De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma mar 10, 2008 9:45 pm

Nu het weer bij de NOS te zien is gaan hopelijk ook de Voetbal prestaties van Ajax weer omhoog , komt dat schot van van Basten jaaaaaaaaaaaaaa
wat een wissel Perez voor Messi :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma mar 10, 2008 10:56 pm

Voor de live wedstrijden zet de Eredivisie een eigen betaalkanaal op. Strategische partner hierbij is Endemol. Nadere gegevens over dat kanaal zullen binnenkort volgen.
Dus degene die op de live-rechten heeft staan te bieden heeft dat voor de " man met de korte achternaam gedaan ".. Krijgen we het zoveelste betaalkastje ( weer wat nieuws ) zal mij benieuwen wat dat nu weer gaat kosten, nu kost een abo 9,95 per maand, de voetbalclubs zien de euro's alweer rollen.

En weer kun je gaan verhuizen van de ene aanbieder naar de andere, en dat voor 1 kanaal, waar dan hoogstwaarschijnlijk de top 3 ( top 4 ) op verschillende tijdstippen gaat ( live ) spelen, zeg 2.50 euro per wedstrijd ( al zou het best het dubbele kunnen gaan worden ), dus ben je voor 1 Hce ronde bijna net zoveel kwijt als nu voor 1 maand ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2008 11:08 pm

Als ze willen dat het enigzins een kans van slagen heeft zullen ze de wedstrijden in ieder geval moeten gaan aanbieden zonder decoder en/of overstap naar een andere aansluiting. Daar hebben mensen geen zin in.

Ik denk dat ze iets gaan doen met alle aanbieders van digitale televisie. Met alle aanbieders bij elkaar hebben ze een zo goed als landelijke dekking en dan kun je pay per view aanbieden zonder dat mensen naar een andere aanbieder moeten overstappen zolang je maar wel digitale televisie hebt.

Even iets anders. Ben ik de enige die zich irriteert aan dat football is coming home spotje van de NOS? Een beetje overdreven naar mijn smaak....
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 10, 2008 11:12 pm

Overdreven in welke zin? Dat ze zo lopen te pronken met de overwinning of bedoel je het anders?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2008 11:15 pm

Ja, ze zijn er wel erg trots op. Het straalt een beetje uit dat zij de enige zijn die goed voetbal kunnen uitzenden. Ik vind het allemaal een tikkie overdreven.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 10, 2008 11:18 pm

Dat soort filmpjes op zich vind ik geweldig. Nederlanders zijn er over het algemeen niet zo geweldig in om dat soort passievolle fimpjes te maken over voetbal, vind ik.

En wat de euforie betreft: ik zag Jack van Gelder vanavond aan tafel zitten met Wilfred Genee bij DWDD en Jack was er echt ontzettend sympathiek over. Hij complimenteerde Genee dat hij in de uitzending was komen zitten, gaf aan dat het team van RTL Voetbal het volgens hem inhoudelijk goed had gedaan en dat men vooral slachtoffer was van de commercie, de good news show waar de ECV op hamerde en de nostalgie.
Laatst gewijzigd door FlaFlu op ma mar 10, 2008 11:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 10, 2008 11:19 pm

Ze zullen er erg blij mee zijn.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma mar 10, 2008 11:29 pm

Ja, Jack van Gelder zal iets negatiefs zeggen over iemand die naast hem zit. Dat zou de eerste keer zijn....

Ik snap ook wel dat ze er blij mee zijn hoor. Alleen vind ik dat ze zichzelf nu een beetje teveel credits geven met zo'n filmpje. Alsof het voetbal onlosmakelijk aan de NOS verbonden is.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma mar 10, 2008 11:33 pm

Dat niet, al heeft de NOS wel mijn voorkeur.

Daar zit Humberto dan, bij RTL4. Hij kan nu altijd nog een belspel gaan presenteren. :aai.gif:

Cheque is inderdaad een slijmbal met de grote S. Trap er niet in, Thomas!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma mar 10, 2008 11:34 pm

Ik ben zo naief. :hypocrite.gif: :blush.gif:

Ik mag Humberto wel. Grappige gozer is dat. Is dat nou een Amsterdamse tongval die ik bespeur achter z'n Surinaams accent?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma mar 10, 2008 11:39 pm

Jöhnk schreef:Dat niet, al heeft de NOS wel mijn voorkeur.

Daar zit Humberto dan, bij RTL4. Hij kan nu altijd nog een belspel gaan presenteren. :aai.gif:
Tja,een belspel, dat is nou het enige dat niet kan en mag.

Hij gaat trouwens een dansprogramma presenteren. Help, mijn man kan niet dansen! Of een soortegelijkige naam.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma mar 10, 2008 11:54 pm

Marillion schreef:Ja, ze zijn er wel erg trots op. Het straalt een beetje uit dat zij de enige zijn die goed voetbal kunnen uitzenden. Ik vind het allemaal een tikkie overdreven.
Ik ook, zo goed vind ik de nos namelijk ook weer niet.. aan hun irriteer ik me ook vaak zat.. vind het van een vrij matig niveau.. als ik naar match of de day kijk of Sportschau of Sportweekend van Belgie dan vind ik dat toch wat prettiger om naar te kijken.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mar 11, 2008 8:43 am

Voetske schreef:
Voor de live wedstrijden zet de Eredivisie een eigen betaalkanaal op. Strategische partner hierbij is Endemol. Nadere gegevens over dat kanaal zullen binnenkort volgen.
Dus degene die op de live-rechten heeft staan te bieden heeft dat voor de " man met de korte achternaam gedaan ".. Krijgen we het zoveelste betaalkastje ( weer wat nieuws ) zal mij benieuwen wat dat nu weer gaat kosten, nu kost een abo 9,95 per maand, de voetbalclubs zien de euro's alweer rollen.

En weer kun je gaan verhuizen van de ene aanbieder naar de andere, en dat voor 1 kanaal, waar dan hoogstwaarschijnlijk de top 3 ( top 4 ) op verschillende tijdstippen gaat ( live ) spelen, zeg 2.50 euro per wedstrijd ( al zou het best het dubbele kunnen gaan worden ), dus ben je voor 1 Hce ronde bijna net zoveel kwijt als nu voor 1 maand ...
Volgens mij heeft niemand een serieuze poging gedaan voor de live-rechten. Verder zei Van Praag gisteren dat de Eredivisie CV met iedere aanbieder (kabelaar of abonee-zender) om de tafel gaat zitten om een zo groot mogelijke dekking te krijgen.

De Eredivisie CV ziet grote kansen bij die live-rechten, maar dan moeten ze de boel wel een keer goed aanpakken. Op de wedstrijddag een beetje meer sjeu op de zender gooien en niet het beeld op zwart gooien als de wedstrijd over is.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 11, 2008 8:52 am

Tot 6 euro voor een wedstrijd

AMSTERDAM - Wie op tv live naar een voetbalwedstrijd wil kijken, moet per keer tussen de 4.5 en 6 euro gaan betalen.

Die verwachting werd uitgesproken bij de nieuwe verdeling van de voetbalrechten. Mensen die nu een totaalpakket voetbal hebben (nu Sport1) zouden niet duurder uit moeten zijn.

Sport1 heeft ruim 330.000 abonnees, mede dankzij enorme kortingsacties eind vorig jaar. Het nieuwe voetbalkanaal gaat heel optimistisch uit van 600.000 tot 700,.000 klanten. Dat zou mede gebaseerd zijn op 'buitenlandse voorbeelden'. In Nederland gaat de NOS echter uitgebreide samenvattingen verzorgen. De kans bestaat dat veel voetballiefhebbers dat wel genoeg vinden.
De T.

Ze rekenen zichzelf voor de zoveelste keer weer rijk.Tussen de 600.000/700.000 klanten ?.En dat met prijzen, uitgaande van 4 keer per maand kijken ( dus alleen je eigen clubwedstrijd ) tussen de 18/24 euro ( 2/2.5 keer wat je nu betaald, per maand ) voor minder wedstrijden ?.

Per speelronde en voor b.v. 2-3 livewedstrijden zou ik me nog voor kunnen stellen.Maar mijn mening is dat veel klanten de krenten uit de pap zullen kijken, genoegen nemen met de samenvattingen/radio ( of als internet nog mee gaat doen ), internet kijken en de wedstrijden ( mocht het deze prijs per wedstrijd het worden ) de meeste wedstrijden van de concurrenten laten lopen...
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 11, 2008 9:12 am, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » di mar 11, 2008 8:55 am

Marillion schreef:Ja, ze zijn er wel erg trots op. Het straalt een beetje uit dat zij de enige zijn die goed voetbal kunnen uitzenden. Ik vind het allemaal een tikkie overdreven.
Inderdaad, erg overdreven. Net als die kreet: "voetbal met het bord op schoot". Nou, volgens mij begint het voetbal bij RTL ook gewoon om 19.00 uur.

Natuurlijk is het prima dat het voetbal weer terug gaat naar de NOS, maar zo erg was het nu allemaal ook weer niet, zeker niet sinds RTL het overgenomen heeft van Talpa. Het scheelt alleen wel veel voor een programma als Studio Voetbal, want die zullen nu weer de beelden van het voetbal kunnen gebruiken.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 11, 2008 8:58 am

Geen verschil ?, alleen al voor geen reclame tussen de wedstrijden zou meer dan genoeg verschil moeten zijn .. toen het nog bij de NOS zet keek ik live en avonds de samenvattingen, bij Talpa/de Mol heel zelden ..

@GangstaRiB: volgens mij hebben genoeg partijen een redelijk bod uitgebracht, maar blijkbaar zat dit al langer in de pen, behalve natuurlijk ( en dat was de verwachting ) als de parijen als gekken tegen elkaar op hadden geboden ...
Laatst gewijzigd door 999 op di mar 11, 2008 9:11 am, 2 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mar 11, 2008 9:01 am

Voetske schreef:
Tot 6 euro voor een wedstrijd

AMSTERDAM - Wie op tv live naar een voetbalwedstrijd wil kijken, moet per keer tussen de 4.5 en 6 euro gaan betalen.

Die verwachting werd uitgesproken bij de nieuwe verdeling van de voetbalrechten. Mensen die nu een totaalpakket voetbal hebben (nu Sport1) zouden niet duurder uit moeten zijn.

Sport1 heeft ruim 330.000 abonnees, mede dankzij enorme kortingsacties eind vorig jaar. Het nieuwe voetbalkanaal gaat heel optimistisch uit van 600.000 tot 700,.000 klanten. Dat zou mede gebaseerd zijn op 'buitenlandse voorbeelden'. In Nederland gaat de NOS echter uitgebreide samenvattingen verzorgen. De kans bestaat dat veel voetballiefhebbers dat wel genoeg vinden.
De T.

Ze rekenen zichzelf voor de zoveelste keer weer rijk.Tussen de 600.000/700.000 klanten ?.En dat met prijzen, uitgaande van 4 keer per week kijken ( dus alleen je eigen clubwedstrijd ) tussen de 18/24 euro ( 2/2.5 keer wat je nu betaald, per maand ) voor minder wedstrijden ?.

Per speelronde en voor b.v. 2-3 livewedstrijden zou ik me nog voor kunnen stellen.Maar mijn mening is dat veel klanten de krenten uit de pap zullen kijken, genoegen nemen met de samenvattingen/radio ( of als internet nog mee gaat doen ), internet kijken en de wedstrijden ( mocht het deze prijs per wedstrijd het worden ) de meeste wedstrijden van de concurrenten laten lopen...
4x per week? Hoezo? Ik denk dat ze wel rekening houden met het feit dat een Ajaxsupporter geen VVV-De Graafschap gaat aankopen.

6 euro voor een wedstrijd lijkt me overigens een faire prijs. Om een voorbeeld te geven. Om bij UPC films on demand te bestellen betaal je zo 3,99 a 4,99 per film. En dat systeem werkt toch wel fijn.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 11, 2008 9:08 am

Per maand, foutje.Al kan het natuurlijk voorkomen dat je thuisclub ook op woensdag moet spelen.

Jij mag 6 euro per wedstrijd een faire prijs vinden, blijkbaar kan Sport1 alleen maar klanten over de streep trekken die niet meer als 9,95 per maand voor +- 8/12 livewedstrijden willen betalen, en daar habben de meesten al een kastje voor in huis .. 600.000/700.000 klanten, die dus hoogstwaarschijnlijk ook eerst een kastje á 100 euro moeten gaan aanschaffen om het voetbal te gaan zien ?.

Nou, eerst zien maar geloven doe ik het niet ..

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mar 11, 2008 9:19 am

Voetske schreef:Per maand, foutje.Al kan het natuurlijk voorkomen dat je thuisclub ook op woensdag moet spelen.

Jij mag 6 euro per wedstrijd een faire prijs vinden, blijkbaar kan Sport1 alleen maar klanten over de streep trekken die niet meer als 9,95 per maand voor +- 8/12 livewedstrijden willen betalen, en daar habben de meesten al een kastje voor in huis .. 600.000/700.000 klanten, die dus hoogstwaarschijnlijk ook eerst een kastje á 100 euro moeten gaan aanschaffen om het voetbal te gaan zien ?.

Nou, eerst zien maar geloven doe ik het niet ..
Ten eerste is die 9,95 euro per maand voor Sport 1 een actieprijs en je zit gelijk een jaar vast. Dat is hetgene wat mij tegenhoud.

Als ik puur en alleen kan kiezen voor Ajax en ik betaal eenmalig een bedrag, dan is dat schappelijker dan een abonement.

Al blijven de Nederlanders scpetisch tegenover het hele pay-per-view gebeuren.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 11, 2008 9:25 am

GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Per maand, foutje.Al kan het natuurlijk voorkomen dat je thuisclub ook op woensdag moet spelen.

Jij mag 6 euro per wedstrijd een faire prijs vinden, blijkbaar kan Sport1 alleen maar klanten over de streep trekken die niet meer als 9,95 per maand voor +- 8/12 livewedstrijden willen betalen, en daar habben de meesten al een kastje voor in huis .. 600.000/700.000 klanten, die dus hoogstwaarschijnlijk ook eerst een kastje á 100 euro moeten gaan aanschaffen om het voetbal te gaan zien ?.

Nou, eerst zien maar geloven doe ik het niet ..
Ten eerste is die 9,95 euro per maand voor Sport 1 een actieprijs en je zit gelijk een jaar vast. Dat is hetgene wat mij tegenhoud.

Als ik puur en alleen kan kiezen voor Ajax en ik betaal eenmalig een bedrag, dan is dat schappelijker dan een abonement.

Al blijven de Nederlanders scpetisch tegenover het hele pay-per-view gebeuren.
Ik ben niet scpetisch tegenover pay-per-view, en ik denk veel Nederlanders ook niet, wel scpetisch wat dat allemaal moet kosten, en dat lijkt me meer dan normaal.Via Tele2/Sat betaal ik ook 9.95 per maand, maar dat maAkt eigenlijk niks uit, blijkbaar raakten veel Nederlanders bij die prijs toen pas geinterseerd , en een jaarabo drukt de prijs voor de consument.Is ook eigenlijk niet belangrijk ...

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » di mar 11, 2008 9:30 am

Voetske schreef:
GangstaRiB schreef:
Voetske schreef:Per maand, foutje.Al kan het natuurlijk voorkomen dat je thuisclub ook op woensdag moet spelen.

Jij mag 6 euro per wedstrijd een faire prijs vinden, blijkbaar kan Sport1 alleen maar klanten over de streep trekken die niet meer als 9,95 per maand voor +- 8/12 livewedstrijden willen betalen, en daar habben de meesten al een kastje voor in huis .. 600.000/700.000 klanten, die dus hoogstwaarschijnlijk ook eerst een kastje á 100 euro moeten gaan aanschaffen om het voetbal te gaan zien ?.

Nou, eerst zien maar geloven doe ik het niet ..
Ten eerste is die 9,95 euro per maand voor Sport 1 een actieprijs en je zit gelijk een jaar vast. Dat is hetgene wat mij tegenhoud.

Als ik puur en alleen kan kiezen voor Ajax en ik betaal eenmalig een bedrag, dan is dat schappelijker dan een abonement.

Al blijven de Nederlanders scpetisch tegenover het hele pay-per-view gebeuren.
Ik ben niet scpetisch tegenover pay-per-view, en ik denk veel Nederlanders ook niet, wel scpetisch wat dat allemaal moet kosten, en dat lijkt me meer dan normaal.Via Tele2/Sat betaal ik ook 9.95 per maand, maar dat maAkt eigenlijk niks uit, blijkbaar raakten veel Nederlanders bij die prijs toen pas geinterseerd , en een jaarabo drukt de prijs voor de consument.Is ook eigenlijk niet belangrijk ...
Zo'n abo-vorm is misschien een persoonlijk iets. Ik vind die constructies altijd ondoorzichtig en voor je het weet zit je er weer een jaar aan vast. Ik denk dat veel Nederlanders wel degelijk sceptisch tegenover het pay-per-view systeem staan omdat het vaak niet goed in de markt gezet wordt. Voreger moest je altijd een extra kastje hebben etc etc... dat maakt het gewoon niet interessant. Nu de kabelaars de digitale decoders bijkans door de brievenbus heen duwen zijn er ineens heel veel mensen die toegang hebben tot pay-per-view zonder allerlei extra handelingen.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 11, 2008 10:12 am

Sport1 is normaal 15 euro, met Engels, Italiaans, Duits en normaal gesproken ook Spaans voetbal. Dat is echt niet veel geld. Ik heb een kast van Casema en tele2, maar tele2 gaat eruit, omdat het A) kutkwaliteit is en B) Casema nu ook eredivisie uitzendt. Ik ben juist huiverig voor elke club met z'n eigen kanaal. Ik ga niet weer een andere kast er bij zetten of alleen achter de PC kijken. Ik wil m'n TV aan kunnen zetten, op een zender drukken en Ajax kunnen kijken. Dus ik hoop dat bijvoorbeeld een Casema deze zender(s) gewoon gaat uitzenden. Ook vind ik het leuk om soms wedstrijden van concurrenten te zien. Met ieder z'n eigen kanaal is dat straks ook afgelopen. Ik ben nog wat sceptissch. Hoe gaat de NOS het straks doen? Ik vind dadt sportuurtje van 6 tot 7 tegenwoordig ook leuk om te kijken. Houdt dat nu ook stand?

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di mar 11, 2008 10:35 am

Dat zeg ik, daarbij krijg je ook nog andere sporten voor dat geld.Vraag me af of hetrekensommetje wel klopt ?, 330.000 kijkers voor Sport ?, of 330.000 kijkers voor het hele Canal gebeuren ( dus films enz ) ?.

4 tot 6 euro per speelronde zou ik normaal vinden, maar zoals als Spijker ook zegt, ook ik zie graag de concurent voetballen, maar niet tegen elke prijs.Ik ben benieuwd, maar De Mol zit er bij en dan weet je het meestal wel.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » di mar 11, 2008 10:53 am

Dat sommetje zou heel goed kunnen kloppen, omdat je Film1 en Sport1 tegenwoordig apart aan kunt vragen. Ik ben het helemaal met je eens Voetske. Ik ben daarom ook blij met de manier waarop het nu is. Twee kanalen zodat je alle wedstrijden kunt zien, dus ook psv en feyenoord bijvoorbeeld. Ik ga niet per wedstrijd betalen, dan kijk ik wel weer in de kroeg. Ik wil het complete pakket voor een vast bedrag per maand. Jaarabonnement heb ik ook geen moeite mee, of wil je halverwege het seizoen soms opzeggen?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo apr 02, 2008 8:33 am

Bij gebrek aan een betere plek om te plaatsen:

http://www.voetbalfilmpjesonline.nl/

Onder andere doelpunten uit de CL, Eredivisie, Eerste Divisie, Interlands, etc.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie