Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo dec 28, 2022 5:15 pm

Gavere op 2e kerstdag vond ik nog net wat mooier. Dat parcours is zwaarder met iets langer klimwerk en ook door de modderige omstandigheden met daardoor een hele lastige afdaling. En Pidcock kon in het eerste deel ook goed partij bieden. Het rondje van Zolder is sneller. Dat scheelt zomaar 10 km/u gemiddeld. Al is het, zeker op hoge snelheid, beslist ook wel technisch hier en daar.

Van der Poel zette in de laatste ronde een aanval in. Had een heel klein gaatje maar maakte toen een misser. Hij was zo weer op de fiets maar ik denk achteraf dat hij daar niet helemaal goed is ingeklikt in zijn pedaal. Het was echt vlak voor de sprint.

Ze ontlopen elkaar gewoon nauwelijks iets. Van der Poel technisch beter en net een klein tikje explosiever. Van Aert heeft dan in absolute zin weer net iets meer PK's. Het is echt een genot om die mannen aan het werk te zien. Als ze zo met elkaar strijden maken ze elkaar ook beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » wo dec 28, 2022 8:54 pm

Blijft toch erg mooi om te zien onder dat kunstlicht vlakbij een pittoresk stadje. En wat een volk weer. Dat enthousiast opnieuw een fraaie titanenstrijd ziet.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo dec 28, 2022 9:49 pm

Wat een wedstrijd weer. Genieten!

Als het gaat zoals de afgelopen wedstrijden is dit als tv sport toch haast niet te kloppen. Uurtje volle bak koers en het blijft spannend tot op de streep.

Vrijdag gaan we weer verder. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Wielrennen

Bericht door Trab » wo dec 28, 2022 9:51 pm

Marillion schreef:Wat een wedstrijd weer. Genieten!

Als het gaat zoals de afgelopen wedstrijden is dit als tv sport toch haast niet te kloppen. Uurtje volle bak koers en het blijft spannend tot op de streep.

Vrijdag gaan we weer verder. :smile-ajax.gif:
Was idd weer genieten. Jammer dat vde Poel op het eind niet mee kon.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do dec 29, 2022 9:20 am

Ja, jammer. Hij had de benen niet zei hij na afloop. Toch nog even knap geprobeerd met die aanval halfweg. Dan ben je toch ook zeker niet slecht. Maar het telt allemaal wel op. Vrijdag, maandag, dinsdag en woensdag. Cross is toch praktisch een uur in het rood rijden.

Het is natuurlijk voor een deel ook gewoon training. Zou hij puur die cross willen proberen te winnen had hij in het begin beter geen oorlog gemaakt. Maar juist van die inspanning gaat z'n niveau omhoog. Misschien is het zelfs wel goed dat er nog iets van ruimte is voor verbetering. Bij Van Aert is er denk ik ook nog wel wat ruimte voor verbetering. Hij won deze cross uiteindelijk vooral omdat hij wat meer inhoud had.

Pidcock die weer echt meedoet is ook leuk. Krijg je toch een ander spelletje. En wat hij technisch kan is ook indrukwekkend. Zoals die schuine kant die hij meermaals hoog wist te blijven om vervolgens op snelheid een gladde bocht in te sturen. Zo knap.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jan 08, 2023 6:45 pm

Laatste twee crossen een teleurstelling. Van der Poel heeft weer terug last van zijn rug. Nu tijd voor trainingskamp maar ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen als het gaat om de resterende crossen en het WK.

Ik denk dat die enorme hoeveelheid crossen achter elkaar net iets teveel van het goede was. Zeker in combinatie met het extreem hoge niveau waar hij en Van Aert elkaar toe dwingen. Maar nu is het vooral de vraag hoe je er weer af komt en ook zo dat het niet in de weg zit richting het voorjaar.

Wel genoten van de klasse van Van Aert en een paar mooie staaltjes zandtechniek ook van Sweeck. Maar het gaat toch vooral om strijd en die is nu weg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jan 08, 2023 11:46 pm

Marillion schreef:
zo jan 08, 2023 6:45 pm
Laatste twee crossen een teleurstelling. Van der Poel heeft weer terug last van zijn rug.
Op nu.nl:
Van der Poel gefrustreerd door rugklachten: 'Heel moeilijk om me te focussen'
Door onze sportredactie
08 jan 2023 om 17:26
Update: 6 uur geleden
55 reacties

Mathieu van der Poel baalt er stevig van dat hij zijn gewenste niveau niet kan halen tijdens de duels met Wout van Aert in het veldrijden. De viervoudig wereldkampioen had zondag bij de wereldbekercross in het Belgische Zonhoven wederom last van zijn rug.
"Iedereen ziet dat ik niet op het niveau rijd dat ik moet kunnen halen", treurde Van der Poel na afloop van de wedstrijd in Zonhoven. "Mijn rug doet weer pijn. Dat is heel frustrerend."
De 27-jarige Van der Poel liet donderdag na de Duinencross al weten dat hij weer last had van zijn rug. De renner van Alpecin-Deceuninck werd zondag opnieuw geteisterd door pijn, waardoor hij het tempo van Van Aert niet kon volgen.
"Het is is heel moeilijk om me te focussen, want ik denk alleen maar aan de pijn in mijn rug. Je moet 100 procent gefocust zijn op de koers, maar dat lukt me nu niet. Ik kan misschien een halve ronde op het tempo rijden dat ik wil, maar dan moet ik me weer inhouden vanwege de pijn."

Mathieu van der Poel gaf in Zonhoven bijna anderhalve minuut toe op Wout van Aert.Foto: AFP
'Momenteel is het niet leuk crossen'
In Zonhoven kon Van der Poel zich aanvankelijk meten met Van Aert, maar na een valpartij in de derde ronde slaagde hij er niet meer in om terug te keren bij de Belg. Uiteindelijk gaf hij bijna anderhalve minuut toe op zijn rivaal.
"Wout van Aert is natuurlijk ook gewoon heel sterk. Daar mag je geen afbraak aan doen", zei Van der Poel. "Maar ik moet uiteraard in staat zijn om langer het duel aan te gaan."
Maandag stapt Van der Poel op het vliegtuig naar Spanje, waar hij met Alpecin-Deceuninck op de weg gaat trainen. "Misschien komt dat net op het goede moment om me even te herpakken. Momenteel is het niet leuk crossen."
Tot nu toe won Van Aert dit seizoen zes van de negen duels met Van der Poel in het veldrijden. Op 5 februari staat het WK in Hoogerheide op het programma. Daarvoor komt Van der Poel alleen nog in actie bij de wereldbekercross in het Spaanse Benidorm op 22 januari.
Die rug was al een probleem toch? Maar de stupide val in Tokio zal niet geholpen hebben... Wat een duur foutje is dat gebleken.

Veldrijden lijkt me wel heftiger voor de rug. Dus hopelijk komt het wegseizoen niet in gevaar. Het kan wel betekenen dat op den duur veldrijden gewoon niet meer gaat.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jan 11, 2023 11:49 am

Het ging al weer een behoorlijke tijd goed. Maar rugproblemen ben je nooit helemaal definitief vanaf.

Ik denk zo van buitenaf dat het net even te veel en te intensief is geweest. Zoveel crossen in korte tijd aan extreem hoge intensiteit. In het verleden waren de duels ook mooi maar toch wat minder intensief. De problemen ontstonden vervolgens in Koksijde. Een echte zandcross. Zand is sowieso zwaarder voor je rug. Dat het een paar dagen later ineens helemaal weg zou zijn was denk ik bijna niet haalbaar al was hij zeker niet slecht. Want hij is gewoon nog tweede en die andere jongens kunnen ook met de fiets rijden.

Hoogerheide, het WK parcours, is weer anders. En er is nu wat ruimte. Ik denk dat hij deze winter alleen verder moet gaan als het echt helemaal weg is. Niet door blijven sukkelen dus. Volgend seizoen misschien dan ook wat selectiever zijn. Wel crossen maar niet dag na dag maximaal. Kies een paar mooie wedstrijden uit en doe er iedere week ééntje. Heb je wel het plezier en de impuls maar geen risico op overbelasting.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » wo jan 11, 2023 7:15 pm

Mathieu van der Poel heeft woensdag zijn voorlopige programma voor het wegseizoen uit de doeken gedaan. De Nederlander gaat zoals verwacht de Tour de France rijden, maar laat de Amstel Gold Race vooralsnog schieten.
"Het was vrij vanzelfsprekend om naar de Tour de France te gaan. De Tour blijft een van de grootste evenementen in de sport", zei Van der Poel tegen Wielerflits tijdens een persmoment in Spanje, waar hij op trainingsstage is.
Het programma van Van der Poel heeft veel weg van zijn schema in 2021. De renner van Alpecin-Deceuninck begint zijn wegseizoen met Italiaanse voorjaarsklassiekers, zoals de Strade Bianche en Milaan-San Remo. Daarna zal hij ook weer aan de start van de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix verschijnen.
Mix dus.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jan 15, 2023 11:05 am

Brrr...dat is schrikken.
Oud-wielrenner Lieuwe Westra (40) zaterdagmiddag overleden: 'Hij had geen grenzen'

Lieuwe Westra is zaterdagmiddag 14 januari overleden, zo melden Omroep Fryslan en journalist Thomas Sijtsma. Sijtsma schreef in 2018 de biografie van Westra met de titel: 'Het Beest'. Eind 2014 raakte Westra depressief. Jarenlang vocht hij tegen andere wielrenners, plots werd hij zijn eigen vijand. Helaas verloor hij uiteindelijk die strijd.

Westra vocht zijn hele volwassen leven tegen drank en drugs. Tot zijn zestiende won hij als jeugdrenner alles wat er te winnen viel. Daarna raakte hij verslaafd aan drank en drugs. Zijn bijnaam het beest kwam vanuit Westra's extreme karakter. 'Hij had geen grenzen', vertelde Sijtsma in Het Parool. Hij nam in het weekend standaard XTC, zo is in dat artikel te lezen. En niet een pil, maar veel. Heel veel. Een keer nam hij maar liefst 25 pillen.

Of het niks was, stapte hij daarna weer op de fiets. Na zijn carrière als feestbeest, ondersteund door geld wat hij verdiende als stratenmaker, fietste hij zich toch nog binnen bij Vacansoleil. Een ploeg die vaker onderdak bood aan extreme karakters. Westra floreerde bij de Nederlandse ploeg en begon weer te winnen. Hij schreef het algemeen klassement van de Ronde van Denemarken en van Picardië op zijn naam en werd in 2012 tweede in de grote koers Parijs-Nice.

Depressie duikt op, ondanks geweldig seizoen
Hij trok naar Astana, nog een ploeg die markante figuren niet weert uit de selectie. Ook daar won hij. In zijn debuutjaar bij de ploeg (2014) boekte hij een etappe-overwinning in de Ronde van Catalonië en nog een in het Critérium du Dauphiné. Hij hielp ploeggenoot Vincenzo Nibali naar de eindzege in de Tour de France, maar het was niet genoeg. Depressie lag op de loer en hij kreeg moeite zijn niveau te halen in de jaren die volgden. In 2016 was nog een glimp van de oude Lieuwe te zien toen hij de Driedaagse De Panne-Koksijde won. Het was zijn laatste kunstje. Op zijn 34e ging Westra met wielerpensioen. Hij was niet gelukkig meer. Later gaf hij zelfs nog toe in zijn tijd bij Vacansoleil cortisonen te hebben gebruikt.

Bron: Indeleiderstrui.nl
Nooit rust en vrede gevonden. Wat een treurig verhaal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » zo jan 15, 2023 10:39 pm

Lieuwe Westra (1982-2023) was meedogenloos voor vriend en vijand, en vooral voor zichzelf

Journalist Thomas Sijtsma maakte de zaterdag overleden Lieuwe Westra een jaar van dichtbij mee en schreef een biografie over diens leven en zelfdestructie. ‘Zijn haar zat wild, zijn ogen bewogen vluchtig door de ruimte.’

Thomas Sijtsma
Het Beest noemden ze hem. De meest treffende bijnaam in het peloton. Lieuwe Westra kon zo ongenadig hard fietsen dat alleen kijken al pijn deed. Meedogenloos was hij, voor vriend en vijand, maar vooral voor zichzelf. Een trainingsrit duurde bij voorkeur nooit minder dan zes uur. Zijn adagium: pauzes waren voor de talentlozen. Als Westra iets deed, dan deed hij dat goed.

Aan zijn bijnaam dacht ik nog in september. De laatste keer dat we elkaar zagen. Na verontrustende berichten van vrienden en familie zocht ik hem op in een autogarage op het industrieterrein van het Noord-Hollandse Zwaagdijk. Hoewel hij van nature onhandig was – in de biografie vertelde hij dat hij geen band kon plakken – kluste Westra bij als monteur.

Overnachten deed de voormalig stratenmaker op de vide van de garage. Het matje waar Westra die nacht op had geslapen lag nog op de grond. Een deken voor de kou lag er naast. Het was een treurig aangezicht. Beestachtig. De voormalig prof was alles kwijt. Buiten de korte broek en het besmeurde shirt dat hij droeg, bezat hij niks meer. Zijn haar zat wild, zijn ogen bewogen vluchtig door de ruimte. Wat hij nog met zijn toekomst wilde, wist hij niet. Leven van dag tot dag, met drugs en alcohol als brandstof.

Verdwalen in het donker
Dat vond hij wel best. Op de vraag of hij niet aan zijn verslavingen geholpen wilde worden, reageerde hij ontkennend. Wat maakte het allemaal nog uit? Altijd had hij naar anderen geluisterd, altijd gedaan wat ze hem vroegen. Daar was hij klaar mee, nu bewandelde hij zijn eigen weg. Hij verdwaalde in het donker en in plaats van de helpende hand koos hij de afslag die hij beter niet had kunnen namen: die van fatale zelfdestructie.

Westra begon na zijn wielercarrière, waarin hij onder meer uitkwam voor Vacansoleil en Astana, samen met zijn vrouw Ingrid Kimber een fietshotel in het Spaanse Calpe. Na een eerdere depressie aan het einde van zijn profbestaan lachte het leven hem weer toe. De zon scheen als nooit tevoren. Westra leek na inktzwarte jaren als herboren. Kimber was het beste wat hem als man kon overkomen, vertelde hij. De Australische was niet alleen beeldschoon en intelligent, ze zorgde ervoor dat het hotel liep als een trein. Westra hoefde alleen maar te fietsen met de gasten.

Het huwelijk liep op de klippen en Westra keerde terug naar Nederland. In het afgelopen jaar kwam hij meerdere keren in aanraking met de politie. Blijdschap en verdriet kwamen bij hem altijd zo dicht bij elkaar dat ze regelmatig botsten. Voortdurend was het balanceren, voor hem en zijn naasten.

Het ene moment fietste hij naast geletruidrager Vincenzo Nibali de Champs-Élysées op, even later kwam hij vanwege de donkere gedachten zijn bed niet uit. In een klein appartement in Monaco, waar de Fries nooit helemaal aardde, kwamen de muren op hem af. ‘Het Beest bestaat niet meer. Ik besta niet meer. Ik ben een hoopje ellende geworden’, zei hij daarover in de biografie.

Harder, sneller, beter en wilder
Daarin ging hij voorbij aan hoe geliefd hij was in het peloton en daarbuiten. Dat vergat Westra vaak, ook in de laatste maanden. In zijn beleving was iedereen altijd tegen hem. Hij maakte vrienden in binnen- en buitenland, was sociaal en ook nooit te beroerd om een interview te geven. Als het even kon in het Fries, de taal waarin hij dacht en droomde. Zo liet hij mij ook de uitnodigingskaarten voor zijn bruiloft schrijven. In het Nederlands liep hij vast op de tekst.

In het leven van Westra moest alles harder, sneller, beter en wilder. Wanneer we bij de totstandkoming van het boek de racefiets pakten om daar het gesprek te vervolgen, zat ik steevast in zijn wiel te huilen. Ook met mij geen enkel mededogen. Bij terugkomst hadden we nog geen woord gewisseld, ook omdat Westra de hardstyle op standje maximaal door zijn oortjes liet blazen.

Volgens moeder Alie Westra kon het nooit normaal. Hoe extremer, hoe beter. Zo ging het in zijn tienerjaren al op feestjes in het hele land. Net als op de fiets ging de blik op oneindig en het verstand op nul. Westra ging pas naar bed als hij geen stap meer kon zetten.

Om die mateloosheid stond hij ook bekend in het peloton. Vanwege de taalbarrière gaf kopman Nibali hem in de winnende Tour de France van 2014 slechts één instructie. ‘Lieuwe, piano.’ Rustig aan, de knecht reed zijn kopman regelmatig de vernieling in. In de kasseienrit van die editie was Het Beest veruit de sterkste man in koers. De trouwe adjudant bleef in de ziedende regen bij zijn Italiaanse kopman, liet daarmee de winst aan Lars Boom, en plaveide zo op Noord-Franse kasseien de weg naar de eindzege.

Sterk en kwetsbaar
In de winter van 2012 besloot Westra buiten medeweten van zijn ploeg Vacansoleil zijn lichaamsgewicht te verlagen. Met dat potige postuur kwam hij moeilijk een berg op, maar op een dieet van louter groenteshakes zou hij echt wel met de beste renners mee omhoog kunnen. Hij bewees zijn gelijk door de vijfde etappe in Parijs-Nice onder anderen klimgeiten Alejandro Valverde, Bradley Wiggins en Rigoberto Uran te verslaan. Hij was apetrots op de zege. Zelfs in september twinkelden zijn ogen bij deze gedachte aan betere tijden. ‘Ik was toen zo allemachtig sterk, mooi hè?’

Verbazing oogstte hij net zo vaak buiten de sport. Na het kijken van de Netflixserie The Queen’s Gambit daagde hij Kimber uit voor een potje schaken. Westra bleek aan het bord geniaal te zijn en gaf zijn vrouw het nakijken. Ook testte hij zichzelf een paar keer in een triatlon. Hij kon voor geen meter zwemmen, leek zelfs te verdrinken, maar bleef volharden in zijn wil om te finishen. Voor omstanders was het een vermakelijk gezicht om dat spierwitte rennerslijf achter in het veld te zien spartelen. Dat lachen was snel voorbij bij het fietsonderdeel. Westra vond binnen een ronde aansluiting bij de koplopers.

Westra kon tegelijkertijd zo verschrikkelijk sterk en kwetsbaar zijn. Eenmaal in de kopgroep kon het peloton hem niet meer te pakken krijgen, in het leven net zo ongrijpbaar voor iedereen die van hem hield. Hij vocht voortdurend met zichzelf, zocht in het leven naar iets wat er misschien helemaal niet was. Altijd lonkten middelen die hem langzaam vernietigden, hij nam er meer van dan goed voor hem was.
www.trouw.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jan 18, 2023 3:04 pm

Robert Gesink breekt z'n bekken bij de eerste koers van het jaar in Australië. Alsof die jongen nog niet genoeg schade had gehad in zijn loopbaan. Ben benieuwd of 'ie hier nog van terugkomt. Is een hele vervelende blessure, al hangt het natuurlijk wel van de specifieke breuk af.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » do jan 26, 2023 3:13 pm

Hoe serieus moeten we Thijs Zonneveld nemen die na zijn 40e opeens weer profwielrenner is?
Ook Johnny Hoogerland, die in 2016 stopte, rijdt --naar eigen zeggen eenmalig-- in de Verenigde Arabische Emiraten weer een profkoers.
Marillion schreef:
wo jan 18, 2023 3:04 pm
Robert Gesink breekt z'n bekken bij de eerste koers van het jaar in Australië. Alsof die jongen nog niet genoeg schade had gehad in zijn loopbaan.
Die jongen heeft met valpartijen erg vaak pech.
Nu zag het er vooral akelig uit omdat ie met het hoofd echt op een hele nare manier tegen het asfalt klapte.

Een gebroken bekken is altijd minder erg dan zwaar hoofdletsel, maar het bleek ook nog eens een verkeerde diagnose te zijn.
Gesink heeft "slechts" een gebroken schaambeen en fietst inmiddels alweer op de hometrainer. Overweegt zelfs om na 2023 nog een jaar vast te plakken aan zijn carriere.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jan 26, 2023 7:00 pm

Ja, ik las dat het erg meevalt inderdaad. Gelukkig maar.

Zonneveld gaat volgens mij niet veel meer doen dan wat gravelwedstrijden en strandraces. Misschien hier of daar een wegkoers op UCI 2.2 niveau of zo. Is vooral een manier om aandacht te trekken voor dat team en om langs die weg te proberen om meer mensen te interesseren in het rijden van wedstrijden.

En Hoogerland is ook een eenmalig uitstapje op een laag niveau. Die jongen zit nog altijd dagelijks op de fiets en doet regelmatig mee bij liefhebbers op het hoogste niveau in Granfondo's. Dus dan bol je zo mee in het peloton op basis van je ervaring.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » ma jan 30, 2023 6:18 pm

Deze meneer lijkt best wel zin te hebben in het WK Veldrijden komende zondag in Hoogerheide.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2023 7:15 pm

Absoluut, gisteren één explosie en weg was hij. Die twee gaan zondag weer een masterclass laagvliegen geven. Zonder materiaalpech denk ik niet dat ze elkaar er echt af kunnen rijden. Zal minimaal verschil of een sprint worden. De rest doet mee voor plek 3 en lager maar dat is al niet eens een verrassing.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: Wielrennen

Bericht door Zuidema » ma jan 30, 2023 7:49 pm

Marillion schreef:
ma jan 30, 2023 7:15 pm
Absoluut, gisteren één explosie en weg was hij.
Niet normaal meer wat een kracht en snelheid hij daar liet zien. Poeh! Meneer zette even de turbo vol aan op een selectief stuk. Nooit meer teruggezien. Als oude tijden bijna. Het lijkt erop dat de rugklachten dit weekend niet opspeelden. In zo'n showjump zal dan ook wel een stukje opluchting zitten denk ik. Geslaagd voor de test, alles werkt naar behoren, de vorm is er, klaar voor het WK. Van Aert is duidelijk ook klaar. Dat kan inderdaad weer een heroïsche strijd worden tussen die twee. Zal je het net beleven dat Wout na een superieur veldritseizoen toch nog naast de belangrijkste titel grijpt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jan 30, 2023 9:50 pm

Je ziet aan de rest van de cross hoe sterk die ene aanval is. Want op diezelfde plek proberen anderen onderling ook het verschil te maken. Paar keer een gaatje van een paar meter maar geen grote verschillen. Van der Poel explodeert en is gewoon echt weg.

Het kan zondag haast alleen maar tegenvallen. Als één van de twee iets overkomt met materiaal is het ook klaar. Het parcours zal er waarschijnlijk vrij snel bij liggen. Dan rij je een gat niet zomaar dicht. Komen ze niets tegen dan hangt het op een aanval in de laatste ronde met een klein gaatje of ze gaan sprinten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za feb 04, 2023 6:57 pm

Fem van Empel won vandaag soepeltjes het open NK om de regenboogtrui. Wat is die sterk zeg.

Heerlijk dagje cross. Lekker praten over Griffo's of Rino's. De onverwachte regen heeft het parcours goed gedaan. Denk dat het er zondag wel iets sneller bij zal liggen. Een foutje maken is al vrij snel dodelijk want eenmaal achter kom je lastig terug. Al zal Wout van Aert daar met zijn motor mogelijk anders over denken.
Nil volentibus arduum

Ajax Rules
Berichten: 31177
Lid geworden op: do jul 22, 2004 9:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Ajax Rules » zo feb 05, 2023 11:42 am

Spannend!
Socialisme is afgunst vermomd als mededogen, opgelegd met tirannie in de kleren van tolerantie.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2023 12:08 pm

Tot nu toe in alle wedstrijden op dit parcours een voortijdige beslissing met één renner die het verschil maakt op een wat langer oplopende strook. Hopelijk straks een uur lang volle strijd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo feb 05, 2023 1:25 pm

Marillion schreef:
zo feb 05, 2023 12:08 pm
Tot nu toe in alle wedstrijden op dit parcours een voortijdige beslissing met één renner die het verschil maakt op een wat langer oplopende strook. Hopelijk straks een uur lang volle strijd.
Hoe laat begint die koers?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2023 1:31 pm

Om15u. Nu zijn de beloften bij de vrouwen nog bezig.

Het ligt er steeds droger en daarmee gemakkelijker bij. Zonde want gisteren lag het met name in de ochtend echt behoorlijk lastig en daarmee technisch door de regen. Nu zal het wat minder op techniek aankomen en wat meer op vermogen en duur. Ik geef Van Aert daarom de grootste kans.

Tot nu toe eigenlijk nog niet eenmaal spannend. Er is er steeds vrij snel eentje weg en dan krijgt de rest het niet meer dicht. Een foutje of materiaalpech is al vrij snel dodelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33275
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo feb 05, 2023 1:48 pm

Thanks!
Straks maar eens kijken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40617
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo feb 05, 2023 2:54 pm

Daar gaan we weer met een paar minuten. Deel 13483 of zo...

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Plaats reactie