Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: Vitesse

Bericht door Nicolai » do aug 26, 2021 7:07 pm

Vitesse goed op weg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do aug 26, 2021 7:22 pm

Inderdaad. Nu eens kijken hoe ze dat nog uit handen gaan geven.

Van Anderlecht is niet veel meer over dan de naam en de clubgeschiedenis.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » do aug 26, 2021 7:42 pm

Zo lang is het toch niet geleden dat ze nog kampioen werden. Nu met deze stand wel weer spannend.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 7:56 pm

Jinne schreef:
do aug 26, 2021 7:42 pm
Zo lang is het toch niet geleden dat ze nog kampioen werden. Nu met deze stand wel weer spannend.
Anderlecht speelde van 1962/63 tot 2018/19 elk jaar Europees voetbal en is daarmee recordhouder in Europa. Maar sinds ze Kompany op die club hebben losgelaten is er niks dan misere van gekomen. Afgelopen twee jaar geen Europees voetbal en dat zou zomaar eens een derde jaar kunnen worden. Qua financiele cijfers zitten ze daar dik in de problemen.

Nou Vitesse door in Europa, gefeliciteerd Wouter
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do aug 26, 2021 7:57 pm

Waar heb ik dan net naar zitten kijken? Dit is toch Europees voetbal? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » do aug 26, 2021 8:06 pm

Hoofdtoernooi
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do aug 26, 2021 8:10 pm

Voor mij telt het mee zodra je op basis van vorig seizoen Europese wedstrijden speelt.

Mooie prestatie van Vitesse in ieder geval. Dit zijn de resultaten die blijven hangen in de herinnering. Zou mooi zijn als ze in de poule ook nog wat doen. Komende weekend maar even rustig aan om te herstellen. Dat kan wel een keer.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 26, 2021 9:59 pm

Marillion schreef:
do aug 26, 2021 8:10 pm
Voor mij telt het mee zodra je op basis van vorig seizoen Europese wedstrijden speelt.

Mooie prestatie van Vitesse in ieder geval. Dit zijn de resultaten die blijven hangen in de herinnering. Zou mooi zijn als ze in de poule ook nog wat doen. Komende weekend maar even rustig aan om te herstellen. Dat kan wel een keer.
Neenee, na het Ajax van België geet het Anderlecht van Nederland eraon! :hypocrite.gif:

Het viel trouwens wel op hoe arrogant ze in Belgische media deden. Anderlecht moest Vitesse "maar even" oprollen. Maar Anderlecht werd vorig seizoen vierde in België en Vitesse in Nederland. En de Nederlandse competitie is nog altijd wel iets beter dan de Belgische.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » vr aug 27, 2021 7:21 am

Hoe dan ook, gefeliciteerd, Wouter!

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: Vitesse

Bericht door Nihad » vr aug 27, 2021 7:25 am

Mooie prestatie van Vitesse.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 27, 2021 8:30 am

Wouter schreef:
do aug 26, 2021 9:59 pm
Marillion schreef:
do aug 26, 2021 8:10 pm
Voor mij telt het mee zodra je op basis van vorig seizoen Europese wedstrijden speelt.

Mooie prestatie van Vitesse in ieder geval. Dit zijn de resultaten die blijven hangen in de herinnering. Zou mooi zijn als ze in de poule ook nog wat doen. Komende weekend maar even rustig aan om te herstellen. Dat kan wel een keer.
Neenee, na het Ajax van België geet het Anderlecht van Nederland eraon! :hypocrite.gif:

Het viel trouwens wel op hoe arrogant ze in Belgische media deden. Anderlecht moest Vitesse "maar even" oprollen. Maar Anderlecht werd vorig seizoen vierde in België en Vitesse in Nederland. En de Nederlandse competitie is nog altijd wel iets beter dan de Belgische.
Snap wel wat je bedoelt.....


Marc Degreyse in HLN ''Tegen Vitesse....mensen dat is niet eens een goede ploeg'. Onbegrijpelijk. Vitesse begon voor een halfvol stadion met vuur aan de wedstrijd maar Anderlecht was blijkbaar niet in staat de storm op te vangen. Dan ben je ofwel niet klaar ofwel niet goed genoeg

Kompany: Als je het bekijkt als een wedstrijd van hondertachtig minuten , dan moeten we alleen maar naar onszelf kijken. Proficiat aan Vitesse. Er waren drie goede afstandschoten die statistisch gezien zelden een doelpunt opleveren, maar dat maakt deel uit van voetbal.'''
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr aug 27, 2021 8:43 am

Precies. En dat terwijl Anderlecht gisteren 75 minuten lang niks te vertellen had. Daarna ging Vitesse helaas achteruit lopen.

Die backs van Anderlecht zijn echt slecht.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Vitesse

Bericht door Duke » vr aug 27, 2021 9:03 am

Nihad schreef:
vr aug 27, 2021 7:25 am
Mooie prestatie van Vitesse.
Inderdaad, proficiat Wouter. :biggthumpup.gif:

Begreep ik nu goed dat er gisteren 1 Nederlander (Bazoer) in de basis stond?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr aug 27, 2021 9:30 am

Klopt. Als iedereen fit was geweest, hadden ze twee Nederlanders opgesteld (Doekhi ook nog).

Vitesse haalt de laatste jaren ook zelden een speler uit de Nederlandse competitie. Tja, Letsch en Spors hebben meer contacten in de Duitstalige landen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » vr aug 27, 2021 2:57 pm

Wouter schreef:
vr aug 27, 2021 9:30 am
Klopt. Als iedereen fit was geweest, hadden ze twee Nederlanders opgesteld (Doekhi ook nog).

Vitesse haalt de laatste jaren ook zelden een speler uit de Nederlandse competitie. Tja, Letsch en Spors hebben meer contacten in de Duitstalige landen.
Nou Tottenham, Rennes, Mura.....welke uitwedstrijd ga je straks meepakken?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40625
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr aug 27, 2021 5:50 pm

Spurs is natuurlijk een geweldige tegenstander. Kans is overigens groot dat ze dit toernooi niet serieus nemen en dat er misschien wel een kans ligt om dan te stunten. Al is het tegen de tweede of derde keuze.
Nil volentibus arduum

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 07, 2021 12:17 pm

Uitsupporters mogen weer, van die giga klapper op de huizenmarkt moet een uittripje Mura er toch wel inzitten Wouter?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do sep 09, 2021 8:43 pm

Nee, maar Rennes waarschijnlijk wel. :headbang.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 13, 2021 3:37 pm

Wouter schreef:
do sep 09, 2021 8:43 pm
Nee, maar Rennes waarschijnlijk wel. :headbang.gif:
Ah top, dan verwacht ik wel een verslag in de stijl van Marcel Van Roosmalen :biggthumpup.gif: . Steekwoorden

Alle Fransen arrogant
Alleen NEC'ers erger
Smerige wegtoiletten
Marchanderende scheidsrechter
Onterecht verloren
Koude pizza
Ordediensten met Hollanderhaat
Door de file pas 's nachts 4 uur thuis.
Openda kansenmisser
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » ma sep 13, 2021 3:45 pm

Haha, lang geleden ben ik met mijn broer, mijn vader, een vriend van mij en zijn broertje een keer naar Lens gegaan. Toen hadden we bedacht dat we mijn vader voor zijn verjaardag een kaartje konden geven zodat hij ons naar Lens kon rijden. Gewoon, op één dag heen en terug.

Blij dat hij ermee was! Vooral nadat hij om vijf uur 's ochtends bij de afrit in Nederland net de vangrail raakte als vermoeide bestuurder. :hypocrite.gif:

Mijn broer had toen net zijn rijbewijs en had op de heenweg een stuk gereden, maar op de terugweg midden in de nacht vond mijn vader het onverantwoord om zijn auto te laten besturen door een onervaren knul. :smallgrin.gif:

Diezelfde avond heb ik nog onder begeleiding van drie Franse ME'ers een pakje fucking appelsap moeten opdrinken omdat een vriend van mij zo'n sixpack in zijn tas bleek te hebben en die Fransen dat verdacht vonden.

Naar Bremen ging mijn vader niet mee, maar zijn auto wel. Is de hele auto nog door een Duitse agent met politiehond binnenstebuiten gekeerd nadat mijn broer, die niet zo goed Duits spreekt, de vraag "Haben Sie Drogen mitgenommen?" beantwoordde met: "Eehhh, jaaa?" De vuile was van een vriend van mij, die die als luie student had meegenomen zodat zijn moeder die in het weekend kon wassen, lag toen ook zo prachtig op de parkeerplaats. De hond zal wel genoten hebben van de remsporen in het ondergoed.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » ma sep 13, 2021 8:01 pm

Wouter schreef:
ma sep 13, 2021 3:45 pm
Haha, lang geleden ben ik met mijn broer, mijn vader, een vriend van mij en zijn broertje een keer naar Lens gegaan. Toen hadden we bedacht dat we mijn vader voor zijn verjaardag een kaartje konden geven zodat hij ons naar Lens kon rijden. Gewoon, op één dag heen en terug.

Blij dat hij ermee was! Vooral nadat hij om vijf uur 's ochtends bij de afrit in Nederland net de vangrail raakte als vermoeide bestuurder. :hypocrite.gif:

Mijn broer had toen net zijn rijbewijs en had op de heenweg een stuk gereden, maar op de terugweg midden in de nacht vond mijn vader het onverantwoord om zijn auto te laten besturen door een onervaren knul. :smallgrin.gif:

Diezelfde avond heb ik nog onder begeleiding van drie Franse ME'ers een pakje fucking appelsap moeten opdrinken omdat een vriend van mij zo'n sixpack in zijn tas bleek te hebben en die Fransen dat verdacht vonden.

Naar Bremen ging mijn vader niet mee, maar zijn auto wel. Is de hele auto nog door een Duitse agent met politiehond binnenstebuiten gekeerd nadat mijn broer, die niet zo goed Duits spreekt, de vraag "Haben Sie Drogen mitgenommen?" beantwoordde met: "Eehhh, jaaa?" De vuile was van een vriend van mij, die die als luie student had meegenomen zodat zijn moeder die in het weekend kon wassen, lag toen ook zo prachtig op de parkeerplaats. De hond zal wel genoten hebben van de remsporen in het ondergoed.

Kijk dit zijn de betere verhalen hoor. :biggthumpup.gif:

Pakjes appelsap lijken natuurlijk erg op semtex, laten we eerlijk zijn. Zo heb ik ooit eens een buitenlander wijsgemaakt dat een pakje wicky eigenlijk een kneedbom in verpakking was. :biggrin.gif:

Toen Ajax-uit tegen Bremen moest zijn alle Ajax supporters een keer preventief opgepakt vanwege rellen, geen pretje daar. Maargoed alles beter dan politie in Odessa die van kersenpitten drugs probeert te maken om smeergeld los te krijgen. Bij alle Chinezen maar niet met den dezen, zei de heer Demchenko toen.

https://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=785 Zal wel om dit potje gegaan zijn schat ik zo in, je gaat niet voor je plezier naar Lens. :smallgrin.gif: Gelukkig hebben we de beelden nog; https://www.youtube.com/watch?v=gboVJusZwlw Dat was trouwens ook een zeldzame bloeiperiode van Lens, twee jaar ervoor kampioen, dat jaar zesde geworden.

https://www.voetbalstats.nl/opstelec.php?wid=1424 en deze natuurlijk.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do sep 16, 2021 7:37 pm

En we staan bovenaan na deze kraker!

Yopii
Berichten: 17885
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » do sep 16, 2021 8:16 pm

Gefeliciteerd, geniet van deze unieke prestatie!

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » vr sep 17, 2021 12:19 pm

Nou even wat feitjes dan maar;

Het is slechts de tweede keer dat Vitesse in Europa een uitwedstrijd heeft gewonnen dit millenium in een hoofdtoernooi. De laatste keer was tegen Rapid Boekarest met een goal van Bob Peeters.

Het is slechts de tweede keer dat Vitesse een uitwedstrijd met meer dan een doelpunt verschil uit won, de laatste keer was tegen Dundee United met vier uit goals, dertig jaar terug. Van den Brom, Eijer en Latuheru scoorden toen.

Vitesse heeft nu al het hoogste coefficienten in een seizoen gehaald 5 duizend, sinds de Uefacup campagne tegen Werder Bremen toen het over een heel seizoen duizend extra punten haalde. Begin jaren negentig zijn twee campganes met 7 en 8 duizend punten. Mocht Vitesse nog wat winnen of gelijkspelen dan kan dit het beste Europese seizoen ooit worden qua punten.

Tot nu toe werd er in de eerste vijf wedstrijden niet verloren door Vitesse in Europa, dat is ze ervoor nog nooit gelukt.

Het was de vijfde keer dat Vitesse Europees in een uitwedstrijd de nul wist te houden.

Vitesse maakte Europees in een seizoen nog nooit zoveel doelpunten, elf. Het vorige record van tien staat op vier seizoenen terug.


:blub.gif: :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif: :blub.gif: Gefeliciteerd Wouter
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18633
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » vr sep 17, 2021 12:44 pm

Kun je nagaan wat er gaat gebeuren als ze wel goed gaan voetballen. Tottenham is gewaarschuwd. :smallgrin.gif:

Plaats reactie