Eerste Divisie

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie 2012-2013

Bericht door Cruijff » zo mei 26, 2013 3:25 pm

Sparta krijgt de laatste jaren een flinke gifbeker voor de kiezen...

...Wel ongelooflijk stupide hoe die keeper die 2-1 doorlaat hoor. Een houdbare vrije trap waarbij hij gewoon een hoek gokt. Hij duikt op goed geluk naar links en ziet vervolgens dat de bal naar de kant gaat waar hij een halve seconde eerder nog stond. Als je het niet kunt handelen dat je geen zicht op de bal hebt zet dan gewoon geen muur neer...

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Eerste Divisie 2012-2013

Bericht door Yopi » zo mei 26, 2013 3:44 pm

Sparta was net iets te slecht, helaas. Er zit weinig voetbal in die ploeg.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie 2012-2013

Bericht door Thijs » zo mei 26, 2013 3:46 pm

FC Volendam snel op 1-0, goed voor de wedstrijd. :biggthumpup.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie 2012-2013

Bericht door Duke » zo mei 26, 2013 8:36 pm

:headbang.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie 2012-2013

Bericht door Duke » zo mei 26, 2013 9:10 pm

Bedankt Marc, het is toch gelukt
Door Robert Heukels | 26 mei 2013 | Rubriek: Blog

Jarenlang hebben we de ene sms na de andere verzonden naar elkaar, Marc Overmars en ik. Het thema was altijd eender. Go Ahead Eagles. Vrijdagavonden, als ik in een ver buitenland zat, kon ik ineens opgeschrikt worden door een plotselinge piep: ‘1-0 Colak’. En dan volgde een lange wisseling met wetenswaardigheden. Op een gegeven moment wist ik meer van mijn geliefde club dan me lief was, maar de gedeelde passie voor onze roots zorgde ervoor dat alle geheimen van Marc veilig waren, zelfs bij een journalist. Een roodgeel hart is altijd sterker. Ik zou er geen misbruik van maken, ik zou me rot hebben geschaamd, zijn sms’jes bewaarde ik in een Zwitserse kluis van mijn geheugen. En Marc is slim, mensenkennis, instinct, hij weet zoiets.

We stonden op cruciale momenten naast elkaar in de catacomben. De blijdschap in zijn ogen na de 1-0 tegen Willem II, de complete ontgoocheling na de verliespartijen tegen Den Bosch, steeds weer zag ik hoeveel het hem deed. Hij deed zoveel goed, had de club zoveel verder gebracht, maar die ene punch, het afmaken, het feest, dat ging maar steeds net niet door. Waar was het feestje? Nooit eens hier. En dat terwijl hij drie prachtige elftallen bij elkaar ronselde. De eerste: Moeiliker, Göbel, Schoenmakers, Parnela, Vosselman, Schotman, Gillissen, Oosthout, Loval, Ars, Ax. De tweede: Pasveer, Droste, Bus, Parnela, Vosselman, Kieftenbeld, Arkivuo, Hollart, Gerritsen, Van der Biezen, Colak. De derde: het team van nu. Hij geloofde in een gezonde economie, in rust en vertrouwen, hij geloofde in groei, in koopjes, jongeren met een mankementje, jongens die een tweede kans verdienden, hij gaf zijn vertrouwen aan Reimerink, Reza, Michiels, Suk, Wissink, Jansen, Pedro en Janota, maar net iets te vaak kwam hij op het nippertje bedrogen uit.

Het deed me pijn te zien hoe hij wegging, naar Ajax, ik wist: de bekroning ontbreekt nog, zijn heilige doel was: het teruggeven van de eredivisie aan de club van zijn jeugd. Daar lag de kern van al zijn ambitie. Zijn roots. Zijn broer, zijn moeder, zijn vader. Vooral die laatste, een man met roodgeel bloed in de aderen, droomde van promotie. Die grote stap vooruit.

De schoonheid van het verlangen. Marc gunde het de anderen, het geluk van zijn vader, daar had hij alles voor over. Daar had hij me mee. Want wat drijft mij? Waarom die terugkeer naar golvende clubliefde: het is toch ooit begonnen bij de herinnering aan oom Anton, oud-speler, oud-controleur van de IJsseltribune, een man wiens weken werden gemaakt en gebroken door de uitslag van Go Ahead. Een man die zwetend doortrapte op een krakkemikkige fiets, ik mocht zaterdagavonden achterop, de voeten veilig in de fietstassen en halverwege wees hij al: de lichtmasten, ze zijn al aan! De kaartjes die hij knipte roken naar sigaren, maar dat kwam wellicht doordat alles rook naar sigaren, de mannen met hun regenjassen, de hoeden op, brillantine in de naar achteren gekamde haren, helden van de wijk, mannen met een Deventers accent. Ze brulden negentig minuten lang. Sigarenrook als gordijnen. Klotsende oksels en woeste gebaren na een goal. Die oervreugde van de oude arbeiders, niets wezenlijkers dan dat.

Marc en ik snapten dat, herkenden het. Nostalgie mijnheer. Ik heb mijn leven lang een vol bierblikje gekoesterd met daarop de helden van 1975, in het paars-wit van Anderlecht nog, de keepers schitterend in het geel. Leo Beenhakker had nog een beste kuif en Johnny Oude Wesselink leek weggelopen uit een Hollywood-film. Dat bierblikje verhuisde met me mee, naar Utrecht, naar Amsterdam, maar staat nu in Epe. Marc was er als een kind zo blij mee en ik kon hem eindelijk bedanken voor alles wat hij voor onze club deed, stil en bescheiden vaak, te vaak onbegrepen.

Nu laait de liefde opnieuw op, het vreugdevuur ontstoken door verleidelijke passanten als Promes, de beste voetballer die ik in al die jaren Jupiler League heb gezien, zelfs beter dan Colak, zelfs mooier dan de stoere held Parnela. Donderdag, de briljante 3-0 tegen Volendam, leek alles eindelijk te kloppen. Generaties helden, glimmend van trots, vonden de weg terug naar hun nest, de Adelaarshorst. Iedereen was er.

Marc was er niet. Marc is kampioen, met Ajax. Marc is getrouwd, met zijn Chantal. Maar hij sms’te Adrie Steenbergen donderdag, de loyale teammanager, om te zeggen dat hij het hem als meeste gunde. Hij sms’te mij om te melden dat dit een droom was, een echte droom die uitkwam. En ik dacht: deze sms ga ik eens wél met de wereld delen. Zodat iedereen weet dat Marc Overmars het al die jaren uit liefde deed en niets van al het mooie dat hem de laatste weken ten deel viel zó heeft geraakt als de promotie van Go Ahead Eagles. Ik vind dat van een ontroerende schoonheid en ook al weet ik dat mannen als Hans de Vroome, Erik ten Hag, Adrie Steenbergen, Michel Boerebach, Paul Bosvelt en al die andere (cult-) helden ook alle hulde verdienen, ga ik het toch zeggen nu. De tranen van geluk vergoot ik vandaag vooral om de man die vanuit stilte en in alle bescheidenheid de architect van dit succes is. Hij koos voor deze trainer, hij koos voor deze weg, hij koos voor het talent, de toekomst en de bloei. Wat ik maar zeggen wil: laten we Marc Overmars grenzeloos dankbaar zijn.
www.piucalcio.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » za jun 29, 2013 9:19 am

Wiljan Vloet, algemeen en technisch directeur van Sparta Rotterdam, is woedend over het definitieve programma van de Jupiler League. Waar de Rotterdammers als voorkeur van speeltijd zondagmiddag om half drie opgaven, spelen ze nu acht keer op zaterdagmiddag om half vijf.

Het zorgde voor veel boosheid bij de supporters. Vloet begrijpt dat. 'Het is een schandalige competitie', constateert Vloet tegenover VI. 'In eerste instantie al door de deelname van Jong PSV, Jong Ajax en Jong FC Twente. Dat is absurd en vernederend, want zo is er sprake van totale competitievervalsing.'

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » za aug 03, 2013 10:57 pm

Achilles '29 heeft de eerste minuten in de Jupiler League erop zitten. Uit bij FC Emmen pakte de ploeg uit Groesbeek een punt. FC Volendam won de seizoenopening van Almere City FC.

FC Emmen - Achilles '29 2-2
Freek Thoone was verantwoordelijk voor het eerste doelpunt ooit voor Achilles '29 op professioneel niveau. De aanvaller maakte na zeventien minuten de openingstreffer. Heel lang kon Achilles '29 niet genieten van de voorsprong, toen Alexander Bannink twee minuten later de stand alweer gelijk trok in Emmen (1-1).

Na rust greep Achilles echter weer brutaal de voorsprong. Met nog een kwartier te gaan zorgde Frank Hol voor 1-2, op aangeven van Thijs Hendriks. Een overwinning zat er echter niet in voor de Groesbekers. In de laatste minuut pakte Emmen alsnog een punt toen Wout Weghorst voor de 2-2 eindstand zorgde.

Almere City FC - FC Volendam 2-3
In een doelpuntrijk duel had FC Volendam duidelijk moeite met Almere City FC. Het was te danken aan Robert Mühren dat de Noord-Hollanders met de overwinning aan de haal gingen. Hij zorgde na een klein half uur voor de 0-1, waarop Almere al snel weer op gelijke hoogte kwam dankzij Tim Receveur. Vlak na rust kwam de thuisploeg op voorsprong toen Fabian Serrarens toesloeg.

Daarna was het echter de beurt aan Mühren. De Volendammer maakte na een klein uur de gelijkmaker (2-2). Toen Receveur even later zijn tweede gele kaart pakte en Almere verder moest met tien man ging FC Volendam vol voor de overwinning. Die werd uiteindelijk bezegeld door Mühren met zijn derde treffer van de avond.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Banjavi » za aug 03, 2013 11:09 pm

Hup nec!?.????
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Eerste Divisie

Bericht door beelzebub » di dec 10, 2013 12:49 am

Zo, dus FC Den Bosch heeft uiteindelijk gehapt in de val met de sjeik van PowNews. Beetje tenenkrommend wel.
FC DEN BOSCH BUIGT VOOR SJEIK

Zoals u maandagavond heeft kunnen zien in het PowNews, verkoopt voetbalclub FC Den Bosch haar ziel in ruil voor oliedollars.

PowNews liet een acteur een sjeik imiteren en poogde erachter te komen of de voetbalclub zou toehappen. En dat deden ze. Directeur Fred van der Hoorn stelt echter het spel te hebben meegespeeld en al eerder onraad geroken te hebben. Maar waar het gesprek tussen de zogenaamde sjeik en vertegenwoordigers van FC Den Bosch op donderdag was, gaf de club pas de dinsdag erop aan het zaakje niet te vertrouwen.

U kunt hierrrr de gehele mailwisseling nog eens op uw gemak nalezen. Zie hieronder hoe het gesprek tussen de sjeik en de Bosschenaren er aan toeging.
bewegend beeld: http://www.youtube.com/watch?v=5YgwkYEYzMc

en de mailwisseling: http://www.powned.tv/images/other/nieuwpdffcdb.pdf
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Eerste Divisie

Bericht door beelzebub » di dec 10, 2013 12:11 pm

Sportieve reactie van de FC Den Bosch spelers :ajaxsmiley.gif:

Afbeelding
Benjamin vd Broek ‏@Benjivdb 3u
Wij als spelersgroep zijn klaar voor de overname :D #dragonsunited #haha @PowNed @MdeGruyter pic.twitter.com/gW0rPW7Mnl
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Jinne » di dec 24, 2013 4:54 pm

Geen vrolijke kerst voor Huistra en zijn twee fans. Hij is ontslagen bij De Graafschap.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

LucaS
Berichten: 53553
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Eerste Divisie

Bericht door LucaS » di dec 24, 2013 5:05 pm

Schande!
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Jinne » zo apr 13, 2014 10:35 am

De trainerswissel bij Sparta afgelopen winter heeft een bijzonder schokeffect opgeleverd. Van plek 2 (nog boven de huidige koploper Willem II) zijn ze nu afgezakt naar plek 15. Ze kunnen overigens dan nog wel promoveren omdat ze een periodetitel hebben gewonnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door Demosthenes » zo apr 13, 2014 2:05 pm

Jinne schreef:De trainerswissel bij Sparta afgelopen winter heeft een bijzonder schokeffect opgeleverd. Van plek 2 (nog boven de huidige koploper Willem II) zijn ze nu afgezakt naar plek 15. Ze kunnen overigens dan nog wel promoveren omdat ze een periodetitel hebben gewonnen.
De supporters die ik gisteren sprak denken niet eens aan een promotie, die denken aan het voortbestaan van Sparta. Is er om die reden een zaterdag-afdeling in oprichting? Ik hoop het niet, Sparta heeft bij mij al heel lang een streepje voor.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Jöhnk » ma apr 14, 2014 3:44 pm

Ongelooflijk dat Sparta zo is afgegleden. Sparta werd altijd geroemd om zijn goede opleiding, maar nu is spelers opleiden voor niveautje Jupiler League zelfs te hoog gegrepen, blijkbaar. Wie gaat daar iets aan doen? Van Hugo Borst en Jules Deelder moet je het niet verwachten.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door wimpey » ma apr 14, 2014 3:49 pm

Jöhnk schreef: Wie gaat daar iets aan doen?
IK! :hypocrite.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Cruijff » ma apr 14, 2014 11:04 pm

Het kadootje van Michel Breuer moet nog maar ff worden opgezocht. Sparta speelde afgelopen vrijdag in een halfleeg stadion ondanks dat de helft van de aanwezigen een gratis kaartje had gekregen maar de uitglijder die anti held Breuer dit keer heeft gemaakt moet volgens ooggetuigen episch zijn. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 20, 2014 3:22 pm

AFC is kampioen geworden in de Topklasse zondag; stel dat ze promoveren naar de eerste divisie en het jaar daarop -wishful thinking- via bijvoorbeeld een periodetitel en de nacompetitie in de eredivisie komen; dan hebben we éindelijk weer eens een Amsterdamse derby!!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33835
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Duke » vr apr 25, 2014 11:23 am

Aanklager onderzoekt mogelijk illegale afspraak Willem II
Gepubliceerd: 25 april 2014 12:11 | Laatst gewijzigd: 25 april 2014 12:18

De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek begonnen naar een mogelijk speelverbod van Kevin Brands (Telstar) en Ryan Sanusi (FC Oss) in de eerste divisieduels met Willem II. Zowel Brands als Sanusi is dit seizoen verhuurd door de Tilburgers.

Aanleiding voor het onderzoek van de aanklager betaald voetbal zijn uitspraken in de media over afspraken tussen clubs dat de verhuurde spelers niet mogen uitkomen in duels met Willem II. Dergelijke afspraken zijn niet toegestaan door de KNVB.

Telstar-trainer Marcel Keizer meldde vorige week in een interview dat Brands niet zou mogen worden opgesteld in de wedstrijd tegen Willem II van maandag.

In het kader van het vooronderzoek zullen de trainers van beide clubs een reactie moeten geven. Dit kunnen zij tot dinsdag 29 april doen.

Willem II kroonde zich maandag tot kampioen in de Jupiler League.
www.nusport.nl

Interessant, ben benieuwd wat hier uitkomt.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door Marillion » vr apr 25, 2014 11:41 am

Ik zeg keihard afstraffen. Dat zal ze leren!

Haha, stel je voor. Krijg je als club punten aftrek en loop je daardoor het kampioenschap en promotie naar de eredivisie mis omdat je niet tegen Kevin Brands en Ryan Sanusi durft te spelen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Eerste Divisie

Bericht door Baseman » ma mei 19, 2014 8:09 am

Komend seizoen gaat het heel interessant worden in de JL!
Roda, NEC, RKC, De Graafschap, Sparta...ik ben benieuwd wie het waar kan maken.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Eerste Divisie

Bericht door brigade zuid » ma mei 19, 2014 9:31 pm

En de eredivisie gaat er steeds meer op achteruit. Excelsior en Dordrecht .. het is toch vreselijk.

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Bert » di mei 20, 2014 9:27 am

Excelsior, RKC, Dordrecht, NEC, Sparta, Roda; het is qua niveau toch allemaal één pot nat. Het is de hoogste tijd dat de Eredivisie van achttien naar zestien clubs gaat.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Jinne » di mei 20, 2014 10:33 am

Ajax had anders nog genoeg moeite dit seizoen om de 3 degradanten te verslaan dit seizoen. RKC bleek vooral een reuzendoder, maar had daarvoor in de plaats beter de 6 punten wedstrijden kunnen winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: Eerste Divisie

Bericht door Bert » di mei 20, 2014 11:01 am

Laten we geen incidenten tot structeren uitroepen.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Plaats reactie