Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:45 pm

Wel opvallend dat Ten Dam niet voor Mollema rijdt, zoals de andere helpers. Die klampt dus maar net aan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:50 pm

Mollema gaat mee, maar of het van harte is...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 3:54 pm

Ten Dam gaat volgens mij net te laat. Moet nu erg veel geven om er bij te komen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:04 pm

Ten Dam weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:07 pm

Mollema bungelt achterin. En aan het elastiek nu.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 18, 2014 4:09 pm

De stijgende lijn van Mollema valt vandaag toch een beetje tegen. Jammer. Al zakt hij er ook niet doorheen. Nibali maakt met zijn optreden dat de laatste twijfels ook wel weg zijn. Hij is met afstand de sterkste.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:12 pm

Waar zit Ten Dam nu?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 18, 2014 4:15 pm

Moet er nog ergens tussen zwemmen voor Mollema. Porte zakt er vandaag wél helemaal doorheen. Die gaat echt minuten verliezen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:19 pm

Mooi dat Ten Dam zo lang toch mee kan doen.

Laatste kilometer vlakt af.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:36 pm

zeux schreef:Ten Dam gaat volgens mij net te laat. Moet nu erg veel geven om er bij te komen.
En hij bevestigt het net. Kon wel eens dat hij zich nu kapot heeft gereden. Niet gunstig voor de rit van morgen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 4:39 pm

Mollema klinkt wel relaxed en 'fris'. Frisser in ieder geval dan Ten Dam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr jul 18, 2014 7:07 pm

Ik ben ervan overtuigd dat Nibali aan de doping zit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr jul 18, 2014 8:10 pm

Hij is wel héél goed he? Ik steek er mijn handen ook beslist niet voor in het vuur. Maar ik geloof dan ook uberhaupt niet in dopingvrije topsport.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 8:27 pm

Ik moet dan denken aan deze column die Thijs Zonneveld een paar dagen terug schreef in het AD:
Vino met voorsprong de engste man in de wielerwereld

Door: Thijs Zonneveld
16-7-14 - bron: AD Sportwereld COLUMN

Een brief van Vino: brrrrrrrr. Koude rillingen over je rug, klotsend angstzweet onder je oksels
Het slechte nieuws kwam door de brievenbus, verpakt in een envelop met stempels uit Kazachstan.

Meer dan een paar zinnen stonden er niet in de brief, maar de woede droop van de letters. Aleksander Vinokoerov, de baas van Astana, was ziedend op zijn kopman Vincenzo Nibali. Hij verdiende te veel (vier miljoen euro) en hij presteerde te weinig (namelijk drie keer niks).

Als ik Nibali zou zijn geweest, dan zou ik me huilend onder de bank hebben verstopt. Een brief van Vino: brrrrrrrr. Koude rillingen over je rug, klotsend angstzweet onder je oksels.

Dat hij je eens in de zoveel weken over de telefoon uitkaffert of je sms'jes met Kazachstaanse scheldwoorden stuurt - à la. Maar dat hij de moeite neemt om je adres op te zoeken en je een aangetekende brief te sturen - dan moet het wel héél erg zijn. Dan heb je het zitten hoor.

Van alle enge en foute mensen in het wielrennen is Vino veruit de engste. Hij is een kruising tussen Vinnie Jones, een blok beton en alle bad guys uit James Bond. Als renner gebruikte hij zoveel zooi, dat hij licht gaf in het donker en kocht hij wedstrijden alsof het gevulde koeken waren.

Waar hij het geld vandaan haalde, weet ik niet, maar hij had meer dan genoeg. Aleksander Kolobnev kreeg een kwart miljoen voor Luik-Bastenaken-Luik en Rigoberto Uran kan sinds de wegwedstrijd op de Olympische Spelen van Londen rentenieren op de Bahama's.

Aan regels deed Vino niet als renner: hij maakte zijn eigen regels. Het kon hem geen zak schelen dat hij werd uitgefloten door het publiek, dat de UCI jacht op hem maakte of dat hij de geloofwaardigheid van zijn sport bij de enkels afzaagde.

Op persconferenties zei hij niet meer dan twee woorden: 'geen' en 'commentaar'. Daarbij keek hij de vragende journalist aan met een blik zo koud als diepvriesspinazie. Ik zweer het: als blikken konden doden, dan was elke persconferentie een slachting geworden.

Tegenwoordig heeft Vino een eigen ploeg: Astana. (In het wielrennen is het namelijk geen enkel probleem om als geencommentaargevende draaideurdopinggebruiker aan de slag te gaan als teammanager.) Met het geld van een land waar gevangen worden gemarteld en vrijheid van meningsuiting niet bestaat, heeft Vino een huurlingenlegioen samengesteld om de Tour de France te winnen.

En verrek, het lijkt hem nog te lukken ook.

Na die ene brief die hij Nibali eind april stuurde, is zijn kopman in gang geschoten. Hij werd Italiaans kampioen en hij rijdt in deze Tour als een raket. Vino loopt hier zo trots als een pauw rond en roept af en toe 'Muhahahahahahahahaahaaa!' in een microfoon.

Het kan niet meer mis: Vino gaat deze Tour winnen. Tenzij Nibali een inzinking krijgt natuurlijk. Maar dat raad ik hem ten zeerste af.

Vino weet waar hij woont.
Lijkt me een raar team, Astana.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr jul 18, 2014 10:16 pm

Wel interessant wat bij de Avondetappe wordt gezegd, dat - mede door de transfer naar Trek - van Dam en Mollema ieder naast rlkaar voor eigen kansen rijden. Dat zag je ook in de kopgroep: teamkoppeltjes, behalve bij Belkin, de één rechts, de ander links van de kopgroep. Benieuwd hoe zich dit ontwikkelt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr jul 18, 2014 10:39 pm

Zolang Bauke niet duidelijk de beste is, lijkt me dat ook niet meer dan logisch .

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41126
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 19, 2014 7:43 am

Het viel me wel op dat Ten Dam na zijn mislukte aanval niet richting Mollema ging. Aan de andere kant, het had in deze situatie niet veel gebracht want Mollema zat nu bij anderen in het wiel. Hooguit in een situatie dat hij pech zou krijgen of zonder drinken was komen te zitten. Ik weet niet of de auto er kort achter zat maar anders hebben ze die gok dus wel genomen.

Ik denk dat het vooral te maken heeft met het feit dat ze zoveel mogelijk publiciteit willen pakken. In beeld rijden maakt het iets makkelijker om een sponsor te vinden. Al geloof ik best dat de onderlinge verhoudingen iets minder zijn in vergelijking met vorig jaar. Dat krijg je als een team langzaam maar zeker uit elkaar dreigt te vallen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 19, 2014 8:14 am

Wat is het nut van een superknecht meehebben in zo'n kopmannenpelotonnetje als hij zich helemaal niet met je bemoeit en vervolgens zelf wegspringt? Nibali, Valverde, Van Garderen, ze hadden allemaal iemand bij zich die direct in de buurt reed. Zo plan je dat toch vantevoren?
Dat Mollema al in een wiel zat, lijkt mij een vreemde redenering. Je rijdt in een groep van 15 tot 20 man, dus je zit altijd in een wiel. Het gaat er nu juist om dat dat wiel van iemand is die 100 % jouw belang in het hoofd heeft.

Misschien was Ten Dam iets beter gisteren. Maar hoe vaak is dat een superknecht niet overkomen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 19, 2014 3:32 pm

Wist niet dat Ten Dam zo slecht kon dalen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » za jul 19, 2014 3:41 pm

Zat achteraan in de groep toen ze bovenkwamen, toen de Fransen besloten te proberen om Pinot te lossen, omdat hij een slechte daler is. Ik denk dat de thans achtervolgende groep met Van Garderen en Van Dam dat niet zag aankomen. Dit zegt niks over de dalingskwaliteiten van Van Dam.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 19, 2014 3:43 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Zat achteraan in de groep toen ze bovenkwamen, toen de Fransen besloten te proberen om Pinot te lossen, omdat hij een slechte daler is. Ik denk dat de thans achtervolgende groep met Van Garderen en Van Dam dat niet zag aankomen. Dit zegt niks over de dalingskwaliteiten van Van Dam.
Ok, zou kunnen, maar vond het opvallend dat hij zo achteraan de groep daalde.

Belkin doet het voorlopig niet slecht met Kruiswijk, Mollema en Van Dam.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 19, 2014 3:55 pm

Ten dam is sowieso niet de grootste acrobaat op de fiets. Ging 2 of 3 jaar geleden ook nog eens een keer ongenadig onderuit in afdaling toen hij in de berm terecht kwam en op z'n gezicht viel.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 19, 2014 3:56 pm

Dit is de klim:

Afbeelding

Heel gelijkmatig. Niet extreem steil.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33692
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 19, 2014 3:59 pm

Kruiswijk moet laten lopen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jul 19, 2014 4:13 pm

Mollema zal zelf ook nooit eens wat ondernemen, dat volgt maar en volgt maar.

Plaats reactie