MVV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

MVV

Bericht door Marillion » do apr 11, 2024 1:19 pm

Vitesse is niet de enige club waar de toekomst in gevaar is:
MVV vraagt rechter om speciale procedure die faillissement moet voorkomen

MVV Maastricht heeft bij de rechtbank een verzoek ingediend tot een speciale procedure die een faillissement moet voorkomen. De Keuken Kampioen Divisie-club zit al lange tijd in zwaar weer. Het gaat om een procedure op basis van de Wet homologatie onderhands akkoord (WHOA). Het doel van die wet is levensvatbare bedrijven die door een zware schuldenlast failliet dreigen te gaan te helpen met reorganiseren.

"Dit voorkomt dat MVV failliet gaat en haar schuldeisers met lege handen komen te staan", meldt MVV in een verklaring. "De WHOA-procedure voorziet erin dat er voor deze schulden een betalingsregeling wordt getroffen, waarbij een deel van de schulden direct moet worden afbetaald en het restant wordt gesaneerd." MVV-directeur Laura van Leeuwen noemt het "een pijnlijk besluit". "Een WHOA-procedure is pijnlijk voor elke organisatie, al helemaal voor een voetbalclub die leeft van de goede band met leveranciers en partners uit de regio", zegt ze.

"We werken keihard aan het oplossen van de acute nood bij MVV en zijn tegelijkertijd bezig met de toekomst. Want volgend jaar moet er een club staan die de zaken op orde heeft en de basis heeft gelegd om niet meer in dit soort situaties terecht te komen."
Op sportief vlak gaat het aardig met MVV. De club uit Maastricht, die in het seizoen 1999/2000 voor het laatst in de Eredivisie speelde, staat op de negende plaats in de Keuken Kampioen Divisie.

Bron: nusport.nl
Zou zonde zijn als het mis gaat. MVV is toch wel een club die erbij hoort wat mij betreft. Al blijft het in Limburg denk ik wel heel lastig om voor elke profclub voldoende draagvlak te vinden.

Als ik aan MVV denk is het eerste wat er in me opkomt altijd één van de mooiste doelpunten die Ajax als team ooit gemaakt heeft in het seizoen 1994/1995. Uiteindelijk gescoord door Marc Overmars: https://www.youtube.com/watch?v=bCGU8CXw9PM
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18785
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: MVV

Bericht door Wouter » do apr 11, 2024 6:29 pm

Als je de situatie van nu vergelijkt met die van pakweg twintig jaar geleden, zijn er toch nog aardig wat clubs verdwenen. Veendam, Haarlem, RBC, AGOVV. En die zijn in de eerste divisie min of meer vervangen door de "Jong-teams".

Plaats reactie