Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jul 14, 2011 11:07 am

Als je dit leest en weet hoeveel die gasten trainen en hoe relatief weinig ze verdienen in vergelijking met voetballers; R-E-S-P-E-C-T
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 12:01 pm

Je kunt niet beroerder aan een rit beginnen dan met regen. Dat is tenminste mijn bescheiden mening. Ben je onderweg en begint het te regenen is dat ook niet leuk maar starten in de regen is echt een drama. Precies wat ' ie schrijft. Binnen de kortste keren is echt alles nat en zakt de moraal gelijk met het regenwater in je schoenen. Laatst Milaan San Remo voor amateurs gereden. Vanaf de start regen en in totaal zeker 200 van de 295km echte stortbuien. Dat was niet grappig. Achteraf natuurlijk weer wel want dan heb je weer een goed verhaal voor in het café.... :smallgrin.gif:

Ben wel benieuwd wat er vandaag gaat gebeuren. Waarschijnlijk gaan de favorieten wachten tot de laatste kilometers van Luz Ardiden. Er komen immers nog genoeg bergen aan en men kijkt dan liever eerst de kat uit de boom. Maar stiekem hoop ik op een verrassing. Misschien Contador. Dat is toch vaak wel de eerste van de grote jongens die aanvalt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » do jul 14, 2011 12:43 pm

295 km fietsen? :confused.gif: Dat vind ik met de auto al een pleuris eind!
YNWA

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » do jul 14, 2011 2:48 pm

En hoppa, Gesink moet eraf.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 3:07 pm

Kruis erover wat Gesink betreft. Kennelijk was zijn opleving vooral uiterlijk vertoon en is hij op het moment simpelweg niet goed genoeg. De witte trui zal hij ook kwijtraken aan Thomas. Rabo zal nu wel voor Luis Leon Sanchez gaan rijden als die wel kan volgen.Neem wat Gesink betreft nu dan ook maar het verlies. Mocht hij later herstellen dan kan hij misschien in de alpen nog wat proberen voor een ritzege. Met een ruime achterstand in het klassement is er dan misschien wat mogelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do jul 14, 2011 3:13 pm

Sanchez is ook in de problemen.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jul 14, 2011 3:13 pm

Het is nu ieder voor zich bij Rabo's. Niemand hoeft meer op een ander te wachten.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » do jul 14, 2011 3:16 pm

Gesink en Sanchez zijn gewoon niet goed genoeg. Zijn behalve van Dam ook helemaal geen Rabo's meer mee. Triest.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » do jul 14, 2011 3:18 pm

Slechte voorbereiding? Zijn de schema's van Robert Delahaye wel zo goed? Is die hoogtestage van Gesink wel goed afstemd? Net na het NK zou dat wel goedkomen.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 14, 2011 3:41 pm

beelzebub schreef:Slechte voorbereiding? Zijn de schema's van Robert Delahaye wel zo goed? Is die hoogtestage van Gesink wel goed afstemd? Net na het NK zou dat wel goedkomen.
Vorig jaar zesde in de Tour en het jaar daarvoor in de Vuelta, en nog eens zevende in de Vuelta. En dat allemaal als jongere. Dan moet je op termijn gewoon top-5 kunnen rijden in de Tour. Waarom het deze Tour niet lukt blijft puur gissen, het kan door die val komen maar het kan ook zijn dat Gesink dit jaar in deze periode gewoonweg niet in de juiste vorm zit.

Luis Leon Sanchez rijdt het hele jaar al slecht, daar doet zijn ritzege in de Tour niets aan af. Daar hebben ze Rabobank wel een patent op, goede buitenlandse renners verpesten.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » do jul 14, 2011 4:04 pm

Basso maakt de beste indruk.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2011 4:33 pm

Sanchez dus. Kondigde het aan en maakt het waar.

Frank Schleck duidelijk de sterkste van de favorieten. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 14, 2011 4:43 pm

Oscarito schreef:
beelzebub schreef:Slechte voorbereiding? Zijn de schema's van Robert Delahaye wel zo goed? Is die hoogtestage van Gesink wel goed afstemd? Net na het NK zou dat wel goedkomen.
Vorig jaar zesde in de Tour en het jaar daarvoor in de Vuelta, en nog eens zevende in de Vuelta. En dat allemaal als jongere. Dan moet je op termijn gewoon top-5 kunnen rijden in de Tour. Waarom het deze Tour niet lukt blijft puur gissen, het kan door die val komen maar het kan ook zijn dat Gesink dit jaar in deze periode gewoonweg niet in de juiste vorm zit.

Luis Leon Sanchez rijdt het hele jaar al slecht, daar doet zijn ritzege in de Tour niets aan af. Daar hebben ze Rabobank wel een patent op, goede buitenlandse renners verpesten.
Soms denken we volgens mij dat renners machines zijn, omdat ze altijd maar doorgaan, ook na valpartijen. Ik denk dat je de naweeën van zo'n val echter niet moet uitvlakken. Het helpt in ieder geval niet als je zo'n berg op moet, terwijl er keihard gekoerst wordt. Gesink is gewoon duidelijk niet fit na die valpartij. Ik vind het niet verwonderlijk dat zich dat dan wreekt op de beklimming van een berg als de Tourmalet.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Alexander » do jul 14, 2011 4:54 pm

Hij was de week voor de Tour ook al niet in vorm op het NK, terwijl 99% van de renners altijd beter zijn als ze net van een hoogtestage terugkomen. Daar is gewoon wat anders aan de hand.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 14, 2011 5:09 pm

Ja, dat kan. Ik weet nooit zo goed hoe belangrijk dat NK wordt gevonden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door joey » do jul 14, 2011 5:16 pm

Wordt er niet te veel verwacht van Gesink? :confused.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 14, 2011 5:22 pm

joey schreef:Wordt er niet te veel verwacht van Gesink? :confused.gif:
Top-10 in de Tour de jongerentrui is toch niet te hoog qua verwachting? :confused.gif:

Gesink moet daar gewoon toe in staat zijn. Maar als ik hem was zou ik het zaterdag nog aankijken en als het dan niet lukt vervolgens afstappen om top te zijn in de Vuelta.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » do jul 14, 2011 5:28 pm

Gaat het nou nog steeds over Gesink? De Tour gaat verder.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » do jul 14, 2011 5:33 pm

Goede uitslag voor m'n pool, alleen jammer dat Taramää op het laatst zoveel tijd verloor.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wielrennen

Bericht door Daily Blind » do jul 14, 2011 5:36 pm

Jöhnk schreef:Gaat het nou nog steeds over Gesink? De Tour gaat verder.
Gesink is gewoon niet goed genoeg!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 5:39 pm

Gesink zit gewoon een stuk onder zijn normale niveau. Of dat nu komt door de gebeurtenissen in het eerste deel van de ronde of door een trainingsschema dat slecht uitpakt is giswerk. Maar als je fysiek en mentaal niet 100 procent bent dan kun je het op dit niveau wel vergeten. Jammer maar niets meer aan te doen. Hopen dat hij in de Alpen nog een keer voor een ritzege kan gaan.

De finale vond ik erg interessant. Contador die kraakt, Frank die beter lijkt te zijn dan Andy, Evans die initiatief neemt en Basso die op de afspraak is. Genoeg materiaal voor een spannende ontknoping!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » do jul 14, 2011 6:42 pm

Marillion schreef:Gesink zit gewoon een stuk onder zijn normale niveau. Of dat nu komt door de gebeurtenissen in het eerste deel van de ronde of door een trainingsschema dat slecht uitpakt is giswerk. Maar als je fysiek en mentaal niet 100 procent bent dan kun je het op dit niveau wel vergeten. Jammer maar niets meer aan te doen. Hopen dat hij in de Alpen nog een keer voor een ritzege kan gaan.

De finale vond ik erg interessant. Contador die kraakt, Frank die beter lijkt te zijn dan Andy, Evans die initiatief neemt en Basso die op de afspraak is. Genoeg materiaal voor een spannende ontknoping!
Ik vond het een finale van niks als ik eerlijk ben, de toppers (uitgezonderd Sammy in de afdaling) die naar elkaar lonken en pas circa 3km van de meet aanvallen in een etappe als die van vandaag...
Die gebroeders Schleck voorop, vreselijke gasten vind ik dat. Ook dom van ze aangezien ik verwacht dat Contador nog naar zijn topvorm aan het groeien is gezien het feit dat hij de Giro heeft gereden. Zeker ook omdat hij absoluut geen gemakkelijke eerste week heeft gehad moet je hem zo vroeg mogelijk bestoken. Contador staat nu op twee minuten achterstand, die maakt hij volgens mij met twee vingers in de neus goed in de tijdrit op de gebroeders Schleck.

Positieve verrassing was Voeckler die duizend doden stierf maar met de besten mee wist te komen. Dat gaat hij jammer genoeg alleen nooit volhouden.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 14, 2011 7:50 pm

Ik heb alleen het radioverslag gehoord, maar die indruk kreeg ik ook.

Het was pas interessant geweest als één van de Schlecks op de Tourmalet écht had aangevallen.
Of aan de voet van de laatste col.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jul 14, 2011 8:08 pm

Natuurlijk zie ik ook liever dat ze vanuit de start los gaan. Maar je weet van te voren dat de favorieten daar niet aan gaan beginnen. Zeker niet in de eerste bergritten waar de verhoudingen nog niet duidelijk zijn.

Maar die laatste 3 kilometer maakte wel een aantal zaken duidelijk. En daar zaten wat mij betreft een paar verrassingen bij. Morgen helaas een tussendoortje want de klim ligt veel te ver van de finish om verschillen te maken.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » do jul 14, 2011 8:22 pm

Marillion schreef:Natuurlijk zie ik ook liever dat ze vanuit de start los gaan. Maar je weet van te voren dat de favorieten daar niet aan gaan beginnen. Zeker niet in de eerste bergritten waar de verhoudingen nog niet duidelijk zijn.
Hmm, normaal gesproken is dat wel zo, maar nu was een test van Contador wel op zijn plaats geweest. Ben benieuwd of de Schlecks later in de Tour uit gaan buiten dat ze met zijn tweeën zijn.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie