Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za aug 14, 2021 1:21 pm

Wouter schreef:
vr aug 13, 2021 8:12 pm
Andriy Demchenko schreef:
do aug 12, 2021 2:56 pm
Wouter schreef:
za aug 07, 2021 4:30 pm
Niet. Ik ben bezig mijn woning te verkopen en er willen inmiddels bijna meer mensen komen kijken dan er in het stadion van Shamrock Rovers kunnen.
Dus die woning krijg je sowieso wel verkocht met zo'n berg kopers, tenzij ze misschien nog kennis maken met je buurman. :biggrin.gif:

Dundalk echter, het zeldzame gevoel van een prachtige Europese uittrip naar Ierland. En dan ga je niet. Vitesse heeft alle support nodig, al mag je blij zijn dat de uitdoelpuntregel niet geldt.
Alleen wat je zegt over mijn woning slaat ergens op. Ierland is een land waar het altijd regent, waar mensen een onverstaanbare versie van het Engels spreken en in Dublin heb je nog meer klotewind dan in Den Haag. En dan moet je naar een halve amateurclub waar 1800 man in het stadion kunnen en waarvan je weet dat de kans nog behoorlijk substantieel is dat Vitesse een draak van een wedstrijd gaat spelen en nog gaat verliezen ook.

Dan maar constant ruzie met de vrouw omdat zij vindt dat ik niet goed genoeg poets. Levert wellicht nog een paar duizend euro op.
Mja. Toen Ajax tegen Dinamo Kyiv lootte was er net twee weken planningstijd om af te reizen. Niet minder dan vier Ajaxtalkers waren toen gewoon aanwezig. Ik kan u verklappen, in Oekraine spreken ze nog veel minder Engels, kon je opletten van Dinamo Hooligans een smeulende burgeroorlog en was de reis lang. Hield dat de AT'ers tegen? Nein. Laat staan dat we het in ons hoofd zouden halen om te gaan mauwen over veel wind en dergelijke.

Ik had overigens geheel gelijk dat Vitesse alle support nodig had, tegen de door jou met veel dedain gecategoriseerde amateurclub. Laat staan dat je gaat klagen als je een draak van een wedstrijd krijgt voorgeschoteld, het gaat om het uitje - even ontsnappen aan de vrouw - biertjes doen, cultuur snuiven, je nog verbondener voelen met je club door zo'n pelgrimstocht etc. Maar ik merk al dat het dus niet aan Vitessense goegemeente besteed is. Verklaart ook wel dat nooit overwinteren, de club wil de supporters met zo min mogelijke Europese uitwedstrijden opzadelen en daar slaagt het al decenia wonderwel in.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za aug 14, 2021 6:54 pm

Dedain? De meeste spelers van Dundalk zijn gewoon semiprof (halve amateurs dus). Wat de wanprestatie van Vitesse nog verder onderstreept.

Ik houd me maar vast aan de gedachte dat Vitesse doorgaans zijn niveau aanpast aan de tegenstander. Verliezen van een Amsterdamse amateurclub en een paar dagen later soeverein winnen in de Arena, dat is Vitesse in een notendop.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za aug 14, 2021 7:07 pm

Wouter schreef:
za aug 14, 2021 6:54 pm
Dedain? De meeste spelers van Dundalk zijn gewoon semiprof (halve amateurs dus). Wat de wanprestatie van Vitesse nog verder onderstreept.

Ik houd me maar vast aan de gedachte dat Vitesse doorgaans zijn niveau aanpast aan de tegenstander. Verliezen van een Amsterdamse amateurclub en een paar dagen later soeverein winnen in de Arena, dat is Vitesse in een notendop.
Ik ben overigens in de biografie van oud Vitesse-naar aan het lezen, en daarin staat opgetekend dat het vaste teamuitje bij Vitesse een bezoek aan de Wallen was, met daarbij volgens Levchenko wel de garantie dat iedereen wel participeerde. Ik begin eindelijk te begrijpen waarom die Arnhemmers altijd zo eensgezind in de Arena aan de slag gaan.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za aug 14, 2021 8:18 pm

Sinds die Amsterdamse Truus het Spijkerkwartier heeft gesloten moeten ze wel daarheen.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » za aug 14, 2021 8:37 pm

Wouter schreef:
za aug 14, 2021 8:18 pm
Sinds die Amsterdamse Truus het Spijkerkwartier heeft gesloten moeten ze wel daarheen.
Ja dat blijkt wel, voor jullie collega's is het een ander verhaal. Derhalve de vraag ga je na vanavond nog je oude twitteraccount uit de motteballen halen?

https://twitter.com/necnogonderaan
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33273
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » zo aug 15, 2021 6:22 pm

Commentator: 'Vitesse is niet meer de leuke ploeg om naar te kijken van vorig seizoen.'

Agree Wouter?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo aug 15, 2021 7:39 pm

Nee. Vorig seizoen leunde Vitesse ook al sterk op de verdediging en waren ze vooral sterk in de omschakeling.

Nu was dat ook weer zo. Alleen hebben ze nu een keeper die alleen iets met de handen kan en vorig seizoen een keeper die aardig kon voetballen. En Frederiksen deed aan Makaay bij Bayern denken: je zag hem niet maar hij scoorde wel.

Die Gboho is wel een goede voetballer volgens mij. Ik miste Tannane in ieder geval niet. Manhoef is ook goed bezig.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 19, 2021 8:46 pm

Vitesse voor tegen Anderlecht, netjes.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 19, 2021 8:58 pm

Bizarre wedstrijd.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do aug 19, 2021 9:08 pm

En het dan toch niet over de streep trekken. Zonde maar volgens mij ook wel typerend.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 19, 2021 9:14 pm

Bero is zo'n domkop. Hij werkt als een paard maar heeft het IQ van een goudvis.

Letsch moet de spelers verbieden de bal op Schubert terug te spelen. Bij elke terugspeelbal krijg ik een hartverzakking. Frederiksen raakt één bal per wedstrijd, maar die gaat er dan wel in.

Maar goed, overall is 3-3 met zo veel afwezigen niet eens zo slecht. Jammer dat bijna iedereen een gele kaart pakt. Gboho kan wel voetballen.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse

Bericht door elliquido » do aug 19, 2021 9:30 pm

Thuis alle kans
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: Vitesse

Bericht door Frank » do aug 19, 2021 9:47 pm

Wouter schreef:
do aug 19, 2021 9:14 pm
Bero is zo'n domkop. Hij werkt als een paard maar heeft het IQ van een goudvis.

Letsch moet de spelers verbieden de bal op Schubert terug te spelen. Bij elke terugspeelbal krijg ik een hartverzakking. Frederiksen raakt één bal per wedstrijd, maar die gaat er dan wel in.

Maar goed, overall is 3-3 met zo veel afwezigen niet eens zo slecht. Jammer dat bijna iedereen een gele kaart pakt. Gboho kan wel voetballen.
Niets gezien, maar hoe zit het nu met die gele kaarten? Op VI staan 8 man van Vitesse die een gele kaart hebben gekregen, op de site van de UEFA (en op teletekst) maar 2???

[edit] Hmm, lijkt erop dat de site van de UEFA het aantal kaarten niet bij kon houden, wordt nu nog bijgewerkt (ondertussen staan er 4 man van Vitesse met geel vermeld) :smallgrin.gif:
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 19, 2021 9:52 pm

Deze scheidsrechter deed wat ik normaal graag zie, maar vandaag even niet: werkelijk alles en iedereen die ook maar een honderdste seconde tijd rekte geel geven.

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7232
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Re: Vitesse

Bericht door Trab » do aug 19, 2021 10:28 pm

Wouter schreef:Bero is zo'n domkop. Hij werkt als een paard maar heeft het IQ van een goudvis.

Letsch moet de spelers verbieden de bal op Schubert terug te spelen. Bij elke terugspeelbal krijg ik een hartverzakking. Frederiksen raakt één bal per wedstrijd, maar die gaat er dan wel in.

Maar goed, overall is 3-3 met zo veel afwezigen niet eens zo slecht. Jammer dat bijna iedereen een gele kaart pakt. Gboho kan wel voetballen.
Heb alleen de samenvatting gezien maar die schubert heeft wel goede reflexen toch? Tegen Dundalk sleepte hij ze ook erdoorheen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 19, 2021 10:34 pm

Hij heeft goede reflexen maar kan totaal niet voetballen en heeft een beroerde trap.

Pasveer was altijd een soort elfde veldspeler maar deze keeper kun je beter zo min mogelijk betrekken bij de opbouw.

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo aug 22, 2021 7:34 pm

Wat een achterlijke paardenlul is die Letsch met zijn modieuze gespaar. Dan zijn er al twee centrale verdedigers geblesseerd en denk je: "Weet je wat, ik ga nog eens vier basisspelers "rust geven"! Als die lul dat van tevoren gezegd had was ik niet naar Arnhem gereden.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » di aug 24, 2021 4:06 pm

Wouter ken jij eigenlijk deze speler nog? was er destijds van overtuigd dat het een topper zou worden toen ik hem in de jeugdcompetitie aan het werk zag. Al zal het wel weer een Afrikaan zijn die ouder bleek dan op zijn paspoort stond.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Kall%C3%A9_Son%C3%A9
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di aug 24, 2021 5:11 pm

Ja, uit de periode dat Vitesse, met wisselend succes, vrij veel Afrikanen contracteerde. Diarra, Amoah, Mbamba, Zongo.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 12:15 pm

Vanavond een van de meest beslissende potjes op rol in Europa, van de afgelopen tien jaar voor Vites. Zenuwen Wouter?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 26, 2021 12:49 pm

Doekhi nog steeds geblesseerd. Ik ben bang dat die prutsers centraal achterin het gaan weggeven, of dat anders Bero wel weer bereid is om een volstrekt onnodige strafschop weg te geven.

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: Vitesse

Bericht door Andriy Demchenko » do aug 26, 2021 1:00 pm

Wouter schreef:
do aug 26, 2021 12:49 pm
Doekhi nog steeds geblesseerd. Ik ben bang dat die prutsers centraal achterin het gaan weggeven, of dat anders Bero wel weer bereid is om een volstrekt onnodige strafschop weg te geven.
Wel gewoon weer Dasa en Bazoer aan de aftrap neem ik aan? Wittek-Hajek-Bazoer-Dasa zoiets?
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18626
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do aug 26, 2021 1:01 pm

En Oroz er nog tussen. :blackcat.gif:

Hajek en Oroz zijn wel twee klassen minder dan Doekhi en Rasmussen. :confused.gif:

Zelf zou ik afstappen van 5-3-2 en 4-4-2 gaan spelen. Achterin Dasa, Hajek, Bazoer en Wittek. Op het middenveld Tronstad, Gboho, Bero en Tannane en voorin Frederiksen en Openda. Dan kom je misschien een beetje aan voetballen toe.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40614
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do aug 26, 2021 3:11 pm

Een stunt van Vitesse zou wel leuk zijn. Al denk ik dat ze daarvoor die voorsprong niet uit handen hadden mogen geven.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34383
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » do aug 26, 2021 3:13 pm

Marillion schreef:
do aug 26, 2021 3:11 pm
Een stunt van Vitesse zou wel leuk zijn. Al denk ik dat ze daarvoor die voorsprong niet uit handen hadden mogen geven.
Ik krijg het NIET uit mijn strot. :whip.gif:

Plaats reactie