Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di apr 27, 2021 9:48 am

Trab schreef:
di apr 27, 2021 8:35 am
Andriy Demchenko schreef:
Wouter schreef:
di apr 27, 2021 8:17 am
Vitesse wil Jay Gorter van de Eagles vastleggen. Die jongen komt uit Purmerend, zie ik. Zou hij al enigszins normaal hebben leren praten bij de Eagles? Toen ik in Purmerend was, praatte werkelijk iedereen met zo'n raar accent.
Derhalve heeft Ajax ook interesse.
Heeft in de jeugd bij Ajax en AZ gekeept geloof ik. Mister clean sheet dit seizoen in de kkd divisie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Yup, heeft een aardig seizoen gekeept. https://www.ajaxshowtime.com/bijzaken-e ... jax-vinden Slim van Vitesse om voor hem te gaan, wel een potentiele cashcow.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse

Bericht door 999 » di apr 27, 2021 11:12 am

Breuk met het verleden
Arco Jochemsen heeft het voetbal helemaal achter zich gelaten en staat nu voor de klas om wiskunde te geven.

FOTO’S APA & ANP/HH

Arco Jochemsen staat tegenwoordig als wiskundeleraar voor de klas
Niet voor elke speler of trainer is een leven lang in de voetballerij weggelegd. Soms lonkt een leven in de luwte of is het nodig om met een baan buiten de spotlights de kost te verdienen. In deze rubriek zoomen we in op de tweede carrière van ex-spelers en -trainers. Vandaag: Arco Jochemsen (50), oud-middenvelder van Vitesse, Feyenoord, FC Twente, FC Utrecht en FC Zwolle.

door Jeroen Kapteijns

Arco Jochemsen breekt zich tegenwoordig niet het hoofd over 4-3-3 of 5-3-2, maar over de manier waarop hij zijn leerlingen de Stelling van Pythagoras of kansberekening kan bijbrengen. De oud-middenvelder heeft helemaal afstand genomen van het profvoetbal en verdient zijn brood als docent wiskunde aan het Beekdal Lyceum in Arnhem.

Hoe komt een ex-voetballer als wiskundeleraar voor de klas terecht?

„Ik ben laat in het betaald voetbal terechtgekomen en toen ik nog bij de amateurs van SVDB in Barneveld voetbalde, ben ik aan de Landbouwuniversiteit in Wageningen Levensmiddelentechnologie gaan studeren. Die studie, waar ook aardig wat wiskunde in zit, heb ik afgemaakt in mijn beginjaren als prof bij Vitesse. Na mijn actieve carrière ben ik een jaartje facilitair manager geweest bij Vitesse, maar dat trok me niet zo en toen ben ik parttime jeugdtrainer geworden bij Vitesse. Op die manier ben ik in aanraking gekomen met het Beekdal Lyceum, want dat was de LOOT-school voor de jeugdvoetballers van Vitesse. Ik ben toen gevraagd om bijles te geven aan een aantal jongens en dat beviel me erg goed en zo ben ik het onderwijs ingerold.”

Kon je zomaar voor de klas gaan staan?

„Om een zieke docent te vervangen kon ik als zij-instromer onbevoegd voor de klas gaan staan, maar om dit vak voor een langere periode te kunnen doen, moest ik zelf terug de schoolbanken in om mijn bevoegdheid te halen. Ik heb drie à vier jaar in de avonduren moeten studeren om mijn tweedegraads bevoegdheid te halen. Achteraf is het jammer dat ik tijdens mijn studie in Wageningen niet aan de mogelijkheid heb gedacht om toen in drie maanden tijd mijn onderwijsbevoegdheid te halen. Dat had me veel tijd gescheeld.”

Wat trok je aan in het docentschap?

„Van jongs af aan kon ik goed leren en was ik goed in sport. Ik heb het altijd leuk gevonden om die twee dingen te combineren. Dus veel zelf sporten, maar ook met je hoofd bezig zijn. Na mijn actieve carrière ben ik een beetje aan het zoeken geweest hoe ik mijn leven wilde inrichten. Dit is voor mij de beste combinatie. Lesgeven geeft mij energie. Ik vind het geweldig om met jonge mensen te werken en ze iets te leren. Maar ik doe het niet fulltime. Ik heb een baan voor 0,7 fte, waardoor ik voldoende vrije tijd heb om veel zelf te sporten; hardlopen, mountainbiken en wielrennen. Die balans tussen met mijn hoofd en met mijn lichaam bezig zijn heb ik nodig.”

Wat heeft de coronacrisis aan jouw vak veranderd?

„Ik heb natuurlijk lange tijd online lesgegeven en dat vroeg wel even wat anders dan ik gewend was. Het kon allemaal minder op de automatische piloot en er ging extra veel tijd zitten in de voorbereiding van de lessen, omdat je Powerpoints en instructiefilmpjes moest maken. Inmiddels is het zo dat ik weer klassikaal lesgeef, maar steeds aan de helft van de klas. De andere helft van de klas volgt de lessen thuis via een webcam.”

Heb je helemaal afstand genomen van het voetbal?

„Er is een periode geweest dat ik het voetbal totaal niet meer volgde, maar inmiddels kijk ik wel weer graag voetbal. Mijn oudste zoon voetbalt in de Tweede Divisie bij TEC, dus toen het nog kon, ging ik daar graag kijken. En ik heb natuurlijk regelmatig jeugdspelers van Vitesse in de klas. Soms heeft een leerling mijn naam gegoogled of een filmpje op YouTube gezien en dan beginnen ze over mijn verleden als voetballer. Dan is het leuk om het er even over te hebben, maar dat zijn uitzonderingen. In 99 procent van de tijd hebben we het in de klas over wiskunde. Ik heb geen ambities om terug te keren in het voetbal. De sport vind ik nog altijd leuk, maar de onzekerheid in het voetbal trekt me totaal niet. Dat er allemaal dingen gebeuren waar je geen enkele invloed op hebt. Op wat ik nu doe, ligt veel minder het vergrootglas en dat vind ik prettiger.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Vitesse

Bericht door 999 » di apr 27, 2021 11:18 am

Vitesse-trainer Thomas Letsch: 'Iedere speler in Nederland wil voor Ajax spelen'
25 april 2021 19:02 - ESPN
Foto: Pro Shots
Vitesse-trainer Thomas Letsch: "Iedere speler in Nederland wil voor Ajax spelen"; image source: Pro Shots

Vitesse-trainer Thomas Letsch werd zondagmiddag gevraagd of zijn club Remko Pasveer had kunnen houden als keeper indien ze hem een tweejarig contract hadden aangeboden. "Natuurlijk niet", was Letsch direct heel duidelijk. "Iedere speler in Nederland wil voor Ajax spelen. Als je dan een aanbod krijgt... Ik heb geen idee of hij het zelf verwacht had, maar toen hij zei dat hij naar Ajax zou vertrekken zag ik dat hij daar erg blij mee was. Toen wist ik ook meteen dat we geen kans gehad hebben."

De trainer werd vervolgens gevraagd of het dan niet klopte dat Pasveer een contract voor één jaar kreeg aangeboden, terwijl hij zelf twee jaar wilde tekenen. "Dat kan misschien wel kloppen, maar als Ajax een contract voor één jaar had aangeboden was hij nog steeds daarheen gegaan", zo gaf hij aan.

Zelf werd Pasveer ook gevraagd of hij bij Vitesse gebleven was als hem twee jaar was aangeboden. "Dan had ik in februari al getekend", zei hij direct. "Of ik bij Ajax ook ga spelen ligt aan mezelf. Ik heb vertrouwen in mezelf. Ik heb er heel veel zin om er volle bak aan de gang te gaan.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 01, 2021 9:26 pm

Volgens deze sufferd werd Toure uitgefloten in het Gelredome: https://www.gelderlander.nl/vitesse/ver ... ~aae03633/

Wanneer dan? Toure heeft in Arnhem alleen maar in een leeg Gelredome gespeeld. Wat zijn sommige journalisten toch slecht.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » vr mei 07, 2021 8:41 pm

De 4e plek is nog niet zeker na dit weekend.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr mei 07, 2021 8:45 pm

Vitesse faalt weer eens. Het is qua aanvalsspel ook zo bedroevend, ze verdienen het niet om Europees voetbal te halen. Wat mij betreft donderstralen Broja, Openda en Tannane allemaal op.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za mei 08, 2021 8:08 am

Wouter schreef:
vr mei 07, 2021 8:45 pm
Vitesse faalt weer eens. Het is qua aanvalsspel ook zo bedroevend, ze verdienen het niet om Europees voetbal te halen. Wat mij betreft donderstralen Broja, Openda en Tannane allemaal op.
Ik sluit niet uit dat dat gaat gebeuren Wouter, maar uiteindelijk is het toch zo: mercenairies don't win wars. Zoals gezegd, Vitesse mag in de steigers met al die aflopende contracten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 08, 2021 9:24 am

Niet-huurlingen geven net zo hard niet thuis.

Dat Nijhuis geen strafschop gaf was overigens wel bizar.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » za mei 08, 2021 9:47 am

Fortuna uit en Ajax thuis nog en je zal waarschijnlijk toch drie punten moeten pakken. Je hebt een minder doelsaldo namelijk.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 08, 2021 10:15 am

Gaat deze ploeg niet meer lukken. Die aanval is zo slecht. Tegen Sparta ook weer. De gevaarlijkste speler bij Vitesse was Wittek. Zegt alles over die slome Broja en rennertje Openda. En dan egotripper Tannane. Die Ten Napel lulde gisteren ook weer dat "alles gaat om Bazoer en Tannane". Nou, wat mij betreft speelt Bruns donderdag op de plek van Tannane. Die laatste vindt zijn geloof toch belangrijker dan de club en is dus gewoon niet wedstrijdfit.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » za mei 08, 2021 10:22 am

Voor het Nederlands voetbal zou het misschien beter zijn als Feyenoord vierde werd...

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » za mei 08, 2021 10:28 am

Jöhnk schreef:
za mei 08, 2021 10:22 am
Voor het Nederlands voetbal zou het misschien beter zijn als Feyenoord vierde werd...
Ach ach. Ik zie ze nog zo kansloos verliezen van Wolfsberger AC. Maar wellicht dat ze net een paar puntjes meer pakken in Europa idd. Een gelijkspelletje tegen KF Tirana....

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » za mei 08, 2021 11:23 am

Aanval bij Vitesse was sowieso al hele seizoen de minste linie maar toen hielden ze nog vaak de nul achterin. De playoffs voor Feyenoord vind ik toch mooier en is het ook maar de vraag of ze de laatste 2 potjes nog winnen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 08, 2021 4:45 pm

Gisteren dacht ik serieus: "Vitesse verdient het niet, laat Feyenoord het maar worden." Maar nu ik zie hoe het zogenaamd geweldige hondstrouwe Legioen zich misdraagt, verander ik toch weer van mening. :confused.gif: :hypocrite.gif:

Kom op, Ajax, maak er 0-10 van.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse

Bericht door elliquido » za mei 08, 2021 6:22 pm

Jöhnk schreef:
za mei 08, 2021 10:22 am
Voor het Nederlands voetbal zou het misschien beter zijn als Feyenoord vierde werd...
Eerder utrecht
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za mei 08, 2021 8:41 pm

De club die altijd voor het seizoen roept de top-3 aan te vallen en dan ergens in de middenmoot eindigt?

Nee, dan kun je net zo goed de kneuzen van Vitesse Europa in sturen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 13, 2021 1:46 pm

Wouter schreef:
za mei 08, 2021 8:41 pm
De club die altijd voor het seizoen roept de top-3 aan te vallen en dan ergens in de middenmoot eindigt?

Nee, dan kun je net zo goed de kneuzen van Vitesse Europa in sturen.
Sja, weet niet of Vitesse wel Europa in wil, nu alweer 1-0 achter.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Jöhnk » do mei 13, 2021 1:47 pm

Als Feyenoord twee keer wint worden die lui nog vierde ook.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 13, 2021 1:56 pm

Jöhnk schreef:
do mei 13, 2021 1:47 pm
Als Feyenoord twee keer wint worden die lui nog vierde ook.
1-1 geworden gelukkig
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 13, 2021 2:45 pm

Andriy Demchenko schreef:
do mei 13, 2021 1:56 pm
Jöhnk schreef:
do mei 13, 2021 1:47 pm
Als Feyenoord twee keer wint worden die lui nog vierde ook.
1-1 geworden gelukkig
En Flemming met de 3-2 nu wordt het bibberen voor Vitesse.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do mei 13, 2021 3:27 pm

Pff, gered, maar zie niet hoe. :blush.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do mei 13, 2021 3:29 pm

Andriy Demchenko schreef:
do mei 13, 2021 2:45 pm
Andriy Demchenko schreef:
do mei 13, 2021 1:56 pm
Jöhnk schreef:
do mei 13, 2021 1:47 pm
Als Feyenoord twee keer wint worden die lui nog vierde ook.
1-1 geworden gelukkig
En Flemming met de 3-2 nu wordt het bibberen voor Vitesse.
Heeft Flemming al een nieuwe club voor volgend seizoen? Die jongen kan wel een stapje hoger. AZ of Vitesse of zo?
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do mei 13, 2021 3:34 pm

Marillion schreef:
do mei 13, 2021 3:29 pm
Andriy Demchenko schreef:
do mei 13, 2021 2:45 pm
Andriy Demchenko schreef:
do mei 13, 2021 1:56 pm


1-1 geworden gelukkig
En Flemming met de 3-2 nu wordt het bibberen voor Vitesse.
Heeft Flemming al een nieuwe club voor volgend seizoen? Die jongen kan wel een stapje hoger. AZ of Vitesse of zo?
Nee, maar qua goals/min en ook kans goal stats staat hij redelijk hoog in de eredivisie, ik meen zelfs de top 10 qua spelers. Hij heeft 11 doelpunten gemaakt, net aantal, dus je kan er donder op zeggen dat hij een transfer gaat maken. Onze eigen Danilo heeft 16 gemaakt, dat zullen er niet meer worden aangezien hij vandaag rood pakte.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Yopii
Berichten: 17878
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » do mei 13, 2021 3:35 pm

Wouter schreef:
do mei 13, 2021 3:27 pm
Pff, gered, maar zie niet hoe. :blush.gif:
Jouw club heeft veel hulp nodig, zeg.

Hoe dan ook, gefeliciteerd! :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 47855
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Vitesse

Bericht door peter » do mei 13, 2021 5:13 pm

Nadeel is natuurlijk wel dat we het Vitesse van een half jaar geleden niet te zien krijgen in Europa. De kans is best groot dat er volgend jaar een heel ander (en vooral minder) elftal staat.

Plaats reactie