De TV rechten

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

De TV rechten

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 5:58 pm


Voetbalsamenvattingen op zondag naar acht uur

ZEIST - De samenvattingen van de eredivisiewedstrijden op zondag zijn vanaf volgend voetbalseizoen om 20.00 uur in plaats van 19.00 uur te zien. Dat schrijft de nieuwe televisietender voor, die maandag door de Eredivisie CV is gepubliceerd.

"De belangrijkste reden voor deze wijziging is om betaaltelevisie aantrekkelijker te maken", aldus directeur Alex Tielbeke van de ECV. "In vergelijking met het buitenland blijft de Nederlandse markt in dat opzicht achter."

Aanvangstijden

Om betaaltelevisie interessanter te maken veranderen de aanvangstijdstippen van de wedstrijden op zondag. Het eerste eredivisieduel begint vanaf komend seizoen om 14.00 uur, gevolgd door een wedstrijd om 16.00 uur en een om 18.00 uur. Om de live-wedstrijden niet gelijktijdig met de samenvattingen op televisie te hebben, beginnen de samenvattingen, op het open net, pas om 20.00 uur.

De verdeling van wedstrijden blijft hetzelfde. Op vrijdag wordt er een duel gespeeld, op zaterdag en zondag vier. Ook op vrijdag en zaterdag zijn samenvattingen van de wedstrijden te zien.

Pakketten

De ECV biedt twee hoofdpakketten aan: een samenvattingspakket en een live-pakket. Binnen dit live-pakket zijn weer drie verschillende pakketten van toepassing. Daarnaast is er een radiopakket, een mobiel telefoonpakket en een pakket voor de samenvattingen van de eredivisie voor vrouwen. Er kan geboden worden op een contractduur van drie, vier en vijf jaar. Nadat de biedingen binnen zijn zal gekozen worden voor de uiteindelijke looptijd van het contract.

(c) ANP

Bron: nu.nl


De samenvattingen om 20.00uur vind ik prima en ook met de eerste wedstrijd om 14.00uur heb ik geen problemen. Dan zijn we dus af van wedstrijden om 12.30uur.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 17, 2007 6:12 pm

Vier uur is nog wel te doen, mooi eind van de middag, maar 6 uur vind ik zo'n K tijd. Kan het me nog herinneren van de Wouters jaren, vreselijk. Zijn we dus bijna overgeleverd aan de kookkunsten van het ArenA-personeel en als ik met het eten op schoot voetbal zit te kijken, dan toch liever thuis. Om 8 uur heb ik toch meestal mijn bordje wel op.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 17, 2007 6:14 pm

Zes uur is idd een kuttijd, je hebt niet veel aan je middag en niet veel aan je avond op die manier.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 17, 2007 6:18 pm

Je kunt toch gewoon vlak voordat je in het stadion gaat zitten een flinke hap naar binnen werken?

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Bericht door Jinne » ma dec 17, 2007 6:26 pm

Nope, want dan heb ik als thuis kom toch weer honger. En zeker in het weekend heb ik liever gewoon een goede volwaardige maaltijd, dan wat snacks voor en na.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 6:30 pm

18.00uur is inderdaad een rottijd. Vooraf eten is te vroeg en daarna is het te laat. En als je naar een uitwedstrijd gaat ben je vrij laat terug.

Met de overige tijdstippen kan ik wel leven. Het gaat me wat betreft tv beelden eigenlijk alleen om de samenvattingen. Die komen dus om 20.00uur. Nou, dat vind ik eigenlijk nog wel prettiger dan 19.00uur. Ik geloof in ieder geval niet dat ze daarmee veel kijkers naar een abonnement voor live wedstrijden zullen trekken.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2007 6:36 pm

En ik maar denken dat alleen burgertrutten per se om zes uur moeten eten. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 6:39 pm

Ik eet zelf meestal vrij laat. Maar als een wedstrijd om 18.00uur begint is het snel 21.00uur voor je weer thuis bent. En dat is wel wat laat natuurlijk.

Maar goed, ik denk dat Ajax relatief weinig op dat tijdstip zal spelen want als het donker begint te worden mag er weer geen risicowedstrijd zijn.
Nil volentibus arduum

Jack Reynolds
Berichten: 1208
Lid geworden op: zo apr 29, 2007 4:20 pm
Locatie: Nederland

Bericht door Jack Reynolds » ma dec 17, 2007 6:48 pm

Jöhnk schreef:En ik maar denken dat alleen burgertrutten per se om zes uur moeten eten. :smallgrin.gif:
:1evil.gif:

Wat is er mis met een burgertrut zijn?
Ik ben

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » ma dec 17, 2007 7:22 pm

Dat druk maken om je eten dat kan ik dan weer niet begrijpen, wat is er mis met een frietje als AJAX thuis speelt, je hoeft toch niet elke dag gezond te eten..

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 7:28 pm

Ach, druk maken is een groot woord hoor. Ik zou liever een ander tijdstip zien maar het is natuurlijk ook geen ramp. Sterker nog. Het heeft ook weer z'n voordelen. Zo heb je nog wel wat aan je dag.
Nil volentibus arduum

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » ma dec 17, 2007 7:55 pm

brigade zuid schreef:Dat druk maken om je eten dat kan ik dan weer niet begrijpen, wat is er mis met een frietje als AJAX thuis speelt, je hoeft toch niet elke dag gezond te eten..
En je kunt als je thuiskomt gewoon weer een hapje eten, lijkt mij.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2007 8:25 pm

Hmm, lekker.

Gebruikersavatar
LouisXIV & co
Berichten: 1618
Lid geworden op: do dec 16, 2004 11:35 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LouisXIV & co » ma dec 17, 2007 8:49 pm

Dus geen wedstrijden meer om half 1! :headbang.gif:
Zé of zeehond, rookies huren voor een jaar is ongezond!

Alexander
Berichten: 8511
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » ma dec 17, 2007 8:52 pm

In ieder geval chill dat er geen wedstrijden om half 1 meer zijn dan!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma dec 17, 2007 8:54 pm

Acht uur samenvattingen is een kuttijdstip! Ik ga dan mooi Boer zoekt Vrouw checken. Pffff...

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Bericht door mattie » ma dec 17, 2007 9:05 pm

een slogan van een paar jaar geleden "We gaan het anders doen...."Heeft dacht ik nog geen jaar geduurd. Adieu Sport 7
Er zijn op het open net teveel andere hele goeie series , zoals gooische vrouwen , expeditie robinson e.d. Dus zullen de kijk cijfers behoorlijk gaan tegen vallen voor de samenvattingen. Daarnaast hoe gaan de live wedstrijden eruit zien en wat gaat dat allemaal kosten? Ik heb nu sport1 en straks via de caiw voor 6,95 p.m. en dat lijkt me een mooie prijs.
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma dec 17, 2007 9:10 pm

SylvievdVaart schreef:Acht uur samenvattingen is een kuttijdstip!
Zeker voor de kinderen. Slim hoor. :aai.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
SylvievdVaart
Berichten: 13218
Lid geworden op: do sep 30, 2004 2:28 pm
Locatie: Wollukje ❤

Bericht door SylvievdVaart » ma dec 17, 2007 9:12 pm

Ja, inderdaad zeg.

Gebruikersavatar
666
Site Admin
Berichten: 7077
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm
Locatie: vak 122 in de showroom van Handelshuis Ajax N.V.
Contacteer:

Bericht door 666 » ma dec 17, 2007 9:23 pm

Als voetbal naar 8 uur gaat schuiven al die soaps en spelletjes en series vanzelf naar een tijdstip zonder voetbal, dus Boerin Sylvie kan gewoon een vrouw blijven zoeken.
Sign your name on
the dotted line:

.............................

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » ma dec 17, 2007 9:43 pm

Ik zeg maar 1 ding : PRO 14:30

En om er toch op door te gaan : Heerlijk op zondag 18:00uur in Heerenveen of Kerkrade voetballen, fijn!
Ik heb er niet veel zin in, maar ja, wat hebben we te vertellen?
Is dit al eens besproken met supporters die in het Stadion komen, ik heb het niet op de agenda zien staan van de ASR in ieder geval.

Maar ja, we komen toch wel. Zodirect ook nog wedstrijden om 22.00uur zoals in Spanje.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma dec 17, 2007 9:45 pm

Als we dan ook Siesta krijgen: deal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma dec 17, 2007 9:48 pm

MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) schreef:Is dit al eens besproken met supporters die in het Stadion komen, ik heb het niet op de agenda zien staan van de ASR in ieder geval.

Maar ja, we komen toch wel. Zodirect ook nog wedstrijden om 22.00uur zoals in Spanje.
Nee, gaan ze ook niet doen want zoals je zelf al aangeeft komen de mensen toch wel. De bezwaren liggen met name bij bezoekers van uitwedstrijden maar die groep is te klein. Daar houden ze geen rekening mee. Het gaat er puur om waar het meeste geld vandaan komt. Wen er maar vast aan. Het gaat alleen maar erger worden.
Nil volentibus arduum

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » ma dec 17, 2007 9:48 pm

Gabri gaf een tijdje terug overigens aan dat het heerlijk is om 's avonds te voetballen. Hij vindt die middagwedstrijden maar niets.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » ma dec 17, 2007 11:32 pm

Voetbalsamenvattingen naar 20.00 uur

AMSTERDAM - Met het bord op schoot naar de voetbalsamenvattingen kijken, is nagenoeg verleden tijd. De commercie dringt steeds verder het voetbal binnen en commerciële belangen hebben de samenvattingen van de eredivisie met ingang van het volgende seizoen al verdrongen naar 20.00 uur in plaats van het oorspronkelijke 19.00 uur. Dat schrijft de nieuwe televisietender voor, die maandag door de Eredivisie CV is gepubliceerd.


"De belangrijkste reden voor deze wijziging is om betaaltelevisie aantrekkelijker te maken”, aldus directeur Alex Tielbeke van de ECV. " In vergelijking met het buitenland blijft de Nederlandse markt in dat opzicht achter.”


De ECV biedt twee hoofdpakketten aan: een samenvattingspakket en een live-pakket. Binnen dit live-pakket zijn weer drie verschillende pakketten van toepassing. Daarnaast is er een radiopakket, een mobiel telefoonpakket en een pakket voor de samenvattingen van de eredivisie voor vrouwen. Er kan geboden worden op een contractduur van drie, vier en vijf jaar. Nadat de biedingen binnen zijn zal gekozen worden voor de uiteindelijke looptijd van het contract.

Voor de play-offs moet een afzonderlijke bieding worden gedaan. Nadat de biedingsprocedure is afgelopen, buigen de eredivisieclubs zich in het voorjaar over de keuze voor het wel of niet spelen van de play-offs vanaf volgend seizoen.
Eredivisie overweegt eigen betaalkanaal
ZEIST - De Eredivisie CV overweegt, als mogelijk alternatief voor de exploitatie van de live televisierechten voor de eredivisiewedstrijden, een eigen betaalkanaal op te zetten. Dat zei directeur Alex Tielbeke maandag na de publicatie van de nieuwe televisietender.

Een eigen betaalkanaal, voor de live-wedstrijden, is een van mogelijkheden die in het tenderdocument wordt geboden. Naast het bieden op de live-pakketten kunnen betaalpartijen aangeven welke voorwaarden en condities voor de doorgifte van een dergelijke eigen exploitatie zouden gelden. Deze voorstellen worden vergeleken met de reguliere biedingen om daarna te komen tot de meest optimale betaaltelevisievorm voor de eredivisie.

„Ik kan niet ontkennen dat geld een belangrijke rol speelt in de uiteindelijke keuze van de partner. Daarnaast is zeker ook de kwaliteit van het programma, de ideeën over vernieuwing en innovatie, als ook de promotie en de marketing van de zender van belang voor de weging van alle biedingen”, aldus Tielbeke.

De eigen exploitatie in de vorm van een 'eredivisiekanaal' moet dan een soort samenwerkingsverband worden tussen de ECV en de partijen die zorgen voor de doorgifte van de wedstrijden, de zogenoemde platforms. Tielbeke: „In deze optie beheert de Eredivisie CV de rechten, productie en pakketindeling. De exploitanten leveren de distributie, prijsstelling en promotie.”

Het kanaal zou zowel op abonnementsbasis als Pay Per View-constructie kunnen worden aangeboden.
Bieden op tv-rechten kan beginnen

AMSTERDAM - Geïnteresseerde mediabedrijven hebben maandag de nieuwe televisietender van de Eredivisie CV ontvangen. Zij hebben de komende weken de tijd om te bieden op de verschillende pakketten. Op 17 januari wordt de eerste ronde met biedingen verwacht. Hierna kan de ECV ervoor kiezen om die biedingen ter goedkeuring aan de clubs voor te leggen of geïnteresseerde partijen tot een nieuwe biedingsronde uit te nodigen. Medio februari moet de volledige procedure zijn afgerond.

De collectieve verkoop van de televisierechten leek lange tijd onhaalbaar. Donderdag bereikten de achttien eredivisieclubs na overleg unaniem overeenstemming. Ook raakten de clubs het eens over de verdeelsleutel voor de inkomsten die de verkoop oplevert.

Eind 2004 werden de televisierechten voor de eredivisieduels voor het eerst middels een openbare biedingsprocedure aan mediapartijen aangeboden. Destijds werd de overeenkomst gesloten met Talpa en Versatel. Inmiddels zijn de rechten in het bezit van RTL en Tele2. Aan het einde van het huidige voetbalseizoen loopt het bestaande driejarigetelevisiecontract af.

Die tender leverde de clubs gezamenlijk ongeveer 70 miljoen euro per seizoen op om te verdelen. De clubs waren het niet allemaal eens over de verdeelsleutel. Zo waren ze bij AZ ontevreden dat ze geen deel uitmaakten van 'pot 1', met PSV, Ajax en Feyenoord. Naar verluidt was PSV vorig seizoen grootverdiener met 6,4 miljoen en ontving Excelsior met 1,6 miljoen het kleinste bedrag.
Zondagduels op drie tijdstippen
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - Om betaaltelevisie interessanter te maken veranderen de aanvangstijdstippen van de eredivisiewedstrijden op zondag. Het eerste eredivisieduel begint vanaf komend seizoen om 14.00 uur, gevolgd door een wedstrijd om 16.00 uur en een om 18.00 uur. Om de live-wedstrijden niet gelijktijdig met de samenvattingen op televisie te hebben, beginnen de samenvattingen, op het open net, pas om 20.00 uur.

De verdeling van wedstrijden blijft hetzelfde. Op vrijdag wordt er één duel gespeeld, op zaterdag en zondag vier. Het aanvangstijdstip op vrijdag blijft 20.45 uur, maar de duels op zaterdagavond starten met ingang van het seizoen 2008/2009 om 19.00 uur en 20.45 uur. Ook op vrijdag en zaterdag zijn samenvattingen van de wedstrijden te zien. Dit alles blijkt uit de nieuwe televisietender, die maandag door de Eredivisie CV is gepubliceerd.
Tender: de zes aangeboden pakketten
door onze Telesportredactie
AMSTERDAM - De Eredivisie CV heeft maandag de nieuwe tender voor de televisierechten openbaar gemaakt. In de tender worden alle voorwaarden beschreven waaraan geïntresseerde partijen moeten voldoen om een bieding uit te brengen op de televisierechten van de eredivisieduels vanaf komend seizoen. Welke zes pakketten worden er aangeboden?

1. Live-pakketten
2. Mobiele clips
3. Samenvattingen (Open Net)
4. Voor- en nabeschouwingspakket
5. Radiorechten
6. Eredivisie vrouwen
De T.

Plaats reactie