(Nieuwe) Stadions in Nederland

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Kowalczyk
Moderator English Section
Berichten: 13845
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:54 pm
Locatie: AMSTERDAM
Contacteer:

(Nieuwe) Stadions in Nederland

Bericht door Kowalczyk » zo okt 19, 2008 9:31 am

Ik lees net een stukje op de website van de Volkskrant over het eventueel te bouwen nieuwe stadion van BV Veendam. Het moet een stadion worden "in de vorm van een banaan".

Tja. Lijkt mij een bijzonder slecht idee. Alle toeschouwers aan één lange zijde van het veld, en dan aan de overige drie zijden helemaal niks...? Mij lijkt het vreselijk. Zie ook dit verhaal (met wat extra beeldimpressies) op de Veendam-site.

K.
Still alive...

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door Thijs » zo okt 19, 2008 1:52 pm

Een soort hoofdveld van De Toekomst dus.

Het enige voordeel aan dit intens lelijke stadion is dat de gevleugelde uitspraak "Volgend jaar weer naar de Langeleegte" (of dus "Volgend jaar weer naar De Banaan!") dan nog steeds blijft staan. Je vliegt de eredivisie uit en bent veroordeeld tot een urenlange busreis door de Drentse toendra waarna je aankomt bij Stadion De Banaan. Dán nog liever Sportpark Schoonenberg!

Overigens vind ik dat we met z'n allen trots kunnen zijn op de Nederlandse (eredivisie) stadions. Tien jaar gelede speelden een hoop clubs nog in bouwvallige barakken, die weliswaar nog echt voetbal ademden maar er iets te Oost-Europees uitzagen. Nu veel mooie, nieuwe en grote stadions die ook nog eens bijna allemaal volzitten.
Als je dat vergelijkt met België, nounou...

Plaats reactie