De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » wo apr 02, 2008 2:02 pm

Ik ga er gewoon vanuit dat ze een deal sluiten met Sport1 zoals Tele2 dat nu ook gedaan heeft. Betalen per wedstrijd is een beetje overdreven vind ik, naast het feit dat het nu technisch niet mogelijk is.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 08, 2008 9:22 am

Eredivisiekanaal alleen in weekeinde

CANNES, dinsdag

Eén fout lijken de architecten van het nieuwe eredivisiekanaal dat in augustus wordt gelanceerd in elk geval niet te willen maken: de zender al voor de start als iets groots neerzetten, zoals eerder gebeurde bij Sport7 en Talpa. Juist door die mediastilte wordt op de beurs MIPtv in Cannes druk gespeculeerd hoe het kanaal er dan wel uit gaat zien.

Langzaam maar zeker worden de contouren van het nieuwe station (waarbij de eredivisie samenwerkt met Endemol) zichtbaar. Zo weten diverse ingewijden te melden dat de prijs circa 10 euro per maand zal bedragen. Ook zal het kanaal niet de hele week uitzenden, maar alleen als er live wedstrijden te zien zijn (vrijdag, zaterdag en zondag).

Het is de bedoeling dat straks elk huishouden onafhankelijk van kabelaar of andere aanbieder abonnee kan worden van de nieuwe zender. De exploitanten hopen het huidige aantal abonnees van live voetbal (circa 280.000) vast te houden, dat de komende jaren zou moeten doorgroeien naar zo’n 600.000 à 700.000.

Pay-per-view (waarbij kijkers per duel betalen) zal niet meteen tot de mogelijkheden behoren, omdat dat technisch in een slechts een klein deel van Nederland te realiseren is. Voor de registratie van de wedstrijden zouden Eyeworks, NOS (die na de zomer weer de samenvattingen heeft) en een of meerdere facilitaire bedrijven in de race zijn.
De T.

10 Euro per maand is een redelijke prijs.Moge pay per view maar zo lang mogelijk weg blijven ..

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » di apr 08, 2008 9:29 am

Klinkt inderdaad niet verkeerd...al is het nog even afwachten.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » di apr 08, 2008 9:31 am

Pay-per-view (waarbij kijkers per duel betalen) zal niet meteen tot de mogelijkheden behoren, omdat dat technisch in een slechts een klein deel van Nederland te realiseren is.
Zei het toch.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di apr 08, 2008 11:50 am

Nu, jij zegt dat technisch NIET mogelijk is, en dat staat er toch echt niet :aai.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo jun 04, 2008 2:15 pm

Ajax live op Eredivisiekanaal

Amsterdam, 04 jun 2008
De achttien clubs uit de Eredivisie beginnen komend seizoen met een eigen tv-kanaal. Op deze zender, die via alle tv-distributeurs te bekijken is, zijn alle wedstrijden live te zien.

De livewedstrijden van Ajax zijn dus ook komend seizoen te zien op dit nieuwe kanaal. Wil jij op de hoogte gehouden worden van alle ontwikkelingen omtrent het Eredivisiekanaal? Klik dan op onderstaande link en vul je gegevens in!
AJAX.nl

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo jun 18, 2008 10:56 am

Nieuwe aanvangstijden Eredivisie-duels komend seizoen
18/06/2008 09:13

De fans die komend seizoen weer in de stadions naar Eredivisie-duels willen kijken, moeten rekenen op veranderde aanvangstijden.

Vrijdag wordt maximaal één wedstrijd gespeeld en die begint om 20.45 uur. Zaterdag is het al om 18.45 uur (één duel) raak. Daarna volgen nog maximaal twee wedstrijden om 19.45 uur en één om 20.45 uur.

Op de zondagen worden er ten minste drie wedstrijden afgewerkt. De eerste begint om 12.30 uur (één duel) gevolgd door duels om 14.30 uur (geen maximum) en 16.30 uur (één duel).
www.vi.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » do jun 19, 2008 4:21 am

Zondag 16.30 is wel een mooie tijd voor de aftrap. Kan ik tenminste een beetje fatsoenlijk lunchen met een goed glas wijn of twee of drie voor ik me tussen dat patat- en hamburgervolk van de Arena begeef.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » ma jun 30, 2008 12:40 pm

Mijn contract loopt in augustus af bij Tele2. Het is nog niet duidelijk wie allemaal gaat uitzenden (volgens de VI was de Eredivisie rond met KPN en Tele2, maar bij telefonische navraag bij Tele2, wisten ze van niks!?).

Iemand meer info erover. Heeft iemand het abonnement al opgezegd?

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 30, 2008 12:49 pm

Bij UPC is het Tele2-contract automatisch vervallen in mei.

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » ma jun 30, 2008 12:57 pm

Je kan het straks via bijna elke (digitale) kabelaar te zien krijgen. Althans, dat is de bedoeling. Ik heb mijn Tele2 ook opgezegd, omdat ik het met mijn Casema digitale TV abonnement (nu Ziggo) als het goed is straks ook gewoon kan zien.

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » ma jun 30, 2008 1:42 pm

Ik hoop niet weer via Sport1 want dan betaal je de hoofdprijs

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma jun 30, 2008 1:59 pm

Je hebt helemaal geen Sport 1 nodig. Voor 7 euro per maand heb je de wedstrijden op twee kanalen.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » ma jun 30, 2008 2:01 pm

Alsof sport 1 zo duur is. Betaal je 15 euro in de maand voor.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 05, 2008 7:47 am

Voetbalzender strikt toppers

Nieuw kanaal start op 29 augustus


AMSTERDAM, zaterdag

Het nieuwe voetbalkanaal van de eredivisieclubs en Endemol heeft voor het commentaar bij de live uitgezonden duels NOScoryfee Theo Reitsma aangetrokken.

De studio-uitzendingen van de abonneezender zullen beurtelings worden gepresenteerd door Humberto Tan en Jan Joost van Gangelen, analyticus is Jan van Halst. De dagsluiting om elf uur ’s avonds is in handen van Wilfred Genee en Johan Derksen.

Andere commentatoren, die door de verzamelde eredivisieclubs zijn gestrikt, zijn Ron de Rijk, Leo Driessen, Michiel Teeling en Mark van Rijswijk.


Theo Reitsma, die de andere presentatoren gaat begeleiden, blijft voor de NOS de Champions League verslaan. Barbara Barend tekent voor de veldverslaggeving. Met deze bezetting kiezen de betaalde clubs grotendeels voor de RTL-variant van het afgelopen seizoen.

De voetbalzender gaat op 29 augustus de lucht in. Vermoedelijk wordt het Feyenoord-toernooi begin augustus gebruikt om proef te draaien, maar daarvan zullen de kijkers waarschijnlijk niets te zien krijgen.

Distributie

De distributie van het kanaal is op een haar na rond. Zo is al overeenstemming bereikt over doorgifte met KPN, Tele2 en UPC, terwijl met Ziggo nog wordt onderhandeld. De prijs voor het eredivisiekanaal komt voor de kijker naar verwachting rond de 10 euro per maand te liggen voor twee duels per week. Voor het totale programma van negen duels per week zou de prijs rond de 15 euro per maand liggen. Eén wedstrijd kijken zou bijna zeven euro moeten kosten.


De samenvattingen uit de eredivisie zijn met ingang van het komende seizoen trouwens weer bij de NOS te zien, waar Tom Egbers de presentatie voor zijn rekening neemt.
De T.

En nu nog een kanaal zonder al die prietpraat personen.Wordt het meteen een stuk gezelliger en ook goedkoper ..

Gebruikersavatar
Toppie
Berichten: 11420
Lid geworden op: di feb 24, 2004 5:43 pm

Bericht door Toppie » za jul 05, 2008 9:09 am

2 Kanalen met alleen Ajax en Pisvee of Kakkerlak lijken mij genoeg en geen 9 wedstrijden die zie ik wel in samenvatting bij de NOS. Dus geen reclame meer en gezeik van die kale Umberto Tan de man die niet presenteren kan. Helaas is die lul weer bij de live wedstrijden van de partij

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Bericht door Ajaciedjuh » za jul 05, 2008 9:37 am

Toppie schreef:2 Kanalen met alleen Ajax en Pisvee of Kakkerlak lijken mij genoeg en geen 9 wedstrijden die zie ik wel in samenvatting bij de NOS. Dus geen reclame meer en gezeik van die kale Umberto Tan de man die niet presenteren kan. Helaas is die lul weer bij de live wedstrijden van de partij
Het natuurlijk de vraag of je kunt kiezen welke 2 kanalen je dan krijgt. Krijg je dan altijd gegarandeerd Ajax te zien, want anders ga ik voor de zekerheid met alle kanalen. Bij Tele2 weten ze nog steeds van niks :confused.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » za jul 05, 2008 9:55 am

Ik kan me niet voorstellen dat ook maar een aanbieder van tv-signalen dit laat lopen.

Arwin
Berichten: 4712
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:38 pm

Bericht door Arwin » za jul 05, 2008 10:44 am

Voetske schreef:
Voetbalzender strikt toppers

Nieuw kanaal start op 29 augustus


AMSTERDAM, zaterdag

Het nieuwe voetbalkanaal van de eredivisieclubs en Endemol heeft voor het commentaar bij de live uitgezonden duels NOScoryfee Theo Reitsma aangetrokken.

De studio-uitzendingen van de abonneezender zullen beurtelings worden gepresenteerd door Humberto Tan en Jan Joost van Gangelen, analyticus is Jan van Halst. De dagsluiting om elf uur ’s avonds is in handen van Wilfred Genee en Johan Derksen.

Andere commentatoren, die door de verzamelde eredivisieclubs zijn gestrikt, zijn Ron de Rijk, Leo Driessen, Michiel Teeling en Mark van Rijswijk.


Theo Reitsma, die de andere presentatoren gaat begeleiden, blijft voor de NOS de Champions League verslaan. Barbara Barend tekent voor de veldverslaggeving. Met deze bezetting kiezen de betaalde clubs grotendeels voor de RTL-variant van het afgelopen seizoen.

De voetbalzender gaat op 29 augustus de lucht in. Vermoedelijk wordt het Feyenoord-toernooi begin augustus gebruikt om proef te draaien, maar daarvan zullen de kijkers waarschijnlijk niets te zien krijgen.

Distributie

De distributie van het kanaal is op een haar na rond. Zo is al overeenstemming bereikt over doorgifte met KPN, Tele2 en UPC, terwijl met Ziggo nog wordt onderhandeld. De prijs voor het eredivisiekanaal komt voor de kijker naar verwachting rond de 10 euro per maand te liggen voor twee duels per week. Voor het totale programma van negen duels per week zou de prijs rond de 15 euro per maand liggen. Eén wedstrijd kijken zou bijna zeven euro moeten kosten.


De samenvattingen uit de eredivisie zijn met ingang van het komende seizoen trouwens weer bij de NOS te zien, waar Tom Egbers de presentatie voor zijn rekening neemt.
De T.

En nu nog een kanaal zonder al die prietpraat personen.Wordt het meteen een stuk gezelliger en ook goedkoper ..
Ik zie in dit artikel niets staan over een deal met CAIW, waar ik abonnee ben. Er was toch beloofd dat ze een deal zouden sluiten met alle aanbieders van digitale TV? Ik zou het eredivisie pakket weer graag aanschaffen komend seizoen, maar alleen als dat gewoon via mijn CAIW kaartje kan.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » za jul 05, 2008 1:50 pm

wow ik vind dit niet goedkoop... valt tegen zeg!

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » za jul 05, 2008 2:24 pm

15 euro per maand valt wel mee. 7 euro per wedstrijd daarentegen te duur.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jul 20, 2008 2:04 pm

Oke, ik heb voor jullie de details van het nieuwe voetbalkanaal. Althans, voor de gene die Ziggo hebben:

Het gaat 9.95 kosten per maand, voor 4 kanalen en is de 1e 2 maanden gratis. Vanaf de 3e week van augustus is het te bestellen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo jul 20, 2008 2:25 pm

Ben je ook gebeld vrijdag?

Je kan voor die 10 euro dus nu 4 wedstrijden tegelijk zien? De oude Tele2 opzet keer 2 zeg maar?

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13355
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Bericht door Nihad » zo jul 20, 2008 4:24 pm

Ik werk bij Ziggo, Spijker. :wink.gif:

Vier kanalen met live voetbal. Feitelijk kan je dus alle wedstrijden zien als je wilt.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Bericht door El Clavo » zo jul 20, 2008 4:32 pm

Heb jij mij gebeld vrijdag? :smallgrin.gif:

Ik ben al jaren een trouwe Casema klant trouwens. Supergoede beeldkwaliteit. Kan je straks het eredivisiepakket met andere pakketten combineren of blijft het echt iets speciaals?

Plaats reactie