Voetbalpraatprogramma's op TV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 20, 2007 11:51 am

LucaS schreef:Overigens stond er niet dat Ten Cate Sneijder en Babel beter heeft gemaakt, er stond dat hij ze belangrijk heeft gemaakt. Je kunt in een seizoentje spelers ook niet spectaculair beter maken; bij Sneijder en Babel komt die eer toch echt voornamelijk hun voorgaande trainers toe.
Belangrijk gemaakt, beter gemaakt: het blijft een lachwekkend zwak argument.

De rest is achterklap. Nou, dan blijf ik erbij dat het hier een kruistocht betreft.

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 11:59 am

Ik begrijp niet dat Luuk het opneemt voor Borst. Dit soort 'analyse' is precies waar Co Adriaanse bij Ajax aan kapot gegaan is. Die trok het niet en begon zich idioot te gedragen. Iemand als Borst is duidelijk uit op een herhaling van die situatie.
Wat mij vooral opvalt: het totáál ontbreken van voetbaltechnische argumenten. Het is allemaal tante Betje-praat.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 20, 2007 12:02 pm

Bertje schreef:
Jabu schreef:Ik moet met een ander argument komen? Jij bent degene die aangeeft dat AZ veel geld uitgeeft aan spelers.
Jij kwam met de stelling dat Van Gaal een betere trainer is dan Ten Cate, niet ik.
Inderdaad. Die onderbouw ik vervolgens door aan te geven dat ik vind dat AZ verzorgder en attractiever voetbal speelt. Dat is uiteraard subjectief, daarom zeg ik ook dat het mijn mening is. Ik heb jou nog niets horen zeggen waaruit het tegendeel blijkt. Het enige wat jij daarop hebt in te brengen is dat AZ ook veel geld aan spelers uitgeeft. Zo'n losse flodder en een opmerking dat ik andere argumenten moet bedenken dragen dan niets bij.

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 12:08 pm

joey schreef:Haha, het is de verdienste van Blind dat Babel voor 17 miljoen is verkocht? Laat me niet lachen, zeg! :smallgrin.gif:
Lezen Joey! Ik zeg niet dat dat de verdienste is van Blind. Ik heb het over de trainers van die jongens. Je maakt een speler in 1 jaar niet spectaculair veel beter. De voorgangers van Ten Cate hebben minstens evenveel bijgedragen als Ten Cate. En ja, dus ook Blind.
joey schreef:Ik begrijp niet dat Luuk het opneemt voor Borst. Dit soort 'analyse' is precies waar Co Adriaanse bij Ajax aan kapot gegaan is. Die trok het niet en begon zich idioot te gedragen. Iemand als Borst is duidelijk uit op een herhaling van die situatie.
Wat mij vooral opvalt: het totáál ontbreken van voetbaltechnische argumenten. Het is allemaal tante Betje-praat.
Adriaanse werd van binnenuit kapot gemaakt, niet door een analist
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 12:27 pm

LucaS schreef:Lezen Joey! Ik zeg niet dat dat de verdienste is van Blind. Ik heb het over de trainers van die jongens. Je maakt een speler in 1 jaar niet spectaculair veel beter. De voorgangers van Ten Cate hebben minstens evenveel bijgedragen als Ten Cate. En ja, dus ook Blind.
Blind niet. Die heeft de carriere van Babel zowat geruïneerd.
Dus trainers maken spelers niet beter? Die worden vanzelf beter? Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat HtC de voorwaarden heeft geschapen waaronder Babel en Sneijder konden excelleren. De rest doen die jongens natuurlijk zelf. Maar geen speler kan zich ontwikkelen als hij niet het vertrouwen krijgt of niet zo in het elftal wordt ingepast dat hij tot zijn recht komt. Daarvoor heeft hij wel degelijk de trainer nodig.

Adriaanse werd van binnenuit kapot gemaakt, niet door een analist
En dat ging niet via de pers?
Adriaanse ging rare dingen roepen, daardoor verloor hij de steun van het publiek. Dit gevoegd bij het feit dat Ajax baggervoetbal speelde en de stijgende lijn maar niet te pakken kreeg, natuurlijk.

Borst kan maar op één manier inside information hebben (stel, ik zeg niet dat hij die heeft), namelijk als er door vooraanstaande mensen gelekt wordt naar de pers met de bedoeling de positie van HtC te ondermijnen. Dan zouden die mensen precies hetzelfde doen als Beenhakker en Van Eijden destijds. Van jou zou ik dan verwachten dat je dat afkeurde, al is maar om de parallel.
Het stinkt aan alle kanten!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 12:37 pm

joey schreef:Blind niet. Die heeft de carriere van Babel zowat geruïneerd.
Dus trainers maken spelers niet beter? Die worden vanzelf beter? Dat ben ik niet met je eens. Ik denk dat HtC de voorwaarden heeft geschapen waaronder Babel en Sneijder konden excelleren. De rest doen die jongens natuurlijk zelf. Maar geen speler kan zich ontwikkelen als hij niet het vertrouwen krijgt of niet zo in het elftal wordt ingepast dat hij tot zijn recht komt. Daarvoor heeft hij wel degelijk de trainer nodig.
Ach, je vindt toch dat Ten Cate Huntelaar kapot maakt? Er is namelijk geen verschil tussen Blind-Babel en Ten Cate-Huntelaar. Misschien heeft Blind Babel wel gestimuleerd om aan zijn vele zwakke punten te werken. Geruineerd? Een beetje dramatisch voor een speler die net de overstap naar het eerste heeft gemaakt..

Sneijder was in het jaar voor Ten Cate ook al een grote speler. Alleen langdurig geblesseerd. Trainers kunnen inderdaad spelers helpen ontwikkelen door ze op een juiste positie te zetten en belangrijk te maken. Overigens moet je daarvoor ook juiste andere spelers hebben. In die zin kunnen trainers bijdragen, maar beter maken lukt niet, en al zeker niet in 10 maanden

En dat ging niet via de pers?
Adriaanse ging rare dingen roepen, daardoor verloor hij de steun van het publiek. Dit gevoegd bij het feit dat Ajax baggervoetbal speelde en de stijgende lijn maar niet te pakken kreeg, natuurlijk.
Natuurlijk, de pers liet zich gebruiken. Ook de 'rare dingen' die Adriaanse riep werden verdraaid en misbruikt.
Borst kan maar op één manier inside information hebben (stel, ik zeg niet dat hij die heeft), namelijk als er door vooraanstaande mensen gelekt wordt naar de pers met de bedoeling de positie van HtC te ondermijnen. Dan zouden die mensen precies hetzelfde doen als Beenhakker en Van Eijden destijds. Van jou zou ik dan verwachten dat je dat afkeurde, al is maar om de parallel.
Ik denk niet dat Borst maar op een manier informatie kan hebben. Maar inderdaad, als er bewust wordt gelekt om mensen te beschadigen, dan vind ik dat walgelijk. Of dat nou iemand betreft waar ik voorstander van ben of niet. Ik vind dat Ajax zich dient te onderscheiden. Open en eerlijk tegen werkenemrs (dus ook trainers), geen smeergeld, geen makelaars vet belonen in de hoop op voorkeursbehandeling, geen arbitragezaken aanmoedigen. Enzovoort
I think I lost my fucking headache

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 20, 2007 12:43 pm

LucaS schreef:Ach, je vindt toch dat Ten Cate Huntelaar kapot maakt? Er is namelijk geen verschil tussen Blind-Babel en Ten Cate-Huntelaar.
Jawel. Huntelaar heeft vorig seizoen zo goed als alles gespeeld. Als basisspeler.
Sneijder was in het jaar voor Ten Cate ook al een grote speler. Alleen langdurig geblesseerd. Trainers kunnen inderdaad spelers helpen ontwikkelen door ze op een juiste positie te zetten en belangrijk te maken. Overigens moet je daarvoor ook juiste andere spelers hebben. In die zin kunnen trainers bijdragen, maar beter maken lukt niet, en al zeker niet in 10 maanden.
Iets meer dan tien maanden, maar goed.
Sneijder zelf vindt dat hij pas onder Ten Cate echt de ruimte heeft gekregen, omdat hij eindelijk achter de spitsen mocht spelen. Daarvoor speelde hij vaak op links of op rechts en werd hij volgepropt met defensieve opdrachten. Maar goed, Wesley zal het zelf niet weten, die heeft niet in de gaten dat die Ten Cate eigenlijk niets heeft toegevoegd.
Natuurlijk, de pers liet zich gebruiken. Ook de 'rare dingen' die Adriaanse riep werden verdraaid en misbruikt.
De pers vindt dat prachtig! Die gaat actief op zoek naar die dingen. Zie het gedrag van Borst nu. Zelfs als er weinig tot niets aan de hand is, blijft men spitten.
Maar inderdaad, als er bewust wordt gelekt om mensen te beschadigen, dan vind ik dat walgelijk. Of dat nou iemand betreft waar ik voorstander van ben of niet.
Oké. :biggthumpup.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » ma aug 20, 2007 12:50 pm

Blind maakte Rosenberg belangrijk. Dat heeft de club maarliefst 5 miljoen euro opgeleverd. Ten Cate maakte Babel en Sneijder belangrijk... 45 miljoen voor meneer 'hoge heer' Jeroen Slop.

Tot zover de feiten, dan nu de speculaties:

"Ten Cate ligt niet goed bij de hoge heren."

Door wie is Ten Cate gehaald? Volgens mij toch echt door die hoge heren zelf. Iedereen riep dat Ten Cate een gewaagde keuze was omdat hij zo licht ontvlambaar is. Dat wisten ze van te voren! Nu loopt hij ruim een jaar rond bij Ajax en kunnen we concluderen dat die lichte ontvlambaarheid enorm is meegevallen. Geen slaande ruzies, geen uitbarstingen in de media, geen Co Adriaanse of Louis van Gaal taferelen.

Het lijkt erop dat de opiniemakers iets proberen te forceren nu blijkt dat ze er naast zitten met hun stelling dat Ten Cate een emotionele tijdbom is. En nu Ajax er slecht voor staat in de CL voorronde en een hele rits belangrijke spelers is vertrokken, ruiken ze hun kans. Vooralsnog zonder succes, want Ten Cate gaat volwassen om met alle kritiek.

Het akkefietje met Huntelaar wat vorig jaar even speelde is te onbelangrijk om er op te reageren. Grote trainers en grote spelers schuwen de confrontatie niet. Bij Ajax ligt dat meteen op straat, zo gaat dat nu eenmaal bij een club die altijd in de schijnwerpers staat. Ik zie zelfs geen aanwijzingen dat er op dit moment enige wrijving zou bestaan tussen Huntelaar en Ten Cate. Dat het desondanks nog steeds een issue is bij bepaalde columnisten, zegt met name iets over deze columnisten.

Dan hebben we nog de 'kwestie' Perez. Een bankzitter geeft aan ontevreden te zijn met zijn situatie. Groot nieuws. Laten we de trainer ontslaan zodat deze 33-jarige bankzitter weer happy is.

:drecul.gif:
Ajax!

LucaS
Berichten: 53549
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door LucaS » ma aug 20, 2007 1:07 pm

joey schreef:
LucaS schreef:Ach, je vindt toch dat Ten Cate Huntelaar kapot maakt? Er is namelijk geen verschil tussen Blind-Babel en Ten Cate-Huntelaar.
Jawel. Huntelaar heeft vorig seizoen zo goed als alles gespeeld. Als basisspeler.
Joey schreef:Maar geen speler kan zich ontwikkelen als hij niet het vertrouwen krijgt of niet zo in het elftal wordt ingepast dat hij tot zijn recht komt.


Het lijkt me dat Huntelaar niet zo in het elftal werd ingepast dat ie tot zijn recht kwam. Maar goed, bij Huntelaar noem je dat beter maken, bij Babel heet dat ruïneren. Wat mij betreft met twee verschillende standaarden meten.
Iets meer dan tien maanden, maar goed.
Sneijder zelf vindt dat hij pas onder Ten Cate echt de ruimte heeft gekregen, omdat hij eindelijk achter de spitsen mocht spelen. Daarvoor speelde hij vaak op links of op rechts en werd hij volgepropt met defensieve opdrachten. Maar goed, Wesley zal het zelf niet weten, die heeft niet in de gaten dat die Ten Cate eigenlijk niets heeft toegevoegd.
ook hier weer, Huntelaar meldde in de VI van 1 of 2 weken terug dat hij bijzonder goed klikte met Blind. Blijkbaar is het eenvoudig om de trainer die zijn elftal op jou afstemt, te prijzen. Lijkt me niet vreemd. Sneijder functioneerde zo goed deels omdat hij twee werkers achter zich had. In het Nederlands elftal was dat ook zo als hij met Davids speelde. En dat was zelfs voordat Ten Cate hem zoveel beter maakte!
De pers vindt dat prachtig! Die gaat actief op zoek naar die dingen. Zie het gedrag van Borst nu. Zelfs als er weinig tot niets aan de hand is, blijft men spitten.
Borst geeft zijn mening. Ik vind het echt geen hetze; ik snap de defensieve houding niet zo goed.
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » di aug 21, 2007 2:46 pm

Adriaanse analist bij de NOS
HILVERSUM - Co Adriaanse treedt vanaf 1 september in dienst van de NOS als voetbalanalyticus. De voormalig coach van onder meer Ajax en AZ gaat analyses verzorgen rond wedstrijden in de Champions League, de UEFA Cup en het Europees kampioenschap voetbal. Het EK in Zwitserland en Oostenrijk staat voor de zomer van 2008 op het programma. Adriaanse zal ook als deskundige te zien zijn in het programma Studio Voetbal.


Adriaanse zit momenteel zonder club. Vorig seizoen was hij werkzaam bij Metalurg Donetsk in Oekraïne. Mocht hij een interessante aanbieding krijgen om alsnog ergens als trainer aan de slag te kunnen, is hij volgens de NOS 'vrij om te gaan en te staan waar hij wil'.
Telegraaf
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

Gebruikersavatar
MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA)
AT Toto winner 07/08
Berichten: 4097
Lid geworden op: do mei 13, 2004 1:58 pm

Bericht door MIKE_ZUID2 (ASR_AFCA) » di aug 21, 2007 2:56 pm

Moet zeggen dat ik de samenvattingen gisteren op RTL-7 wel kon waarderen. Geen gelul alleen de beelden.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » za aug 25, 2007 10:50 am

Adriaanse gaat dus een jaartje analyses doen en kiest bewust nog niet voor een baan als trainer. Zullen we maar alvast beginnen met het troosten van Joey?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Bericht door Bert » za aug 25, 2007 9:15 pm

Niemand wil hem hebben?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33812
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » zo aug 26, 2007 9:47 pm

Wat was Derksen vanavond positief over Henk ten Cate! Eerst stelt ie dat Ten Cate de zaak goed heeft staan, daarna zegt hij dat Ten Cate, met Adriaanse en Van Gaal tot de drie beste Nederlandse trainers behoort.

Ik vind het programma trouwens 10 keer plezieriger dan vorig seizoen, met Genee in plaats van Barend, en Van Hanegem en Van Halst als vaste analisten.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Aristides
Berichten: 4838
Lid geworden op: za okt 04, 2003 9:47 pm

Bericht door Aristides » zo aug 26, 2007 9:56 pm

Duke schreef:Wat was Derksen vanavond positief over Henk ten Cate! Eerst stelt ie dat Ten Cate de zaak goed heeft staan, daarna zegt hij dat Ten Cate, met Adriaanse en Van Gaal tot de drie beste Nederlandse trainers behoort.

Ik vind het programma trouwens 10 keer plezieriger dan vorig seizoen, met Genee in plaats van Barend, en Van Hanegem en Van Halst als vaste analisten.
Het programma niet gezien maar als derksen een Ajacied prijst? Dat is bijna dodelijk. Derksen die een Ajacied afkraakt, dat betekent dat het een groot speler is!
Zo'n ""Tor"" is vreemd, maar werkt wel; ik kan weer inloggen!

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » zo aug 26, 2007 9:57 pm

Duke schreef:Wat was Derksen vanavond positief over Henk ten Cate! Eerst stelt ie dat Ten Cate de zaak goed heeft staan, daarna zegt hij dat Ten Cate, met Adriaanse en Van Gaal tot de drie beste Nederlandse trainers behoort.
Had hij een slok op of zo? Adriaanse hoort niet in dat rijtje thuis! :1evil.gif:

:smallgrin.gif:

Maar serieus, dat is wel vreemd. Zit Jan Joost van Gangelen nu niet met bij RTL 7? Ik zag hem voor de wedstrijd uitgebreid (wel tien minuten) met Ten Cate praten tijdens de warming-up van Ajax. Samen op de reservebank, zeg maar. Misschien heeft het daar mee te maken.
Het stinkt aan alle kanten!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » ma aug 27, 2007 9:57 am

Demosthenes schreef:Het programma niet gezien maar als derksen een Ajacied prijst? Dat is bijna dodelijk. Derksen die een Ajacied afkraakt, dat betekent dat het een groot speler is!
Ik begin me zorgen te maken. Even een greep uit de uitspraken van J. Derksen van de laatste jaren:

2003: Ronaldinho is een circusvoetballer
2004: Bosschaart in Oranje; Ajax wordt komende 5 jaar kampioen
2005: Emanuelson geen Ajaxmateriaal
2006: Az kampioen (OK, het scheelde niet veel)
2007: Psv en Ajax zijn kansloos voor de titel

Ik houd me maar vast aan die laatste voorspelling. We worden kampioen! :headbang.gif:

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » ma aug 27, 2007 10:03 am

Bergkamp was ook geen Ajaxmateriaal, maar een beschaafd voetballende jongejuffrouw. :drecul.gif:

Waarom opeens die kritiek op AZ? Heeft Scheringa zijn toelage niet op tijd overgemaakt? :666.gif:
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58828
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 29, 2007 3:30 pm

Vrouwenvoetbal op tv




HILVERSUM - RTL Nederland heeft de uitzendrechten verworven van de Eredivisie Vrouwenvoetbal. In de nieuwe voetbalcompetitie, die woensdagavond begint, strijden zes damesteams op het hoogste niveau om de landstitel.

Het gaat om ADO Den Haag, AZ, FC Utrecht, FC Twente, sc Heerenveen en Willem II.

De eerste wedstrijdbeelden zijn te zien in de uitzending van RTL Voetbal op vrijdag 31 augustus op RTL7, aldus de zender woensdag. Daarna is er elke zaterdag- en zondagmiddag aandacht voor het seizoen 2007/2008 op RTL8.

RTL had al de uitzendrechten voor de Eredivisie-samenvattingen, de live Eredivisie-wedstrijden op vrijdag, buitenlands voetbal, het Nederlands elftal, Jong Oranje, de Jupiler League en de KNVB-beker. (ANP)
Parool.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo aug 29, 2007 3:32 pm

Goede zaak!

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Bericht door Giacomo Puccini » wo aug 29, 2007 3:38 pm

Kansloos!
Ajax!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » do aug 30, 2007 9:34 am

Jöhnk schreef:Ik begin me zorgen te maken. Even een greep uit de uitspraken van J. Derksen van de laatste jaren:

2003: Ronaldinho is een circusvoetballer
2004: Bosschaart in Oranje; Ajax wordt komende 5 jaar kampioen
2005: Emanuelson geen Ajaxmateriaal
2006: Az kampioen (OK, het scheelde niet veel)
2007: Psv en Ajax zijn kansloos voor de titel

Ik houd me maar vast aan die laatste voorspelling. We worden kampioen! :headbang.gif:
Waar heeft hij dat laatste gesteld over PSV?

PS Wat is die nieuwe site van VI.nl k*t, zeg.

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 10:29 pm

Borst kaart dezelfde problemen met betrekking tot de scouting en Van Geel aan als ik.

Gebruikersavatar
thaumaturgy
Berichten: 383
Lid geworden op: do apr 27, 2006 4:32 am

Bericht door thaumaturgy » zo sep 02, 2007 10:33 pm

Ik ben het niet vaak eens met Hugo maar vandaag heeft hij toch voor een groot deel gelijk. Hoorde ik hem trouwens zeggen dat Ursaiz niet van TC af kwam?
Mr. Pickle's funtime abortion clinics: we'll bring out the kid in ya!

FlaFlu
Berichten: 46026
Lid geworden op: za apr 03, 2004 5:38 pm

Bericht door FlaFlu » zo sep 02, 2007 10:37 pm

Dat heb ik dan even gemist.

Plaats reactie