F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo jan 19, 2022 1:22 pm

Keihard politiek spel
Alleen het ontslaan van Formule 1-wedstrijdleider Michael Masi zal niets oplossen
AMSTERDAM Het hoofd van Formule 1-wedstrijdleider Michael Masi ligt op het hakblok. De hetze tegen de Australiër heeft na de laatste race in Abu Dhabi ongekende vormen aangenomen, mede dankzij het politieke spel dat het ontevreden Mercedes achter de schermen speelt. Een analyse van het huidige spanningsveld in de koningsklasse van de autosport, aan de hand van gesprekken met direct betrokkenen.

„In mijn rol hoor je het niet vaak als je iets wél goed doet.” Was getekend Michael Masi, ná de eerste race van vorig seizoen in Bahrein. De wedstrijdleider geeft dan tekst en uitleg over het openingsduel tussen Max Verstappen en Lewis Hamilton. De Nederlander moet in de slotfase zijn leidende positie teruggeven aan zijn Britse concurrent, omdat hij hem buiten de baan heeft ingehaald.

Een logische beslissing. Dat Hamilton die race in diezelfde vierde bocht wel veelvuldig en onbestraft de baanlimiet overschrijdt om tijdwinst te boeken, levert veel vragen en onbegrip op. Ook bij de coureurs.

Het blijken de inleidende beschietingen voor een jaar met geweldige gevechten tussen Verstappen en Hamilton, maar ook met veel discussie over de wedstrijdleiding en het verschillend interpreteren van bepaalde regels. Daarbij aangetekend dat straffen worden uitgedeeld door de (onafhankelijke) stewards. Masi is als wedstrijdleider wel het aanspreekpunt.

De Aussie is nu de kop van Jut. Met name in een aanzienlijk deel van de toonaangevende Britse media krijgt hij er flink van langs. Masi heeft tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi volgens de letter van de wet een grove fout gemaakt, door de safety car een ronde voor het einde naar binnen te halen. In de reglementen staat namelijk dat eerst alle achterblijvers zichzelf mogen unlappen en de safety car een ronde daarna pas naar binnen mag komen. Masi besluit in het Midden-Oosten echter om alleen de vijf auto’s tussen de dan leidende Hamilton en nummer twee Verstappen ’weg te halen’ en de twee kemphanen het in de laatste ronde uit te laten vechten. Verstappen is op verse banden in het voordeel, haalt Hamilton in en wordt wereldkampioen.

De woede van Mercedes is gezien die improvisatie te begrijpen. Wel staat in dezelfde reglementen dat Masi als wedstrijdleider de bevoegdheid heeft om de procedure rond de safety car te overrulen. Dat hij dat heeft gedaan, valt dan ook te billijken, om een historisch seizoen zo niet te laten eindigen achter de safety car.

De rol van Mercedes is sindsdien op z’n minst curieus te noemen. De constructeurskampioen van de laatste acht jaar besluit daags na de titel van Verstappen om niet in beroep te gaan. Teambaas Toto Wolff haalt voor het kerstreces evenwel hard uit naar autosportfederatie FIA, dat aankondigt een uitgebreid onderzoek in te stellen naar de gang van zaken. Sindsdien zwijgt het Mercedes-kamp en heeft Hamilton na die bewuste zondag ook helemaal niets meer van zich laten horen. Het doel van dat politieke spel is duidelijk: de druk op de FIA wordt opgevoerd.

Wolff heeft geïnsinueerd dat Hamilton misschien wel met pensioen gaat na het ’vreselijke onrecht’ dat hem is aangedaan. Een extra pressiemiddel, dat door lang niet iedereen serieus wordt genomen. Insiders zijn ervan overtuigd dat de zevenvoudig wereldkampioen op 20 maart gewoon aan de start zal staan in Bahrein, tijdens de eerste race van het nieuwe seizoen.

Of Masi door kan gaan als wedstrijdleider valt te bezien. Zijn naam is zo bezoedeld, dat zelfs als hij kan aanblijven elke volgende beslissing onder een vergrootglas ligt. Door het zwijgen van Mercedes is er nu een trial by media aan de gang. Red Bull, het team van Verstappen, is van mening dat de agressieve berichten in de media over de FIA en Masi in het bijzonder een grens overschrijden, zo klinkt het.

Ook bij Red Bull zijn ze meerdere keren niet blij geweest met het optreden van de wedstrijdleiding en/of de gekozen strafmaat in bepaalde situaties. In aanloop naar de laatste race in Abu Dhabi spuwt bijvoorbeeld Verstappen zijn gal over de in zijn ogen inconsequente manier van leidinggeven. Die onduidelijkheid is iets dat Masi zichzelf als eindverantwoordelijke moet aanrekenen.

Maar niet de positie van Masi, maar de huidige regels in de Formule 1 moeten nu onderwerp van discussie zijn om in de nabije toekomst duidelijkheid te creëren.

Vandaag zal de nieuwe uitvoerende FIA-directeur Peter Bayer met het zogeheten sporting advisory committee het gebruik van de safety car uitvoerig bespreken.

De net gekozen FIA-president Mohammed Ben Sulayem heeft daarnaast de zware taak om de rijen gesloten te houden. Vrijdag heeft hij een onderhoud gehad met Wolff, inmiddels is Ben Sulayem ook bij Red Bull-teambaas Christian Horner op bezoek geweest in de fabriek in Milton Keynes. Het huidige onderzoek wordt geleid door de FIA, maar ook Formule 1-baas Stefano Domenicali zal waar nodig als mediator proberen op te treden.

Duidelijke regels omtrent het gebruik van de safety car zijn een absolute noodzaak. Daarnaast is het goed dat teambazen zich tijdens een race niet meer over de radio kunnen melden bij de wedstrijdleider. Het heeft opzienbarende geluidsfragmenten opgeleverd, maar tegelijkertijd speelt de entertainmentfactor - de Amerikaanse eigenaren van de Formule 1 zijn er dol op - een te grote rol. Een wedstrijdleider moet zijn hoofd koel kunnen houden en tijdens een race niet gestoord worden door tegen elkaar opbiedende alfamannetjes.

Een duidelijkere regelgeving is op dit moment even belangrijker dan de positie van Masi en de krokodillentranen bij Mercedes. Ook mag niet vergeten worden dat Masi sinds zijn entree begin 2019 – na het plotselinge overlijden van Charlie Whiting – veel complimenten heeft gekregen. Hij heeft veelvuldig uitgesproken dat coureurs niet te snel gestraft dienen te worden en dat duels op het scherpst van de snede bij racen horen.

Zo is Verstappen afgelopen seizoen vrijuit gegaan na een duel met Hamilton in Brazilië. Volgens enkele Engelse media snappen alle coureurs behalve de Nederlander daar niets van en laten ze dat een week later tijdens de rijdersvergadering in Qatar ook weten. Betrokkenen die aan die vergadering deelnemen hebben een heel andere versie van dat verhaal. Zij stellen dat op een paar coureurs na juist iedereen wél begrijpt dat de stewards het de twee titelpretendenten daar laten uitvechten.

En Verstappen zelf? Die maakt zich totaal niet druk om de huidige koude oorlog. Vriend en vijand is het er ook over eens dat hij de wereldtitel over het hele jaar gezien heeft verdiend. Die trofee is binnen en de huidige situatie doet niets af aan zijn ijzersterke jaar. Verstappen is voor een groot deel verantwoordelijk voor de enorme impuls die de Formule 1 afgelopen jaar heeft gekregen en waar de sport nu van profiteert, gezien de run op kaartjes in veel landen.

Let them race, zo zei Masi na het duel tussen Verstappen en Hamilton in Brazilië en soortgelijke woorden bezigde hij ook richting de fulminerende Mercedes-teambaas Wolff na de laatste ronde in Abu Dhabi. Wat dat betreft is hij in ieder geval consequent. Of hij zijn baan kan behouden, wellicht in samenwerking met een supervisor of sterke rechterhand, is nog de vraag. Maar alleen een eventueel ontslag van de wedstrijdleider zou voor de lange termijn geen constructieve oplossing zijn.
Wil Hamilton zich nog een keer bewijzen?
Van de huidige discussie in de Formule 1 krijgen veel mensen in Nederland misschien niet eens zoveel mee. In het buitenland, en met name in Engeland, wordt er flink gedebatteerd over de positie van wedstrijdleider Michael Masi en autosportfederatie FIA in het algemeen. Na wat er allemaal is gebeurd in Abu Dhabi is dat vrij logisch, wetende dat er twee kampen zijn: Mercedes en Lewis Hamilton tegenover Red Bull en Max Verstappen.

De hele discussie gaat in mijn ogen helemaal niet om wie wel of geen wereldkampioen is geworden. Het gaat om de onregelmatigheid die we het hele voorbije Formule 1-seizoen hebben gezien, als het gaat om straffen en andere beslissingen van de wedstrijdleiding. Dat zorgt voor veel irritatie en verwarring.

Ik stoor me daar zelf ook al langer aan. Er zijn tegenwoordig zoveel regels in de Formule 1, maar de sport wordt op die manier onnodig moeilijk gemaakt. Want hoe ingewikkeld is het nu, als je kijkt naar inhaalacties? Als je aan de binnenkant van de bocht zit, heb jij het voor het zeggen. Als je aan de buitenkant iets probeert, weet je dat je een risico neemt. Simpel.

Masi maakte tijdens sommige races een wat onzekere indruk. Ik vond hem af en toe ook warrige beslissingen nemen. Maar nu ligt de nadruk op die laatste ronde in Abu Dhabi. Hij heeft daar een doorslaggevende rol gespeeld. En dat wil je niet, want je wil dat het kampioenschap op een mooie en eerlijke manier wordt beslist.

In Abu Dhabi heeft Masi in mijn ogen een fout gemaakt, door alleen de vijf auto’s tussen Hamilton en Verstappen in staat te stellen om zichzelf te unlappen. Dan kan je natuurlijk zeggen: het gaat om het kampioenschap, maar consequent is het niet. Max had het geluk dat hij na een pitstop een verse set banden had en Lewis had die luxe niet. Trouwens, misschien had Masi daar niet eens weet van. Die was zo druk met allerlei zaken en had tig mensen die in zijn oor zaten te tetteren.

Ik snap dus wel dat Mercedes en Hamilton zich bestolen voelen. Laten we eerlijk zijn; als het andersom was geweest had Red Bull of een ander team waarschijnlijk dezelfde houding aangenomen. Was het niet Red Bull-teambaas Christian Horner die na de voorlaatste race in Jeddah nog zat te mekkeren en forse kritiek uitte op Masi? De FIA zal dus niet alleen die laatste ronde in Abu Dhabi moeten onderzoeken, maar die hele opeenstapeling van inconsequentie gedurende het seizoen.

Op het moment dat besloten werd dat de safety car naar binnen kwam in Abu Dhabi, was het voor mij al duidelijk dat Verstappen zou winnen. Hij was in die voorlaatste ronde al zo agressief en zette zijn auto continu naast die van Hamilton. Die liet zich volledig overbluffen door Max.

Dat Verstappen de terechte wereldkampioen is, staat buiten kijf. Hij heeft het gewoon verdiend, punt uit. Tel alleen even op hoeveel pech hij vorig seizoen heeft gehad in vergelijking met Hamilton. Normaal gesproken was hij allang kampioen geweest voordat hij überhaupt in Abu Dhabi was aangekomen.

Hamilton zwijgt nu al een tijdje en dat verbaast me niet zo. Daar is aan de ene kant natuurlijk over nagedacht, maar hij is over dat soort zaken ook niet zo praterig. Ervan uitgaande dat hij gewoon doorgaat, wordt het wel een heel interessant seizoen om naar Hamilton te kijken. Er staat flink wat druk op de ketel. Met George Russell heeft hij een nieuwe teamgenoot en bewust of onbewust moet hij zich dan toch weer bewijzen. Dat geldt niet voor Russell. Dat is de nieuwe man, de rising star. Die krijgt een zevenvoudig wereldkampioen naast zich, dus hij heeft niets te verliezen. Een nieuwe coureur krijgt altijd de ruimte om te ademen.

Hamilton moet met Russell naast zich, en alles wat er in Abu Dhabi is gebeurd, bewijzen dat hij het op kan brengen en mentaal sterk genoeg is om deze nieuwe uitdaging aan te gaan.
Mercedes treedt in februari naar buiten
Mercedes-teambaas Toto Wolff

AMSTERDAM Het Formule 1-team van Mercedes onthoudt zich al weken van officieel commentaar en wacht de conclusies van het onderzoek van autosportfederatie FIA af, waarin met name naar de slotrace van vorig seizoen wordt gekeken.

Mercedes heeft inmiddels wel bekendgemaakt dat het op vrijdag 18 februari de nieuwe auto voor komend seizoen, de W13, presenteert. Dat is vijf dagen voor de eerste dag van de wintertests in Barcelona. Volgens Mercedes komen die dag naast het toppersoneel, onder wie teambaas Toto Wolff, ook beide coureurs aan het woord: Lewis Hamilton en George Russell. Hamilton heeft na de verloren seizoensfinale in Abu Dhabi niets meer van zich laten horen, ook niet op social media. Wanneer Red Bull Racing de nieuwe auto van Max Verstappen en Sergio Pérez onthult, is nog niet bekend.
Vrijdagtrainingen in Formule 1 weer 90 minuten
AMSTERDAM De twee vrije trainingen op de vrijdagen voor een Formule 1-race zullen komend seizoen weer negentig minuten duren. Afgelopen seizoen werden beide sessies nog in een uur afgewerkt. In 2022 gaat de koningsklasse van de autosport weer terug naar het oude format. De twee trainingen op vrijdag duren anderhalf uur, de afsluitende testsessie op zaterdag neemt zestig minuten in beslag. Later die dag volgt de kwalificatiesessie.

Het vorige jaar was vanwege de coronapandemie een ’tussenjaar’ in de Formule 1, waarop werd besloten de trainingsuren te verminderen. Behoudens het wel ingevoerde budgetplafond voor de teams werden de voor 2021 bedachte regels met een jaar uitgesteld. Komend seizoen zien de auto’s er flink anders en ’simpeler’ uit, wat het racen op de baan moet bevorderen.

Er staan 23 races op het programma. Nieuw is ook dat de weekenden niet vier, maar drie dagen duren. De donderdag met media- en sponsoractiviteiten is geschrapt. Wel hebben de teams nog de mogelijkheid om op die dag zelf iets te organiseren. Tijdens zes weekenden wordt de traditionele kwalificatiesessie op vrijdag gehouden, waarna de startopstelling wordt bepaald tijdens een sprintrace op zaterdag. Daar werd vorig jaar al drie keer mee geëxperimenteerd. Als het aan de Formule 1 ligt is Zandvoort een van de zes Grand Prix-locaties waar komend jaar een sprintrace wordt verreden.
De T.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » wo jan 19, 2022 4:43 pm

.....
De Aussie is nu de kop van Jut. Met name in een aanzienlijk deel van de toonaangevende Britse media krijgt hij er flink van langs. Masi heeft tijdens de seizoensfinale in Abu Dhabi volgens de letter van de wet een grove fout gemaakt, door de safety car een ronde voor het einde naar binnen te halen. In de reglementen staat namelijk dat eerst alle achterblijvers zichzelf mogen unlappen en de safety car een ronde daarna pas naar binnen mag komen. Masi besluit in het Midden-Oosten echter om alleen de vijf auto’s tussen de dan leidende Hamilton en nummer twee Verstappen ’weg te halen’ en de twee kemphanen het in de laatste ronde uit te laten vechten. Verstappen is op verse banden in het voordeel, haalt Hamilton in en wordt wereldkampioen.

De woede van Mercedes is gezien die improvisatie te begrijpen. Wel staat in dezelfde reglementen dat Masi als wedstrijdleider de bevoegdheid heeft om de procedure rond de safety car te overrulen. Dat hij dat heeft gedaan, valt dan ook te billijken, om een historisch seizoen zo niet te laten eindigen achter de safety car.
......
Hoe kan iets volgens de letter van de wet een grote fout zijn als in datzelfde reglement staat dat hij die bevoegdheid heeft? Je kan het er mee eens zijn of niet. Maar dan is dat natuurlijk niet een grote fout.

Inconsequentie is eerder een probleem. Coureurs moeten wel weten waar ze aan toe zijn.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo jan 19, 2022 5:22 pm

Thnx voor het posten, Voets. :biggthumpup.gif:
Ben nu te moe; lezen komt later...

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr jan 28, 2022 5:19 am

Het Formule E-seizoen gaat vrijdag 28 januari van start in Saoedi-Arabië. Dubbele race, op vrijdag en zaterdag. Beide dagen begint de race om 18.00 uur. VT2 is om 11.25 uur en de Kwalificatie om 13.30 uur.

Wederom komen er 2 Nederlanders in actie, Robin Frijns en de wereldkampioen Nyck de Vries.


Gaat dat zien! :moontje2.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » zo jan 30, 2022 9:06 am

Nu nog bezig de 24 uur van Daytona. Leuk leuk. Alleen... finale AO begint bijna. :eusa_silenced.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Frank » zo jan 30, 2022 9:45 am

Daytona duurt nog 10 uur, tijd zat om de AO tussendoor te kijken :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 9:52 am

Viaplay via Ziggo eerst 9,99 p/mnd , vanaf 1 augustus 13,99 p/mnd. ... Ziggo klanten eerste 4 maanden 50% korting ...En daarna elk jaar verhoging :smallgrin.gif:

Ziggo abonnement verplicht ...
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 02, 2022 9:56 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo feb 02, 2022 9:55 am

999 schreef:
wo feb 02, 2022 9:52 am
Viaplay via Ziggo eerst 9,99 p/mnd , vanaf 1 augustus 13,99 p/mnd. ... En daarna elk jaar verhoging :smallgrin.gif:

Ziggo abonnement verplicht ...
Ik denk niet dat ik dat ga doen. Voor alleen F1 teveel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo feb 02, 2022 9:58 am

Zeux schreef:
wo feb 02, 2022 9:55 am
999 schreef:
wo feb 02, 2022 9:52 am
Viaplay via Ziggo eerst 9,99 p/mnd , vanaf 1 augustus 13,99 p/mnd. ... En daarna elk jaar verhoging :smallgrin.gif:

Ziggo abonnement verplicht ...
Ik denk niet dat ik dat ga doen. Voor alleen F1 teveel.
Eerst evt. andere opties onderzoeken; zijn die ik niet dan ga ik dat echt wel doen. :blush.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 9:59 am

Zit ook bundesliga en darten bij.Rechtstreeks bij Viaplay nu aanbieding 1 jaar 99.00 e. En tob films en series . :smallgrin.gif:
Laatst gewijzigd door 999 op wo feb 02, 2022 10:03 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » wo feb 02, 2022 10:01 am

Hmzzz...darten. Leuk. Hoe dan ook, ik kijk...heb alle data voor komend seizoen al in mijn agenda staan. :bigups.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 10:13 am

Bij darten ( The Masters ) had Viaplay nu ( nog ) als commentatoren die van RTL7, tussen de dart pauze in was het nog stil ... De Films en Series die ze lieten zien op hun website is ouwe meuk ...

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo feb 02, 2022 10:51 am

999 schreef:
wo feb 02, 2022 10:13 am
Bij darten ( The Masters ) had Viaplay nu ( nog ) als commentatoren die van RTL7, tussen de dart pauze in was het nog stil ... De Films en Series die ze lieten zien op hun website is ouwe meuk ...
Het wordt toch wel belangrijk wie het omlijstende programma gaan verzorgen. Dat gelul van Doornbos/Coronel/Kamphues is misschien vooral dat: gelul, maar het heeft ook wel wat. Pure fanboys met ook knowhow. Zo'n sfeer-zetter is wel grappig. Als er een paar boekhouders gaan zitten, is dat toch minder leuk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 11:30 am

Zeux schreef:
wo feb 02, 2022 10:51 am
999 schreef:
wo feb 02, 2022 10:13 am
Bij darten ( The Masters ) had Viaplay nu ( nog ) als commentatoren die van RTL7, tussen de dart pauze in was het nog stil ... De Films en Series die ze lieten zien op hun website is ouwe meuk ...
Het wordt toch wel belangrijk wie het omlijstende programma gaan verzorgen. Dat gelul van Doornbos/Coronel/Kamphues is misschien vooral dat: gelul, maar het heeft ook wel wat. Pure fanboys met ook knowhow. Zo'n sfeer-zetter is wel grappig. Als er een paar boekhouders gaan zitten, is dat toch minder leuk.
Vind het zowiezo vreemd: Je kaapt het evenement van Nederland weg van Ziggo, vervolgens laat je twee " concurrenten " toch weer toe om het evenement van Nederland uit te zenden.Ik bedoel HBO komt naar Nederland en ik verwacht dat binnen no-time al het HBO content bij Ziggo gaat verdwijnen.Wat de sfeer betreft, ja die sfeer was goed, gelul, dolletjes ( niet dat stijve gedoe ) , chauvinistisch op zijn tijd, maar ook tegengas en realisme en expertise.

Voor Bundesliga er bij gaan, ik vind de Bundesliga een behoorlijk saaie competitie, Bayern staat mijlenver boven alle andere clubs.Maar goed.Darten , tja, ook zoiets, daar gat het toch om de Nederlanders te zien gooien.En die bakken er steeds minder van.Of van Gerwen nog op zijn oude niveau gaat komen ?.Eerst zien dan geloven.

Het series en de films, zoals gezegd, afgaande op de plaatjes op de Viaplay site is het veelal oude meuk.Denk wel dat ze met meer van die Scandinavische series en films gaan komen.Die series zijn redelijk tot goed, maar lijken wel heel veel op elkaar, en dat taaltje tja, denk niet dat ze gaan na synchroniseren zoals bij Netflix.

En dan de prijs.Eerste jaar 99,00 euro is het goedkoopste.Maarja het een app, en een app-stream is te jeweetwel .. :smallgrin.gif:

Weer een aanbieder van content er bij, weer meer betalen, nog meer versnippert.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Dubbel » wo feb 02, 2022 8:02 pm

Ik zal het niet missen. Het is mij te politiek allemaal. De manier waarop Verstappen de wereldtitel heeft gekregen is de grootste schande in de recente sportgeschiedenis. Je moet haast wel gek zijn om een F1 abonnement te nemen als de wedstrijdleiding naar goeddunken de race op zijn kop kan zetten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo feb 02, 2022 8:27 pm

999 schreef:
wo feb 02, 2022 11:30 am
Weer een aanbieder van content er bij, weer meer betalen, nog meer versnippert.
Ja, dat wordt een dingetje. Fox, Netflix, Spotify, HBO+, Disney+, Prime, NPO huppelpup, dat ding van RTL, al die individuele sportcompetiteies (ik heb MLB en NFL), etc, etc. Voor je het weet betaal je paar honderd euro per maand en hoeveel kijk je echt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » wo feb 02, 2022 8:35 pm

Videoland.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door zeux » wo feb 02, 2022 9:07 pm

999 schreef:
wo feb 02, 2022 8:35 pm
Videoland.
Die ja. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Duke » do feb 03, 2022 9:53 am

Ik betwijfel of dit een succes wordt. Als ik per se live F1 zou willen zien zou ik eerder F1 TV Pro kiezen: https://www.xgn.nl/artikel/viaplay-f1-t ... en-nadelen

Overigens is het grappig om eens op youtube te zoeken naar beelden van de laatste ronde van de Grand Prix van Abu Dhabi, en dan valt me op hoe blij veel mensen zijn met de winst van Max. Hier een voorbeeld, maar er zijn er veel meer: https://www.youtube.com/watch?v=4jeHeEwSGj0

Deze is ook mooi, met die ene Mercedesfan: https://www.youtube.com/watch?v=CZrHcPSvpuw
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door 999 » do feb 03, 2022 10:32 am

Duke schreef:
do feb 03, 2022 9:53 am


Deze is ook mooi, met die ene Mercedesfan: https://www.youtube.com/watch?v=CZrHcPSvpuw
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Marillion » do feb 03, 2022 7:28 pm

Duke schreef:
do feb 03, 2022 9:53 am
Ik betwijfel of dit een succes wordt. Als ik per se live F1 zou willen zien zou ik eerder F1 TV Pro kiezen: https://www.xgn.nl/artikel/viaplay-f1-t ... en-nadelen
Precies. Waarom zou je meer betalen dan nodig?

Vreemde manier om dit in de markt te zetten trouwens. Ze verkopen de rechten aan een commerciële partij maar als consument kun je ook rechtstreeks terecht tegen een scherper tarief.
Nil volentibus arduum

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7350
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Scherrer » do feb 03, 2022 8:10 pm

Marillion schreef:
do feb 03, 2022 7:28 pm
Duke schreef:
do feb 03, 2022 9:53 am
Ik betwijfel of dit een succes wordt. Als ik per se live F1 zou willen zien zou ik eerder F1 TV Pro kiezen: https://www.xgn.nl/artikel/viaplay-f1-t ... en-nadelen
Precies. Waarom zou je meer betalen dan nodig?

Vreemde manier om dit in de markt te zetten trouwens. Ze verkopen de rechten aan een commerciële partij maar als consument kun je ook rechtstreeks terecht tegen een scherper tarief.
Maar dan zonder Nederlands commentaar, Nederlandse voor- en nabeschouwingen en zonder de focus op Verstappen.

Of dat nou een voordeel of nadeel is zal per persoon verschillen. :smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr feb 04, 2022 6:46 am

999 schreef:
do feb 03, 2022 10:32 am
Duke schreef:
do feb 03, 2022 9:53 am


Deze is ook mooi, met die ene Mercedesfan: https://www.youtube.com/watch?v=CZrHcPSvpuw
:smallgrin.gif:
OMG, Voets. :drecul.gif:
Die beleving. Weer opnieuw. Echt. Ik vergeet dat NOOIT! :00001741.gif: :00001737.gif: :00001741.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr feb 04, 2022 6:49 am

Ook bij dat andere filmpje. OMG!! Thnx.
Heerlijk begin van deze dag! :00001737.gif:

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: F1 en andere autosporten

Bericht door Ramona » vr feb 04, 2022 8:01 am

Blijven jullie ajb komen met alle info omtrent abonnementen. Dan kijk ik straks zo goedkoop mogelijk F1 en/of met andere sporten bij! Thnx, so far... :biggthumpup.gif:

Plaats reactie