Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo jun 01, 2016 8:40 pm

Maar met een groot risico dat er wel uit de verboden potjes wordt gesnoept.
In de kazachstaanse eetcultuur is het not done om niet mee te eten.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jun 01, 2016 9:16 pm

Dat weeg ik niet mee. Ik kijk liever naar de manier waarop een ploeg koerst en wat daar dus sportief haalbaar is. Astana laat keer op keer zien dat ze een enorm sterk collectief hebben, dat ze koersen om te winnen en dat ze hun zaken tactisch vaak uitstekend voor elkaar hebben. Nibali zat eerder in de ronde ogenschijnlijk in geslagen positie, denk maar eens terug aan de klimtijdrit waar hij wanhopig naast zijn fiets kwam te staan. Toch weten ze de zaak nog om te draaien. Daarvoor moet er soms een kwartje de goede kant op vallen. Maar het begint met het feit dat ze niet opgeven en een plan bedenken om terug te vechten.

Als ik ploegen moet uitsluiten omdat er één of meerdere keren dingen zijn gebeurd die niet mogen dan blijft er weinig over. Moest ik profrenner zijn dan zou ik er zonder problemen een contract ondertekenen als dat mijn beste optie was.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 16, 2016 4:52 pm

Weening wint mooie bergrit in Zwitserland, Keldeman pakt geel!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do jun 16, 2016 5:24 pm

Nou ben benieuwd wat hem de komende dagen overkomt.. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do jun 16, 2016 5:40 pm

Ik lees dat er een sterk deelnemersveld is. Ik lees ook dat Antwan Tolhoek de leider is in het bergklassement :confused.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 16, 2016 9:19 pm

Zwitserland is traditioneel een van de zwaarder kleine erappekoerseb. De laatste jaren kiezen de echte toppers voor Dauphine als voorbereiding, maar de groep daarachter neemt Zwitserland toch wel zeer serieus.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jun 16, 2016 10:54 pm

brigade zuid schreef:Nou ben benieuwd wat hem de komende dagen overkomt.. :blush.gif:
:biggrin.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr jun 17, 2016 6:25 am

Iniesta schreef:Zwitserland is traditioneel een van de zwaarder kleine erappekoerseb. De laatste jaren kiezen de echte toppers voor Dauphine als voorbereiding, maar de groep daarachter neemt Zwitserland toch wel zeer serieus.
Was mooi om te zien hoe Froome en Contador elkaar aan het uittesten waren in de Dauphiné; demarrage na demarrage. Met Froome als winnaar.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr jun 17, 2016 5:09 pm

Iniesta schreef:Weening wint mooie bergrit in Zwitserland, Keldeman pakt geel!
Hij is hem al weer kwijt ook.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » do jun 23, 2016 1:50 pm

Dumoulin Nederlands Kampioen tijdrijden, Jos van Emden verdienstelijk twee en Kelderman nummer 3. Hij rijdt ze allemaal op en hoop op Jos na. Kelderman staat op 1.34 uit mijn hoofd.

Lotto-Jumbo zonder Gesink. Een team zonder een echt doel. Ik verwacht er niks van. Gokken op specifiek etappes en Groenewegen mag ervaring op doen.
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jun 23, 2016 2:18 pm

Je hebt het nu over de Tour neem ik aan Chris?

Verbaast me dat Kelderman wel van de partij is in Zeeland. Had hij niet nog op hoogte moeten trainen? Of richt hij zich ook op Rio?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 23, 2016 5:55 pm

Hij heeft voor Zwitserland op hoogte getraind. Zijn weinig wielrenners die het aandurven om direct van hoogte naar de tour te gaan. Vaak heb je nog een kleine terugslag direct na hoogtestage.
Vind het wel positief dat lotto het strijdplan voor kelderman niet direct veranderd hebben door het afzeggen van Gesink. De verleiding zal groot zijn geweest om hem dan maar voor het klassement te laten rijden, maar zo'n plotseling strategiewijziging levert vaak weinig op voor de renner.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » do jun 23, 2016 9:03 pm

Op hoogte trainen hebben al die jongens inmiddels al gedaan beelzebub, nagenoeg iedereen die er toe doet in de Tour rijdt een week eerder een NK.

Ik zou Dylan Groenewegen niet te laag inschatten. Dat is geen koekenbakker, die kan met een beetje mazzel zo een rit pakken. Weten jullie nog hoe dichtbij Boy van Poppel was bij zijn debuut en die is toch wel een paar niveautjes minder....

Ik ga bij mijn Tourspel even kijken hoeveel zwarte lijst punten Groenewegen is, mits een gunstige waarde mik ik hem sowieso in mijn Tourploeg. :ajaxsmiley.gif: Is dat geen idee een AT Tourspel? :ajaxsmiley.gif:

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 23, 2016 9:51 pm

Dylan versloeg recentelijk wel Kittel bv, maar Kittel in de tour zal nog wel een niveau hoger zijn.
Wel een stuk leuker om naar de sprint etappes te kijken als er iemand meedoet die je graag ziet winnen.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jun 23, 2016 10:23 pm

Iniesta schreef: Vind het wel positief dat lotto het strijdplan voor kelderman niet direct veranderd hebben door het afzeggen van Gesink. De verleiding zal groot zijn geweest om hem dan maar voor het klassement te laten rijden, maar zo'n plotseling strategiewijziging levert vaak weinig op voor de renner.
Wat was het strijdplan ook alweer? Hij ging ritten kapen?

Natuurlijk gaat Kelderman wel voor het klassement (zou hij ook zijn gegaan met Gesink erbij). Hij wil dat alleen niet uitspreken, want dan wordt de druk te groot.

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9128
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do jun 23, 2016 10:50 pm

Zoals ik het uit de pers begrepen heb zou Gesink als de kopman voor het klassement gaan. Dan is Kelderman degene die hem in het gebergte moet bijstaan en zichzelf wegcijferen. Nu de kopman is weggevallen snap ik dan weer wel dat Kelderman officieel zijn rol niet veranderd wil zien vanwege de druk, maar dat ie stiekem natuurlijk wel hoopt op een hoge klassering.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jun 23, 2016 10:55 pm

Kelderman zou een vrije rol krijgen, dus proberen voor dagsucces te gaan. Hij zou dus niet voor Gesink gaan knechten in eerste instantie. Uiteraard veranderen zulke zaken als Gesink in de vorm van z'n leven bleek te steken eb voor bv podium zou kunnen strijden, maar dat zou andersom evengoed gelden.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » vr jun 24, 2016 7:05 am

beelzebub schreef:Je hebt het nu over de Tour neem ik aan Chris?

Verbaast me dat Kelderman wel van de partij is in Zeeland. Had hij niet nog op hoogte moeten trainen? Of richt hij zich ook op Rio?
Klopt, ik had het over de tour. Kelderman gaat niet naar Rio uit mijn hoofd. Mollema, Poels, Dumoulin en Kruijswijk gaan heen.
Chris a.k.a Giiser

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » vr jun 24, 2016 9:35 am

Die Gesink is toch ook een verschrikkelijke net niet renner? Heeft altijd wat. Altijd blessures en anders is die niet in vorm. Heeft die jongen überhaupt wel eens iets gewonnen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jun 24, 2016 10:12 am

Voor een renner uit de absolute top heeft hij te weinig gepresteerd. Voor een renner uit de categorie daaronder heeft hij het zo slecht niet gedaan. Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk is in welke categorie hij zit.

Misschien kan hij een mooi klassement in Spanje rijden. Het is altijd wat afwachten hoe de verhoudingen daar liggen zo op het einde van het seizoen. Als Gesink daar goed is en een paar toppers misschien net iets minder kan hij daar iets moois presteren samen met Kruijswijk. Er is daar in die zin meer te halen dan in Frankrijk.

Laat Lotto Jumbo in de Tour maar lekker op ritten jagen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr jun 24, 2016 10:21 am

Allen bedankt voor de antwoorden over de hoogte stage.

Spanje zou een mooie doel zijn voor Gesink. Hij is toch maar reserve voor Rio.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr jun 24, 2016 5:49 pm

Gesink heeft nog altijd meer gewonnen dan bv Kruiswijk en Mollema, maar z'n enorme talent/potentieel is er tot dusverre niet uitgekomen.
Qua werkethos ligt het zeker niet bij hem, hij heeft ook ondefinieerbaar veel pech.
Deze val kon ook weer iedereen overkomen, maar het overkomt alleen iedereen..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr jun 24, 2016 9:45 pm

Toch vraag ik me af of het altijd pech is hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jun 24, 2016 9:57 pm

Dat begin ik mij ook wel af te vragen. Het is wel heeeeeel vaak raak!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr jun 24, 2016 11:18 pm

Hartritmestoornissen, zwangere vriendin naar het ziekenhuis, zoontje naar het ziekenhuis, vader verongelukt met fietsen

Er zijn wielrenners met minder tegenslag.

Bij valpartijen kun je je altijd afvragen of het stuurmanskunst is of pech. In Zwitserland schoten z'n handen van het stuur doordat hij in een gat in de weg reed. Op basis van het commentaar van Lindeman kreeg ik het gevoel dat dit domme pech was, maar lastig te beoordelen als je het niet gezien hebt.

Z'n probleem is wel dat de combinatie van valpartijen en pure privé ellende/ pech bij elkaar optellen in de beeldvorming.

Plaats reactie