Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr sep 03, 2021 4:37 pm

Magnus Cort Nielsen wint gewoon drie etappes als vluchter. En dan is 'ie nog een keer in extremis geremonteerd door Roglic ook. :biggthumpup.gif:

Als hij deze vorm weet door te trekken richting het WK dan gaat hij daar ook ver komen. Denemarken heeft ook een ijzersterk team met Asgreen en Pedersen er ook nog bij als kanshebbers.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 04, 2021 4:23 pm

Haha, Miguel Angel Lopez mist de slag, speelt daarmee zijn podium kwijt en is boos. Zo boos dat hij niet meer verder wil fietsen:
Bij Movistar is het nooit saai. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Frank » za sep 04, 2021 5:26 pm

Ze weten blijkbaar niet eens waar hij is... :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 04, 2021 7:18 pm

Kom maar door met het nieuwe seizoen van die Netflix serie. Never a dull moment bij Movistar.

Ik snap echt niet waarom hij nu zo boos is. Hij kan zelf niet volgen. Verwacht hij dan dat Mas als nummer twee op hem gaat wachten? Dat kan natuurlijk niet.

Heerlijke finale van deze rit. Ook een mooi parcours. Eens wat anders dan een echte bergrit maar net zo zwaar en er gebeurd eigenlijk meer.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » za sep 04, 2021 8:30 pm

Marillion schreef:Kom maar door met het nieuwe seizoen van die Netflix serie. Never a dull moment bij Movistar.

Ik snap echt niet waarom hij nu zo boos is. Hij kan zelf niet volgen. Verwacht hij dan dat Mas als nummer twee op hem gaat wachten? Dat kan natuurlijk niet.

Heerlijke finale van deze rit. Ook een mooi parcours. Eens wat anders dan een echte bergrit maar net zo zwaar en er gebeurd eigenlijk meer.
Ik begreep dat hij boos is dat hij niet in de achtervolging mocht op de groep rode trui (mocht niet op kop rijden). Wat ik dan niet helemaal begrijp is dat hij dan afstapt. Hij zal niet de eerste rijder zijn die teamorders in de wind slaat... Dan ziet hij s avonds wel waar het schip strandt. Ze krijgen toch ook geld (en punten) voor een plek in de top 10? Dat gooit hij nu ook weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 05, 2021 9:31 am

Ja, dat zijn gewoon waardevolle punten en inkomsten voor een team.

Het idee zal dan zijn geweest dat hij Bernal niet mocht terugbrengen naar Mas. Beetje vreemde strategie en ik denk inderdaad dat ik dat even niet had gehoord als ik hem was.

Vraag is wel hoe goed hij was vandaag. Op de Gamoniteiro pakte hij nog een prachtige rit maar hij moest hier echt passen. Met zijn slechte tijdrit was het podium waarschijnlijk toch al niet haalbaar. Die wetenschap heeft in het heetst van de strijd denk ik ook even niet meegeholpen. Zonde want het is een geweldige renner. Op zware aankomsten bergop kan hij in goede doen echt met de allerbeste om de winst rijden. En hij durft altijd aan te vallen.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma sep 06, 2021 7:37 am

Roglic wint z’n vierde etappe en de Vuelta. Kruijswijk 12e en Oomen 18e. Is die Oomen een talentvolle rondrennen of toch een waterdrager? Heeft niet zo’n goeie tijdrit denk ik?

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma sep 06, 2021 8:42 am

Ontwikkelt zich al 2 jaar niet echt door. Was altijd een groot talent. Heeft veel blessures gehad, dat zal er mee te maken hebben.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma sep 06, 2021 10:47 am

Hij heeft te maken gehad met een vernauwde bekkenslagader.

Volgens mij is dat nu goed verholpen maar zijn ontwikkeling is inderdaad wel wat stilgevallen. Ik schat ‘m nu in als luxe knecht en zie ‘m niet echt doorbreken als klassementsrenner. Niet voor de echte top in ieder geval.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma sep 06, 2021 11:41 am

Zeker geen klassementsrenner, hooguit top 10 in een grote ronde wanneer hij zijn zinnen er op zet. Een iets mindere versie van Kruiswijk op dit moment, ontlopen elkaar niet echt. Als knecht is hij een meer dan waardevolle kracht denk ik.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma sep 06, 2021 12:03 pm

Kruiswijk had ook aantal jaar nodig om na soortgelijke ingreep echt met de beste mee te kunnen
Zoals hij nu rijdt , is het inderdaad meer een luxe knecht, maar intrinsieke talent zou er nog wel meer in kunnen zitten

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma sep 06, 2021 5:56 pm

Iniesta schreef:
ma sep 06, 2021 12:03 pm
Kruiswijk had ook aantal jaar nodig om na soortgelijke ingreep echt met de beste mee te kunnen
Zoals hij nu rijdt , is het inderdaad meer een luxe knecht, maar intrinsieke talent zou er nog wel meer in kunnen zitten
Zo ken ik je :)

Maar heel realistisch is het niet om meer van hem te verwachten. Denk ik dan he.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma sep 06, 2021 6:05 pm

Van der Poel dit weekend weer op de fiets:
Eerlijk gezegd klinkt het allemaal nog niet heel overtuigend. Maar als hij iets wil klaarspelen op het WK of in Roubaix zal hij onderhand echt moeten gaan koersen. Hopelijk is de conclusie zondag dat het goed gaat want het zou echt wel heel erg zonde zijn als hij niet in topvorm aan de start van dit WK kan staan.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma sep 06, 2021 6:39 pm

Sandro schreef:
Iniesta schreef:
ma sep 06, 2021 12:03 pm
Kruiswijk had ook aantal jaar nodig om na soortgelijke ingreep echt met de beste mee te kunnen
Zoals hij nu rijdt , is het inderdaad meer een luxe knecht, maar intrinsieke talent zou er nog wel meer in kunnen zitten
Zo ken ik je :)

Maar heel realistisch is het niet om meer van hem te verwachten. Denk ik dan he.
Het is een realistische maar kleine kans :)

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma sep 06, 2021 9:31 pm

Echt topniveau zit er denk ik niet in. Top 10 kan hij in principe wel een keer rijden. Zeker in Spanje. Daar is het op het einde van het seizoen ook gewoon een kwestie van te blijven rijden. Al moet je natuurlijk echt wel een complete renner zijn.

Het optreden van Dumoulin vond ik overigens bemoedigend. Met relatief weinig koerskilometers kan hij alweer een finale rijden. Ben benieuwd of hij wat kan klaarspelen in Lombardije straks. Hij is natuurlijk fris ten opzichte van concurrenten. Maar heeft hij al genoeg inhoud voor een finale in een klassieker?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do sep 09, 2021 10:19 pm

Helaas pindakaas…polsbreuk Dumoulin na een aanrijding op training. Einde seizoen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do sep 09, 2021 10:46 pm

Marillion schreef:
do sep 09, 2021 10:19 pm
Helaas pindakaas…polsbreuk Dumoulin na een aanrijding op training. Einde seizoen.
Djezus. Net nu hij weer zo lekker op dreef leek. :-(
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo sep 12, 2021 9:27 pm

Van der Poel test rug......en wint.

Ongelofelijk. Iedere keer weer. Natuurlijk moeten we niet vergeten dat andere renners op het EK actief waren of in Engeland. Maar dit geeft toch nog wat hoop richting WK en Roubaix. Hopelijk van de week geen terugslag.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 14, 2021 2:30 pm

Heeft een van de wielerfanaten hier ervaring met Karoo? Is dat wat? Kan ik daar ook bijv een lokaal rondje in de buurt op zetten? En zit het een beetje solide (afneembaar) op de beugel van het stuur?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di sep 14, 2021 2:44 pm

Ken wel wat mensen die deze hebben. Heel prima ding (Karoo 2?). Zit allemaal niet veel verschil tussen Wahoo, Hammerhead en Garmin, hoor. Oftewel, hier ga je zeker plezier aan beleven en je kan er prima een lokaal rondje in de buurt op zetten. Hij is wat breder en voor routes zelfs wat beter leesbaar dus. Ook prima afneembaar inderdaad. Wel even goed uitkijken qua accu duur, want zo'n ding kan zoveel dat je bij een lange rit even goed moet kijken wat je wel en niet gebruikt. Anders loopt het snel terug. Heb je jaren plezier mee.

Ik rij zelf nog met een Garmin 810 Edge uit 2014. Doet alles wat ik nodig heb (vermogen, hartslag en routes). Het enige is dat ik segmenten niet actief kan monitoren en dat is voor hard fietsen in de bergen of op segmenten wat lastig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di sep 14, 2021 2:47 pm

Peter schreef:Ken wel wat mensen die deze hebben. Heel prima ding (Karoo 2?). Zit allemaal niet veel verschil tussen Wahoo, Hammerhead en Garmin, hoor. Oftewel, hier ga je zeker plezier aan beleven en je kan er prima een lokaal rondje in de buurt op zetten. Hij is wat breder en voor routes zelfs wat beter leesbaar dus. Ook prima afneembaar inderdaad. Wel even goed uitkijken qua accu duur, want zo'n ding kan zoveel dat je bij een lange rit even goed moet kijken wat je wel en niet gebruikt. Anders loopt het snel terug. Heb je jaren plezier mee.

Ik rij zelf nog met een Garmin 810 Edge uit 2014. Doet alles wat ik nodig heb (vermogen, hartslag en routes). Het enige is dat ik segmenten niet actief kan monitoren en dat is voor hard fietsen in de bergen of op segmenten wat lastig.
Thanks!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 18, 2021 1:10 pm

Movistar gooit Lopez op straat na zijn opgave in de Vuelta. Dat kon ook eigenlijk niet meer verder met elkaar. Zal wel terugkeren naar Astana denk ik. Of UAE wellicht voor een mooie zak geld?

Straks vanaf 15:30 de Primus Classic. Koers van niks maar vandaag ligt dat anders want Van der Poel gaat zichzelf weer testen voor het WK. Hoop dat hij echt goed kan zijn. Als hij dat gevoel niet heeft zal hij volgende week ook niet willen starten.
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » za sep 18, 2021 3:41 pm

Ik denk dat een 'koers van niks' droomt van een deelnemersveld als dit. Ook een leuke koers om te kijken met een goede Van der Poel en ook Alaphilippe laat zich zien,

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za sep 18, 2021 4:07 pm

Het is misschien wat sterk uitgedrukt ja. Ik bedoelde het vooral in vergelijk met de koersen die eraan komen. WK, Roubaix, Lombardije. Dan is de Primus Classic toch net even wat minder interessant. Wel een sterk deelnemersveld want het is trainen in koers op het terrein van het komende WK.

Quick Step weer bijzonder sterk. Vijf man vooruit. Bij Van der Poel is het de grote vraag of hij die laatste procentjes straks ook heeft maar hij lijkt in ieder geval goed genoeg om mee te doen. Lek in de finale maar het ging hem natuurlijk om zichzelf te testen. Morgen en dinsdag koerst hij ook nog.
Nil volentibus arduum

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Nicolai » za sep 18, 2021 4:40 pm

Van der Poel vrij goed en heeft zich op de hellingen getest en dat oogde vrij goed en zal wel klaar zijn voor het WK.

Ik vind de Primus Classic, buiten de naam, met het huidige parcours een van de leukste Belgische wedstrijden. Leuke huevelzone met de wat nieuwere beklimmingen en dat ruim voor de streep, waardoor je een mooie open wedstrijd krijgt. Daarnaast dit keer ook een uitstekende plek. Hopelijk houden ze vast aan het parcours.

Plaats reactie