Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 3:56 pm

RABOS spelen weer vals.

Wat een farce.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 07, 2012 4:01 pm

Rabo's zijn na vandaag definitief kansloos. Gesink moet compleet lossen.

Weg ambities.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 4:01 pm

Gesink zakt er weer doorheen...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » za jul 07, 2012 4:04 pm

Gesink en Mollema richten jaar op jaar hun gehele seizoen in op de Tour, waarna ze elk jaar in de eerste week hard het asfalt van dichtbij bekijken en er de eerst de beste heuvel doorheen zakken. Kunnen ze zich na 6 Tour-dagen weer richten op de Tour van volgend jaar. Weer lekker 51 weken voorbereiden op één weekje Tour-ambities die gegarandeerd in een faliekante mislukking eindigt.
***

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 07, 2012 4:06 pm

De hele Sky train rijdt iedereen er af. Vrij bijzonder.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 4:08 pm

NIKS SLECHTS OVER ROBERT GESINK! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 07, 2012 4:08 pm

Hup Nibali! :headbang.gif:

Froome is ook prima voor m'n poule.

Ah de eerste Rabo op 2,21.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 4:17 pm

Gewoon achter Vinokourov. :biggrin.gif: :drecul.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 4:18 pm

Scherrer schreef:Gesink en Mollema richten jaar op jaar hun gehele seizoen in op de Tour, waarna ze elk jaar in de eerste week hard het asfalt van dichtbij bekijken en er de eerst de beste heuvel doorheen zakken. Kunnen ze zich na 6 Tour-dagen weer richten op de Tour van volgend jaar. Weer lekker 51 weken voorbereiden op één weekje Tour-ambities die gegarandeerd in een faliekante mislukking eindigt.
Dat begint wel het patroon te worden ja.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13816
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » za jul 07, 2012 4:26 pm

Mollema doet pas voor de tweede keer mee, dus om dat nou een patroon te noemen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 07, 2012 4:30 pm

Scherrer heeft wel een punt natuurlijk. Alles op de Tour zetten is gewoon jammer en als je dan zoiets hebt, dan is je hele seizoen naar de kloten.Als je dan ook nog eens de afspraak maakt dat je je drie beste jongens laat starten in de Tour (en voor de rest bijna niets), dan neem je teveel risico. Nu is 2012 al verloren. Door twee dagen Tour. Twee dagen.

Die Van den Broeck heeft iedereen nog ingehaald. Petje af om dan nog als 22e te eindigen, hoor.

29. MOLLEMA Bauke 153 RABOBANK CYCLING TEAM 05h 00' 54'' + 02' 19''
37. GESINK Robert 151 RABOBANK CYCLING TEAM 05h 01' 28'' + 02' 53''
59. KRUIJSWIJK Steven 152 RABOBANK CYCLING TEAM 05h 02' 55'' + 04' 20''

Gebruikersavatar
sander
Berichten: 864
Lid geworden op: do dec 29, 2005 1:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door sander » za jul 07, 2012 5:01 pm

Froome wel erg sterk. Nibali ook goed mee. Redelijk gescoord in mijn poules. Bij de Tubantia eindelijk weer

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » za jul 07, 2012 5:09 pm

Peter schreef:Scherrer heeft wel een punt natuurlijk. Alles op de Tour zetten is gewoon jammer en als je dan zoiets hebt, dan is je hele seizoen naar de kloten.Als je dan ook nog eens de afspraak maakt dat je je drie beste jongens laat starten in de Tour (en voor de rest bijna niets), dan neem je teveel risico. Nu is 2012 al verloren. Door twee dagen Tour. Twee dagen.
Ze spelen (net als vrijwel elke klassementsrenner tegenwoordig) 'Armstrongetje', maar ze vergeten even dat Armstrong een waanzinnig supertalent was, die ook gewoon nooit viel. Hij bereikte zijn doelen. Altijd. Period. En dan werkt zo'n taktiek wel. Maar als je zo'n taktiek gaat proberen te kopieren met een geboren loser als Gesink werkt het natuurlijk niet. En dat vind ik overigens erg jammer, want in tegenstelling tot Steef hoop ik dat het goed gaat met de Nederlandse wielrenners. Ik zie ze liever winnen dan vallen.

Werkelijk álles wordt in het teken gesteld van één doel: het klassement in de Tour. In de Giro en Vuelta wordt en B-team opgesteld en in de Tour wordt een team geselecteerd dat er alleen maar is om Gesink en Mollema te ondersteunen. Geen aanvallers, geen vrijbuiters, geen sprinters, maar alles op het klassement.

Daarmee neem je bewust een gigantisch risico. En dan moet je dus niet gaan huilen als je door één enkele valpartij je seizoen naar de klote ziet gaan. Dat weet je vantevoren.
***

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33605
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za jul 07, 2012 5:13 pm

Scherrer schreef: En dan moet je dus niet gaan huilen als je door één enkele valpartij je seizoen naar de klote ziet gaan. Dat weet je vantevoren.
Ik had graag willen zien of Gesink zonder die valpartij van gisteren wél mee had gekund. Ik heb daar mijn twijfels over. Kreeg niet het idee dat hij fysieke problemen had door gisteren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7357
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » za jul 07, 2012 5:37 pm

Zeux schreef:
Scherrer schreef: En dan moet je dus niet gaan huilen als je door één enkele valpartij je seizoen naar de klote ziet gaan. Dat weet je vantevoren.
Ik had graag willen zien of Gesink zonder die valpartij van gisteren wél mee had gekund. Ik heb daar mijn twijfels over. Kreeg niet het idee dat hij fysieke problemen had door gisteren.
Ik ben zelf nooit met 78 km per uur over het asfalt gestuiterd, maar ik kan me voorstellen dat dit invloed heeft op een menselijk lichaam. Dan kom je misschien weg zonder botbreuken of kneuzingen, maar je spieren en gewrichten krijgen natuurlijk een flinke klap die nog wel wat dagen nazeurt.
***

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 07, 2012 5:54 pm

Ik heb het wel eens gedaan met zo'n 50km/u. Daar knapte ik ook niet echt van op. Je spieren krijgen een enorme opdonder en dat voel je de volgende dag zeker. Het is altijd lastig om in te schatten wat de impact is van een valpartij. Ik had de indruk dat hij de overgang van vlak naar steil gewoon slecht verteerde. De val zal niet hebben geholpen maar ik ben geneigd te denken dat het er sowieso gewoon niet in zat vandaag.

Tja, en daar sta je dan met je drie klassementsrenners. Kansloos voor een goede klassering na 1 week. Ik heb het dit seizoen al eerder gezegd. Het was veel verstandiger geweest om de kansen te spreiden. Gewoon met één van de mannen de Giro, één de Tour en één de Vuelta. Ik ben er vrij zeker van dat ze in Italië om het podium hadden kunnen rijden. Nu moet de strategie om. Ga maar rijden voor een etappe en wellicht nog het bergklassement door middel van vroege ontsnappingen.

Overigens vielen er wel veel meteen door de mand zeg. Ik weet dat het een lastige klim is maar had toch iets minder verschillen verwacht.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33924
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » za jul 07, 2012 5:56 pm

Scherrer schreef:
Peter schreef:Scherrer heeft wel een punt natuurlijk. Alles op de Tour zetten is gewoon jammer en als je dan zoiets hebt, dan is je hele seizoen naar de kloten.Als je dan ook nog eens de afspraak maakt dat je je drie beste jongens laat starten in de Tour (en voor de rest bijna niets), dan neem je teveel risico. Nu is 2012 al verloren. Door twee dagen Tour. Twee dagen.
Ze spelen (net als vrijwel elke klassementsrenner tegenwoordig) 'Armstrongetje', maar ze vergeten even dat Armstrong een waanzinnig supertalent was, die ook gewoon nooit viel. Hij bereikte zijn doelen. Altijd. Period. En dan werkt zo'n taktiek wel. Maar als je zo'n taktiek gaat proberen te kopieren met een geboren loser als Gesink werkt het natuurlijk niet. En dat vind ik overigens erg jammer, want in tegenstelling tot Steef hoop ik dat het goed gaat met de Nederlandse wielrenners. Ik zie ze liever winnen dan vallen.

Werkelijk álles wordt in het teken gesteld van één doel: het klassement in de Tour. In de Giro en Vuelta wordt en B-team opgesteld en in de Tour wordt een team geselecteerd dat er alleen maar is om Gesink en Mollema te ondersteunen. Geen aanvallers, geen vrijbuiters, geen sprinters, maar alles op het klassement.

Daarmee neem je bewust een gigantisch risico. En dan moet je dus niet gaan huilen als je door één enkele valpartij je seizoen naar de klote ziet gaan. Dat weet je vantevoren.
Tja, dat risico was bekend, volgens mij heeft Marillion het er hier nog uitgebreid over gehad. Maar blijkbaar is de Tour (Frankrijk) erg belangrijk voor Rabobank. Al kan ik me voorstellen dat ze op een gegeven moment de sponsoring gaan heroverwegen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 07, 2012 6:21 pm

Lastige commerciële keuze. Als ze alsnog een etappe winnen, heeft dit waarschijnlijk commercieel zelfs meer impact dan een Vuelta of Giro zege. Dat laatste is voor wielerliefhebbers wellicht vele malen belangrijker, maar de tour bereikt een veel groter publiek.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jul 07, 2012 7:00 pm

Een ploegleiding moet gewoon keuzes maken op sportieve gronden. Daar worden ze voor betaald.

Je hebt toch geen enkele garantie dat je iets presteert in de Tour. Ook niet als je je hele seizoen erop afstemt.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47977
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jul 07, 2012 7:05 pm

Gesink moet een voorbeeld nemen aan Nibali. Nibali is een completere renner, dus dat is dan niet helemaal fair, maar toch. Die gozer rijdt een heel mooi voorjaar (twee podia), gokt nu wel op de Tour, maar heeft al twee podia in de Giro en een winst in de Vuelta. Dan tel je mee.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 7:08 pm

Die hele Gesink is een non-factor. Totaal geen man om rekening mee te houden voor de Franse pers of Italianen. Als hij ook zou gaan ploegen, zwoegen en op z'n muil donderen in andere koersen zou het helemaal gênant worden voor Rabo en zou de hele marketingtruc en gecreerde hype wegvallen.

Was niks. Is niks. Wordt niks.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 07, 2012 7:08 pm

Door te splitsen hadden ze de belangen van de sponsor in de Tour helemaal geen geweld aan hoeven doen. Je had dan in Italië voorin kunnen strijden (en dus publiciteit kunnen pakken) en daarna met een andere renner in de Tour. Dus bijvoorbeeld Mollema voor de Giro laten gaan en Gesink voor de Tour. Mollema zou dan op zijn beurt in de Tour prima werk kunnen verzetten voor Gesink. Kruijswijk er naast en je hebt het gewoon veel beter voor elkaar.

Maar goed, dat heeft nu allemaal geen zin meer. Ze zullen nu de meubelen moeten redden met een ritzege. Niet onmogelijk als je in een vroege vlucht gaat. Ik zou er voor kiezen om in de komende dagen bewust meer achterstand te pakken. Dan weet je zeker dat Sky je niet meer als een bedreiging ziet en dan krijg je de ruimte die je nodig hebt.
Nil volentibus arduum

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Wielrennen

Bericht door Feest » za jul 07, 2012 7:10 pm

Je denkt toch niet dat die Mollema voor Gesink gaat werken of vice versa. Die weten van elkaar echt wel dat ze never nooit in de buurt gaan komen van een podiumplek in de Tour. Door net te doen alsof ze allebei kopman zijn en kanshebbers zijn houden ze een heel marketingcircus in stand en daar profiteren ze beiden financieel van.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Wielrennen

Bericht door Iniesta » za jul 07, 2012 7:14 pm

Gesink is twee jaar geleden vijfde geworden, dus het is gewoon feitelijk onjuist dat hij niet in de buurt van het podium kan komen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41036
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 07, 2012 7:28 pm

Ik zou er als renner zelf om vragen. Kijk naar zo'n Hesjedahl. Die heeft nu dus gewoon de Giro op zijn naam staan. Dat ziet er toch goed uit hoor. Je bent voor de rest van je leven een held in Italië. En renners van het kaliber Gesink en Mollema kunnen daar ook gewoon winnen. Misschien moet je een keer geluk hebben met het parcours en wie er meedoet. Maar het is in ieder geval veel minder hectisch en de druk is lager.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie