Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » do aug 23, 2012 11:10 pm

Heel, heel, heel veel respect voor Kai Reus. Wint vandaag etappe in Ronde van Portugal!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 24, 2012 4:01 am

Heftig nieuws uit US: Armstrong geeft verzet tegen dopingonderzoek op, krijgt levenslange ban voor alle sporten onder controle dopingbureau (dus ook triathlon), teruggaand tot 1998. Daarmee verliest hij ook zijn zeven tourtitels.
Wow.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 6:53 am

Inderdaad groot nieuws. Hier een stukje uit de VK:
Lance Armstrong raakt zijn zeven Tourtitels kwijt

De Amerikaanse ex-wielrenner Lance Armstrong zal zijn zeven Tourtitels moeten inleveren. Dat heeft het Amerikaanse antidopingagentschap Usada tegenover Reuters gezegd. Armstrong maakte vandaag bekend zijn strijd tegen het antidopingagentschap op te geven, nadat maandag zijn klacht tegen Usada was afgewezen door een rechtbank in Austin (Texas).

'In ieders leven komt een moment dat je tegen jezelf moet zeggen: genoeg is genoeg. Voor mij is dat moment nu gekomen.' Met die woorden begon Armstrong zijn verklaring waarom hij de strijd tegen Usada heeft opgegeven. In een reactie daarop besloot Usada zijn zeven Tourtitels af te nemen.

De 40-jarige Amerikaan zegt helemaal klaar te zijn met alle 'nonsens' die het dopingagentschap over hem heeft verspreid. 'De strijd heeft een enorme tol geëist van mijn gezin en mijn werk voor mijn foundation. Ik ben helemaal klaar met die onzin.'

Armstrong beschuldigde het Usada van schending van zijn grondwettelijke recht op een eerlijk proces. Hij noemde het onderzoek van het agentschap 'een ongefundeerde heksenjacht'. Maar die aanklacht werd maandag door rechter Sam Sparks afgewezen.

Tourzeges
Volgens het antidopingagentschap heeft Armstrong jarenlang doping gebruikt, al werd hij nooit betrapt. De ex-wielrenner, die nu aan triatlons deelneemt, riskeert een levenslange schorsing. Hij verliest in elk geval zijn zeven Tourzeges. 'Ik weet wie die zeven Tours heeft gewonnen, mijn teamgenoten weten het en iedereen tegen wie ik gefietst heb weet het', schrijft Armstrong.

Directeur van Usada Travis Tygart noemt de beslissing van Armstrong 'hartverscheurend'. 'Het is een hartverscheurend voorbeeld hoe de cultuur in de sport, winnen ten koste van alles, de eerlijke en veilige competitie inhaalt.'

De Amerikaanse wielerbond schaarde zich onlangs achter de renner. De bond vindt dat de internationale wielerfederatie UCI de zaak moet behandelen en niet het antidopingbureau.

Volgens het Wereldantidopingagentschap (WADA) geeft Armstrong met zijn besluit indirect toe dat de beschuldigingen tegen hem hout snijden. WADA-voorzitter John Fahey zegt tegen persbureau AP dat hij ervan overtuigd is dat de Amerikaanse anti-dopingautoriteit goed heeft gehandeld.

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » vr aug 24, 2012 6:55 am

Volgens mij redelijk slimme actie van Armstrong. Nu gaat hij in ieder geval niet veroordeeld worden.....
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 24, 2012 6:59 am

Khraa schreef:Volgens mij redelijk slimme actie van Armstrong. Nu gaat hij in ieder geval niet veroordeeld worden.....
Waarmee hij miljoenenclaims hoopt te ontlopen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » vr aug 24, 2012 7:06 am

Bah, wat een nare dag. Ik geloof niet zo in het afpakken van titels van meer dan 10 jaar geleden. Pak een renner meteen (of binnen een paar jaar) of laat het rusten. Nu schop je de herinnering aan 7 jaar totale, ongekende dominantie overhoop. Gaan ze nu echt de nummers 2 van die jaren tot Tour-winnaar bekronen? Zo potsierlijk zal het toch niet worden?
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 24, 2012 7:23 am

In sommige jaren moeten ze naar de nummer negen om een niet-verdachte (nog niet) renner te vinden. :drecul.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 7:27 am

Zeux schreef:
Khraa schreef:Volgens mij redelijk slimme actie van Armstrong. Nu gaat hij in ieder geval niet veroordeeld worden.....
Waarmee hij miljoenenclaims hoopt te ontlopen...
Wegens opgelopen schade door sponsors?
Maar hij is nu dus niet veroordeeld maar wel z'n zeges kwijt?

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » vr aug 24, 2012 7:29 am

Zeux schreef:In sommige jaren moeten ze naar de nummer negen om een niet-verdachte (nog niet) renner te vinden. :drecul.gif:
Jep. En gaan ze die dan écht de titel geven? Dat is toch belachelijk. Wat vinden jullie hiervan?
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33761
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr aug 24, 2012 7:37 am

Jabu schreef:
Zeux schreef:
Khraa schreef:Volgens mij redelijk slimme actie van Armstrong. Nu gaat hij in ieder geval niet veroordeeld worden.....
Waarmee hij miljoenenclaims hoopt te ontlopen...
Wegens opgelopen schade door sponsors?
Maar hij is nu dus niet veroordeeld maar wel z'n zeges kwijt?
Zit met een brakke verbinding in de trein tussen st petersburg en moskou, dus sites openen lastig, maar in o.a. de NY Daily News staat vrij uitgebreid stuk. Onder meer US Postal zou mogelijk geld gaan claimen, maar ook een Texaans bedrijf. Het zou als vorm van fraude worden gezien.

Zeges afnemen wordt een chaos. Misschien sterretje achter zijn naam, doen ze in honkbal ook in dit soort gevallen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » vr aug 24, 2012 7:47 am

Zeux schreef:Zeges afnemen wordt een chaos. Misschien sterretje achter zijn naam, doen ze in honkbal ook in dit soort gevallen.
Als ook daadwerkelijk blijkt dat Armstrong dat gedaan heeft waarvan hij beschuldigd wordt moeten ze al zijn toerzeges en AL het geld wat hij daarmee verdiende afpakken.Dan ben je in mijn ogen gewoon een criminele (sporter ) wielrenner ...

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 8:02 am

Zeux schreef:Zit met een brakke verbinding in de trein tussen st petersburg en moskou, dus sites openen lastig, maar in o.a. de NY Daily News staat vrij uitgebreid stuk. Onder meer US Postal zou mogelijk geld gaan claimen, maar ook een Texaans bedrijf. Het zou als vorm van fraude worden gezien.
Mooie treinreis!
Bedankt, ga dat stuk in de NY Daily News even opzoeken.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr aug 24, 2012 8:19 am

999 schreef:
Zeux schreef:Zeges afnemen wordt een chaos. Misschien sterretje achter zijn naam, doen ze in honkbal ook in dit soort gevallen.
Als ook daadwerkelijk blijkt dat Armstrong dat gedaan heeft waarvan hij beschuldigd wordt moeten ze al zijn toerzeges en AL het geld wat hij daarmee verdiende afpakken.Dan ben je in mijn ogen gewoon een criminele (sporter ) wielrenner ...
Als dat blijkt wel ja. Maar bewijzen heb ik nou nog nooit gezien in dit verhaal.

Afpakken van Tourzeges is een farce. Merckx, Hinault en co mogen dan ook hun titels inleveren. Deze heksenjacht is een schande voor de sport.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 8:21 am

Ullrich krijgt er nu een paar zeges bij maar zal vervolgens zelf wel degene zijn die (weer) onder vuur komt te liggen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 24, 2012 8:21 am

Wilde ik net gaan zeggen; er is denk ik geen enkele tourwinnaar geweest die de afgelopen 50 jaar (of zelfs langer) schoon reed.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 8:28 am

Charly 'Monsieur Pipi' Gaul reed slechts op whiskey :headbang.gif: .

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » vr aug 24, 2012 8:30 am

Zou Alex Zülle al staan te juichen voor een titel 13 jaar later?
***

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door jabu » vr aug 24, 2012 8:48 am

Alleen z'n bankrekening waarschijnlijk.

Iedereen pakt doping, dus dat maakt deze zaak ook dubieus. Toch verpest het gebruiken het wielrennen ook. Gesink kan nu bijvoorbeeld in de Vuelta net niet aanklampen bij de toppers en Rodriquez reed gister wel heel erg hard. Dan vraag ik mij toch steeds af welke rol doping daarin speelt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr aug 24, 2012 8:52 am

Parcours is op het lijf geschreven van Rodriguez. Daar doet een wijzende vinger niets aan af, want Gesink verliest daar zelfs met een liter Epo nog van die jongen.

Sowieso is het nu een stuk schonen dan vroeger.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » vr aug 24, 2012 8:57 am

Tja, wie zijn er nog niet verdacht in die TDFD toptiens de afgelopen jaren. Onderstaande de podiums van Armstrong en de toptiens. Kom je soms bij verrassende namen uit:

Afbeelding
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Ronald!
Berichten: 3221
Lid geworden op: di jul 11, 2006 11:00 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Ronald! » vr aug 24, 2012 9:53 am

Ik ben wel erg benieuwd naar de methoden die Armstrong dan zou hebben toegepast waarmee hij de testen kon omzeilen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » vr aug 24, 2012 12:35 pm

Peter schreef:Parcours is op het lijf geschreven van Rodriguez. Daar doet een wijzende vinger niets aan af, want Gesink verliest daar zelfs met een liter Epo nog van die jongen.

Sowieso is het nu een stuk schonen dan vroeger.
Ach gut, nu weet ik waar dat spreekwoord liefde maakt blind vandaan komt ...

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr aug 24, 2012 2:23 pm

Wat bedoel je met blind? Je moet toch wel redelijk blind zijn voor ontwikkelingen in een sport om niet te zien dat er nu schoner gereden wordt ?

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » vr aug 24, 2012 9:09 pm

Het is voor mij overigens nieuw dat USADA kennelijk bepaalt of iemand z'n tourzege(s) kwijtraakt.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Wielrennen

Bericht door Baseman » za aug 25, 2012 8:39 am

Daar begrijp ik ook niets van, evenals dat Armstrong nu dus schuldig bevonden is terwijl hij nooit betrapt is geweest. Hij raakt zijn zeges kwijt omdat hij de constante aanklachten richting hem helemaal beu is en stopt met zich te verweren.

Een heksenjacht waarin de USADA zich belachelijk maakt en die hele negatieve gevolgen heeft voor de wielersport. Dit gaat echt nergens meer over :excited.gif:

Plaats reactie