Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33278
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » vr mei 20, 2022 10:13 pm

Wouter schreef:Klopt, zelfs de doorgaans vrij degelijke Tronstad maakte kinderlijke fouten. Manhoef was een gevaar voor de eigen ploeg.

Ik houd echt mijn hart vast voor volgend seizoen. Bijna iedereen die enigszins kan voetballen (Bazoer, Doekhi, Openda) is dan weg. Dan hebben ze nog twee kutkeepers, een redelijke linksback (Wittek), één redelijke middenvelder (Tronstad) en verder waanzinnig slechte spitsen, Bero die alleen maar kaarten pakt, prutsers als Hajek en Oroz centraal achterin... :confused.gif:
En Grrrbic???
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 20, 2022 10:41 pm

Die mag terug naar Lorient, dat 9 miljoen voor hem had betaald. :smallgrin.gif:

Zo zie je maar, het kan altijd erger.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse

Bericht door wimpey » ma mei 23, 2022 8:28 am

Gister met een half oog gezien dat Utrecht zo slecht was als Vitesse enkele dagen daarvoor. Daarom is het ook zo link om jongens als Timber, Wijndal, Meijer, Zerrouki etc. te scouten voor Ajax. Voor je het weet heb je weer een Pierie, Labyad, Sjaan om je nek hangen.

Openda zou ik wel aandurven. Die heb iets. :smallgrin.gif: Energie, goede 'presence', snelheid, hij is irritant. Speelde gisteren bepaald niet goed, maar ging niet forceren en zocht z'n momentjes.

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » ma mei 23, 2022 11:09 am

wimpey schreef:
ma mei 23, 2022 8:28 am
Gister met een half oog gezien dat Utrecht zo slecht was als Vitesse enkele dagen daarvoor. Daarom is het ook zo link om jongens als Timber, Wijndal, Meijer, Zerrouki etc. te scouten voor Ajax. Voor je het weet heb je weer een Pierie, Labyad, Sjaan om je nek hangen.
Klopt, zeker spelers van AZ bakken er doorgaans weinig van bij Ajax. Dat hangt samen met de filosofie van AZ: inslijpen van speelwijze (lichtingen) boven ontwikkelen van het individu. Die jongens blijken dan los van hun vertrouwde omgeving niet zo goed te zijn.
Openda zou ik wel aandurven. Die heb iets. :smallgrin.gif: Energie, goede 'presence', snelheid, hij is irritant. Speelde gisteren bepaald niet goed, maar ging niet forceren en zocht z'n momentjes.
Past hij bij Ajax? Dat betwijfel ik toch.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2022 8:25 pm

Ik zou er niet aan beginnen. Hij speelt bij Vitesse echt heel anders dan we bij Ajax van hem zouden verlangen.

Nu wil dat niet per definitie zeggen dat het niet werkt maar ik denk dat hij toch teveel een speler is die gebruik wil maken van de ruimte achter de laatste linie. Die is er bij Ajax niet zo vaak. Ga je een speler dan halen voor die paar wedstrijden waarin dat wel de behoefte is?

Spelers uit de subtop zijn inderdaad lastig beoordelen. Meestal valt het tegen maar een enkele keer heb je de hoofdprijs. Wie had vooraf bijvoorbeeld gedacht dat Suarez zo extreem succesvol zou zijn?
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma mei 23, 2022 9:20 pm

Precies. Grbic is veel meer een type voor Ajax. Absoluut geen local hero. Doet zowel qua naam als qua spel denken aan een Ajax-spits uit de tijd dat Ajax de CL-finale haalde. :hypocrite.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » ma mei 23, 2022 9:27 pm

:smallgrin.gif:

Hij is gehuurd toch? Hebben jullie een optie tot koop? :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di mei 24, 2022 9:57 am

Ik denk dat jullie Vitesse wel af kunnen troeven.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 25, 2022 9:54 pm

Over 15 jaar gaat men bij Lorient opzoek wat er met Grbic gebeurt is en dan blijkt hij ergens taxi-chauffeur te zijn, . "er knapte toch wat toen Vitesse supporters mijn naam tot gromgeluiden verbasterden"

Ivan Gabrich, Adrian Grbic.....all sounds the same.

Over Openda gesproken, snel maar weinig overzicht. Type Jeremain Lens, bruikbaar maar verbaas me dat een kenner als wimpey enthousiast over hem is.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » wo mei 25, 2022 10:00 pm

Andriy Demchenko schreef:
wo mei 25, 2022 9:54 pm
Over 15 jaar gaat men bij Lorient opzoek wat er met Grbic gebeurt is en dan blijkt hij ergens taxi-chauffeur te zijn, . "er knapte toch wat toen Vitesse supporters mijn naam tot gromgeluiden verbasterden"

Ivan Gabrich, Adrian Grbic.....all sounds the same.

Over Openda gesproken, snel maar weinig overzicht. Type Jeremain Lens, bruikbaar maar verbaas me dat een kenner als wimpey enthousiast over hem is.
Hoe kom je erbij dat Openda weinig overzicht heeft?

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 26, 2022 3:03 pm

Wouter schreef:
wo mei 25, 2022 10:00 pm
Andriy Demchenko schreef:
wo mei 25, 2022 9:54 pm
Over 15 jaar gaat men bij Lorient opzoek wat er met Grbic gebeurt is en dan blijkt hij ergens taxi-chauffeur te zijn, . "er knapte toch wat toen Vitesse supporters mijn naam tot gromgeluiden verbasterden"

Ivan Gabrich, Adrian Grbic.....all sounds the same.

Over Openda gesproken, snel maar weinig overzicht. Type Jeremain Lens, bruikbaar maar verbaas me dat een kenner als wimpey enthousiast over hem is.
Hoe kom je erbij dat Openda weinig overzicht heeft?
Zijn laatste wedstrijd speciaal op hem gelet, dat viel me echt enorm tegen.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do mei 26, 2022 3:48 pm

Hij moet altijd alles alleen doen voorin. Als Bazoer hem diep stuurt staat Grbic nog in de middencirkel als Openda het strafschopgebied in rent.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse

Bericht door wimpey » do mei 26, 2022 9:03 pm

Goal en assist. Echt een goede voetballer. Kan Ajax-niveau aan imo.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do mei 26, 2022 10:57 pm

Ik hoorde vanavond geruchten dat hij naar PSV gaat.

Hoe dan ook, het was een leuke avond. Eerste helft ging het gelijk op, Vitesse op 1-0. In de rust dacht Letsch: "Laat ik de wedstrijd omdraaien en een matige verdediger inbrengen voor een middenvelder." Het gevolg was dat AZ heerste op het middenveld en gewoon beter was in de tweede helft.

Maar ja, wij hadden Openda en zij lekker niet. :headbang.gif:

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » vr mei 27, 2022 6:22 am

Die bal was toch gewoon houdbaar?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 28, 2022 8:32 pm

Overzichtje wat er weg gaat/is:

Rasmussen ( verhuur zit er op optie is nog niet gelicht?)
Doekhi (Union Berlin)
Dasa (transfervrij, onbekend)
Bazoer (transfervrij onbekend)
Grrrrrrrbic (verhuur, terug naar Lorient)
Openda (verhuur zit erop, terug naar Brugge)
Darfalou (transfervrij)
Erik Verstappen(transfervrij)
Yann Ghobo (Rennes)
Hillary Gong (Haugesund)
Tannane (Goztepe)

Dat is toch best wel wat. Van de keepers van Vitesse ben ik niet kapot. Wittek, Manhoef zijn best leuke spelers. Vroegh heeft wel het talent om door te breken. Domgjoni ken ik te slecht, is dat wat Wouter? Zelfde geldt voor Yapi, zit daar talent in?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 28, 2022 8:43 pm

Yapi is net als Grbic een perfecte speler voor Ajax! Snel, en legt hem zo linksboven op de Zuid-tribune bij iemand op de stropdas.

Ze zullen het volgend jaar van de jeugd moeten hebben. Buitink (die wel geleidelijk beter wordt, heeft ook pit, al blijft hij in technisch opzicht matig), Huisman (heeft wel talent maar is zo flegmatiek), Vroegh, Manhoef, De Regt. En ik vrees ook Houwen. :confused.gif:

Domgjoni begon slecht, maar speelt de laatste tijd wel aardig.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » zo mei 29, 2022 3:51 pm

Geroosterd door AZ vandaag.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse

Bericht door elliquido » zo mei 29, 2022 5:27 pm

Bazoer naar fey hoorde ik tussen de regels
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo mei 29, 2022 8:12 pm

Ja, dat zit er wel in.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » ma mei 30, 2022 10:39 am

Wouter schreef:
zo mei 29, 2022 8:12 pm
Ja, dat zit er wel in.
Wacht Vitesse nu wel een enorme transformatie deze zomer, nog meer dan mijn eigen clubje. Ben benieuwd hoe men dat gaat doen met de beperkte pecunnia en de losgesneden banden van Chelsea.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma mei 30, 2022 3:30 pm

Ik vrees door het huren en transfervrij ophalen van allerlei Grbicen, Hajeks en Yapi's. :00001595.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse

Bericht door wimpey » ma mei 30, 2022 3:44 pm

Wouter schreef:
do mei 26, 2022 10:57 pm
Ik hoorde vanavond geruchten dat hij naar PSV gaat.
Daar heeft mbesv dan een goeie aan.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di mei 31, 2022 12:21 pm

Wouter schreef:
ma mei 30, 2022 3:30 pm
Ik vrees door het huren en transfervrij ophalen van allerlei Grbicen, Hajeks en Yapi's. :00001595.gif:
Transfergeld zal er weinig zijn, daarom vond ik het ook onbegrijpelijk dat in de winterstop Bazoer en Tannane niet meteen verpatst werden. Elke euro is er een.

Vitesse heeft ooit 2003-2004 nog een play-off duel om degradatie moeten spelen en toen had de selectie nog spelers als T Janssen, Konterman, Dingsdag, een heel jonge Schaars, Rankovic, Mbemba, Amoah.Tim Cornelisse,Zongo, Ruud Knol, Van Vossen, Paolo Rink, Bob Peeters, Didier Martel, Gert Claessens, ....ongelofelijk eigenlijk met zo'n spelersgroep. En dan ook nog van die talenten waar ik toen hoge verwachtingen van had als Kalle Sonne, Rojer en Micheal Jansen.

De Vitesses van 2010 en 2011 en 2003 eindigden ook laag. Maar toch had bv 2010 ook best kwaliteit met een jonge Matic, Aissati, Barazite, Bony, Nilsson, Pedersen, Buttner, Kashia, Caldirola, Room, Velthuizen.

Ik denk dat als Vitesse geen kwaliteit weet te huren het een enorm zwaar seizoen gaat worden. Wittek, Frderiksen, Buitink, Rasmussen, een paar talenten en verder heel veel middelmaat. Er zal heel wat moeten gebeuren nog.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di jun 21, 2022 8:53 am

Nou de eerste transfer is wel binnen, een Haitiaans international zelfs. Benieuwd of hij Dasa kan doen vergeten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Plaats reactie