Europa League 2012-2013

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr nov 09, 2012 9:45 am

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:Met het aantal punten dat jullie halen mag je ook vrezen dat PSV nooit meer CL gaat spelen.
:drecul.gif:
Waarom denk je dat PSV de EL laat lopen dit seizoen?
Om in de CL te spelen moet je kampioen worden en zonder EL is de kans daarop groter.
Je bent gewoon de positie voor het Nederlanse voetbal aan het verkwanselen.
PSV heeft de laatste 10 jaar veruit de meeste punten behaald voor Nederland, als je dus met de vinger gaat wijzen over dit onderwerp begin dan vooral bij je eigen club :excited.gif:
Ik vind het echt ongegrijpelijk dat je wedstrijden laat lopen. Het tekend de mentaliteit. En wat mag ik hopen dat jullie overal naastgrijpen dit seizoen. PSV is dit seizoen all in gegaan met aankopen en ambities. Maar als je zo durft te presteren.... Echt schandalig.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Thijs » vr nov 09, 2012 10:07 am

Inderdaad exemplarisch voor alles waar PSV voor staat. Kopen kopen kopen, grond verkopen zodat je meer kan kopen, toernooien laten lopen om uiteindelijk meer geld te verdienen in een ander toernooi (waar je uiteraard voor spek en bonen meespeelt).

Ik ben echt superblij als we nog meedoen in de Europa League na de zomer. Hopelijk mooie wedstrijden, Europacup-potjes, tripjes, etc. Daar speel je toch het hele seizoen voor, die extraatjes?

Nu snap ik wel dat je met een uitpubliek van 2 man een halve paardenkop niet zoveel waarde hecht aan leuke reisjes, maar toch. Ik zou me echt kapotschamen als ik PSV-supporter zou zijn. In alles een karikatuur van een voetbalclub.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58890
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door 999 » vr nov 09, 2012 10:13 am

Ach, is dit nu niet altijd achteraf gelul.Had Psv met sprankelend voetbal nu bovenaan gestaan in hun groep had iedere Psv-supporter geroepen dat de club voor de EL-Finale gaat .... Nu het niet om aan te zien is krijgt je dit ...

Gebruikersavatar
El Clavo
AT Toto winner 08/09
Berichten: 15396
Lid geworden op: do apr 29, 2004 6:42 pm
Locatie: Mijdrecht

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door El Clavo » vr nov 09, 2012 10:26 am

Thijs schreef:Inderdaad exemplarisch voor alles waar PSV voor staat. Kopen kopen kopen, grond verkopen zodat je meer kan kopen, toernooien laten lopen om uiteindelijk meer geld te verdienen in een ander toernooi (waar je uiteraard voor spek en bonen meespeelt).

Ik ben echt superblij als we nog meedoen in de Europa League na de zomer. Hopelijk mooie wedstrijden, Europacup-potjes, tripjes, etc. Daar speel je toch het hele seizoen voor, die extraatjes?

Nu snap ik wel dat je met een uitpubliek van 2 man een halve paardenkop niet zoveel waarde hecht aan leuke reisjes, maar toch. Ik zou me echt kapotschamen als ik PSV-supporter zou zijn. In alles een karikatuur van een voetbalclub.
Amen!

Wat dat betreft heb ik meer respect voor supporters van volksclubs als De Graafschap en Go Ahead Eagles.

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Demosthenes » vr nov 09, 2012 10:33 am

Wat dat betreft heb ik meer respect voor supporters van volksclubs als De Graafschap
Binnen de Graafschap wordt er soms anders over gedacht, zie http://www.gelderlander.nl/sport/degraa ... fschap.ece
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2012 11:20 am

Ik geloof er helemaal niets van dat er bij PSV ineens niemand meer te vinden is die graag EL speelt. Kom op zeg, het is gewoon een Europees toernooi waar je een belangrijke prijs kunt winnen.

Dit is gewoon een soort beschermingsmechanisme tegen de slechte prestaties. Of had er ook niemand interesse toen ze van Napoli wonnen?
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 12:07 pm

Je bedoelt de combi van Napoli B en C?
De grotere clubs stellen niet voor niets hun 2e keuze op in de EL, dat toernooitje is bijzaak. Alleen hebben die clubs vaak het voordeel dat hun 2e keuze nog van een heel aardig niveau is.

Of dacht je dat het toeval was dat ManU en ManCity vorig seizoen in recordtijd uitgeschakeld werden in de EL?
Als Nederlandse club in de EL is de kwartfinale bijna altijd het hoogst haalbare, dat kost je echter punten in de competitie. Dat is op zich niet zo'n ramp, maar PSV is voor het laatst in 2008 kampioen geworden. Dat is dermate lang geleden dat ik er alle begrip voor heb dat de EL ondergeschikt is gemaakt aan de competitie.

En wat betreft de financien: Stel dat PSV dit seizoen de EL wint en Ajax 4e wordt in de CL poule, dan nog houdt Ajax er financieel meer aan over.
Waanzin, maar de UEFA vraagt er dus zelf om dat de EL minder serieus wordt genomen.

PS: De afgelopen 3 seizoenen schraapte PSV veruit de meeste punten bij elkaar voor Nederland, maar liep men ook 3 keer op rij het kampioenschap mis. Met als resultaat dat PSV werd uitgelachen, daar heb ik alle begrip voor, maar ik hoorde toen niemand aangeven dat PSV wel erg belangrijk was geweest voor de UEFA Coëfficiëntenranglijst...totdat PSV kiest voor de competitie en de EL min of meer laat lopen, dan is die ranglijst ineens wel belangrijk :hypocrite.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Thijs » vr nov 09, 2012 12:34 pm

Ten eerste een hoop praatjes dat we als Nederland dank verschuldigd zijn aan PSV voor de puntjes. Als je even kijkt naar het rijtje tegenstanders die door PSV verslagen zijn, brrrr...Grote namen hoor! *kuch*

De enige 'redelijk' grote club die de afgelopen jaren door PSV is verslagen is Glasgow Rangers. Verder allemaal niveautje Bnei Yehuda, SV Ried, FK Zeta. Al is het niveau AIK Solna en Djnepr nu al blijkbaar iets teveel gevraagd.

Zodra er ook maar een beetje tegenstand kwam werd PSV direct finaal in de pan gehakt door clubs als Valencia of Benfica. Dus om dan af te geven op Ajax...wij hebben wel wat zwaardere tegenstanders gehad, maar ook gewoon onze punten gepakt tegen clubs als AC Milan, Juventus, Lyon, Manchester United en Manchester City.
(Daar waar PSV dus tegen de categorie daaronder nooit een reet klaarspeelde)

En daarbij is het echt een sprookje dat er een of andere formule is die zegt: 'vroeg uitgeschakeld in Europa = kampioen in Nederland'.

PSV heeft om precies te zijn vorig jaar precies EEN ronde meer gespeeld dan Ajax. Ook het jaar daarvoor (het jaar waarin Ajax al eind juli moest aantreden tegen PAOK) heeft PSV precies EEN ronde meer gespeeld. Wow, twee hele wedstrijdjes waarin PSV al na 10 minuten op een kansloze achterstand stond. In 2009-2010, toen Ajax nog tot de laatste minuut meespeelde voor de titel, kwam het precies even ver in Europa als PSV.

Als PSV echt denkt dat de enige reden dat er geen titel is gehaald te wijten is aan hun glorieuze en zeer zwaarbevochten overwinningen op SV Ried, Bnei Yehuda en Tsjerno More Varna wens ik ze veel succes in hun naieve hoop op nationaal succes. Nog een potje voor 6.000 man tegen Dnjepr en weer voor lul in Napels, en daarna zijn alle problemen verholpen! Op naar 15 overwinningen op rij in de competitie. :smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Duke » vr nov 09, 2012 12:34 pm

Het is hetzelfde systeem als bij de KNVB-beker: als je snel wordt uitgeschakeld is het een prijs die niets voorstelt, win je hem dan is het toch weer een mooie prijs. :smallgrin.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Marillion » vr nov 09, 2012 12:44 pm

Daar lijkt het inderdaad wel op.

Wat het belang van deze competitie betreft. Stel dat ik nu zou mogen kiezen, de EL winnen óf kampioen worden. Dan ga ik voor de Europa League hoor. Er doen voldoende sterke clubs mee om het toernooi als volwaardig te beschouwen en het is dan ook gewoon een dikke hoofdprijs.

Dat je om zover te komen eerst ook langs een paar wat minder aansprekende tegenstanders moet is onderdeel van het totaalpakket. Ik zou graag zien dat ze de poules afschaffen (net als bij de CL overigens) maar dat zal niet gebeuren. De commerciële belangen zijn daarvoor te groot. Hier zullen we het mee moeten doen. En het heeft toch ook gewoon zijn charme om eens tegen clubs te spelen die je normaal niet tegenkomt? Voor fanatieke supporters kunnen dat leuke uitjes zijn.
Nil volentibus arduum

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 12:46 pm

Thijs schreef:Ten eerste een hoop praatjes dat we als Nederland dank verschuldigd zijn aan PSV voor de puntjes. Als je even kijkt naar het rijtje tegenstanders die door PSV verslagen zijn, brrrr...Grote namen hoor!
Wat hebben grote namen ermee te maken?
Het is een feit dat PSV verantwoordelijk is voor veruit de meeste punten voor Nederland, hoe die behaald zijn doet er niet toe. Ik ben ook niet degene die begon over de punten die Nederland nu gaat mislopen, ik ga er slechts tegenin.
En daarbij is het echt een sprookje dat er een of andere formule is die zegt: 'vroeg uitgeschakeld in Europa = kampioen in Nederland'.
Wie zegt dit?
Het is een feit dat Europese verplichtingen punten kosten in de competitie, dat je zonder Europese verplichtingen kampioen wordt is heel wat anders.
Marillion schreef:En het heeft toch ook gewoon zijn charme om eens tegen clubs te spelen die je normaal niet tegenkomt? Voor fanatieke supporters kunnen dat leuke uitjes zijn.
Klopt, maar niet jaar na jaar...daarbij levert de CL ook te veel op, zowel qua financien als qua aandacht.
De EL stelt internationaal gewoon nauwelijks iets voor.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Thijs » vr nov 09, 2012 12:53 pm

Dat impliceer jij en roept zo ongeveer heel PSV Netwerk.

Ik zie nu elke PSV-supporter roepen dat het superleuk is dat ze uit de EL liggen, want 'CL is belangrijker'. Nou, Ajax en Twente kwamen ongeveer net zo ver in Europa en verdelen al enkele seizoenen de prijzen.

PSV bleef tot ver in april punten verspelen, terwijl ze er toch echt in maart meestal wel uitlagen. Of blijft zo'n veegpartij tegen Benfica echt 1,5 maand in de benen zitten?
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 1:05 pm

Nogmaals: Het is een feit dat Europese verplichtingen punten kosten in de competitie.
Mocht PSV eerder uitgeschakeld worden in de EL, dan levert dit dus punten op. De kans op het kampioenschap wordt daardoor groter, wat niet wil zeggen dat PSV dan ook daadwerkelijk kampioen wordt.

Maar jij mag het belachelijk vinden dat PSV de EL ondergeschikt heeft gemaakt aan de competitie, dat is je goed recht. Ik vind het niet erg, jij wel. Prima.

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr nov 09, 2012 2:02 pm

Baseman schreef:Nogmaals: Het is een feit dat Europese verplichtingen punten kosten in de competitie.
Mocht PSV eerder uitgeschakeld worden in de EL, dan levert dit dus punten op. De kans op het kampioenschap wordt daardoor groter, wat niet wil zeggen dat PSV dan ook daadwerkelijk kampioen wordt.

Maar jij mag het belachelijk vinden dat PSV de EL ondergeschikt heeft gemaakt aan de competitie, dat is je goed recht. Ik vind het niet erg, jij wel. Prima.
En dat is wel exemplarisch voor de club PSV, als ik die conclusie mag trekken. De cash van de CL is belangrijker dan sportief succes in de Europa League. Want het kampioenschap levert PSV ook geen reet op, dat kost ze alleen maar een godsvermogen aan premie's voor spelers. Het is enkel en alleen om de CL te halen, om de blufpoker van Marcel Brands te kunnen bekostigen.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door wimpey » vr nov 09, 2012 2:07 pm

Baseman schreef: Mocht PSV eerder uitgeschakeld worden in de EL, dan levert dit dus punten op. De kans op het kampioenschap wordt daardoor groter, wat niet wil zeggen dat PSV dan ook daadwerkelijk kampioen wordt.
Denk je echt dat psv met zo'n defensie kampioen wordt? :smallgrin.gif:
Maar jij mag het belachelijk vinden dat PSV de EL ondergeschikt heeft gemaakt aan de competitie, dat is je goed recht. Ik vind het niet erg, jij wel. Prima.
Ondergeschikt: ja.Maar psv speelde 'gewoon' met z'n beste elftal in Dnjepr. En was barslecht. En gisteren zonder z'n kwartet beste spelers nog slechter. psv heeft gewoon een matige selectie. Dat mag die Brands zich aanrekenen, want hij heeft er 40 miljoen in mogen pompen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door brigade zuid » vr nov 09, 2012 2:54 pm

Vind deze mooier als die van van Basten.

http://www.telegraaf.nl/telesport/voetb ... _88__.html

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 2:55 pm

GangstaRiB schreef:De cash van de CL is belangrijker dan sportief succes in de Europa League.
Dus het kampioenschap telt niet als sportief succes, maar de eventuele kwartfinale van de EL wel?
Logisch...

En ja, natuurlijk zijn de vele miljoenen van de CL meegenomen. Zoals dat geldt voor elke Nederlandse club.
wimpey schreef:psv heeft gewoon een matige selectie.
Om maar eens op jouw standaard wijze te reageren:
Met die matige selectie staat PSV maar liefst 9 punten voor op Ajax.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23017
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door raymon » vr nov 09, 2012 3:03 pm

Baseman schreef: Om maar eens op jouw standaard wijze te reageren:
Met die matige selectie staat PSV maar liefst 9 punten voor op Ajax.
Ik zou eerder zeggen dat Ajax 9 punten achter staat..
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

GangstaRiB
Berichten: 16846
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door GangstaRiB » vr nov 09, 2012 3:06 pm

Baseman schreef:
GangstaRiB schreef:De cash van de CL is belangrijker dan sportief succes in de Europa League.
Dus het kampioenschap telt niet als sportief succes, maar de eventuele kwartfinale van de EL wel?
Logisch...

En ja, natuurlijk zijn de vele miljoenen van de CL meegenomen. Zoals dat geldt voor elke Nederlandse club.
Ik hoor en lees alleen maar dat volgende jaar de CL belangrijk is. Geen woord over een eventueel kampioenschap. Daar wordt volgens mij al overheen gekeken, want de cash uit de CL is harder nodig.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Baseman » vr nov 09, 2012 3:07 pm

De cash uit de CL is niet nodig, maar die discussie is uitgekauwd.

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door wimpey » vr nov 09, 2012 4:08 pm

Baseman schreef:
wimpey schreef:psv heeft gewoon een matige selectie.
Om maar eens op jouw standaard wijze te reageren:
Met die matige selectie staat PSV maar liefst 9 punten voor op Ajax.
Kinderhand... Net als de voorbije seizoenen worden de prijzen in de lente verdeeld.

psv heeft een matige selectie en Ajax is er natuurlijk op achteruit gegaan na het vertrek van een aantal basisspelers.

Laat ik het anders vragen: ben je tevreden over psv onder Dickie? En vind je dat 40 miljoen aan aankopen in verhouding staan tot spel en resultaten van je club?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door peter » vr nov 09, 2012 8:35 pm

PSV vindt de EL van ondergeschikt belang, maar waarom stellen ze dan niet gewoon een B-elftal op? Of heeft de A-keuze de opdracht gekregen om het extra rustig aan te doen, zodat ze zich kunnen focussen op de competitie. Het B-elftal wordt expres niet opgesteld, want die gaan er vol voor! Dat is het!

wimpey
Berichten: 51826
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door wimpey » vr nov 09, 2012 8:56 pm

Peter schreef:PSV vindt de EL van ondergeschikt belang, maar waarom stellen ze dan niet gewoon een B-elftal op?
psv miste gisteren z'n beste kwartet aan spelers. Voor die club is te hopen dat dat niet regelmatig het geval zal zijn. Er bleef dus werkelijk echt niets over.

Denk jij dat psv met deze defensie kampioen wordt, Peter? Ik kan het me niet voorstellen. Ook in NL kom je met Waterman, Marcelo e.c. m.i. tekort.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47906
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door peter » vr nov 09, 2012 9:28 pm

Het zou maar zo kunnen. Ik vind het niveau dit jaar lager dan andere jaren (veel lager) en dan kan zelfs PSV met deze achterhoede kampioen worden. Al schat ik de kans hoger in dat het Twente of Ajax wordt.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Europa League 2012-2013

Bericht door Thijs » wo mei 15, 2013 2:02 pm

Op de valreep nog twee kaartjes gekregen voor de finale vanavond, ik ben erbij! Normaal zou ik zoiets zelfs thuis niet echt opzetten, maar een finale in Amsterdam blijft bijzonder natuurlijk.

Heb er zin in.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Plaats reactie