Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » ma jul 11, 2016 5:38 pm

breukink hoort daar ook bij in de laatste 25 jaar.
maar dumoulin kan dat gaan verbeteren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 11, 2016 5:52 pm

Breukink z'n top lag in 1990, dus dat valt net buiten de 25..
De erelijst van een Erik dekker kan zich nog wel meten met Tom, maar hij is wel hard op weg om daarboven uit te stijgen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 11, 2016 7:02 pm

Ik moet even wennen aan het idee dat het tijdperk Breukink en vlak daarvoor Rooks en Theunisse al meer dan 25 jaar geleden is. :smallgrin.gif:

Goh, wat gaat de tijd snel. Terug naar de stelling. Ik denk dat Dumoulin alles in zich heeft om zover te komen maar daarvoor moet hij wel over een langere periode zo goed zijn. Het Nederlandse wielrennen is in die periode lang niet altijd een succesverhaal geweest maar iemand als Boogerd heeft toch echt wel een serieuze indruk gemaakt. Jaren achter elkaar stond hij er altijd bij de grote klassiekers. Als erkend strijkijzer wist hij er maar één te winnen maar hij was toen echt een bepalende renner over een fors aantal jaren. En daar zit bijvoorbeeld ook nog een zege in Parijs Nice bij, een 5e plaats in de Tour de France en twee ritzeges waarvan er één (La Plagne) gelijk mag worden gesteld met deze van Dumoulin.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma jul 11, 2016 7:10 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Alexander schreef:Dumoulin is de grootste NL wielrenner in 25 jaar. In 1 jaar etappezeges in alle grote rondes. Wat een klasbak ben je dan?
Wat mij betreft gaat dat nu nog net te ver.
Wat mij betreft ook. Dan had hij dat laatste weekend in de Vuelta vol moeten houden en niet opeens last van zijn reet moeten krijgen in de Giro.

columbus
Berichten: 5422
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » ma jul 11, 2016 8:43 pm

Marillion schreef:
columbus schreef:Wat een topper! Hoop dat ze bij lotto jumbo mee hebben gekeken. Wat een kleurloze ploeg is dat zo nu en dan... Mollema had ook prima benen vandaag, jammer dat hij zich zo vasthoudt aan het klassement. De Nederlanders zouden veel meer het avontuur moeten zoeken, al is dat natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan...
Ik ga niet beweren dat Lotto Jumbo aan een spectaculaire Tour bezig is maar vandaag was Bennet mee in dezelfde vlucht en die heeft het echt geprobeerd.
Oh absoluut! Was zeker leuk om ook een jumbo renner bij de eerste groep te zien. Weet niet hoe ik het uitleggen moet maar het is allemaal zo kleurloos, zo veilig. Natuurlijk is het hartstikke moeilijk en moet je maar de goede benen hebben maar zou de Hollandse jongens graag wat meer naar voren willen zien. Wat meer lef. Hoop echt dat we van Kelderman wat meer kunnen gaan zien. Het is allemaal zo bleu... Weet niet goed hoe ik het uitleggen moet...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 11, 2016 9:14 pm

Daar ben ik het wel mee eens. Om die reden had ik het ook verstandig gevonden als Steven Kruijswijk elders was gaan rijden. Om een grote ronde te winnen heb je een ploeg nodig die niet alleen sterk is maar die ook van aanpakken weet. Een ploegleider met goede connecties is ook heel prettig als je nog eens een akkoord moet sluiten met anderen. Het is kortom, prettig als je een aantal boeven in je ploeg hebt en niet alleen maar ideale schoonzonen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23027
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » ma jul 11, 2016 10:14 pm

Zijn erkende pillenslikkers nou al fietshelden geworden?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » di jul 12, 2016 9:07 am

alle topsporters zijn slikkers. Alle.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 12, 2016 10:02 am

Ten eerste waren het geen pillen en ten tweede zijn sporters geen helden (© IH). :smile-ajax.gif:

Maar zoals ik al vaker heb uitgelegd. Als je niet naar sporters wil kijken die doping gebruiken moet je niet naar topsport kijken. Ik doe niet mee aan het achteraf veroordelen van sporter A terwijl sporter B en sporter C met exact dezelfde middelen hebben gestreden. In iedere sport is dopinggebruik gewoon aan de orde van de dag. De belangen zijn veel te groot om te veronderstellen dat het niet zou gebeuren. Atletiek, tennis, voetbal, wielrennen, basketbal, biljarten, badminton. Het gebeurd echt overal.

Voorbeeld in dit specifieke geval: Boogerd is voor mij de renner die het Nederlandse wielrennen de afgelopen 25 jaar het meeste heeft gekleurd. Hij heeft uiteindelijk bekend doping te hebben gebruikt. Zijn collega Erik Dekker was in dezelfde periode bij hetzelfde team actief. Die stelt tot op de dag van vandaag dat hij altijd schoon heeft gereden en niemand heeft het tegendeel bewezen. Daarom mag hij bijvoorbeeld gewoon ploegleider bij Lotto Jumbo zijn terwijl Boogerd een schorsing uitzit en niet actief mag zijn bij Roompot. Als ik nou Erik Dekker zou noemen als mijn favoriet uit die periode. Denk je dat ik dan een schone sporter heb gekozen?

In een ideale wereld strijden sporters schoon tegen elkaar. In diezelfde ideale wereld vertellen politici altijd de waarheid, Handelen bankiers altijd integer, zal er nooit iemand te hard rijden etcetera. Prachtig plaatje maar helaas weinig realistisch. Het plezier dat ik de afgelopen jaren heb gehaald uit het kijken naar topsport is voor mij genoeg om te accepteren dat het niet eerlijk is.
Nil volentibus arduum

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » di jul 12, 2016 11:00 am

Kleine note Marillion: Dekker is vorig jaar oktober op subtiele wijze bij Lotto-Jumbo weggegaan op basis van dopinggeruchten. Hij schrijft nu stukjes in het Dagblad van het Noorden en doet speeches.

Hij was trouwens in die tijd wel mijn favo renner.
Chris a.k.a Giiser

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » di jul 12, 2016 11:12 am

Ik vind trouwens dat Lotto het nog redelijk tot goed doet. Meegedaan met de sprints (meer kon je niet verwachten van Groenewegen), alleen de woensdag etappe hebben ze de slag gemist in de ontsnapping maar toen zat Kelderman wel goed van voren. De etappe van zondag zaten ze mee in de beslissende ontsnapping met Bennet en had hij iets zuiniger om moeten gaan met zijn krachten.

Nu Kelderman niet meer voor het klassement gaat, verwacht ik dat ze meer aanwezig zullen zijn in ontsnappingen; Lindeman, Vanmarcke en Kelderman kunnen een etappe winnen.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7915
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » di jul 12, 2016 11:19 am

Marillion schreef:Ten eerste waren het geen pillen en ten tweede zijn sporters geen helden (© IH). :smile-ajax.gif:

Maar zoals ik al vaker heb uitgelegd. Als je niet naar sporters wil kijken die doping gebruiken moet je niet naar topsport kijken. Ik doe niet mee aan het achteraf veroordelen van sporter A terwijl sporter B en sporter C met exact dezelfde middelen hebben gestreden. In iedere sport is dopinggebruik gewoon aan de orde van de dag. De belangen zijn veel te groot om te veronderstellen dat het niet zou gebeuren. Atletiek, tennis, voetbal, wielrennen, basketbal, biljarten, badminton. Het gebeurd echt overal.

Voorbeeld in dit specifieke geval: Boogerd is voor mij de renner die het Nederlandse wielrennen de afgelopen 25 jaar het meeste heeft gekleurd. Hij heeft uiteindelijk bekend doping te hebben gebruikt. Zijn collega Erik Dekker was in dezelfde periode bij hetzelfde team actief. Die stelt tot op de dag van vandaag dat hij altijd schoon heeft gereden en niemand heeft het tegendeel bewezen. Daarom mag hij bijvoorbeeld gewoon ploegleider bij Lotto Jumbo zijn terwijl Boogerd een schorsing uitzit en niet actief mag zijn bij Roompot. Als ik nou Erik Dekker zou noemen als mijn favoriet uit die periode. Denk je dat ik dan een schone sporter heb gekozen?

In een ideale wereld strijden sporters schoon tegen elkaar. In diezelfde ideale wereld vertellen politici altijd de waarheid, Handelen bankiers altijd integer, zal er nooit iemand te hard rijden etcetera. Prachtig plaatje maar helaas weinig realistisch. Het plezier dat ik de afgelopen jaren heb gehaald uit het kijken naar topsport is voor mij genoeg om te accepteren dat het niet eerlijk is.
hear hear
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » di jul 12, 2016 1:03 pm

Gaat er toch niet of dat het gebeurt, dat weten we nu onderhand wel.Vind je het wenselijk, ikke dus niet.Vandaar dat vele ook geen topsporters zouden zijn als ze dat spul niet zouden gebruiken ... Weet je wat nu zo wrang is, dat ze dat spul eigenlijk helemaal niet nodig hebben.Zal voor de toeschouwer effe wennen zijn dat een ritje wat langer duurt, de gewichtheffer wat minder gewicht tilt enz. maar dan hou je dus de echte topsporter over ... die het dus op eigen kracht doet en niet met hulp van wat pilletjes en poedertjes enz ....

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » di jul 12, 2016 1:29 pm

Knap hoor, Dumoulin weer vooruit. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di jul 12, 2016 3:49 pm

Wat is Sagan toch een geweldenaar. Gewoon weer meezitten in de beslissende ontsnapping.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 12, 2016 6:21 pm

Chris schreef:Kleine note Marillion: Dekker is vorig jaar oktober op subtiele wijze bij Lotto-Jumbo weggegaan op basis van dopinggeruchten. Hij schrijft nu stukjes in het Dagblad van het Noorden en doet speeches.

Hij was trouwens in die tijd wel mijn favo renner.
Haha, ik heb het echt even moeten opzoeken. Dat is destijds in mijn vakantie gebeurd. Wel een mooi voorbeeld van het grijze muizen gehalte bij Lotto Jumbo want het is me dus werkelijk niet opgevallen dat hij vertrokken was. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47987
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo jul 13, 2016 8:15 am

Het falen als ploegleider was doorslaggevend voor het vertrek. De beste man blonk niet uit in tactisch en sociaal opzicht zo heb ik mij laten vertellen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 11:47 am

Ik begrijp dat er flinke wind staat vandaag. Met een beetje geluk krijgen we dus:

Code: Selecteer alles

W
  A
    A
      I
        E
          R
            S
              !
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » wo jul 13, 2016 12:25 pm

Weer geen Nederlanders van voren.

Ik maak 'm alvast voor de start van de etappe. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 1:56 pm

Mocht Vichot nog achterstevoren op zijn fiets komen te zitten kan hij misschien doorgaan voor Groenewegen. Anders heb je gelijk gekregen. :smile-ajax.gif:

Bij Sporza spreken ze ondertussen over de rit naar Mont Ventoux van donderdag. Er is sprake van dat er niet tot de top kan worden gereden in verband met weersomstandigheden. In dat geval zullen ze de finish leggen bij Chalet Reynard. Dat zal dan ongetwijfeld de wind zijn want die kan in dat laatste stuk vrij spel hebben. Ik kan me eerlijk gezegd haast niet voorstellen dat ze dat echt doen. In de afdaling kan de wind daar echt gevaarlijk zijn maar voor het bergop onverantwoord is moet het wel héél erg hard waaien.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 2:30 pm

Inderdaad het risico van de harde wind:
'Tour overweegt finish op Mont Ventoux te verplaatsen vanwege wind'

De organisatie van de Tour de France speelt met de gedachte om de finish van de twaalfde etappe van donderdag te verplaatsen naar zes kilometer van de top van de Mont Ventoux. De eindstreep ligt momenteel boven op de 'Kale Berg', maar organisator ASO zou voor de veiligheid van de renners vrezen vanwege de verwachte windstoten in Zuid-Frankrijk. Met windkracht 9 en windstoten van zo'n honderd kilometer per uur zouden de weersomstandigheden vrij spel hebben op de Mont Ventoux, waar de renners na het verlaten van het bos aan de voet van de klim geen beschutting meer hebben van bomen.

Om de veiligheid van het peloton niet in het geding te brengen, overweegt de ASO daarom om de finish te verleggen naar Le Chalet Reynard, enkele kilometers onder de top van de beruchte col. Uiterlijk donderdagochtend wordt er uitsluitsel verwacht over het definitieve parcours. De ASO heeft echter een voorkeur voor aankomst boven op de Mont Ventoux. Het originele parcours leidt de renners donderdag, op de Franse nationale feestdag 'Quatorze Juillet', over 184 kilometer van Montpellier naar de Mont Ventoux.

Bron: nu.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 4:02 pm

Haha, Sagan en Froome met elkaar in de slag. Eens kijken hoe dit gaat aflopen maar de poging is alvast spectaculair. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23231
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » wo jul 13, 2016 4:14 pm

Marillion schreef:Haha, Sagan en Froome met elkaar in de slag. Eens kijken hoe dit gaat aflopen maar de poging is alvast spectaculair. :biggthumpup.gif:
Haha wat een mooie apotheose... de gele trui en de groene trui die bij een volledig vlakke etappe met elkaar sprinten om de ritzege. :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Geweldige stunt van zowel Froome als Sagan! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11935
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo jul 13, 2016 4:17 pm

brigade zuid schreef:Ik vond Quintana er bergop frisser uitzien en misschien deed Froome dit ook wel omdat hij aanvoelt dat hij bergop niet de sterkste is.
Mwah, ik geloof dat het wel goed zit met Froome...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41109
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 13, 2016 4:20 pm

Geweldig!

Zo'n inspanning leveren voor een handvol seconden. Na die kamikaze afdaling nu zo'n aanval. Laat niemand zeggen dat Froome saai aan het koersen is. En Sagan natuurlijk weer beresterk. Zijn tweede rit en de groene trui kan hij niet meer missen.

Movistar was echt de grote afwezige in de finale. Quintana zat op het moment supreme in zijn dooie eentje. Terwijl je weet dat het op de kant gaat. Het zijn natuurlijk maar een paar tellen maar de mentale tik is een uppercut waardig.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie