Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 4:41 pm

Gesink doet natuurlijk niet mee voor de eerste vijf plaatsen. Vanuit deze positie kan hij misschien naar plek acht of negen kijken. Jongens als Van Avermaat, Uran, Valverde, Kreuziger, dat zijn denk ik de meest 'directe' concurrent waar hij tijd op heeft verspeeld.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 4:44 pm

Ruim halve minuut die Nibali op Froome verliest tikt volgens mij harder aan, omdat Nibali al zoveel verloren had. Froome gaat geen 2.20 op Nibali toegeven in de bergen. Denk dat Froome nu vooral naar Van Garderen moet kijken, want ook Contador en Quintana kunnen wel eens te ver achterop zitten. Van Garderen is supersterk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 12, 2015 5:17 pm

Die huidige verschillen zijn nog erg beperkt tov de te verwachten verliezen in de bergen.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » zo jul 12, 2015 5:31 pm

Zie jij Froome 1.10 of 2.20 verliezen op contador/nibali? Ik eerlijk gezegd niet. Maar eerste bergritten zullen duidelijk maken hoe Froome in de bergen is. Van Garderen lijkt me de dark horse, al meen ik mij te herinneren dat hij in de bergen vaak wel een off day heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 12, 2015 6:55 pm

Nee daar heb je gelijk in, maar ikzie hem sowieso eerder tijd winnen. Om tijd te verliezen moet hij een slechte dag hebben. Bij een slechte dag kan het wel direct om minuten gaan.
Grote vraag is of hij dit niveau ook ik in de zware derde week kan vasthouden. Hij is al aantal week op topniveau.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 12, 2015 8:12 pm

Er kan natuurlijk nog veel gebeuren in de komende twee weken. Nog los van zaken als valpartijen of een slechte dag is het ook de vraag hoe het vormpeil zich ontwikkelt. Froome lijkt nu de sterkste maar is hij dat ook nog als in de derde week de alpen worden aangedaan?

Wat de concurrenten betreft zou ik in ieder geval Quintana nog niet uitvlakken. Hij heeft in het verleden bewezen dat hij een goede Froome bergop kan lossen. Dat zie ik iemand als Van Garderen bijvoorbeeld echt niet doen. Zelf hoop ik verder vooral dat Contador straks goed is. Vanwege zijn doorgaans attractieve manier van rijden en omdat hij de uitdaging is aangegaan om de combi met de Giro te doen.

Mooi om te zien trouwens dat Froome op het einde Roche probeerde te ondersteunen. De team spirit lijkt daar wel goed te zitten.
Nil volentibus arduum

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Wielrennen

Bericht door DelToro » zo jul 12, 2015 9:30 pm

Voor mij gaat het op dit moment tussen Froome en Quintana. Van Garderen zie ik inderdaad ook alleen maar zo lang mogelijk volgen (en uiteindelijk tijd toegeven) in plaats van dat hij tijd kan pakken op die twee.

Contador en Nibali maken tot op heden geen sterke indruk op me. En de rest is niet sterk genoeg.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo jul 12, 2015 11:09 pm

Van Garderen is denk ik ook al te lang op z'n top. De tour lijkt al weer lang bezig, maar de echte tour voor er klassement begint pas dinsdag, met het zwaartepunt een week later. Op de laatste dag rijden ze alpe dhuez nog op.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » ma jul 13, 2015 8:01 am

Ik denk dat het uiteindelijk tussen Froome, Quintana en Contador gaat. Contador heeft nog geen trap teveel gedaan en is slim, Froome heeft hele peleton bij de muur omhoog gereden en bij de ploegentijdrit een jasje uit gedaan, Quintana heeft de benen om bergop tijd te pakken op Froome. Nibali, van Garderen, Mollema, Gesink, Gallopin, Uran fietsen voor plek 4 tot en met 10..
Chris a.k.a Giiser

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 10:05 am

Contador is niet de sterkste tot nu toe, maar die gast is wel de sluwste. Hoe hij de ronde van Spanje won in 2012 vind ik nog steeds legendarisch. Gewoon een coup plegen in een heuvelachtige overgangsetappe, toen het in de bergen niet lukte om Rodriguez uit de leiderstrui te rijden...
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 13, 2015 10:11 am

Komende dagen worden heel interessant natuurlijk. Morgen, woensdag en donderdag verwacht ik vuurwerk vanuit het kamp van Movistar. Quintana zal daar zijn marge ten opzichte van Froome willen verkleinen. Drie fantastische aankomsten. Ook nog wel benieuwd hoe Valverde zich houdt, want de etappe van morgen en woensdag kan hij ook prima aan. Donderdag wordt het zwaar(der).

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 2:00 pm

Basso naar huis met teelbalkanker. Je mag het niet denken, maar zou het......
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Yopi » ma jul 13, 2015 2:13 pm

Tja, doping...

Wat doet doping bij een gewone sportbeoefenaar?

http://www.outsideonline.com/1924306/drug-test?page=all

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 13, 2015 4:05 pm

beelzebub schreef:Basso naar huis met teelbalkanker. Je mag het niet denken, maar zou het......
Die moet je me echt uitleggen. Dat ze hem naar huis sturen aangezien hij net gebruikt heeft en ze bang zijn voor een positieve test? Of dat hij jarenlang gebruikt heeft en dit het gevolg is van dat gebruik? Of dat hij zometeen in het nieuws komt met foute waardes die toe te schrijven zijn aan zijn ziekte?

Zeer, zeer treurig nieuws trouwens. Groot coureur.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 13, 2015 4:18 pm

Peter schreef:
beelzebub schreef:Basso naar huis met teelbalkanker. Je mag het niet denken, maar zou het......
Die moet je me echt uitleggen. Dat ze hem naar huis sturen aangezien hij net gebruikt heeft en ze bang zijn voor een positieve test? Of dat hij jarenlang gebruikt heeft en dit het gevolg is van dat gebruik? Of dat hij zometeen in het nieuws komt met foute waardes die toe te schrijven zijn aan zijn ziekte?

Zeer, zeer treurig nieuws trouwens. Groot coureur.
Nou beetje vergezocht van mij Peter, maar Armstrong had teelbalkanker.. Basso nu ook. Beiden hebben flink uit de verboden pot gesnoept in het verleden, vandaar. (Het vetgedrukte in je betoog dus)
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » di jul 14, 2015 7:01 am

Oké, ik heb zin in de etappe van vandaag. Namedropping: Kruiswijk voor Hollandse Glorie.
Chris a.k.a Giiser

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » di jul 14, 2015 1:18 pm

Vraagje. Waarom geven ze die twee vooraan zoveel voorsprong dat de etappe al vergeven is?

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di jul 14, 2015 1:23 pm

Volgens mij verwachten ze ze nog wel in te halen....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » di jul 14, 2015 1:23 pm

Gebeurt vaker in dit soort bergritten. Was het sprintrit zou peloton nu wat harder gaan rijden om ze binnen te hengelen. Klassementsrenners hebben geen interesse in zege in deze rit, alleen in het onderlinge tijdverschil straks. Dit zou een ontsnapping kunnen zijn waar een kelderman een kans mee zou hebben gehad, maar die rijdt volgens mij met teveel pijn rond. En je moet nog afwachten of die twee vooraan tegen die puist opkomen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door raymon » di jul 14, 2015 2:35 pm

Tuurlijk halen ze die nog in. Met gemak.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jul 14, 2015 3:05 pm

4.33 bij het begin van de klim. Dat moet kunnen lijkt me.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » di jul 14, 2015 3:06 pm

Mooie tijdspanne trouwens, 4.33. John Cage!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di jul 14, 2015 3:34 pm

Eindelijk een keer een Nederlander aan kop. Gesink probeert tenminste wat! :onfire.gif:
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 14, 2015 3:34 pm

Nou Gesink, laat het maar zien dan. Leuk dat hij er meteen voor gaat. Als ze achter hem nou niet te snel counteren geef ik 'm wel kans. De laatste kilometers van deze klim zijn niet de meest lastige.

Nibali kraakt meteen al. Die is dus echt niet in goede doen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » di jul 14, 2015 3:35 pm

Ten Dam zit er gewoon nog bij. Respect!
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie