Eerste Divisie

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Eerste Divisie

Bericht door beelzebub » di nov 22, 2016 11:51 am

Haha. VIP- en business seats bij de kleinere eerste divisieclubs zijn wel lachen. Je hebt zo de nummers van spelers en trainers, altijd handig als ze hogerop komen zoals een Vincent Janssen of Sander Duits. :ajaxsmiley.gif:

En in het home gaat het licht pas uit om 4u in de nacht op vrijdag op zaterdag nadat er heel veel snackschotels, biertjes etc doorgeen zijn gegaan. Daarnaast kan je lachen met die tweederangs volkszangers en hoogblonde vrouwen die een voetballer willen scoren, maar thuiskomen met een bierbuik met een VIP seat.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie

Bericht door Thijs » di nov 22, 2016 11:59 am

Haha, dat is inderdaad wel de charme die ik dit seizoen heb leren ontdekken. Ik doe soms de twitter/snapchat voor Ajax bij uitwedstrijden van Jong, en ben zo al bij bijvoorbeeld Almere City en FC Volendam geweest. Je kunt overal rondwandelen, de perskamer van Almere was eigenlijk een soort hokje met één tafel en een koelkast. Moet je je voorstellen als ze eredivisie gaan spelen, dat is gewoon onmogelijk qua faciliteiten.

Volendam was nog mooier. Ontvangen door een alleraardigste oude dame die me om de 2 minuten koffie kwam brengen. Kreeg wat consumptiebonnen in m'n handen gedrukt van iemand anders, en zat daar fijn tussen het bestuur van Volendam met de laptop op m'n schoot te tikken. Geen tafeltjes. Achter me stonden allemaal Monique Smit en Nick & Simon-lookalikes aan de bar te hangen. Na de wedstrijd was er geen warm water bij de kleedkamers en sprak Kees Kwakman met wat ploeggenoten in zo'n Volendams accent dat ik het niet eens kon verstaan.

Best een verademing als je je bedenkt dat bij iedere deur in de ArenA wel een steward staat om je drie keer te controleren.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » di feb 07, 2017 7:42 pm

Het systeem met periodetitels is eigenlijk best wel bizar he, nu ik erover nadenk. Niet elke periode heb je even sterke tegenstanders, dus helemaal eerlijk is het niet. En als je de eerste periode wint, hoef je daarna in principe niet meer zoveel te presteren. Ik zie nu Helmond Sport in het rechterrijtje staan. Wat gebeurt er eigenlijk als de nummer laatst een periodetitel heeft? Degraderen of mee spelen om promotie? :ajaxsmiley.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » wo feb 08, 2017 10:05 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ik zie nu Helmond Sport in het rechterrijtje staan. Wat gebeurt er eigenlijk als de nummer laatst een periodetitel heeft? Degraderen of mee spelen om promotie? :ajaxsmiley.gif:
Een degradant die een periodetitel maakt kan, als de regels niet veranderd zijn, geloof ik een gooi naar promotie doen.
Dus onder voorbehoud zijn ze gedegradeerd, tenzij ze via de nacompetitie / play-offs de route naar promotie weten te vinden dan degradeert de volgende die daarvoor in actie komt. :smile-ajax.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:Het systeem met periodetitels is eigenlijk best wel bizar he, nu ik erover nadenk. Niet elke periode heb je even sterke tegenstanders, dus helemaal eerlijk is het niet. En als je de eerste periode wint, hoef je daarna in principe niet meer zoveel te presteren.
Je kunt het bizar noemen. Of oneerlijk.
Maar in mijn ogen heeft het ook juist alles wat sport mooi en lekker onvoorspelbaar maakt. Een club die helemaal onderaan staat kan pakweg 8 of 9 wedstrijden voor het einde nog roepen: 'kom op, we gaan ervoor! dan spelen we volgend seizoen nog Eredivisie!'

Op een bijna vergelijkbare manier is RBC Roosendaal ooit gepromoveerd. Toen vlogen ze er het eerste seizoen hard uit, maar heel rap promoveerden ze opnieuw naar de Eredivisie en de tweede maal hielden ze het wel een aantal jaren achtereen vol.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » wo feb 08, 2017 10:42 am

Ja ja, ik weet nog dat RBC het nog een aantal seizoenen best goed deed in de Eredivisie. Uiteindelijk failliet (jaren later pas). Hebben ze in die jaren in de eredivisie boven hun stand geleefd?

De Graafschap promoveerde een paar seizoenen terug overigens ook terwijl ze zesde waren geëindigd. Dat maakt de nacompetitie ook wel leuk en onvoorspelbaar. De Graafschap heeft genoeg achterban, maar je kunt je afvragen of het altijd goed is voor zo'n club zelf. FC Dordrecht bijvoorbeeld, wat gingen die er kansloos vanaf zeg...
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » wo feb 08, 2017 11:07 am

Sandro_Calaaabro schreef:Ja ja, ik weet nog dat RBC het nog een aantal seizoenen best goed deed in de Eredivisie. Uiteindelijk failliet (jaren later pas). Hebben ze in die jaren in de eredivisie boven hun stand geleefd?
Nee. Of nu ja, wat is "boven je stand leven" ?
Voetbal is in principe local business. Wanneer er een paar wedstrijden tegen clubs in de regio zijn en die gaan flink leven en je hebt een paar leuke spelertjes dan kan het opeens rap gaan.

Robert Maaskant met zijn bravoure paste daar toen goed. Na de degradatie kreeg hij rustig de tijd om weer rustig naar Eredivisie niveau te bouwen. Hij gebruikte allerlei psychologische trucs zoals briefjes onder de deur naar spelers te schuiven met een persoonlijke boodschap en tussen de regels door dat ze heel goed waren. Ze geloofden er nog in ook.

Wel hebben ze nog heel wat jaren Pius Ikedia, oud Ajax, onder contract gehad. Die betaalden ze een non-EU salaris. En zo waren er nog een aantal grootverdieners waardoor ze een jas aantrokken die na de degradatie een paar maten te groot bleek voor een Jupiler League club. En dus kom je financieel in de problemen.


Ik begon deze post met de stelling dat voetbal local business is. Derby's als NAC vs Willem II maar ook Cambuur - SC Heerenveen, die leven echt merkten we na de promotie van Cambuur. RBC Roosendaal valt overal net tussen. Hoewel ze veel provincie derby's hadden, was er voor hen geen rivaal. De keren dat ik in Roosendaal was zag ik zelden iemand met bijvoorbeeld een RBC sjaal om, in andere steden met een voetbalcluppie is dat wel anders.
Ook op wedstrijddagen, ben er in totaal wel een keer of 15 geweest waarvan circa 12 keer voor Runningball, was de belangstelling en de aanloop niet enorm.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » za feb 11, 2017 11:57 am

Cruijff schreef:Je kunt het bizar noemen. Of oneerlijk.
Maar in mijn ogen heeft het ook juist alles wat sport mooi en lekker onvoorspelbaar maakt. Een club die helemaal onderaan staat kan pakweg 8 of 9 wedstrijden voor het einde nog roepen: 'kom op, we gaan ervoor! dan spelen we volgend seizoen nog Eredivisie!'
Of sparen zoals Helmond Sport nu al doet :hypocrite.gif: 7-0 verliezen van VVV.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door InnerHarbour » ma apr 17, 2017 4:27 pm

:biggrin.gif:
YNWA

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door Javiskamp » ma apr 17, 2017 5:59 pm

De Graafchap (13de) in de competitie kan nog steeds periode kampioen worden...

Hoe grappig zou het zijn als ze ten koste van NEC weer terugkeren... :biggrin.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » za dec 02, 2017 11:46 am

Ik neem aan dat Perr Schuurs nog nauwlettend gevolgd wordt door de scouts van Ajax?
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Eerste Divisie

Bericht door De Dominee » za dec 02, 2017 8:16 pm

Hoezo?
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » za dec 02, 2017 10:08 pm

Hij stond een tijdje terug al in de belangstelling. En nu met hem als aanvoerder doet Fortuna het opvallend goed.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » do dec 07, 2017 10:50 am

Haha krijg nou wat :biggrin.gif: Goede deal lijkt me :biggthumpup.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

De Dominee
Berichten: 5745
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: Eerste Divisie

Bericht door De Dominee » do dec 07, 2017 11:05 am

:ajaxsmiley.gif:
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Eerste Divisie

Bericht door Sandro » wo feb 14, 2018 7:50 pm

Ermmmm. Ok.....
Oliseh geeft schokkende verklaring over ontslag: "Wil niet naar de gevangenis"

De bij Fortuna Sittard ontslagen Sunday Oliseh heeft een schokkende verklaring afgelegd over zijn vertrek uit Zuid-Limburg. Volgens de Nigeriaan zijn er dubieuze praktijken gaande bij de verrassende nummer drie van de Jupiler League.

Oliseh kijkt met voldoening terug op het sportieve aspect van zijn tijd bij Fortuna. "Ik heb het team van de negentiende plek naar de top geleid (Fortuna legde beslag op de tweede periode, red.). Met mijn spelers heb ik geweldig samengewerkt", vertelt hij aan het Duitse medium Revier Sport. De oud-middenvelder van onder meer Ajax haalt echter snoeihard uit naar de clubleiding. "Wat er binnen de club gebeurt, is gewoonweg illegaal. Met deze praktijken wil ik niets te maken hebben, want ik wil niet in de gevangenis eindigen. Ik heb mijn advocaat en de politie al ingeschakeld. Meer wil ik er niet over kwijt."

De Nigeriaan heeft ook via Twitter teruggeblikt op zijn tijd in Limburg. 'Ik ben ontslagen bij Fortuna, omdat ik geweigerd heb om aan illegale activiteiten deel te nemen en om de wet te breken', laat hij weten via het sociale medium. Oliseh benadrukt dat de spelers en fans van Fortuna niets met de situatie te maken hebben.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Eerste Divisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo mar 04, 2018 9:01 pm

Toestand bij GAE-De Graafschap; spelers van De Graafschap werden op het veld aangevallen door GAE-hooligans. Payback voor vorig seizoen? Ronduit bezopen dit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » zo mar 04, 2018 9:48 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Toestand bij GAE-De Graafschap; spelers van De Graafschap werden op het veld aangevallen door GAE-hooligans. Payback voor vorig seizoen? Ronduit bezopen dit.
Dat was als ik het me goed herinner niet vorig seizoen, maar in het seizoen 2015-2016, toch?
Maar idd bizar.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door InnerHarbour » ma mar 05, 2018 7:24 am

Het Nederlandsvoetbal staat er weer goed op :excited.gif:
YNWA

Wouter
Berichten: 18627
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Eerste Divisie

Bericht door Wouter » ma mar 05, 2018 8:18 am

Toen ik laatst las dat de criminaliteit was gedaald maakte ik me zorgen over de broodwinning van Cees. Maar nu heeft hij weer klanten zat. Regelmatig naar de rechtbank in Zwolle neem ik aan?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Duke » ma mar 05, 2018 10:56 am

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Toestand bij GAE-De Graafschap; spelers van De Graafschap werden op het veld aangevallen door GAE-hooligans. Payback voor vorig seizoen? Ronduit bezopen dit.
Combinatie van payback, frustratie en grenzeloze stupiditeit.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Duke » ma mar 05, 2018 11:05 am

De Graafschap doet geen aangifte na rellen bij Go Ahead Eagles

De Graafschap gaat geen aangifte doen naar aanleiding van de rellen op het veld van Go Ahead Eagles. Gistermiddag stormden enkele supporters na de wedstrijd het veld op, waarna zij spelers van de tegenstander aanvielen.
Algemeen directeur Ostendorp van De Graafschap is blij dat de spelers niets is overkomen, aldus Omroep Gelderland. "Ze hebben elkaar beschermd en zijn allemaal veilig in de kleedkamer terecht gekomen. Gelukkig zijn er geen gewonden gevallen. Ze zijn wel ontzettend geschrokken"

Statement
Er is binnen de Doetinchemse club gesproken over het doen van aangifte, maar daar is Ostendorp geen voorstander van. "Het is aan Go Ahead en de KNVB om maatregelen te nemen. Go Ahead heeft een statement gemaakt en daaruit blijkt dat zij er heel serieus mee omgaan."
Ostendorp zegt dat de eigen supporters zich voortreffelijk hebben gedragen. "Het gaat mis door een paar supporters van Go Ahead. Je weet nooit of de situatie van twee jaar geleden hierbij ook een rol heeft gespeeld."

Risicowedstrijd
"Wij vonden toen al dat je van het veld en van de spelers af moet blijven en dat vinden we nu nog steeds. Maar daarom is het nu een risicowedstrijd geworden, die op zondag moet worden gespeeld. Bij ons was dat eerder dit seizoen ook zo, toen is alles goed gegaan."

Uitgangspunt van De Graafschap is dat uitsupporters mee moeten kunnen blijven gaan naar dit soort wedstrijden. "Het publiek in de Adelaarshorst zit dicht op het veld, vergelijkbaar als met ons stadion. Dat is heel mooi en doet Engels aan."
www.rtvoost.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Eerste Divisie

Bericht door El Clavo » ma mar 05, 2018 2:57 pm

Heb het gezien, maar die donkere speler van de graafschap staat natuurlijk wel zwaar te provoceren als hij bij het uitvak staat. Dan is het niet gek dat je daar een keer een reactie op krijgt.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » ma mar 05, 2018 3:28 pm

El Clavo schreef:Heb het gezien, maar die donkere speler van de graafschap staat natuurlijk wel zwaar te provoceren als hij bij het uitvak staat. Dan is het niet gek dat je daar een keer een reactie op krijgt.
Zal dan inderdaad geen bewuste wraakactie zijn geweest, maar een lont in het kruitvat eerst na de 0-4 nederlaag en daarna de vlam dus in de pan.

Bij de Eagles zit het uitvak ook nogal dichtbij de eigen fanatieke aanhang.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Eerste Divisie

Bericht door Ramona » zo apr 29, 2018 5:16 am


Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 29, 2018 8:35 am

Ik hoop dat Telstar via de nacompetitie de eredivisie haalt. Grappige club.

Plaats reactie