Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13443
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Arthur » ma jul 09, 2012 2:07 pm

Dubbel schreef:Maar kan iemand mij uitleggen hoe een wielrenner tijdruimte creëert
:biggrin.gif: Die wetenschappers maar in de lege ruimte tussen sterrenstelsels zoeken naar donkere energie, blijkt dat ze gewoon Gesink kunnen bestuderen!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » ma jul 09, 2012 2:29 pm

Mollema wordt compleet ondersteboven gefietst door Cancellara.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » ma jul 09, 2012 2:56 pm

die heeft ook een motortje in zijn fiets
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 3:51 pm

Wiggins gaat als een TGV.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » ma jul 09, 2012 4:03 pm

Sky is erg sterk. Evans valt tegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 4:12 pm

Dit lijkt toch op zijn Duits op een 'voorbeslissing'.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma jul 09, 2012 4:38 pm

Staat geen maat op die gozer. Van den Broeck en Nibali hebben een prima tijdrit gereden voor hun doen. Top-5 kun je al bijna invullen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 09, 2012 4:43 pm

Ik ben onder de indruk van de verschillen die zijn gemaakt. Je kunt van de meeste anderen niet eens zeggen dat ze slecht hebben gereden. Die twee van Sky zijn een klasse apart.

Zonde want ik ben bang dat de spanning er wat uit is. Ik had gehoopt dat Evans en Nibali veel korter zouden staan na de tijdrit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 4:50 pm

Marillion schreef:Ik ben onder de indruk van de verschillen die zijn gemaakt. Je kunt van de meeste anderen niet eens zeggen dat ze slecht hebben gereden. Die twee van Sky zijn een klasse apart.

Zonde want ik ben bang dat de spanning er wat uit is. Ik had gehoopt dat Evans en Nibali veel korter zouden staan na de tijdrit.
Sky is zo sterk, dat de geruchten vanzelf op gang gaan komen. Dat gebeurt bij dit soort 'onwezenlijke' verschillen. Nu begreep ik dat Sky zich positioneert als de grote voorvechter van het 'schone wielrennen', maar ik heb geen idee of dat ook zo is. Wat is de reputatie van die ploeg, wielerexperts?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 09, 2012 6:06 pm

Mwoah ze durven te experimenteren en hadden een plan. Volgens mij gaat Groot-Britannie ook oogsten op de spelen, op de weg. En Wiggings, die reed vandaag rond met een soort ovalen tandwiel.

Ik zag trouwens wat namen uit de Rabo opleidingsploeg door de jaren heen. Is een jongen als van Garderen zelf weggegaan of vonden ze 'm niet goed genoeg? De zoon van Zabel rijdt er nu ook in Rabo opleidingsloeg trouwens.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 09, 2012 6:49 pm

Gesink kan matig tot niet sturen.
-->Eens, overigens lijkt die hiermee op ene Menchov. Als hij diens erelijst in grote kan evenaren, wordt hij onze beste ronderenner in 30 jaar

Gesink heeft een matige cadans.
-->Matige cadans? Wat versta je hieronder?

Gesink heeft een belabberde weerbaarheid.
-->Op basis van 1 tour waarin hij duidelijk het verongelukken van z'n vader tijden een fietstocht niet had verwerkt?

Gesink is een redelijke klimmer.
--> sorry maar dit is serieus te nemen, Gesink in goede doen hoort bij de betere klimmers van het peleton.

Gesink is een matige tijdrijder.
--> afgelopen tijdritresultaten gezien in oa Zwitzerland? Zie ook resultaat OS 4 jaar geleden. Gesink is zeker geen wereldtop, maar is een meer dan redelijke tijdrijder.

Dan kan je toch geen topper zijn?

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 09, 2012 6:52 pm

elliquido schreef:Hij is 26,
Zijn grote rondejaren moeten nog komen.

Verder snap ik de discussie verder niet,
Is hij niet goed genoeg, nou dan jammer.

Laten we genieten van elke sporter die meedoet ipv dat azijnzeiken.

Alsof we straks op de OS in Londen alle sporters afbranden, of moet iedereen daar verplicht een medaille halen ?
erg mee eens. Of je die jongens nu wel of niet goed vind, ze leven wel duidelijk wel voor hun sport. Ik kan er dan ook niet bij waarom hier zo op ingehakt moet worden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 7:59 pm

beelzebub schreef:En Wiggings, die reed vandaag rond met een soort ovalen tandwiel.
Cool!

Ziet er tof uit:

Afbeelding

Ik hou wel van mechanische en technische innovaties.

Wat ik wel interessant vind, is dat je het niet zag. Je zou denken dat hij dan steeds een soort slagje zou hebben, maar niks.

Overigens zat hij fantastisch stil op zijn fiets. Moest aan Indurain denken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma jul 09, 2012 8:16 pm

De bedoeling van zo'n crankblad is juist dat je het dode punt uit je trapbeweging haalt. Bij een rond blad is er een stukje van de trapbeweging waar je minder kracht kwijt kunt. Met dit type blad zou dat minder het geval moeten zijn. Is overigens al wel een tijdje op de markt, er zijn er wel meer die hier mee rijden.

Tja, waarom is Sky zo goed? Het is natuurlijk giswerk maar die ploeg is een paar jaar geleden met een paar heel bewust gekozen doelen gestart. Ze willen de Tour winnen en prijzen pakken op de Olympische spelen. Het is vergelijkbaar met de organisatie omtrent het Britse baanwielrennen (zelfde mensen zitten er achter) en dat is ook bijzonder succesvol. Ze steken er erg veel geld in en zijn ook heel erg bezig met vernieuwingen en technische inovaties. Het is allemaal echt wel ontzettend professioneel. Medische begeleiding zal ongetwijfeld ook op een hoog niveau staan. Of ze daarbij over de lijn gaan weet ik niet en ik maak me daar ook niet druk om. Als ik zo naar sport moet kijken ga ik wel iets anders doen want dan kun je nergens meer naar kijken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33770
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma jul 09, 2012 9:11 pm

Hmmm, interesting.

Maar als hij een halve of een hele minuut harder rijdt, waarom rijdt dan niet iedereen ermee? Zoiets als bij de klapschaats?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma jul 09, 2012 9:19 pm

Het principe is al redelijk oud, zover ik weet is er nog nooit overtuigend bewijs geleverd dat dit efficiënter is.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wielrennen

Bericht door Ramona » di jul 10, 2012 6:49 am

Tour de France 2012: Part one

Mooie plaatjes bij...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 10, 2012 8:59 am

Zeux schreef:Hmmm, interesting.

Maar als hij een halve of een hele minuut harder rijdt, waarom rijdt dan niet iedereen ermee? Zoiets als bij de klapschaats?
Je moet er in ieder geval veel trainingsuren in stoppen want je trapbeweging is anders met zo'n blad. Het kost tijd om dat te optimaliseren. En de vraag is hoeveel tijd je er mee wint. Ik durf het niet te zeggen. Andere factoren spelen ook een rol en met name Wiggins is natuurlijk gewoon ook een erkend tijdrijder met zijn baan achtergrond.

Maar als het echt werkt kan het zomaar zijn dat binnen no time iedereen er mee fietst. Kijk maar naar ontwikkelingen als een tijdritstuur. Lemond won ooit de tour met zo'n triathlonstuur en tijdrithelm terwijl Fignon met paardenstaart en ouderwetse ossenkopstuur door Parijs ging. Dat ging om de zege en dan is het bewezen. De wielerwereld is natuurlijk vrij conservatief. Mensen houden vast aan iets dat ze kennen tot duidelijk is dat iets anders echt beter is.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » di jul 10, 2012 9:45 am

Froome was de enige andere met zo'n tandwiel gisteren dacht ik.

Maar goed, zag gisteren ook een voor mij nieuwe type helm, niet met een punt van achteren, maar meer vierkant.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » di jul 10, 2012 11:57 am

Iniesta schreef:Gesink kan matig tot niet sturen.
-->Eens, overigens lijkt die hiermee op ene Menchov. Als hij diens erelijst in grote kan evenaren, wordt hij onze beste ronderenner in 30 jaar

Gesink heeft een matige cadans.
-->Matige cadans? Wat versta je hieronder?

Gesink heeft een belabberde weerbaarheid.
-->Op basis van 1 tour waarin hij duidelijk het verongelukken van z'n vader tijden een fietstocht niet had verwerkt?

Gesink is een redelijke klimmer.
--> sorry maar dit is serieus te nemen, Gesink in goede doen hoort bij de betere klimmers van het peleton.

Gesink is een matige tijdrijder.
--> afgelopen tijdritresultaten gezien in oa Zwitzerland? Zie ook resultaat OS 4 jaar geleden. Gesink is zeker geen wereldtop, maar is een meer dan redelijke tijdrijder.

Dan kan je toch geen topper zijn?
Het is een beer van een vent die enorme power op die pedalen kan zetten. Maar ik vind het al snel verkrampt, harken, schokkend en hoekig.

Volgens mij verspeelt hij bakken met energie door een slechte techniek en dat krampachtige. Ik denk dat hij enorme reserves heeft en fluitend een Tour uitrijdt en er zo nog een week aan zou kunnen plakken. Niettemin is het teveel stayer en kan hij op het moment dat er letterlijk en figuurlijk geschakeld dient te worden niet mee of zich aanpassen.

Als ik hem was zou ik niet zo gefocussed zijn op die Tour, maar eens in het buitenseizoen gaan werken aan techniek, en lichaamsbeheersing. Ik denk dat hij dan ook veel minder dat stuur bijna kapot knijpt en ook makkelijker gaat sturen en ontwijken.

Krajicek was ook zo'n slungel die moeite had om van een powertenniser een allrounder te worden. Die omslag leverde hem uiteindelijk wel een Wimbledontitel op, zonder dat hij structureel met de Top3 meekon.

Als Gesink niet verandert gaat dat lichaam heel vroeg in z'n carrière tegenspartelen. Het is allemaal veel te geforceerd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » di jul 10, 2012 1:32 pm

Dopingonderzoek bij Cofidis-ploeg

De Franse politie heeft vanmorgen op verzoek van het parket van Marseille in Bourg-en-Bresse het hotel bezocht waar de Cofidis-ploeg verblijft.

Renner Remy di Gregorio is voor verhoor meegenomen naar Marseille, waar nog twee personen aangehouden zijn in het kader van een onderzoek naar dopinghandel dat al een jaar loopt. Verdere details ontbreken.

Klimmer Di Gregorio reed vorig jaar nog bij Astana. De 26-jarige Fransman rijdt zijn vijfde Tour de France en staat op de 35ste plaats in het klassement.
www.nos.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jul 10, 2012 2:36 pm

Kleine vis deze keer op de traditionele rustdag politie inval. En een Fransman nog wel. Hebben ze nu echt niet beter kunnen vinden?

Cancellara is onderweg naar huis om zich op de spelen voor te bereiden. Zal teleurgesteld zijn dat hij de tijdrit niet heeft gewonnen maar met de proloogwinst én een aantal dagen in het geel heeft hij de Tour van zijn ploeg weer gered.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » di jul 10, 2012 6:30 pm

Julien de Vriese zei gisteren in Vive Le Velo dat het ovale tandwiel er al was sinds de tijden van Merckx.
Moet wel zeggen dat ik ook raar opkeek toen ik de fiets van Wiggins zag, het is me blijkbaar niet eerder opgevallen.

En zo'n rustdag voelt echt wel aan als een rustdag, ik kan niet wachten tot ze weer beginnen.

Tot slot toch nog wel een opvallend bericht in het NRC. http://www.nrc.nl/sport/2012/07/10/leid ... rioriteit/
Wat mij betreft is dit een uitstekend idee, het wielrennen is meer dan de Tour de France maar het probleem ligt volgens mij meer in de opvatting van de wielerploeg. Ze geven de renners veel te veel vrijheid, het zou helpen als een paar van die jongens eens stevig onder handen worden genomen door een ploegleider met een ijzeren discipline. Worden ze harder van.
Zo'n Lars Boom vind ik persoonlijk daar nog meer dan Robert Gesink de belichaming van, die ontwikkelt zich niet door en kan ook veel beter dan dat hij tot nu toe heeft laten zien.
In de jeugdopleiding komen ze in een gespreid bedje terecht en kunnen ze nog op hun talent teren, en talent hebben ze voldoende want ze rijden iedereen naar huis maar bij de profs wordt er meer gevraagd dan talent alleen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Wielrennen

Bericht door Ramona » wo jul 11, 2012 10:52 am

Mooie rit om te loeren vandaag volgens mij; laat ik nu net vrij hebben... :onfire.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo jul 11, 2012 12:32 pm

Kroon is de enige Nederlander in de kopgroep van 25. Vacansoleil heeft niemand mee. Sanchez van Rabobank is meegesproken.

Tikkie teleurstellend.

Plaats reactie