Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » di okt 20, 2020 11:40 am

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 11:27 am
Hij heeft één wedstrijd schorsing gehad lees ik net.

Gisteren zag ik een fragmentje voorbij komen waarin hij een paar keer mafkees roept tegen de scheidsrechter. Is dat alles waar we het hier over hebben of is er meer gebeurd? :confused.gif:
Niet een keertje 'mafkees', maar nadrukkelijk en bewust schofferend herhalend in het gezicht van de scheids 'mafkees' (en is daar ook nog trots op, zo te zien, ziet het als 'stoer'). En bij weglopen 'fucking clown'.

Dit is dus precies waarom het gaat. Tolereer dit op het hoogste niveau met een lage straf (één wedstrijdje) en de copycats op de amateurvelden nemen ook de vrijheid.

Je moet scheidsrechters beschermen als je hun autoriteit op het veld serieus neemt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 11:47 am

Als dat consequent gaat gebeuren is dat een uitstekend plan. Naar de rugby richtlijnen zoals Elliquido hierboven al aangeeft.

Maar dat gebeurd dus niet. Als los incident had ik me er nu wel wat heftigers bij voorgesteld als ik zo links en rechts het commentaar lees. Ik dacht dat hij iemand was aangevlogen of zo.

Denk dat dit veel vaker gebeurd alleen zal het in het verleden vaak niet echt naar voren zijn gekomen omdat je het niet hoorde in een vol stadion.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » di okt 20, 2020 11:51 am

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 11:47 am
Als dat consequent gaat gebeuren is dat een uitstekend plan. Naar de rugby richtlijnen zoals Elliquido hierboven al aangeeft.

Maar dat gebeurd dus niet. Als los incident had ik me er nu wel wat heftigers bij voorgesteld als ik zo links en rechts het commentaar lees. Ik dacht dat hij iemand was aangevlogen of zo.

Denk dat dit veel vaker gebeurd alleen zal het in het verleden vaak niet echt naar voren zijn gekomen omdat je het niet hoorde in een vol stadion.
Als het (veel) vaker gebeurt, is het al dus te ver. Juist dit soort gedrag moet je in de kiem smoren, voordat het 'normaal' wordt gevonden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse

Bericht door GangstaRiB » di okt 20, 2020 11:57 am

zeux schreef:
di okt 20, 2020 11:40 am
Marillion schreef:
di okt 20, 2020 11:27 am
Hij heeft één wedstrijd schorsing gehad lees ik net.

Gisteren zag ik een fragmentje voorbij komen waarin hij een paar keer mafkees roept tegen de scheidsrechter. Is dat alles waar we het hier over hebben of is er meer gebeurd? :confused.gif:
Niet een keertje 'mafkees', maar nadrukkelijk en bewust schofferend herhalend in het gezicht van de scheids 'mafkees' (en is daar ook nog trots op, zo te zien, ziet het als 'stoer'). En bij weglopen 'fucking clown'.

Dit is dus precies waarom het gaat. Tolereer dit op het hoogste niveau met een lage straf (één wedstrijdje) en de copycats op de amateurvelden nemen ook de vrijheid.

Je moet scheidsrechters beschermen als je hun autoriteit op het veld serieus neemt.
Mjah... ik vind dat je een gele kaart mag geven, maar geen 2de. Laat de emoties even vieren, geef hem een gele kaart en daarna moet je niet als een kleine dictator doen alsof je ernstig bent geschoffeerd.

Vind wel dat in Nederland erg pietluttig gefloten wordt. Rode kaarten voor tackles die ongelukkig zijn, maar niet met opzet en ook niet heel erg impact hebben. Scheidsrechters zijn ook vrij jong in Nederland en die voelen de wedstrijd niet aan of ze durven niet af te wijken van de KNVB instructies. Ik heb het niet over de spelregels, maar wel over hoe om te gaan met ruw spel of emoties.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7844
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Vitesse

Bericht door elliquido » di okt 20, 2020 12:30 pm

HIJ moet zich gedragen, niet de arbiter die zich zogenaamd moet inleven
Wereld op zijn kop
Gaat ook om de agressieve houding, niet eens om de woorden.

En ja, fantastisch voorbeeld dit voor onze jonge voetballers.

Wat straal je nu uit als knvb. Hoe bescherm je nu al die amateur scheidsrechters in nederland.
Nou niet zo dus. Met je fucking 1 wedstrijd schorsing.
10 had hij er moeten hebben, proleet.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di okt 20, 2020 1:45 pm

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 11:27 am
Hij heeft één wedstrijd schorsing gehad lees ik net.

Gisteren zag ik een fragmentje voorbij komen waarin hij een paar keer mafkees roept tegen de scheidsrechter. Is dat alles waar we het hier over hebben of is er meer gebeurd? :confused.gif:
Dat is alles. Althans, ook nog een keer clown geloof ik.

Het is natuurlijk terecht dat hij twee keer geel kreeg en hij moet geschorst worden, maar Lionel en Zeux overdrijven nogal.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40621
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » di okt 20, 2020 1:59 pm

Ik vind 't zelf wel een sympathiek scheldwoord eigenlijk. Kan vele malen erger. :smallgrin.gif:
Natuurlijk moet 'ie zich gedragen maar ik kreeg echt het idee dat hij compleet door het lint was gegaan.

Maar ik ben het er wel mee eens dat het niet goed is hoor. Zou alleen goed zijn om het dan als algemene richtlijn zo toe te passen om een einde te maken aan fel protesterende spelers. Gewoon zoals het bij rugby gaat. De aanvoerder is de enige die überhaupt met de scheidsrechter spreekt en ook dat enkel op beschaafde wijze.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » di okt 20, 2020 2:08 pm

Er werd een overtreding op hem gemaakt waar de scheidsrechter niet voor floot en daarna ging hij verbaal door het lint.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » di okt 20, 2020 2:14 pm

Marillion schreef:
di okt 20, 2020 1:59 pm
Maar ik ben het er wel mee eens dat het niet goed is hoor. Zou alleen goed zijn om het dan als algemene richtlijn zo toe te passen om een einde te maken aan fel protesterende spelers. Gewoon zoals het bij rugby gaat. De aanvoerder is de enige die überhaupt met de scheidsrechter spreekt en ook dat enkel op beschaafde wijze.
+1
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Lionel » di okt 20, 2020 9:12 pm

zeux schreef:
di okt 20, 2020 11:40 am
Marillion schreef:
di okt 20, 2020 11:27 am
Hij heeft één wedstrijd schorsing gehad lees ik net.

Gisteren zag ik een fragmentje voorbij komen waarin hij een paar keer mafkees roept tegen de scheidsrechter. Is dat alles waar we het hier over hebben of is er meer gebeurd? :confused.gif:
Niet een keertje 'mafkees', maar nadrukkelijk en bewust schofferend herhalend in het gezicht van de scheids 'mafkees' (en is daar ook nog trots op, zo te zien, ziet het als 'stoer'). En bij weglopen 'fucking clown'.

Dit is dus precies waarom het gaat. Tolereer dit op het hoogste niveau met een lage straf (één wedstrijdje) en de copycats op de amateurvelden nemen ook de vrijheid.

Je moet scheidsrechters beschermen als je hun autoriteit op het veld serieus neemt.
:biggthumpup.gif:
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Ajaciedjuh
Berichten: 23000
Lid geworden op: do mei 20, 2004 11:16 am

Re: Vitesse

Bericht door Ajaciedjuh » wo okt 21, 2020 5:30 am

Lionel schreef:
di okt 20, 2020 11:32 am
Wouter schreef:
ma okt 19, 2020 11:18 pm
Drie rode? Hoe kom je daarbij?
Fucking clown, clown, mafkees mafkees mafkees..
Ongeveer een minuut lang. Ook nog tegen zijn eigen aanvoerder..... zo snel over de rooie. Goede voetballer, maar net als Bazoer zit er een steekje met hem los.
"Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience."

Lionel
Berichten: 47052
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Vitesse

Bericht door Lionel » wo okt 21, 2020 6:27 am

Exact.

Deze woede-uitbarsting kunnen we als voetballiefhebbers en als de maatschappij, waar je ook amateur-scheidsrechters moet beschermen. Er is in Nederland geen respect voor autoriteiten.

We mogen echt wel wat harder optreden tegen zulk uitschot. Want dat is hij gewoon.

En ja, op voetbalgebied had Nico ook aangepakt mogen worden voor zijn idioot gedrag.
IK GELOOF!!!!!!

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse

Bericht door GangstaRiB » wo okt 21, 2020 9:46 am

elliquido schreef:
di okt 20, 2020 12:30 pm
HIJ moet zich gedragen, niet de arbiter die zich zogenaamd moet inleven
Wereld op zijn kop
Gaat ook om de agressieve houding, niet eens om de woorden.

En ja, fantastisch voorbeeld dit voor onze jonge voetballers.

Wat straal je nu uit als knvb. Hoe bescherm je nu al die amateur scheidsrechters in nederland.
Nou niet zo dus. Met je fucking 1 wedstrijd schorsing.
10 had hij er moeten hebben, proleet.
Oke, dus de aantijging 'mafkees' is strafbaar.
Straks heb je scheidsrechters die zich beledigd voelen als je 'idioot' zegt.

Het is voetbal, het is emotie, dus ja... graag een beetje inlevingsvermogen. In Engeland roepen ze allemaal f*ck dit en f*ck dat ook naar scheidsrechters.
We zijn in Nederland echt een stel softies.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 10:00 am

GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 9:46 am
Oke, dus de aantijging 'mafkees' is strafbaar.
Het gaat toch niet alleen om sec dat woord, maar de hele attitude, de provocerende houding naar de scheids, de overduidelijke boodschap 'ik heb schijt aan jou' door nog eens expres in zijn gezicht door te blijven schelden'?

En bij het weglopen 'fucking clown' roepen.

Dit gaat echt voorbij aan een speler die even heftig reageert op een beslissing. Totaal disrespectloos naar het 'instituut' scheidsrechter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse

Bericht door GangstaRiB » wo okt 21, 2020 10:14 am

zeux schreef:
wo okt 21, 2020 10:00 am
GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 9:46 am
Oke, dus de aantijging 'mafkees' is strafbaar.
Het gaat toch niet alleen om sec dat woord, maar de hele attitude, de provocerende houding naar de scheids, de overduidelijke boodschap 'ik heb schijt aan jou' door nog eens expres in zijn gezicht door te blijven schelden'?

En bij het weglopen 'fucking clown' roepen.

Dit gaat echt voorbij aan een speler die even heftig reageert op een beslissing. Totaal disrespectloos naar het 'instituut' scheidsrechter.
Voetbal is een sport/spel. Scheidsrechter is een volledig symbolische functie. Als je zoiets doet tegen Oom Agent, ja dan ingrijpen. Maar dit is vermaak en daar mag emotie bij.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33282
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door zeux » wo okt 21, 2020 10:55 am

GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 10:14 am
Scheidsrechter is een volledig symbolische functie.
Ja, dan houdt het wel op. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 11:22 am

GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 10:14 am
Scheidsrechter is een volledig symbolische functie.

Jij kijkt nooit rugby, dus.

Met spelvervuilers als Neymar en aan de andere kant een paar Materazzi's en schavers als Ramos en Chiellini kan een pot voetbal echt niet zonder een leidsman die heel duidelijk bepaalt waar de grenzen liggen.

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: Vitesse

Bericht door Mr. Ajax » wo okt 21, 2020 11:45 am

GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 9:46 am
elliquido schreef:
di okt 20, 2020 12:30 pm

Oke, dus de aantijging 'mafkees' is strafbaar.
Straks heb je scheidsrechters die zich beledigd voelen als je 'idioot' zegt.

Het is voetbal, het is emotie, dus ja... graag een beetje inlevingsvermogen. In Engeland roepen ze allemaal f*ck dit en f*ck dat ook naar scheidsrechters.
We zijn in Nederland echt een stel softies.
Dit was effe meer dan een kleine fuck you naar de scheids. Dat agressief naar de scheids lopen met dat "kom maar, kom maar"... Een scheidsrechter moet uiteindelijk gerespecteerd worden om zijn gezag uit te kunnen blijven oefenen. Anders kun je net zo goed zonder scheidsrechter spelen.
GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 10:14 am
Als je zoiets doet tegen Oom Agent, ja dan ingrijpen.
Waarin ligt het verschil in jouw ogen?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: Vitesse

Bericht door GangstaRiB » wo okt 21, 2020 12:21 pm

Voetbal is een sport en tevens vermaak voor het grote publiek.

Ik zie in iedere sport mensen tekeergaan tegen scheidsrechters, behalve dan misschien het edele Rugby.

Als je wil dat de sport steriel gemaakt wordt, be my guest. Maar als een emotionele uitbarsting betekent dat een wedstrijd wordt verziekt doordat iemand eruit gestuurd wordt.. dan vergaat bij mij het vermaak.

Het voetbal zou wellicht andere straffen moeten introduceren, zoals een tijdstraf of een verplichte wissel. Maar iemand eruit sturen.. dat is een te zware sanctie.

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » wo okt 21, 2020 12:40 pm

Tannane heeft zich in ieder geval in de kijker geschreeuwd bij Ajacieden.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » wo okt 21, 2020 12:52 pm

GangstaRiB schreef:
wo okt 21, 2020 12:21 pm
Voetbal is een sport en tevens vermaak voor het grote publiek.

Ik zie in iedere sport mensen tekeergaan tegen scheidsrechters, behalve dan misschien het edele Rugby.

Nee hoor, als er bij het WK Handbal of bij waterpolo iemand naar de kant moet, trekt diegene meestal een sprint en gaat de ploeg zich organiseren.
Is dan doorgaans wel een tijdstraf.

Als bij hockey een coach of aanvoerder denkt dat de referee echt mis zit vragen ze een video check aan.

Zou bij voetbal ook beter werken als je zelf apelleert en een VAR call aanvraagt als je vindt dat iets rood of een strafschop is. Nu de VAR telkens 3 minuten laten gluren of iets net wel hands is of net niet terwijl je achteraf nog steeds in twijfel zit vreet aan de autoriteit van de arbiters

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Vitesse

Bericht door Cruijff » zo okt 25, 2020 2:33 pm

Marillion schreef:Dit gaan we nog véél meer zien de komende maanden. Voetballers zitten inderdaad totaal niet in afzondering. Gaan na de training gewoon naar huis en leven daar hun leven.
Giacomo Puccini schreef:
di okt 20, 2020 3:24 pm
Een belangrijk verschil lijkt mij, dat voetballers elkaar tijdens hun werk besmetten. Iedere week hebben ze fysiek contact met 10-20 bezwete wildvreemden (tegenstanders) en daarnaast hun eigen team plus begeleiding, pakweg 30 man. Tegen de tijd dat iemand corona positief test, is de kans groot dat hij al weer een paar anderen besmet heeft, etc.
Marillion schreef:
di okt 20, 2020 3:34 pm
columbus schreef:
di okt 20, 2020 2:24 pm
Ligt het aan mij of komt het relatief gezien veel meer voor in de voetballerij. Je zou zeggen dat ze in een zelf gecreëerde bubbel zouden zitten. Trainen, naar huis, wedstrijd spelen, naar huis. En daar, net als jij en ik, jezelf toch in bescherming neemt. Je toch serieus met je van bezig? In dit geval profvoetbal spelen.
Er lopen kinderen thuis rond. Partners. Deze mensen vormen ook een risico.

Daarnaast denk ik dat voetballers gemiddeld genomen ook niet de meest professionele sporters zijn op dit gebied als het gaat om zelfdiscipline.

Verslaggever: "De voetbalbubbel, bestaat die?"
Pascal van Wijk, directeur Vitesse: "Ja, die bestaat.
Voetballers zijn serieuze professionals, die weten echt wel wat ze doen."
Verslaggever: "Weet jij wat Thomas Bruns in zijn vrije tijd doet?"
Pascal van Wijk, directeur Vitesse: "Ehh."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10238
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Vitesse

Bericht door WP_Legend » zo okt 25, 2020 3:38 pm

Ik vind het trouwens nog steeds onbegrijpelijk dat Vitesse v. Bergen zo makkelijk heeft laten gaan

Wouter
Berichten: 18630
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » zo nov 01, 2020 12:27 pm

Als die kutscheids Alvarez geen rood had gegeven bij Ajax-Vitesse, had Vites nu lekker bovenaan gestaan. :1evil.gif:

wimpey
Berichten: 51687
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Vitesse

Bericht door wimpey » zo nov 01, 2020 12:56 pm

Het is knap wat Vitesse doet. Leuk om naar te kijken ook. Beter veldspel dan Ajax en mbesv.

Plaats reactie