F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » di mei 26, 2015 9:41 pm

Grosjean had meer snelheid of het 'rechtere' stuk by de tunnel. Max moet het, het hele seizoen al, hebben van later remmen en een betere techniek in de bochten. Vroeger remmen als verdedigingstaktiek, op een circuit waar een auto erachter geen kant uitkan, leidde tot het ongeluk. Niet Max die opeens dacht dat hij alles kon. (in een eerdere race die dag gebeurde precies hetzelfde in dezelfde bocht).

Als iedereen zo kon rijden als Max gebeurt dit ongeluk niet. Vergelijk het met een jong gastje dat de bal bij oudere spelers een paar keer door de benen speelt. Max steelt de show en sommigen vinden dat niet prettig. Je hoort over hem geen negatieve geluiden van topcoureurs als Hamilton, Vettel, of Alonso. Het zijn mensen als Massa en Nasr (beiden Braziliaan) die nu van zich laten horen, bij de eerste kans die ze krijgen ... (dus met veiligheid heeft het niet te maken) tegen de smaakmaker van het seizoen.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: F1

Bericht door Baseman » wo mei 27, 2015 7:16 am

Mee eens :biggthumpup.gif:
Daarbij is Max dermate getalenteerd dat hij ontzettend goed onthoudt wanneer iemand remde in eerdere rondes en daarop probeert in te spelen, een belangrijke reden waarom hij kan inhalen waar (vele) anderen die mogelijkheid totaal niet zien.

Ik ben van mening dat Grosjean eerder remde, zoals Max aangeeft. Ik denk niet dat het een 'brake test' was, maar het was dermate onverwacht dat Max hem helaas niet meer kon ontwijken. Shit happens...volgende race weer vol gas erop! En laat die middelmatige coureurs maar zeuren, het is inderdaad veelzeggend dat de toppers zich alleen positief uitlaten over Max.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo mei 27, 2015 8:54 am

Nog even en die Verstappen kan ook over water lopen. :smallgrin.gif:
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: F1

Bericht door Baseman » wo mei 27, 2015 11:04 am

Ja, want stel je voor dat een Nederlander zowaar uitzonderlijk getalenteerd zou kunnen zijn :excited.gif:
Wat is dat toch bij sommigen, het moeten afkraken van Nederlandse talenten???

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo mei 27, 2015 11:26 am

Hou nou toch op Drama Queen, of het nu over dat provincieclubje van je gaat, over van Gaal, over Verstappen, relativeren kan je niet. Laat dit knulletje nu eerst maar eens het echt gaan waarmaken, laat hem nu maar een topauto terecht komen en de boel naar huis rijden tot die tijd is het gewoon een leuk talentje dat nog een boel moet leren, niks mis mee maar dat overdreven gedoe, brrrrrrrrrrrr.
YNWA

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: F1

Bericht door beelzebub » wo mei 27, 2015 11:30 am

Een oud-wereldkampioen roept ook wat anders in Verstappens voordeel. Dan was het weliswaar geen echte braketest, maar gas loslaten op een rare plek is ook vies.
http://www.ad.nl

Häkkinen: Verstappen is onrecht aangedaan

Mika Häkkinen vindt het onterecht dat Max Verstappen is gestraft voor de crash tijdens de Grand Prix in Monaco. De Nederlander klapte tijdens de race achterop Romain Grosjean en kreeg daarvoor een gridstraf opgelegd.

,,Grosjean reed daar een andere lijn dan in de voorgaande ronden en ook met een andere snelheid", zegt de Fin tegen Ilta-Sanomat. ,,Verstappen reed op een veilige afstand. Als degene voor je opeens met een andere snelheid en op een andere lijn gaat rijden, is de kans op een botsing zeer aanwezig. Ik vind dat Verstappen onrecht is aangedaan."
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 27, 2015 11:34 am

Baseman schreef:Ja, want stel je voor dat een Nederlander zowaar uitzonderlijk getalenteerd zou kunnen zijn :excited.gif:
Wat is dat toch bij sommigen, het moeten afkraken van Nederlandse talenten???
Het vieren van middelmaat is diep in de Nederlandse cultuur genesteld. Er is zelfs een denigrerend woord voor iemand die een beetje te gericht bezig is om de top te halen: 'moet je kijken wat een strebertje.' (het element van sociale controle is duidelijk te zien in die zin). In zo'n negatieve omgeving passen vele talenten zich netjes aan, zodat de niet of nauwelijks getalenteerden zich wat beter voelen. Het lijkt me geen toeval dat zowel Cruijff als nu Verstappen opgroeiden in een omgeving die je zou kunnen omschrijven als 'top inspiratie'.

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 27, 2015 11:43 am

beelzebub schreef:Een oud-wereldkampioen roept ook wat anders in Verstappens voordeel. Dan was het weliswaar geen echte braketest, maar gas loslaten op een rare plek is ook vies.
http://www.ad.nl

Häkkinen: Verstappen is onrecht aangedaan

Mika Häkkinen vindt het onterecht dat Max Verstappen is gestraft voor de crash tijdens de Grand Prix in Monaco. De Nederlander klapte tijdens de race achterop Romain Grosjean en kreeg daarvoor een gridstraf opgelegd.

,,Grosjean reed daar een andere lijn dan in de voorgaande ronden en ook met een andere snelheid", zegt de Fin tegen Ilta-Sanomat. ,,Verstappen reed op een veilige afstand. Als degene voor je opeens met een andere snelheid en op een andere lijn gaat rijden, is de kans op een botsing zeer aanwezig. Ik vind dat Verstappen onrecht is aangedaan."

Thank you Mika! Voormalig wereldkampioen, ipv een zeikstraal als Massa. Top herkent top.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo mei 27, 2015 1:05 pm

Felipe Massa die overigens heel rustig zijn mening geeft over het gebeuren
Van onze Telesportredactie
"De straf is terecht", zegt Williams-coureur Felipe Massa over de gridpenalty en de strafpunten die Max Verstappen kreeg na zijn crash in Monaco."Verstappen zat niet in een positie om in te halen", zei Massa over de aanrijding van de 17-jarige Limburger met Romain Grosjean. "Hij zat niet eens in een positie om de binnenkant te kiezen. Hij wilde gewoon te veel. Je moet alleen inhalen wanneer het mogelijk is. Zeker op een circuit als Monaco. Het was heel gevaarlijk."
Ervaring
"Hij mag van geluk spreken dat hij er niets aan over heeft gehouden, want met zo’n ongeluk kan het ook anders aflopen", stelde Massa (34). "Het laat zien dat ervaring misschien toch wel telt in de Formule 1."
rijdt al sinds 2002 in de Formule 1 en was op een haar na wereldkampioen in 2008. Het lijkt me dat deze man met 13 jaar ervaring in die sport ook weet waarover hij praat, maar goed Nederland heeft weer eens een formule 1 coureur en dat daar duiden sommige geen enkele kritiek op. Geen enkele hoor je me, anders ben je een zeikstraal. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 27, 2015 1:51 pm

Opbouwende kritiek is altijd welkom, want die komt van degenen met kennis van zaken. Jij bent meer iemand van de in herhaling vallende afbrekende kritiek.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33800
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: F1

Bericht door zeux » wo mei 27, 2015 1:52 pm

34-jarige has been baalt dat pikkie van 17 de show steelt. Payback time! :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » wo mei 27, 2015 1:59 pm

zeux schreef:34-jarige has been baalt dat pikkie van 17 de show steelt. Payback time! :-)
Massa grijpt het ongeluk aan om zijn positie van voor het seizoen - dat Max te jong was - kracht bij te stellen. Hakinnen vond overigens hetzelfde voor het seizoen, maar heeft zijn positie omgedraait nu hij heeft gezien hoe goed Max is.

Zegt veel over beiden.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: F1

Bericht door Baseman » wo mei 27, 2015 2:59 pm

Ik ben het met Zeux en MT eens :biggthumpup.gif:
Massa en ook Nasr vinden het nu ineens nodig om hun mening te geven, voor de crash van Max hoorde je ze niet. Laf en zwak is dat, middelmatige coureurs (Massa met name sinds zijn ongeluk 5 jaar geleden) die op deze wijze proberen Max onderuit te halen.

Häkkinen is wat dat betreft inderdaad een voorbeeld.
Voormalig wereldkampioen en absolute topper, die openlijk durft toe te geven dat hij fout zat met zijn kritiek richting Max en nu ook aangeeft dat het een gewoon race incident betreft.
InnerHarbour schreef:niks mis mee maar dat overdreven gedoe, brrrrrrrrrrrr.
Komisch om dit te lezen juist van degene die alleen maar negatief is over Max en dus (als enige hier) constant ontzettend overdrijft :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: F1

Bericht door beelzebub » wo mei 27, 2015 3:20 pm

Jup. Ik vind dat de Max nu bereikt is. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » wo mei 27, 2015 8:56 pm

beelzebub schreef:Jup. Ik vind dat de Max nu bereikt is. :ajaxsmiley.gif:
:ajaxsmiley.gif:

Het wachten is nu weer op de volgende uitvalbeurt van het wonderkind Verstappen en wie dan weer volgens zijn aanbidders de schuldige is. Een veilige gok lijkt mij; niet Max Verstappen. :hypocrite.gif:

BTW, de dweepers zijn alle Evangaallisten, wat een toeval............. :smallgrin.gif:
YNWA

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » wo mei 27, 2015 9:07 pm

Baseman schreef: Wat is dat toch bij sommigen, het moeten afkraken van Nederlandse talenten???
Ik vind dat degene die Max bejubelen meer overdrijven dan degene die kritisch zijn. Ik geloof best dat ie over het nodige talent beschikt en hopelijk komt dat er in de toekomt uit maar vooralsnog weet ie bijna nooit te finishen in tegenstelling tot zijn teamgenoot.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: F1

Bericht door Iniesta » wo mei 27, 2015 9:45 pm

Max heeft tot dusverre 1 foute inschatting gemaakt. Waarom/waarop zou je in dit stadium überhaupt kritisch moeten/willen zijn?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33998
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: F1

Bericht door Duke » do mei 28, 2015 7:37 am

Omdat ie boven het maaiveld uitsteekt natuurlijk. :1evil.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: F1

Bericht door Baseman » do mei 28, 2015 9:06 am

brigade zuid schreef:Ik vind dat degene die Max bejubelen meer overdrijven dan degene die kritisch zijn.
Dan zijn er verrekte veel ex-wereldkampioenen en ex-toppers die aan het overdrijven zijn.
Het gigantische talent bij Max is voor (bijna) iedereen overduidelijk, niet voor niets zijn ook de buitenlandse media vol lof over hem. Dit wil niet zeggen dat hij de beste coureur is en dat hij geen fouten maakt, maar het constante naar beneden praten en afzeiken van sommigen heeft natuurlijk helemaal niets met kritiek te maken.

Zijn teamgenoot Sainz presteert overigens ook echt heel goed, Toro Rosso heeft 2 uitstekende rookies :biggthumpup.gif:
InnerHarbour schreef:BTW, de dweepers zijn alle Evangaallisten, wat een toeval.
Alu-hoedje nodig?

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: F1

Bericht door InnerHarbour » do mei 28, 2015 10:08 am

brigade zuid schreef:
Baseman schreef: Wat is dat toch bij sommigen, het moeten afkraken van Nederlandse talenten???
Ik vind dat degene die Max bejubelen meer overdrijven dan degene die kritisch zijn. Ik geloof best dat ie over het nodige talent beschikt en hopelijk komt dat er in de toekomt uit maar vooralsnog weet ie bijna nooit te finishen in tegenstelling tot zijn teamgenoot.
Ja BZ je moet hier in ademloze bewondering toekijken hoe Verstappen zijn rondjes rijdt of hij nu aan de finish komt of niet. Als hij dat niet doet ligt het aan de auto, aan remmen van een ander maar nooit aan Jezus Verstappen, die is perfect en als je constateert dat het met die perfectie wel meevalt en dat hij met zijn 17 jaar nog best wel wat kan leren, hoe je een motor heel houd bij voorbeeld, dan worden zijn decipelen boos en vals.

Seen that been there. :smallgrin.gif:
YNWA

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: F1

Bericht door Baseman » do mei 28, 2015 11:21 am

Bedankt voor wederom duidelijk te maken wie de overdrijvers zijn :drecul.gif:

Gebruikersavatar
Monkey Tonk
Berichten: 9377
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 6:54 pm
Locatie: route 66

Re: F1

Bericht door Monkey Tonk » do mei 28, 2015 11:54 am

BBC over Verstappen die een saaie race omzette in spektakel: http://www.bbc.com/sport/0/formula1/32869909

Jammer dat de video niet meer op Youtube staan van een eerder beschreven inhaalactie waarbij hij Ricciardo schitterend te grazen nam. Hij laat dingen zien die nog niet eerder vertoond zijn. Echt kicken. Voor het eerst sinds het jaar waarin Villeneuve en Schumacher om de titel dueleerden kijk ik weer uit naar de F1 races. Wie had kunnen denken dat een 17-jarig gastje de filosofie dat inhalen niet of nauwelijks kan in de F1 ondersteboven zou zetten?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: F1

Bericht door Marillion » do mei 28, 2015 4:45 pm

Iniesta schreef:Max heeft tot dusverre 1 foute inschatting gemaakt. Waarom/waarop zou je in dit stadium überhaupt kritisch moeten/willen zijn?
Wat is er mis met kritisch?

Ook de mensen die hier en daar wat opmerkingen plaatsen, bijvoorbeeld over de oorzaak van een crash of de verhouding van zijn prestaties tot die van zijn teamgenoot, volgen hem met belangstelling.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: F1

Bericht door brigade zuid » do mei 28, 2015 5:12 pm

Precies. Ik hoop elke keer dat ie het goed doet, hoe meer punten hoe beter. Ik loop alleen niet mee in de polonaise als daar geen reden toe is.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9386
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: F1

Bericht door Dubbel » do jun 04, 2015 9:09 pm

Geloof graag dat MV een groot coureur wordt maar wat een kwal van een vent is het toch. Altijd maar wijzen naar anderen, nooit eens zelfkritiek (m'n motor te warm, m'n banden te koud, coureur voor me remde, coureur achter me remde niet, dat muurtje stond er ineens enz. Hier meent hij weer Massa terecht te moeten wijzen... :furious3.gif:

http://www.telegraaf.nl/telesport/autos ... ssa__.html
"Ik heb de data bekeken, en ik remde niet later dan de ronde ervoor", reageerde Verstappen. "Ik ga mijn rijstijl niet veranderen.”
Eeeeeh tja MV, misschien wat beter op de weg voor je letten of er minder dicht achter hangen????

Plaats reactie