team. Nu kwam hij vaak van veel te ver om te winnen terwijl hij wel de snelste sprint had. Is eigenlijk meer een hardrijder dan sprinter.

Thomas echt een voorbeeld voor veel sporters over hoe je waardig kunt verliezen. Wat een gentleman. En een echte Brit ook want hij gaat nu eerst bier drinken voor 'ie nieuwe plannen maakt. :smallgrin.gif:

En Derrick Gee was een mooie ontdekking. Al zat 't hem niet echt mee. Vier keer tweede in een rit. Tweede in het puntenklassement. Tweede in het bergklassement. Tweede in het tussensprint klassement. Tweede in het vluchtersklassement. Ik heb 't nog niet gezien maar neem aan dat ze hem wel de prijs voor de strijdlust hebben gegeven.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma mei 29, 2023 9:09 am

Zeker! Wil ook wel Healy noemen, trekt de lijn van een goed voorjaar gewoon door. Fietst aanvallend en gaat all in

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » ma mei 29, 2023 12:31 pm

En Nico Denz niet te vergeten


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Wielrennen

Bericht door columbus » ma mei 29, 2023 10:35 pm

Agree! Die reed ook een zeer sterke Giro. Oké, nog 1 dan Filippo Zana liet zich ook zeer positief zien

Sowieso weer een handvol talentvolle rittenkapers

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jun 05, 2023 9:00 pm

MvdP komt weer terug in het peloton en heeft gelijk een nieuwtje:
Nieuwe aanpak Van der Poel: meer trainen, minder koersen: "Als ik nu aan de start sta, moet het tellen"

Pas twee maanden na zijn zege in Parijs-Roubaix duikt Mathieu van der Poel (Alpecin-Deceuninck) weer op in het peloton. Het maakt allemaal deel uit van zijn nieuwe aanpak: meer trainen, minder koersen rijden. En dat moet succes opleveren in de Tour en het WK. "Het is de eerste keer dat ik me zo goed heb kunnen voorbereiden op een grote ronde." Vorig jaar reed hij nog de Giro, nu is het al twee maanden stil rond Mathieu van der Poel. Na zijn triomf in Roubaix koos de Nederlander nu voor hoogtestages in Spanje en Frankrijk om zich klaar te stomen voor de Tour.

Komend weekend komt hij het resultaat van die noeste trainingsarbeid tonen in Dwars door het Hageland (10 juni). Daarna zakt hij af naar de Ronde van België (14-18 juni). Oorspronkelijk stond de Ronde van het Zwitserland op zijn programma, maar Van der Poel heeft naar eigen zeggen "niet veel zin om in de gruppetto te zitten in de Zwitserse bergen". "Dan ga ik liever voor ritzeges in België." En de goesting spat ervan af bij Van der Poel na zijn lange voorbereiding. "Ik kijk ernaar uit om weer te koersen", vertelt hij. "Ik ben gretig. Ik heb sinds Parijs-Roubaix veel tijd geïnvesteerd in trainen en minder in koersen."

"Dat is nu onderdeel van het moderne wielrennen en daar voel ik me goed bij. Ik heb al veel koersen gereden in mijn carrière. Als ik nu aan de start sta, moet het tellen. Het is moeilijk om nog een koers te rijden zonder voorbereiding, want het niveau is enorm hoog."
"In het verleden reed ik soms wat te veel koersen en reed ik soms onvoorbereid van koers naar koers. Het is goed om nu wat trainingsblokken in te lassen. Dat brengt me naar een ander niveau."

Van der Poel: "Groene trui? Nee, die is voor Jasper Philipsen"
Met een grondige voorbereiding in de kuiten hoopt Van der Poel voor het eerst de Tour uit te rijden. Bij zijn debuut in 2021 pakte hij een ritzege en reed hij 6 dagen in het geel, maar vorig jaar stapte hij na 11 ritten uitgeput af zonder etappewinst. "Ik ben heel gemotiveerd om een goede Tour te rijden. Het is de eerste keer dat ik me zo goed heb kunnen voorbereiden op een grote ronde", aldus Van der Poel.

Met welke ambities trekt hij naar Frankrijk? "Ik wil een rit winnen en ik wil zo goed mogelijk in Parijs raken. Ik wil een even goede Tour rijden als de Giro vorig jaar. De groene trui? Nee, als we voor groen gaan, zal het voor Jasper Philipsen zijn. Ik help hem daar graag bij." Toch zal Van der Poel niet te kwistig met energie strooien, vertelt hij, want twee weken na de Tour staat het WK wielrennen al op de planning. "Daarom heb ik ook zo'n solide basis. Het WK staat bij mij hoog op de lijst." Dat WK eindigt voor Van der Poel niet na de wegrit, want de Nederlander neemt ook zijn mountainbike mee. "Ik zal zonder voorbereiding het WK mountainbiken rijden", zegt hij. "Ik ben er toch, dus ik kan maar proberen zonder druk."

Het tussenstapje op de mountainbike doet meteen weer denken aan zijn zware val tijdens de Olympische Spelen. Hoe is het met zijn rug?
"Ik moet er blijven aan werken. Ik sta nu twee dagen per week in de gymzaal en dat helpt om het probleem onder controle te houden. Ik ben tevreden met hoe het nu gaat."

Bron: Sporza.be
Dus een dubbel WK. Op de weg en daarna ook op de MTB. Dat MTB WK heeft een verborgen doel. Nu hij geen MTB wedstrijden heeft gereden staat hij laag op de ranking. Nederland is daar helemaal weggevallen uit het klassement en dus zijn er op dit moment geen plekken beschikbaar voor Parijs. Maar de eerste twee renners in de uitslag van het WK die niet via dat klassement geplaatst zijn mogen alsnog naar de OS. Dus een goede uitslag op het WK betekent direct kwalificatie voor de OS.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » do jun 15, 2023 11:39 am

Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jun 15, 2023 8:16 pm

Dat ze ook echt denken daarmee weg te komen. :smallgrin.gif:

Ondertussen vervelend nieuws uit de Ronde van Zwitserland. Zware crash van Mäder en Sheffield in de afdaling van de Albulapas. Mäder gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht met een helikopter.

Hoop dat 'ie er doorheen komt. :eusa_pray.gif:
Nil volentibus arduum

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » vr jun 16, 2023 10:47 am

Ik zat de laatste kilometers te kijken. In de afdaling werden snelheid gehaald van 110 km per uur. Waarom die rit niet gewoon bovenop laten finishen? Zo een krankzinnig snelle afdaling is verder toch nergens goed voor?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » vr jun 16, 2023 11:36 am

Marillion schreef:
do jun 15, 2023 8:16 pm
Dat ze ook echt denken daarmee weg te komen. :smallgrin.gif:

Ondertussen vervelend nieuws uit de Ronde van Zwitserland. Zware crash van Mäder en Sheffield in de afdaling van de Albulapas. Mäder gereanimeerd en naar het ziekenhuis gebracht met een helikopter.

Hoop dat 'ie er doorheen komt. :eusa_pray.gif:
Helaas overleden.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

columbus
Berichten: 5285
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » vr jun 16, 2023 12:09 pm

Heftig nieuws. Zag Ayuso gisteren ook met 100 km/h naar beneden denderen

Plaats reactie