Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo dec 17, 2023 3:14 pm

Wouter schreef:
zo dec 17, 2023 2:59 pm
Het technisch beleid niet, maar Van der Kuit overvraagt Vitesse met die extreem hoge huur.

Bij de meeste andere clubs is het stadion in handen van de club zelf of van een gemeente. Vitesse heeft te maken met de meest asociale zakenman van Nederland, die ook bekend staat als een halve oplichter. Dat is deels de schuld van de club zelf, maar de provincie Gelderland heeft Vitesse ook altijd geblokkeerd/uitgesloten bij een mogelijke verkoop van het stadion aan Vitesse. Vitesse moest door een boeteclausule elf miljoen meer betalen dan Van der Kuit om het in handen te krijgen, omdat een overname door Vitesse het multifunctionele karakter van het stadion zou bedreigen.
Mee eens dat de provincie Vitesse genaaid heeft met die constructie maar laten we ook niet overdrijven. Ajax heeft een belang van 13% in de Arena en betaalt voor het overige 10 miljoen aan huur voor stadion met 55.000 plaatsen. Vitesse heeft 21.500 plaatsen en betaalt 2.2 miljoen aan huur.
Als er een club veel huur verhoudingsgewijs betaald is het Ajax wel.

Een probleem bij Vitesse is wel het gebrek aan exploitatie van catering aangezien een tussenmastschapij voor jaarlijks 3ton daar een monopolie op heeft. TWENTE, NAC, PSV zijn clubs die wel miljoenen uit hun catering halen, bij Vitesse is dat door die constructie onmogelijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo dec 17, 2023 3:30 pm

Yopii schreef:
zo dec 17, 2023 2:51 pm
De afgelopen jaren is het tegenovergestelde gebeurd; werkelijk elke nieuwe speler bleek er niks van te kunnen, en de goede spelers die Vitesse had zijn vaak transfervrij vertrokken.
Dat is toch niet de schuld van die Van der Kuit? Blijkbaar gaat er op technisch gebied veel mis. Die Van der Kuit lijkt me een louche type, dat dan weer wel.
Die stadionhuur is een slechts een factor die Wouter veel te belangrijk maakt.

1. Het begon natuurlijk met Aalbers, de stap naar een groot en duur stadion is veel te makkelijk genomen.
2. Vervolgens hebben we na veel gerommel clubeigenaars gehad (Schouten) die maar wat graag de aandelen overdeden aan een dubieuze nieuwe partij. Ook de KNVB is daar te weinig kritisch in geweest.
3. De Russen hebben een verder ongezond businessmodel opgetuigd. Veel huur spelers, veel hoge salarissen en geen sluitende begrotingen.
4. Door toegenomen concurrentie en de hegemonie van de top 4 pist Vitesse te vaak naast de Europese plaatsen.
5. Er zijn vanwege de vele huurlingen, aankopen met kort contract te weinig doorgebroken jeugd of volle aankopen geweest waarop de club kan cashen. Vitesse heeft in het verleden goed gecashed met jeugdspelers of aankopen. Het is natuurlijk ronduit belachelijk dat je sinds zomer 2021 alleen Wittek voor 7.5 ton hebt verkocht en verder ALLES transfervrij is weggegaan.
6. De overnamesoap en dure huur is er bovenop gekomen maar in de kern is niet boeken van resultaten op de transfermarkt drie jaar lang het probleem.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo dec 17, 2023 3:33 pm

Hier nog een oud, maar wel goed artikel over de achtergronden van de situatie van het Gelredome: https://vitesse.org/nieuws/wurgcontract ... p-vitesse/

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo dec 17, 2023 4:08 pm

Wouter schreef:
zo dec 17, 2023 3:33 pm
Hier nog een oud, maar wel goed artikel over de achtergronden van de situatie van het Gelredome: https://vitesse.org/nieuws/wurgcontract ... p-vitesse/
Ik begrijp het onrecht, echter staat in dat artikel "Vitesse heeft de inkomsten van Willem II maar de uitgaven van AZ" dat probleem zit veel dieper dan 1 miljoen stadionhuur die je te veel betaalt per jaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 19, 2023 2:06 pm

https://twitter.com/Merijn_Slagter/stat ... _&ref_url=

Het AD is niet bepaald mild voor Vitesse ofzo.....
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di dec 19, 2023 7:17 pm

Wat dat stadion betreft. Hoe rendabel is dat eigenlijk überhaupt? Vitesse lijkt me de grootste inkomstenbron voor het Gelredome. Ik vraag me af of het bedrag wel substantieel zou kunnen zakken zonder dat het Gelredome in de rode cijfers terechtkomt.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 19, 2023 7:43 pm

Marillion schreef:
di dec 19, 2023 7:17 pm
Wat dat stadion betreft. Hoe rendabel is dat eigenlijk überhaupt? Vitesse lijkt me de grootste inkomstenbron voor het Gelredome. Ik vraag me af of het bedrag wel substantieel zou kunnen zakken zonder dat het Gelredome in de rode cijfers terechtkomt.
Het kan wel naar beneden, die Amsterdamse huisjesmelker verdient niet voor niets een berg geld er aan. Heerenveen is iets vergelijkbaars kwijt terwijl die 365 dagen hun stadion kunnen exploiteren, Vitesse krijgt slechts iets van 25-30 dagen per jaar.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di dec 19, 2023 8:05 pm

Andriy Demchenko schreef:
zo dec 17, 2023 4:08 pm
Wouter schreef:
zo dec 17, 2023 3:33 pm
Hier nog een oud, maar wel goed artikel over de achtergronden van de situatie van het Gelredome: https://vitesse.org/nieuws/wurgcontract ... p-vitesse/
Ik begrijp het onrecht, echter staat in dat artikel "Vitesse heeft de inkomsten van Willem II maar de uitgaven van AZ" dat probleem zit veel dieper dan 1 miljoen stadionhuur die je te veel betaalt per jaar.
Je moet bedenken dat Willem II toen nog in de eredivisie zat.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di dec 19, 2023 8:18 pm

Wouter schreef:
di dec 19, 2023 8:05 pm
Andriy Demchenko schreef:
zo dec 17, 2023 4:08 pm
Wouter schreef:
zo dec 17, 2023 3:33 pm
Hier nog een oud, maar wel goed artikel over de achtergronden van de situatie van het Gelredome: https://vitesse.org/nieuws/wurgcontract ... p-vitesse/
Ik begrijp het onrecht, echter staat in dat artikel "Vitesse heeft de inkomsten van Willem II maar de uitgaven van AZ" dat probleem zit veel dieper dan 1 miljoen stadionhuur die je te veel betaalt per jaar.
Je moet bedenken dat Willem II toen nog in de eredivisie zat.
Ik woon in Tilburg dat had ik nog net door. Maar de begroting van Willem II is altijd relatief laag gebleven ook toen ze Europa haalden.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr dec 22, 2023 12:05 am

Vitesse gaat gewoon de beker winnen. De ultieme wraak op Almere City in de finale.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » zo dec 31, 2023 10:46 am

Wouter schreef:
vr dec 22, 2023 12:05 am
Vitesse gaat gewoon de beker winnen. De ultieme wraak op Almere City in de finale.
Puik plan, we zijn zo sociaal om zelf voor het belang van Vitesse uit de beker te stappen.

Million Manhoef staat in de belangstelling van Rangers, bod van 2,5 miljoen. Ironisch genoeg wees Vitesse deze zomer ik meen 4 miljoen af van FC Twente. Persoonlijk zou ik Manhoef ook wel een optie voor Ajax zien als rechtsbuiten.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma jan 15, 2024 12:05 am

De spits die ze van de amateurclub aan de overkant van de Batavierenweg (MASV) hebben gehaald, en die tot vorig jaar bij Vitesse als supporter op de tribune zat, staat nu dus in de pikorde voor "topaankopen" Hamulic en Persson. :smallgrin.gif:

Misschien kan ik het ook nog redden. Cornelisse was weer waardeloos vandaag, misschien kan ik als back spelen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » ma jan 15, 2024 12:56 am

Wouter schreef:
ma jan 15, 2024 12:05 am
De spits die ze van de amateurclub aan de overkant van de Batavierenweg (MASV) hebben gehaald, en die tot vorig jaar bij Vitesse als supporter op de tribune zat, staat nu dus in de pikorde voor "topaankopen" Hamulic en Persson. :smallgrin.gif:

Misschien kan ik het ook nog redden. Cornelisse was weer waardeloos vandaag, misschien kan ik als back spelen.
Ik neem aan dat de Vitesse Needs You banners al zijn aangemaakt op de Vitessefora! Ik denk dat jij een betere sprint hebt dan Johnny Van de Beukering, betere verdedigingskills dan Philipp Leonard en minder vaak geblesseerd bent dan Edgar Manucharyan. Moet goedkomen dus.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma jan 15, 2024 9:24 pm

Als je De Slimste Mens wil winnen, moet je wel alles over Vitesse weten.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33476
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » ma jan 15, 2024 9:26 pm

Wouter schreef:
ma jan 15, 2024 9:24 pm
Als je De Slimste Mens wil winnen, moet je wel alles over Vitesse weten.
:ajaxsmiley.gif:
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma jan 15, 2024 10:16 pm

Andriy Demchenko schreef:
ma jan 15, 2024 12:56 am
Wouter schreef:
ma jan 15, 2024 12:05 am
De spits die ze van de amateurclub aan de overkant van de Batavierenweg (MASV) hebben gehaald, en die tot vorig jaar bij Vitesse als supporter op de tribune zat, staat nu dus in de pikorde voor "topaankopen" Hamulic en Persson. :smallgrin.gif:

Misschien kan ik het ook nog redden. Cornelisse was weer waardeloos vandaag, misschien kan ik als back spelen.
Ik neem aan dat de Vitesse Needs You banners al zijn aangemaakt op de Vitessefora! Ik denk dat jij een betere sprint hebt dan Johnny Van de Beukering, betere verdedigingskills dan Philipp Leonard en minder vaak geblesseerd bent dan Edgar Manucharyan. Moet goedkomen dus.
Ik heb de techniek van Bob Peeters, de snelheid van Curovic en het scorende vermogen van Arnold Kruiswijk.

Kortom: spits of linksback wordt het.

Overigens heb ik meer levenservaring dan Pasveer, dus als opzichter in de sportschool kom ik ook nog van pas.

Andriy Demchenko
Berichten: 5004
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » wo jan 17, 2024 4:55 pm

Wouter schreef:
ma jan 15, 2024 10:16 pm
Andriy Demchenko schreef:
ma jan 15, 2024 12:56 am
Wouter schreef:
ma jan 15, 2024 12:05 am
De spits die ze van de amateurclub aan de overkant van de Batavierenweg (MASV) hebben gehaald, en die tot vorig jaar bij Vitesse als supporter op de tribune zat, staat nu dus in de pikorde voor "topaankopen" Hamulic en Persson. :smallgrin.gif:

Misschien kan ik het ook nog redden. Cornelisse was weer waardeloos vandaag, misschien kan ik als back spelen.
Ik neem aan dat de Vitesse Needs You banners al zijn aangemaakt op de Vitessefora! Ik denk dat jij een betere sprint hebt dan Johnny Van de Beukering, betere verdedigingskills dan Philipp Leonard en minder vaak geblesseerd bent dan Edgar Manucharyan. Moet goedkomen dus.
Ik heb de techniek van Bob Peeters, de snelheid van Curovic en het scorende vermogen van Arnold Kruiswijk.

Kortom: spits of linksback wordt het.

Overigens heb ik meer levenservaring dan Pasveer, dus als opzichter in de sportschool kom ik ook nog van pas.
Pasveer heeft bij Ajax de knuppel in het hoenderhok gegooid door te zeggen dat te veel spelers het niveau niet hebben. Misschien kan jij hetzelfde doen bij Hamulic, zeggen dat het allemaal wel leuk is om vrij laat via de amateurs in het profvoetbal terecht te komen maar dat je toch echt goals moet maken om het als aanvaller te maken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do jan 18, 2024 9:24 pm

Verschil tussen Vitesse en het Amateurniveau is...

Pröpper.

Zelfs nog veruit de beste na een jaar blessureleed. Wat veel zegt over de rest.

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » vr jan 19, 2024 10:02 am

Pasveer heeft bij Ajax de knuppel in het hoenderhok gegooid door te zeggen dat te veel spelers het niveau niet hebben.
Hij heeft zelf het niveau niet. Irritant, zulke spelers. Wat heeft hij het afgelopen half jaar bijgedragen dat hij over anderen mag oordelen?
Vitesse gaat gewoon de beker winnen. De ultieme wraak op Almere City in de finale.
Zou leuk zijn.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » vr jan 19, 2024 10:38 am

Die finale kan al niet meer.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopii
Berichten: 18433
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » vr jan 19, 2024 11:01 am

Was leuk geweest, haha.

Nog leuker: finale tegen Hercules, dat daarvoor het tot dan toe ongeslagen PSV heeft uitgeschakeld.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr jan 19, 2024 3:27 pm

Egnie!

Kan NEC-Vitas nog? Dat zou pas leuk zijn!
En dan heeel graag weer zo'n wereldgoal! :headbang.gif:

Wouter
Berichten: 18778
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr jan 19, 2024 6:33 pm

Zoals van Sankoh bedoel je?

Vitesse-NEC als bekerfinale... Cillessen zou wekenlang niet kunnen slapen bij de gedachte aan een nieuwe mogelijke blunder. Kun je hem niet aandoen. NEC kan er beter gewoon uit gaan tegen PSV of AZ in de volgende ronde.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » zo jan 21, 2024 5:50 pm

Dapper dat je nog zoveel praatjes hebt!

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Vitesse

Bericht door Ramona » zo jan 21, 2024 5:57 pm

Wat deed dat renfront trouwens op het veld??
Mooi theater!

Plaats reactie