Willem II

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II

Bericht door Jöhnk » ma mei 31, 2021 5:56 pm

Nou uitstekend? Dat lijkt me dus juist overdreven. Het was voldoende, dat wel. Het spel kan ik niet zo goed inschatten.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Willem II

Bericht door Iniesta » ma mei 31, 2021 6:19 pm

Met goed spel aan de doelstellingen voldoen, dat is gewoon uitstekend

Heb lang geleden een paar keer trainingen van volgens mij de a jeugd bekeken met destijds Grim en Bergkamp als coaches
Was natuurlijk mn ge focused op mn held als voetballer. Ook mn buitenlandse collega erg onder de indruk dat ie in de pauze een grootheid als Bergkamp zo maar even kon bekijken (met naast ons ene F de Boer en S Swart die ook even kwamen buurten:) )

Na een half uur bedenk je dan dat je Bergkamp in totaal wellicht 5 woorden hebt horen zeggen. Toonde behalve z’n aura letterlijk 0 toegevoegde waarde
Grim daarentegen viel op door duidelijke instructies, duidelijk uitleg over oefeningen en de achterliggende gedachte van de oefeningen en ook het scherp houden van de spelers tijdens de oefening

Kortom, de B garnituur keeper toonde daar volop potentieel in het trainer / coach vak
De elite profvoetballer gaf geen enkele wijze aan wat hij in dat vak te zoeken had of wat ie überhaupt op dat veld stond te doen

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II

Bericht door Jöhnk » ma mei 31, 2021 6:53 pm

Dus jij zou het seizoen van RKC een 9 of een 10 geven? :confused.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II

Bericht door Marillion » ma mei 31, 2021 8:09 pm

Als je kijkt naar de ranglijst van het afgebroken seizoen dan is de stap naar het ontlopen van de nacompetitie dit seizoen echt wel fors. En dat is dus gecombineerd met een positieve spelopvatting. Ik denk niet dat je heel veel meer mag verwachten van een trainer van RKC. Die club is in de basis eigenlijk niet Eredivisie waardig.

En eerder in zijn loopbaan is hij met Almere behoorlijk opgeklommen in de Eerste Divisie.

Natuurlijk ben je als trainer niet als enige verantwoordelijk voor die resultaten. Maar dat Willem II nu bij hem is uitgekomen vind ik echt wel een logische keuze.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Willem II

Bericht door Yopii » ma mei 31, 2021 11:06 pm

Marillion schreef:
ma mei 31, 2021 5:51 pm

@Yopi: Dat hij geen geweldige keeper was doet niet ter zake. Waarschijnlijk ging je ook niet naar het stadion om Van Gaal of Ten Hag te zien voetballen.
Klopt, ik weet dat het subjectief is, maar zijn manier van doen irriteert mij enorm. Als ik hem was geweest, had ik nooit onder de lat durven te gaan staan bij Ajax, hooguit bij de Ajax amateurs.


Overigens is mijn constatering dat hij het goed doet beslist geen opzet om hem dan maar gelijk richting Ajax te praten. Ik constateer dat hij het goed heeft gedaan bij RKC. In die zin is een wat grotere club een logische volgende stap. Daar mag hij dan met wat meer mogelijkheden laten zien wat hij dan waard is.
Dat is het precies, hij gaf onlangs aan dat hij zichzelf wel trainer van Ajax zag worden, want hij 'had ambities'. Dan denk ik: de geschiedenis zal zich toch niet herhalen? :confused.gif:

Die man zit niet voor niets op zijn zestigste nog bij een degradatiekandidaat. Dus haal je niets in je hoofd, Danny! :1evil.gif:

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Willem II

Bericht door elliquido » di jun 01, 2021 11:34 am

Hij moet beoordeeld worden op zijn resultaten. Die zijn prima. Nu een stapje bij willem II laten zien.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II

Bericht door Marillion » di jun 01, 2021 11:43 am

Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor Danny Blind genoemd ging worden. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Willem II

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 01, 2021 9:25 pm

Marillion schreef:
di jun 01, 2021 11:43 am
Ik vroeg me al af hoe lang het zou duren voor Danny Blind genoemd ging worden. :smallgrin.gif:
Je hebt Godwins law, over het gegeven dat uiteindelijk in een discussie nazi Duitsland erbij wordt gehaald. Dan lijkt me een Marrillion-law (bij elke Ajax voetbal discussie komt op een zeker moment Blind, Cruijff of Van Gaal naar boven) een vrij logische voetbalequivalent. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Willem II

Bericht door Yopii » wo jun 02, 2021 9:39 am

https://www.parool.nl/nieuws/fred-grim- ... gle.com%2F

Hmm, in dit geval is die connectie er toch gewoon?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II

Bericht door Marillion » wo jun 02, 2021 10:44 am

Maar hoe relevant is die link bij het beoordelen van zijn prestaties als zelfstandige trainer?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Willem II

Bericht door Jinne » wo jun 02, 2021 11:28 am

Bij sommige mensen werkt het als een rode lap. Ik noem geen namen....
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Willem II

Bericht door Yopii » wo jun 02, 2021 12:34 pm

Marillion schreef:
wo jun 02, 2021 10:44 am
Maar hoe relevant is die link bij het beoordelen van zijn prestaties als zelfstandige trainer?
Op dit moment nog niet relevant. Laten we dat zo houden.

Ik gun hem een contract voor het leven bij het Ajax van het Zuiden. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II

Bericht door 999 » do aug 12, 2021 10:55 am

Eeuwige liefde voor rood, wit en blauw
125-jarig Willem II overleeft alle stormen
Willem II bestaat donderdag 125 jaar. In het betaald voetbal zijn alleen Sparta en Vitesse ouder dan de eerste kampioen in het Nederlandse profvoetbal. De Tilburgse club heeft met Joris Mathijsen een van de belangrijkste exponenten. De huidige technisch directeur is een product van de eigen opleiding. Hij reikte tot 84 interlands, al wil hij er aan één liever niet herinnerd worden.

WILBER HACK
In 2010 speelde Mathijsen in Zuid-Afrika de WK-finale tegen Spanje. Soms doemt nog wel eens het schrikbeeld op dat hij de wereldbeker bij de prijsuitreiking moet passeren. Hij heeft hem binnen handbereik, maar zal de beker nooit mogen beroeren. Hij vindt een dergelijk protocol het ergste wat je een voetballer kunt aandoen.

Dat hij in de jeugdopleiding van Willem II terechtkomt, is logisch. Mathijsen is in de kraamkliniek schuin tegenover het stadion van de Tilburgse club geboren. Dat staat op grond van de gemeente Goirle. Maar hij komt uit een echte Tilburgse voetbalfamilie. Opa Jan is linksback bij LONGA en speelt met legendarische voetballers als Jan van Roessel en Henk Pellikaan samen. Die is later trainer van NOAD. Vader Jos is jarenlang de architect op het middenveld van hoofdklasser LONGA.

De familie Mathijsen is dus betrokken bij alle drie de Tilburgse profclubs. Bij Joris Mathijsen is sprake van een eeuwige liefde voor het rood, wit en blauw. Hij geeft grif toe dat hij het shirt van Willem II koestert. Dat werd een paar jaar geleden uitverkozen tot het mooiste van Nederland. Mathijsen kocht twee retroshirts. Die hangen in de kamers van zijn twee zoons, die inmiddels allebei in de jeugdopleiding van Willem II zitten.

De periode dat Willem II drie keer landskampioen werd en twee bekers pakte, kent hij alleen uit de overlevering. Zijn eerste herinnering dateert uit 1987. Hij was in het stadion toen trainer Piet de Visser Willem II naar de eredivisie loodste. Met Fons Mallien als linksback, die nog met zijn vader speelde.

Mathijsen kreeg zelf in de winter van 1999 zijn eerste invitatie voor de A-selectie. Hij was erbij op het trainingskamp waar Co Adriaanse een onverslaanbaar Willem II kneedde. Met Sami Hyypiä en Raymond Victoria als centrumverdedigers bleef de Tilburgse club tot de laatste speeldag ongeslagen. Het leidde tot de historische deelname aan de Champions League als de nummer twee van Nederland.

Prestatie

Nu hij zelf technisch directeur is, beseft Mathijsen hoe knap de prestatie is die collega-directeur Martin van Geel indertijd met Willem II neerzette. „Alles viel samen. Door het nieuwe stadion was er financieel wat mogelijk. Willem II beschikte over goede spelers en er kwam jeugd door uit eigen opleiding”, zegt Mathijsen, die bij de zes Champions League-wedstrijden wel tot de selectie behoorde maar niet in actie kwam.

Als technisch directeur is Mathijsen nog tot 2024 aan zijn club verbonden. Champions League-voetbal zit er niet meer in voor de traditierijke club.

De doelstelling blijft om Willem II structureel tot het linkerrijtje van de eredivisie te laten horen. Die is al pittig genoeg voor een club die een paar keer op het randje van een faillissement balanceerde. Maar in Tilburg is er zoveel liefde voor het rood, wit en blauw dat Willem II er al 125 jaar alle stormen overleeft.
De T.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Willem II

Bericht door Jinne » zo jan 23, 2022 10:16 am

10 nederlagen op rij. Ze kunnen de emo uit Montenegro weer gaan bellen
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Willem II

Bericht door Jöhnk » zo jan 23, 2022 12:32 pm

Grim heeft goede PR. Die zal niet zo snel worden ontslagen. Vorig jaar werd hij nog overladen met complimenten omdat hij RKC leuk liet voetballen met een beperkt budget. Dit jaar voetbalt RKC wederom leuk met een beperkt budget. RKC voetbalt zowat elk seizoen leuk met een beperkt budget.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Willem II

Bericht door Yopii » zo jan 23, 2022 2:35 pm

Precies.

Grim was een modale keeper die een modale trainer is geworden.

Gevaar is nu geweken, want ik kan me niet voorstellen dat Overmars hem aanstelt.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Willem II

Bericht door Andriy Demchenko » zo feb 13, 2022 2:09 pm

Jöhnk schreef:
zo jan 23, 2022 12:32 pm
Grim heeft goede PR. Die zal niet zo snel worden ontslagen. Vorig jaar werd hij nog overladen met complimenten omdat hij RKC leuk liet voetballen met een beperkt budget. Dit jaar voetbalt RKC wederom leuk met een beperkt budget. RKC voetbalt zowat elk seizoen leuk met een beperkt budget.
Dat gebeurt altijd met trainers die het met kleine clubs leuk doen. Koster met Ecelsior (Ajax), Brood met RKC (PSV), Fraser met Sparta (Oranje assistent) en je ziet nu alweer hoe veel mensen in Kees Van Wonderen een aanstormend trainerstalent zien, zoals dat ook ooit met Robert Maaskant zo was.

Willem II zal moeten opletten dat het niet rechtstreeks degradeert. Momenteel is Zwolle aan een revival bezig en als die zo doorgaan ontlopen ze degradatie nog. Willem II verliest vandaag van Sparta....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II

Bericht door 999 » di mar 08, 2022 11:10 am

Grim exit ...

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II

Bericht door Duke » di mar 08, 2022 11:44 am

TD Joris Mathijsen ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Willem II

Bericht door 999 » di mar 08, 2022 11:47 am

Ze hebben ook zo'n geweldige selectie :)

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33767
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Willem II

Bericht door Duke » di mar 08, 2022 1:39 pm

Joris Mathijsen wilde Fred Grim niet ontslaan
Door WILBER HACK

TILBURG - Technisch directeur Joris Mathijsen is door de Raad van Commissarissen van Willem II op non-actief gesteld omdat hij weigerde trainer Fred Grim te ontslaan. Als hij dat wel had gedaan, dan had hij zijn werkzaamheden gewoon voort kunnen zetten. Dat zeggen bronnen binnen de club.

De commissarissen van Willem II overlegden zondagavond door middel van een video-call met elkaar. Daar kwam uit dat hoofdtrainer Fred Grim na het 0-0 gelijke spel thuis tegen Heerenveen moest wijken. Mathijsen stelde zich solidair op met de trainer en verklaarde het besluit niet uit te kunnen voeren. Na rijp beraad besloot de Raad van Commissarissen zich ook van Mathijsen te ontdoen.

Eerder verzette Mathijsen zich tegen het vertrek van Erwin van de Looi, die onder druk van supportersacties besloot zelf zijn functie neer te leggen. Vorig seizoen besloot hij zich onder enorme druk van Adrie Koster te ontdoen.

Martin van Geel neemt de taken van Mathijsen tijdelijk waar. Hij gaat op zoek naar een nieuwe technisch directeur en hoofdtrainer en gaat daarna verder in zijn huidige functie van algemeen directeur. Assistent-trainer Denny Landzaat en keeperstrainer Peter den Otter blijven gewoon in functie.
www.telegraaf.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

Re: Willem II

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di mar 08, 2022 1:44 pm

As ie nu maar niet onze nieuwe TD wordt!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Willem II

Bericht door Marillion » di mar 08, 2022 7:00 pm

999 schreef:
di mar 08, 2022 11:47 am
Ze hebben ook zo'n geweldige selectie :)
Ik ben inderdaad wel nieuwsgierig naar het verwachtingspatroon dat ze daar hebben. Vooruit, één of twee plekjes hoger zal best haalbaar zijn. Maar ze dachten toch zeker niet voor Europees voetbal te gaan spelen of zo?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Willem II

Bericht door Jinne » di mar 08, 2022 8:17 pm

2 seizoenen geleden lukte dat nog wel onder A3. Grim iig wel dankbaar voor de zege op PSV. Toen was het ook nog hosanna.

Je ziet bij Zwolle dat een trainerswissel soms toch wel kan helpen. Onderin staat het nog redelijk dicht bij elkaar.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Willem II

Bericht door Yopii » wo jun 01, 2022 1:25 pm

Er is weer hoop voor Willem II:

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... jn-cv.html

Haha, die Steef toch!

Ik wens hem sterkte, het zal niet eenvoudig worden.

Plaats reactie