De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » wo jul 03, 2013 7:16 pm

M schreef:Het is toch niet zo gek dat 999 (en anderen) geen meerwaarde zien in het geouwehoer rond sportprogramma's en liever de eigen conclusie trekken?
Ik weet dat er hier mensen zitten voor wie de Amerikaanse sporten een walhalla zijn. Prima, mag. Persoonlijk vind ik dat de entertainment om de sport heen daar veel te groot wordt gemaakt en de sporten te veel op de reclame onderbrekingen gericht zijn.
Naast de (ongetwijfeld) goede analyses rond wedstrijden hebben Amerikaanse sport uitzendingen echter ook onzin als 'kiss cams' en weet ik wat voor rare tussendoorspelletjes tussendoor. Ik kan dit missen als kiespijn.
Sowieso ben ik erg huiverig voor dat fox contract, die vele miljoenen die dit extra oplevert moet ergens met winst terug verdiend worden. Meneer Fox zal dit niet uit eigen zak betalen. Dus de kijker zal linksom (meer abbonementgeld) of rechtsom (meer reclame) dit geld op moeten brengen. Aan ons de keuze om erin mee te gaan of mogelijk een ander tijdsbedrijf te zoeken.
Die kiss cam is er alleen om het publiek in de stadions bezig te houden tijdens de commercials. :-)

Ja, commercie heeft een grote rol in de Amerikaanse sport. Toch, als ik kijk - zowel live als op tv - dan heb ik daar geen last van. Het blijft uiteindelijk toch om de sport gaan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door jabu » wo jul 03, 2013 8:00 pm

Jöhnk schreef:Als je conservatief bent indien je de definitie van feit strikt hanteert, ja, dan ben ik conservatief. Interpretaties, causale verbanden of andere meningen die als feiten worden gebracht, daar heb ik echt een broertje dood aan.

De Nederlandse sport tv en analisten zijn natuurlijk om te wenen, maar doe nou niet alsof de onzin analyses van ESPN wel goed zijn.
Wat heb je dan zoal op ESPN gezien wat qua analyse zo onzinnig was?

Op het gebied van voetbaltelevisie ligt Ned. dan weer mijlenver op achter op bv de BBC.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door Duke » do jul 25, 2013 8:23 am

Eredivisie nog niet live te zien op televisie

Over 8 dagen begint de Eredivisie. Maar zoals het er nu voorstaat, zal geen tv-kijker de eerste duels live kunnen zien. Nog altijd is er geen akkoord tussen Fox Sports, de opvolger van Eredivisie Live, en de kabelmaatschappijen over de financiële vergoeding. Dat meldt het AD.

Fox, dat eigendom is van de Australische mediamagnaat Rupert Murdoch, moet met elke kabelaar individueel een afspraak maken voor de doorgifte van het kanaal. De onderhandelingen over de vergoeding die daarvoor moet worden betaald, duren al de hele zomer. Tot nu toe zonder resultaat. En dat terwijl Fox Sports Eredivisie vanaf 1 augustus hét betaalkanaal is voor live eredivisievoetbal.

'Tot op heden is er met geen enkele maatschappij een overeenkomst', erkent woordvoerder Maarten van Rooijen van Fox Sports. Grote kabelbedrijven als UPC, Ziggo en KPN houden zich allemaal op de vlakte als de onderhandelingen ter sprake komen. Maar Fox blijft optimistisch. 'We rekenen erop dat het goed komt. Ik denk niet dat je je als kabelaanbieder populair maakt als je geen live voetbal meer doorgeeft. Maar formeel zou het signaal per 1 augustus kunnen stoppen.'

Zolang de akkoorden uitblijven, is niet bekend wat abonnees gaan betalen. De kabelmaatschappij stelt die prijs vast. Fox bepaalt wel de hoogte van de internetabonnementen en die zijn in vergelijking met Eredivisie Live fors verhoogd. Voor een jaarabonnement gaat het bedrag van 99,95 naar 149,95 euro en wie een enkele wedstrijd wil bestellen, is 11,95 euro kwijt in plaats van 6,95. Fox Sports gaat drie pakketten aanbieden op tv: Fox Sports Eredivisie (3 kanalen met nationaal voetbal), Fox Sports International (2 kanalen met onder meer Italiaans en Engels voetbal) en een combinatiepakket van deze twee.

Fox werft momenteel via de eigen site wel nieuwe kijkers (alleen voor het Eredivisiepakket), maar doet dat op basis van de oude prijzen voor Eredivisie Live, die nog tot 1 augustus gelden. Woordvoerder Ronald Sutmuller van kabelaanbieder UPC is daar verbaasd over. 'Er zijn immers nog geen officiële tarieven vastgesteld, hoe kun je dan een contract aangaan?'

Wie nu een abonnement afsluit, moet afwachten wat de nieuwe prijs wordt. Wat als die hoger uitvalt? 'Dan wordt die abonnee door de kabelmaatschappij geïnformeerd over de prijsstijging en kan hij of zij alsnog opzeggen', zegt Fox-woordvoerder Van Rooijen.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » do jul 25, 2013 8:31 am

Dit kan toch niet waar zijn ??.

Uitzuiger, Dat Foxsport, stelletje graaiers allemaal ..

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: De TV rechten

Bericht door Banjavi » do jul 25, 2013 9:20 am

Zekomen er wel uit hoor...
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » do jul 25, 2013 9:25 am

Oh, dat zal best nadat de abonnementsprijs fors verhoogd gaat worden na 1 augustus ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 9:27 am

Waar maak je, je druk om, je hebt toch een geleende kaart?
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » do jul 25, 2013 9:38 am

Oh, en dan mag ik me niet druk maken.Tja ik ben niet zoals jou, alleen dingetjes die over ikke ikke ikke gaan me druk over maken ...

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 9:44 am

Oh sorry, het gaat jou natuurlijk om andere. :smallgrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40620
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Marillion » do jul 25, 2013 9:54 am

Forse stijging zeg. Voor een jaarabonnement komt er dus gewoon even de helft bij en een losse wedstrijd kost je 11,95. In dat geval gaan ze nog minder aan mij verdienen. Een abonnement had ik al niet en die losse wedstrijden neem ik dan ook niet meer af. Die één of twee potjes die ik dan nog op tv wil zien bekijk ik wel in de kroeg. Dat is per saldo een stuk duurder maar dat moet dan maar. :alc.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 9:57 am

Veel leuker ook Marillion. Ik zal waarschijnlijk wel instappen bij Fox int. vanwege het Engelse voetbal, Ajax-Kakkies en Ajax-Pisvee kijk ik wel in de kroeg daar heb ik nog nooit een abo voor genomen.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door Thijs » do jul 25, 2013 10:10 am

Marillion schreef:Forse stijging zeg. Voor een jaarabonnement komt er dus gewoon even de helft bij en een losse wedstrijd kost je 11,95. In dat geval gaan ze nog minder aan mij verdienen. Een abonnement had ik al niet en die losse wedstrijden neem ik dan ook niet meer af. Die één of twee potjes die ik dan nog op tv wil zien bekijk ik wel in de kroeg. Dat is per saldo een stuk duurder maar dat moet dan maar. :alc.gif:
Haha, mij zijn ze ook kwijt. 6,95 heb ik nog wel regelmatig gedaan, maar no way dat ik 12 euro ga betalen om een wedstrijd op TV te mogen kijken. Ik geef nog liever elke keer 50 euro in de kroeg uit dan dat ik die uitzuigers ook maar 1 euro gun. Wat een gekken zeg, 11,95 euro...
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » do jul 25, 2013 10:10 am

InnerHarbour schreef:Oh sorry, het gaat jou natuurlijk om andere. :smallgrin.gif:
Ja, dat is natuurlijk iets wat jij je niet kan voorstellen .. :drecul.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » do jul 25, 2013 10:39 am

Fox kent de NL-consument nog niet. :ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: De TV rechten

Bericht door 999 » do jul 25, 2013 10:41 am

Zeux schreef:Fox kent de NL-consument nog niet. :ajaxsmiley.gif:

Jij denkt dat er veel zullen afhaken als het tv-abonnement net zulke verhoging kent als het internet abonnement ?.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33281
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: De TV rechten

Bericht door zeux » do jul 25, 2013 10:42 am

999 schreef:
Zeux schreef:Fox kent de NL-consument nog niet. :ajaxsmiley.gif:

Jij denkt dat er veel zullen afhaken als het tv-abonnement net zulke verhoging kent als het internet abonnement ?.
Ik denk dat een deel wel zal moeten, omdat het onbetaalbaar wordt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 10:50 am

Zeux schreef:Fox kent de NL-consument nog niet. :ajaxsmiley.gif:
Losse wedstrijden worden een probleem voor 12,95 maar een verhoging van het eredivisie pakket pikken de meeste wel hoor, de tijden van Sport 7 zijn voorbij, mensen zijn gewend aan hun livewedstrijden en weten dat alles duurder wordt en niet iedereen is een vrek.

Kijk de fans willen betere spelers, de omzetten van de clubs moeten omhoog en een van die manieren daartoe is het genereren van meer TV gelden. Als Fox een hoop geld de Eredivisie inpompt moet je niet gaan mauwen als de prijs een paar euro per maand omhooggaat Fox is een commercieel bedrijf geen filantropische instelling die willen hun investering terugzien, links- (brrrrr :hypocrite.gif: ) of rechtsom.
YNWA

M..
Berichten: 3195
Lid geworden op: ma okt 06, 2003 6:33 pm

Re: De TV rechten

Bericht door M.. » do jul 25, 2013 11:14 am

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:Fox kent de NL-consument nog niet. :ajaxsmiley.gif:
Losse wedstrijden worden een probleem voor 12,95 maar een verhoging van het eredivisie pakket pikken de meeste wel hoor, de tijden van Sport 7 zijn voorbij, mensen zijn gewend aan hun livewedstrijden en weten dat alles duurder wordt en niet iedereen is een vrek.

Kijk de fans willen betere spelers, de omzetten van de clubs moeten omhoog en een van die manieren daartoe is het genereren van meer TV gelden. Als Fox een hoop geld de Eredivisie inpompt moet je niet gaan mauwen als de prijs een paar euro per maand omhooggaat Fox is een commercieel bedrijf geen filantropische instelling die willen hun investering terugzien, links- (brrrrr :hypocrite.gif: ) of rechtsom.
En dat is dus precies waarom ik het uberhaupt ietwat vervelend vond dat FOX in de eredivisie komt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door Thijs » do jul 25, 2013 11:20 am

InnerHarbour schreef: Kijk de fans willen betere spelers, de omzetten van de clubs moeten omhoog en een van die manieren daartoe is het genereren van meer TV gelden. Als Fox een hoop geld de Eredivisie inpompt moet je niet gaan mauwen als de prijs een paar euro per maand omhooggaat Fox is een commercieel bedrijf geen filantropische instelling die willen hun investering terugzien, links- (brrrrr :hypocrite.gif: ) of rechtsom.
Zo denken de meeste mensen natuurlijk niet. Zeker niet als jij (en ik) gewoon 40 of 50 uur per week moet werken en nu NOG meer moet gaan betalen zodat de heren voetballers weer 10.000 euro per maand extra kunnen bijschrijven.

In tijden waarin overal abonnementen teruglopen en mensen moeten bezuinigen gaan er een hoop mensen hun EL/Fox-abo eruit gooien. Zeker als ze ineens tientallen procenten per jaar meer moeten gaan betalen.

Het zou me echt verbazen als het aantal abonnee's alleen al gelijk blijft. Laat staan dat het gaat stijgen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: De TV rechten

Bericht door Yopi » do jul 25, 2013 11:23 am

Thijs schreef:Haha, mij zijn ze ook kwijt. 6,95 heb ik nog wel regelmatig gedaan, maar no way dat ik 12 euro ga betalen om een wedstrijd op TV te mogen kijken. Ik geef nog liever elke keer 50 euro in de kroeg uit dan dat ik die uitzuigers ook maar 1 euro gun. Wat een gekken zeg, 11,95 euro...
Mij ook. Kom op, zeg! Boycotten! :1evil.gif:

We moeten solidair zijn met mensen die niet even twaalf euro voor een wedstrijd betalen. Anders wordt voetbal kijken voor de kleine man onbetaalbaar.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 12:09 pm

Thijs schreef:
InnerHarbour schreef: Kijk de fans willen betere spelers, de omzetten van de clubs moeten omhoog en een van die manieren daartoe is het genereren van meer TV gelden. Als Fox een hoop geld de Eredivisie inpompt moet je niet gaan mauwen als de prijs een paar euro per maand omhooggaat Fox is een commercieel bedrijf geen filantropische instelling die willen hun investering terugzien, links- (brrrrr :hypocrite.gif: ) of rechtsom.
Zo denken de meeste mensen natuurlijk niet. Zeker niet als jij (en ik) gewoon 40 of 50 uur per week moet werken en nu NOG meer moet gaan betalen zodat de heren voetballers weer 10.000 euro per maand extra kunnen bijschrijven.

In tijden waarin overal abonnementen teruglopen en mensen moeten bezuinigen gaan er een hoop mensen hun EL/Fox-abo eruit gooien. Zeker als ze ineens tientallen procenten per jaar meer moeten gaan betalen.

Het zou me echt verbazen als het aantal abonnee's alleen al gelijk blijft. Laat staan dat het gaat stijgen.
Nou ik denk dat het reuze meevalt, maar over een paar maanden weten we meer.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: De TV rechten

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 12:13 pm

Yopi schreef:
Thijs schreef:Haha, mij zijn ze ook kwijt. 6,95 heb ik nog wel regelmatig gedaan, maar no way dat ik 12 euro ga betalen om een wedstrijd op TV te mogen kijken. Ik geef nog liever elke keer 50 euro in de kroeg uit dan dat ik die uitzuigers ook maar 1 euro gun. Wat een gekken zeg, 11,95 euro...
Mij ook. Kom op, zeg! Boycotten! :1evil.gif:

We moeten solidair zijn met mensen die niet even twaalf euro voor een wedstrijd betalen. Anders wordt voetbal kijken voor de kleine man onbetaalbaar.
We? Doe eens normaal, jij bedoel je. Twaalf euro per wedstrijd? Die kleine man waar jij het over hebt is niet gek, die neemt voor 17,95 per maand een abo, heeft hij alle wedstrjden. :hypocrite.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: De TV rechten

Bericht door Nihad » do jul 25, 2013 12:37 pm

Ik heb eredivisie live al jaren geleden eruit gegooid. Niet omdat ik het te duur vond, maar omdat ik er nooit naar keek. Het probleem met zulke hoge prijzen is m.i. niet alleen de prijs an sich, maar vooral wat je ervoor terug krijgt. Het gros van de wedstrijden in de Eredivisie (ook van Ajax) is niet om aan te gluren zo slecht. Menig keer in slaap gevallen tijdens het kijken van een wedstrijd van pak-hem-beet psv.

13 euro betalen om Roda-ADO te zien. Dan moet je toch wel een behoorlijke masochist zijn.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: De TV rechten

Bericht door Cruijff » do jul 25, 2013 4:07 pm

De seizoensopening tussen Ajax en Roda JC is wellicht helemaal niet live te zien op televisie.

De landskampioen trapt op vrijdag 2 augustus het nieuwe eredivisieseizoen af. Dat doet de ploeg van Frank de Boer thuis tegen Roda JC.

Maar thuis of in de kroeg de wedstrijd live volgen op televisie is er misschien niet bij. Fox Sports, die de uitzendrechten van Eredivisie Live heeft overgenomen, is nog niet rond met de kabelmaatschappijen. Die krijgen namelijk een vergoeding, alleen zijn ze het er niet over eens hoe hoog deze zal zijn.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: De TV rechten

Bericht door LucaS » do jul 25, 2013 5:20 pm

Tja, ik weet niet wat het in het buitenland kost, maar als je de televisieopbrengsten in Nederland vergelijkt met andere landen, dan ligt die prijs in Nederland niet hoog. Ik kan me ook niet voorstellen dat in andere voetballanden een maandabonnement onder die 15 euro die het nu in Nederland is zal liggen.
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie