KNVB Beker

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10394
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door mattie » za jan 26, 2019 10:44 pm

brigade zuid schreef:Fnoord - Ajax in de halve finale van de KNVB beker. Zo moest het ook wezen want ze willen geen finale Fnoord-Ajax en Fnoord zal en moet alles thuisspelen.

Vraagje voor degene die het toeval vinden dat fnoord steeds thuisspeeld, nu na weer een paar thuiswedstrijden nog steeds niet van mening veranderd?
Win win situatie voor de tyfus stad + club...en die namaak burgemeester...
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » za jan 26, 2019 11:01 pm

Geldt dat spelen zonder uitpubliek ook voor de beker? Het is wel bizar dat Feyenoord weer thuis loot.

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: KNVB Beker

Bericht door LucaS » zo jan 27, 2019 9:09 am

Maar feyenoord vraagt veel hogere prijzen
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door 999 » zo jan 27, 2019 12:35 pm

brigade zuid schreef:Fnoord - Ajax in de halve finale van de KNVB beker. Zo moest het ook wezen want ze willen geen finale Fnoord-Ajax en Fnoord zal en moet alles thuisspelen.

Vraagje voor degene die het toeval vinden dat fnoord steeds thuisspeeld, nu na weer een paar thuiswedstrijden nog steeds niet van mening veranderd?
Ik heb toch ook steeds meer twijfels .. Dit is wel heel veel toeval ..

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Yopii » zo jan 27, 2019 2:04 pm

Wouter schreef:Het is wel bizar dat Feyenoord weer thuis loot.
Inderdaad, je zou er haast wat van denken. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: KNVB Beker

Bericht door InnerHarbour » vr mar 01, 2019 3:28 pm

Ik lees dat Ajax recht heeft op 17.000 kaarten voor de finale, gaat dat dan geen problemen opleveren daar in Rotterdam?
YNWA

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr mar 01, 2019 4:23 pm

Ik vermoed dat we daar niet met vrij vervoer heen mogen. Zullen wel treinen en bussen worden. Bovendien zullen er niet zo’n 45.000 kakkiesupporters tegelijkertijd in het stadion aanwezig zijn. Maar goed; het zal ongetwijfeld héél veel politie-inzet gaan geven.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Marillion » do jan 12, 2023 9:40 pm

Het bekertoernooi blijft toch een mooie bron van verrassingen. Gisteren De Treffers die na RKC ook Cambuur uit het toernooi wisten te gooien. Vandaag kijk ik even op teletekst en zie ik de volgende tussenstand: FC Groningen - Spakenburg 0-3.

We kijken graag naar de FA Cup voor dit soort verhalen maar je hoeft er niet altijd de grens voor over.
Nil volentibus arduum

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Frank » do jan 12, 2023 10:37 pm

Spakenburg heeft het nog even spanned laten worden, maar wint toch met 2-3
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40626
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Marillion » vr jan 13, 2023 9:15 am

Dat maakte het verhaal voor Spakenburg denk ik eigenlijk alleen maar mooier. Leuk dat ze stand hebben gehouden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Zuidema » vr jan 13, 2023 9:29 am

Marillion schreef:
do jan 12, 2023 9:40 pm

We kijken graag naar de FA Cup voor dit soort verhalen maar je hoeft er niet altijd de grens voor over.
Wat dat betreft vind ik de lange rapportages van de BBC bij een lagere divisieclub, als daar een grote club op bezoek komt, altijd erg leuk. De schamele accommodatie met 1 of een paar kleine overdekte tribunes in een dorp in the middle of nowhere, het vreselijke knollenveld, met interviewtjes met de clubmensen. Tot aan de dame van de fish&chips in haar roestige mini-caravannetje toe. En ondanks alles of misschien wel juist daarom al die liefde van die mensen voor hun armlastige clubje. Fascinerend, altijd weer. Zouden ze hier op de Nederlandse televisie ook moeten doen.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Frank » vr jan 13, 2023 11:54 am

Deze relativering mis ik hier regelmatig, Zuidema als er weer eens geklaagd wordt over de wedstrijden van Ajax :blush.gif: .

Af en toe denk ik wel eens: het zou voor een aantal mensen hier wel eens goed zijn om Ajax even 'links te laten liggen' en een van de veel kleinere clubs te supporteren. Kijken of er daarna dan nog steeds zoveel redenen zijn om op Ajax te foeteren
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9024
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » vr jan 13, 2023 12:11 pm

Ja heerlijk is dat om naar te kijken!

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12766
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: KNVB Beker

Bericht door Liberty » vr jan 13, 2023 12:29 pm

Frank schreef:
vr jan 13, 2023 11:54 am
Deze relativering mis ik hier regelmatig, Zuidema als er weer eens geklaagd wordt over de wedstrijden van Ajax :blush.gif: .

Af en toe denk ik wel eens: het zou voor een aantal mensen hier wel eens goed zijn om Ajax even 'links te laten liggen' en een van de veel kleinere clubs te supporteren. Kijken of er daarna dan nog steeds zoveel redenen zijn om op Ajax te foeteren
Je wilt dat ze PSV-er worden? Want dat is wel heel veel gevraagd.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door 999 » vr jan 13, 2023 12:32 pm

:smallgrin.gif:

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door Frank » vr jan 13, 2023 12:32 pm

Af en toe vraag ik me wel eens af of ik ooit af kom van dat PSV brandmerk dat ik hier nog steeds heb :blush.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: KNVB Beker

Bericht door Thijs » vr jan 13, 2023 12:34 pm

Zuidema schreef:
vr jan 13, 2023 9:29 am
Wat dat betreft vind ik de lange rapportages van de BBC bij een lagere divisieclub, als daar een grote club op bezoek komt, altijd erg leuk. De schamele accommodatie met 1 of een paar kleine overdekte tribunes in een dorp in the middle of nowhere, het vreselijke knollenveld, met interviewtjes met de clubmensen. Tot aan de dame van de fish&chips in haar roestige mini-caravannetje toe. En ondanks alles of misschien wel juist daarom al die liefde van die mensen voor hun armlastige clubje. Fascinerend, altijd weer. Zouden ze hier op de Nederlandse televisie ook moeten doen.
Valt genoeg moois te zien denk ik. Toen ik (tot afgelopen zomer) altijd Jong Ajax volgde kwam ik toch heel wat jaar in alle KKD-stadions, daar zie je toch ook leuke dingen. Sommige clubs huren stewards in via een bedrijf (Ajax doet dit bijv, al bestaat de kern uit stewards die er al jaren werken en ook echt Ajacieden zijn), maar bij veel clubs zijn het gewoon oude lieve opa's en oma's.

Bij NAC wordt de media altijd ontvangen door een oude man in pak die je in het Brabants alles uitlegt, maar heb je ook altijd een 'Piet' die daar gewoon aan de bar zit te zuipen. Zelfs in corona-tijd zat 'ie er. Brengt dan wel de bittergarnituur rond en roept iets als 'wa veur eerste elftal-speulers hebbe ze nou wer opgesteld!!!' Bij NEC staat er een dame van 60+ achter de bar die dat al 40 jaar doet, Excelsior heeft altijd een zonderling figuur die de hele clubgeschiedenis uit zn hoofd kent en dat ongevraagd met iedereen deelt, het is overal wel wat.

Ik zou ook graag bij tv-wedstrijden gewoon een half uur vooraf shots van het publiek zien, warmlopende spelers, muziek... is toch veel leuker dan die voorbeschouwingen.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Zuidema » vr jan 13, 2023 12:51 pm

Liberty schreef:
vr jan 13, 2023 12:29 pm
Frank schreef:
vr jan 13, 2023 11:54 am
Deze relativering mis ik hier regelmatig, Zuidema als er weer eens geklaagd wordt over de wedstrijden van Ajax :blush.gif: .

Af en toe denk ik wel eens: het zou voor een aantal mensen hier wel eens goed zijn om Ajax even 'links te laten liggen' en een van de veel kleinere clubs te supporteren. Kijken of er daarna dan nog steeds zoveel redenen zijn om op Ajax te foeteren
Je wilt dat ze PSV-er worden? Want dat is wel heel veel gevraagd.
:drecul.gif:

Mijn verwachtingspatroon en dus meetlat bij Ajax ligt gewoon veel hoger, Frank. Een professionele topclub met prachtige palmares in combinatie met vaak prima voetbal die zich steeds weer als een stel amateurs in de voet schiet. Sorry, maar ik kan daar ontzettend pissig over worden. Voor de gezellige kneuterigheid kan ik gelukkig bij de lokale amateurclubs terecht. Ajax is voor mij toch van een andere orde. Mijn huisarts raadt mij trouwens je advies ook aan. Ajax is soms erg slecht voor mijn hart en bloedvaten.

@Thijs: dat dus. Laat ze eens wat meer sfeerrapportages en zo maken. Desnoods op een ander kanaal. En ook een verzoek van mijn kant: kan de stem van de verslaggever op tv uitgeschakeld worden? Dat je alleen het stadiongeluid hoort? Laatst kwam ik dat op tv een kwartier lang tegen. Een of ander technisch mankement bij de uitzending. Wat een verademing was dat.

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » vr jan 13, 2023 1:00 pm

Thijs schreef:
vr jan 13, 2023 12:34 pm
Zuidema schreef:
vr jan 13, 2023 9:29 am
Wat dat betreft vind ik de lange rapportages van de BBC bij een lagere divisieclub, als daar een grote club op bezoek komt, altijd erg leuk. De schamele accommodatie met 1 of een paar kleine overdekte tribunes in een dorp in the middle of nowhere, het vreselijke knollenveld, met interviewtjes met de clubmensen. Tot aan de dame van de fish&chips in haar roestige mini-caravannetje toe. En ondanks alles of misschien wel juist daarom al die liefde van die mensen voor hun armlastige clubje. Fascinerend, altijd weer. Zouden ze hier op de Nederlandse televisie ook moeten doen.
Valt genoeg moois te zien denk ik. Toen ik (tot afgelopen zomer) altijd Jong Ajax volgde kwam ik toch heel wat jaar in alle KKD-stadions, daar zie je toch ook leuke dingen. Sommige clubs huren stewards in via een bedrijf (Ajax doet dit bijv, al bestaat de kern uit stewards die er al jaren werken en ook echt Ajacieden zijn), maar bij veel clubs zijn het gewoon oude lieve opa's en oma's.

Bij NAC wordt de media altijd ontvangen door een oude man in pak die je in het Brabants alles uitlegt, maar heb je ook altijd een 'Piet' die daar gewoon aan de bar zit te zuipen. Zelfs in corona-tijd zat 'ie er. Brengt dan wel de bittergarnituur rond en roept iets als 'wa veur eerste elftal-speulers hebbe ze nou wer opgesteld!!!' Bij NEC staat er een dame van 60+ achter de bar die dat al 40 jaar doet
Ramona?

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door columbus » vr jan 13, 2023 1:04 pm

Thijs schreef:
Zuidema schreef:
vr jan 13, 2023 9:29 am
Wat dat betreft vind ik de lange rapportages van de BBC bij een lagere divisieclub, als daar een grote club op bezoek komt, altijd erg leuk. De schamele accommodatie met 1 of een paar kleine overdekte tribunes in een dorp in the middle of nowhere, het vreselijke knollenveld, met interviewtjes met de clubmensen. Tot aan de dame van de fish&chips in haar roestige mini-caravannetje toe. En ondanks alles of misschien wel juist daarom al die liefde van die mensen voor hun armlastige clubje. Fascinerend, altijd weer. Zouden ze hier op de Nederlandse televisie ook moeten doen.
Valt genoeg moois te zien denk ik. Toen ik (tot afgelopen zomer) altijd Jong Ajax volgde kwam ik toch heel wat jaar in alle KKD-stadions, daar zie je toch ook leuke dingen. Sommige clubs huren stewards in via een bedrijf (Ajax doet dit bijv, al bestaat de kern uit stewards die er al jaren werken en ook echt Ajacieden zijn), maar bij veel clubs zijn het gewoon oude lieve opa's en oma's.

Bij NAC wordt de media altijd ontvangen door een oude man in pak die je in het Brabants alles uitlegt, maar heb je ook altijd een 'Piet' die daar gewoon aan de bar zit te zuipen. Zelfs in corona-tijd zat 'ie er. Brengt dan wel de bittergarnituur rond en roept iets als 'wa veur eerste elftal-speulers hebbe ze nou wer opgesteld!!!' Bij NEC staat er een dame van 60+ achter de bar die dat al 40 jaar doet, Excelsior heeft altijd een zonderling figuur die de hele clubgeschiedenis uit zn hoofd kent en dat ongevraagd met iedereen deelt, het is overal wel wat.

Ik zou ook graag bij tv-wedstrijden gewoon een half uur vooraf shots van het publiek zien, warmlopende spelers, muziek... is toch veel leuker dan die voorbeschouwingen.
Dat is precies hetgeen wat ik mis nu ik zelf niet meer voetbal. De uitwedstrijden naar clubs waar je al jaren komt en alles is nog hetzelfde. Heerlijk kneuterig, vrijwilligers in alle soorten en maten.

En het advies van Frank is zo slecht nog niet. Neem wat afstand en relativeer zo nu en dan. Krijg de indruk dat werkelijk iedere scheet als een rode lap werkt bij sommigen Afbeelding

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » vr jan 13, 2023 1:11 pm

Frank schreef:
vr jan 13, 2023 11:54 am
Deze relativering mis ik hier regelmatig, Zuidema als er weer eens geklaagd wordt over de wedstrijden van Ajax :blush.gif: .
Ajax-publiek is gewend om prijzen te winnen en moppert en fluit dus als Ajax een keertje tweede of derde staat.

Vitessepubliek is gewend om nooit iets te winnen, maar moppert en fluit ook als Vitesse een keertje tweede of derde staat. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11922
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: KNVB Beker

Bericht door Zuidema » vr jan 13, 2023 1:23 pm

Wouter schreef:
vr jan 13, 2023 1:11 pm
Vitessepubliek is gewend om nooit iets te winnen, maar moppert en fluit ook als Vitesse een keertje tweede of derde staat. :smallgrin.gif:
Eigenlijk is het publiek van Vitesse dus nog erger dan wij. :666.gif:

Wouter
Berichten: 18634
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: KNVB Beker

Bericht door Wouter » vr jan 13, 2023 1:27 pm

Nee, meer consequent. Of misschien wel precies omgekeerd, want nu wordt er minder gefloten dan toen ze een keer in december nog bovenaan stonden.

columbus
Berichten: 5288
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: KNVB Beker

Bericht door columbus » vr jan 13, 2023 1:45 pm

Wouter schreef:
Frank schreef:
vr jan 13, 2023 11:54 am
Deze relativering mis ik hier regelmatig, Zuidema als er weer eens geklaagd wordt over de wedstrijden van Ajax :blush.gif: .
Ajax-publiek is gewend om prijzen te winnen en moppert en fluit dus als Ajax een keertje tweede of derde staat.

Vitessepubliek is gewend om nooit iets te winnen, maar moppert en fluit ook als Vitesse een keertje tweede of derde staat. :smallgrin.gif:
Hahaha

LucaS
Berichten: 53517
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: KNVB Beker

Bericht door LucaS » vr jan 13, 2023 4:48 pm

Ikngeloof niet dat het supporteren van een kleune cblub milder maakt vwb het verwachtingspatroon mbt Ajax. In mijn jonge jaren tijden een ssc van RKC gehad, maar ik geloof niet dat dat invloed had op hoe ik naar Ajax keek
I think I lost my fucking headache

Plaats reactie