Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Baseman » ma jul 06, 2015 10:41 am

Iniesta schreef:Als je kettingproblemen hebt en valpartij in een race als vandaag, dan kun je al je tactische plannen op je buik schrijven. Heeft niks met makkelijk te maken, zo liggen de feiten nu eenmaal.
Wat voor tactiek wil je daar nog op toepassen?
Lijkt me ook ja...
Er was niets aan de hand, alleen kreeg Kelderman het voor elkaar om net voor de waaiervorming te vallen en daardoor de aansluiting te missen. Dat Lotto-Jumbo vervolgens besluit om alleen Vanmarcke bij Gesink te laten is niet onlogisch, ook met meerdere helpers was Gesink niet in staat geweest om aan te sluiten bij de 1e groep. Dat gat reed geen enkele renner meer dicht.

Pech op precies het verkeerde moment, wel typisch.
Helemaal na zo'n uitstekende 1e dag. Al Mag Lotto-Jumbo het zich natuurlijk wel aanrekenen dat niemand bij de 1e groep zat.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma jul 06, 2015 11:50 am

Was het pech? Volgens van Emden liep Kelderman te slapen bij die rotonde.

Kelderman lijkt me trouwens - in navolging van velen - het volgende product uit de Ned. jeugdopleiding die na een veelbelovende start van zijn carriere zich niet verder verbeterd.

Twee jaar geleden bij de Giro leek het een liederlijk groot talent, nu twee jaar verder zie ik niet echt verbeteringen. Net als Gesink in zijn begin jaren ligt ie veel op het asfalt, net als Gesink en vele andere Ned. talenten mist hij killersmentaliteit. Gisteren deed ie ook een beetje lacherig voor de camera, zo van dan stappen we toch over op plan B..

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 06, 2015 12:25 pm

Iniesta schreef:Als je kettingproblemen hebt en valpartij in een race als vandaag, dan kun je al je tactische plannen op je buik schrijven. Heeft niks met makkelijk te maken, zo liggen de feiten nu eenmaal.
Wat voor tactiek wil je daar nog op toepassen?
Nogmaals, je tactisch plaatje wordt altijd zwak als je kiest voor 3 a 4 kopmannen. Er gebeurt namelijk altijd wel wat en dan moet je dus keuzes maken. En die keuzes zijn altijd een compromis, want je wedt nu eenmaal op allerlei paarden. Als Nibali valt, dan krijg je zeven man die voor hem klaar staan. Als Kelderman valt, dan zijn dat er twee, want de rest blijft bij Gesink en/of Ten Dam. Als je twee mannetjes extra kan opofferen in de jacht op de kopgroep, dan helpt dat. Nu had je met Vanmarcke een eerste luitenant die amper mee deed in de achtervolging.
Het gaat mij er totaal niet om dat het pech is en/of dat het een zeer sneu moment is. Ik vind overigens wel dat je met je huidige samenstelling ook niks aan het toeval moet overlaten. Als je werkt met allerlei kopmannen en schaduwkopmannen, dan moet je regisseren. Een waaieretappe is bij uitstek geschikt voor onze Nederlanders/Belgen en dan moet je de handschoen oppakken. Lotto, Etixx doen dat altijd wel en van Jumbo had ik dat ook wel verwacht. Daarom had ik ook juist een extra stoemper meegenomen ten faveure van Kruijswijk. Zeker in deze Tour.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 06, 2015 1:41 pm

Ik denk dat je alleen voor een duidelijke kopman moet gaan als er duidelijk zicht is op een podium of minimaal top 5 plaats.
Als je consequent voor kelderman als kopman had gekozen, had je ook tegen vanMarcke moeten zeggen te wachten.
Op het moment dat je niet zo'n duidelijke tourfavouriet hebt, kun je wat mij betreft beter 1 / 2 renners beschermen daar waar mogelijk, maar niet je hele ploeg eraan opofferen.

Overigens moesten Gesink eb Nibali door een valpartij uitwijken naar de andere kant van een rotonde. Hierdoor kwamen ze aan de andere kant van de weg terecht met een brede berm ertussen en reed de eerste groep bij hun weg.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 2:59 pm

Enorme valpartij Tour.

Lotto ligt er bij
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 2:59 pm

Cancellara ligt er bij
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:01 pm

Koers geneutraliseerd nu.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2015 3:03 pm

Oh. Nu neutraliseren ze wel en gisteren niet? Dacht dat ze dat alleen deden bij een spoorwegovergang..
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:03 pm

Dumoulin er uit.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma jul 06, 2015 3:04 pm

Tom Dumoulin uit koers. Verdomme wat jammer zeg.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2015 3:04 pm

Dumoulin eruit.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:06 pm

En ze staan volledig stil nu.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma jul 06, 2015 3:06 pm

Gvd hebben we nu alle Hollanders gehad die wat hebben?

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:07 pm

Ten Dam weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma jul 06, 2015 3:07 pm

Ten Dam er ook uit.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:17 pm

Gesink lag er niet bij, wonder oh wonder.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 3:19 pm

Ten Dam leeft!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma jul 06, 2015 3:20 pm

Ten Dam zou er toch nog bij zitten. Gelukkig maar. Dumoulin is in ieder geval niet zwaar gewond, zo z'n pols gebroken hebben.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2015 3:21 pm

Nou. Een gebroken pols.. Als dat net je rukarm is... :hypocrite.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma jul 06, 2015 4:33 pm

Oef, Kruiswijk en Kelderman bakken er helemaal niks van vandaag. Jongens zijn gewoon niet goed genoeg. Gesink verliest 20 sec., matige uitslag. Jongens zijn niet echt in vorm hoor.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 4:33 pm

Wow he. Tweede etappe, muurtje en er wordt een verschil van minuten gemaakt. Driekwart van het peloton (of zo) is nu al gezien voor het klassement. Mollema en Gesink wel bij de voorste groep.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 4:35 pm

Overigens heb ik het scorito-spelletje nog niet helemaal onder de knie. Totaal vergeten naar mijn dagploeg te kijken, waardoor ik mijn sprinters heb ingezet vandaag. :ajaxscarf.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2015 4:35 pm

Soms vraag ik me af.. Als je je lichaam voorbereid om goed te zijn in de derde week... Kan je dan zo beroerd zijn in de eerste?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » ma jul 06, 2015 4:35 pm

Mollema was trouwens wel aardig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 06, 2015 4:37 pm

Alexander schreef:Oef, Kruiswijk en Kelderman bakken er helemaal niks van vandaag. Jongens zijn gewoon niet goed genoeg. Gesink verliest 20 sec., matige uitslag. Jongens zijn niet echt in vorm hoor.
1. Gesink lag niet op de grond, 2. Gesink zat bij de eerste groep. Dat zijn al zulke plussen dat die 20 seconden nog wel te verteren is.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie