Vitesse

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Vitesse

Bericht door Jinne » za apr 13, 2024 10:20 am

Wat is begroting van Vitesse nu?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za apr 13, 2024 8:10 pm

Op de een of andere manier had ik al het idee dat PSV-uit een beetje lastig kon worden.

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » za apr 13, 2024 11:12 pm

Nou, als je Sturing zo hoort is de kans groot dat Vitesse haar laatste wedstrijd heeft gespeeld.

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » wo apr 17, 2024 6:22 pm

Plan ingediend, wachten op de reactie van de licentiecommissie.

Poeder II
Berichten: 47
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » do apr 18, 2024 12:53 pm

Stel dat Vitesse overleefd wordt het de komende jaren roemloos meedobberen in de eerste divisie met af en toe misschien een periodetitel.

Begroting nu is 24 mio met 8 mio spelersbudget, eerste divisie begroting 12 mio en een spelersbudget van 4. 20% van de begroting gaat dan naar vd Kuit om dat hok te kunnen bespelen.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34404
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Vitesse

Bericht door Ramona » do apr 18, 2024 1:27 pm

Bedoel je nu te zeggen dat vitas gewoon op moet doeken?

Heel eerlijk gezegd zou ik er geen ene traan om laten. Eigen schuld, heeeeel dikke uhhh….

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » do apr 18, 2024 1:56 pm

Je zou de derby's niet missen, Ramoon?

Kan ik me wel voorstellen, NEC verliest meestal. :666.gif:

Poeder II
Berichten: 47
Lid geworden op: vr jan 16, 2015 9:59 am
Locatie: Mooiste stad van Overijssel

Re: Vitesse

Bericht door Poeder II » do apr 18, 2024 2:49 pm

Dat iedereen er zo mee bezig is laat alleen maar zien dat je er toe doet, zelfde is van toepassing op Ajax.

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do apr 18, 2024 2:50 pm

Ik las vandaag nog dat NEC eigenlijk min of meer hetzelfde doet als Vitesse jaren gedaan heeft; Boekhoorn vult jaarlijks de tekorten van ongeveer vier miljoen aan. Als die man een keer voor de tram (of trolleybus) komt heeft NEC een vergelijkbaar probleem.

Poeder, wat betreft het spelersbudget: dat besteden ze nu aan wanpresteerders als Isimat, Arcus, Van Ginkel en Room. In mijn ogen kun je met een veel minder budget nog altijd een selectie op de been brengen die minstens van hetzelfde (beroerde) niveau is als de huidige.

columbus
Berichten: 5354
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Vitesse

Bericht door columbus » do apr 18, 2024 3:27 pm

Natuurlijk worden die derby’s gemist. Uiteindelijk is het een grote haar-liefde show. Als er vanavond volgend seizoen ineens geen Feijenoord - Ajax meer zou zijn is het toch minder leuk. Niks mis met een gezonde rivaliteit toch

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34404
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » do apr 18, 2024 5:47 pm

Jullie vullen allemaal maar in, maar ik zal die K club missen als… punt.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » do apr 18, 2024 6:09 pm

Wouter schreef:
do apr 18, 2024 2:50 pm
Ik las vandaag nog dat NEC eigenlijk min of meer hetzelfde doet als Vitesse jaren gedaan heeft; Boekhoorn vult jaarlijks de tekorten van ongeveer vier miljoen aan. Als die man een keer voor de tram (of trolleybus) komt heeft NEC een vergelijkbaar probleem.

Poeder, wat betreft het spelersbudget: dat besteden ze nu aan wanpresteerders als Isimat, Arcus, Van Ginkel en Room. In mijn ogen kun je met een veel minder budget nog altijd een selectie op de been brengen die minstens van hetzelfde (beroerde) niveau is als de huidige.
Is het bij FC Utrecht niet ook zo met Van Seumeren?

Ik hoop dat Vitesse blijft bestaan. Ok, het is allemaal niet meer zo charmant als in de tijd van Monnikenhuizen maar het is een oude club en ze horen erbij. Zie het als supporter als een kans om een keer helemaal schoon te beginnen met lekker veel jeugdspelers. Het zal even tijd nodig hebben maar het kan soms ook snel weer goed gaan. Kijk even naar FC Twente bijvoorbeeld.

Hoe afhankelijk is Vitesse eigenlijk van het GelreDome? Los van dat ze huurder zijn is er toch niets? Ik snap dat je ergens moet spelen maar als alles onderuit gaat is dit ook het moment om te overwegen of er op termijn andere mogelijkheden zijn.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do apr 18, 2024 7:51 pm

Daar zou de gemeente Arnhem aan mee moeten werken en die kans is nihil.

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do apr 18, 2024 8:02 pm

Ramona schreef:
do apr 18, 2024 5:47 pm
Jullie vullen allemaal maar in, maar ik zal die K club missen als… punt.
Je post iets te vaak om het geloofwaardig over te laten komen.

Ik was overigens echt verbijsterd over het volksfeest dat daar uitbrak toen NEC een keertje met ronduit beroerd voetbal van een comateus Vitesse had gewonnen. Alsof het om een Champions League-finale ging. :smallgrin.gif:

Ik heb me best wel eens geschaamd voor (andere) Vitessesupporters, maar zo'n extreem Calimerocomplex hebben ze in ieder geval nooit gehad.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34404
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Vitesse

Bericht door Ramona » do apr 18, 2024 8:24 pm

Wouter schreef:
Ramona schreef:
do apr 18, 2024 5:47 pm
Jullie vullen allemaal maar in, maar ik zal die K club missen als… punt.
Je post iets te vaak om het geloofwaardig over te laten komen.

Ik was overigens echt verbijsterd over het volksfeest dat daar uitbrak toen NEC een keertje met ronduit beroerd voetbal van een comateus Vitesse had gewonnen. Alsof het om een Champions League-finale ging. :smallgrin.gif:

Ik heb me best wel eens geschaamd voor (andere) Vitessesupporters, maar zo'n extreem Calimerocomplex hebben ze in ieder geval nooit gehad.
Klopt. Heeerlijk!

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do apr 18, 2024 8:47 pm

Goed, ik zal die obsessie van NEC'ers met en die bizarre haat jegens Vitesse en Arnhem wel nooit begrijpen. :confused.gif:

Wouter
Berichten: 18783
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: Vitesse

Bericht door Wouter » do apr 18, 2024 9:04 pm

Marillion schreef:
do apr 18, 2024 6:09 pm
Wouter schreef:
do apr 18, 2024 2:50 pm
Ik las vandaag nog dat NEC eigenlijk min of meer hetzelfde doet als Vitesse jaren gedaan heeft; Boekhoorn vult jaarlijks de tekorten van ongeveer vier miljoen aan. Als die man een keer voor de tram (of trolleybus) komt heeft NEC een vergelijkbaar probleem.

Poeder, wat betreft het spelersbudget: dat besteden ze nu aan wanpresteerders als Isimat, Arcus, Van Ginkel en Room. In mijn ogen kun je met een veel minder budget nog altijd een selectie op de been brengen die minstens van hetzelfde (beroerde) niveau is als de huidige.
Is het bij FC Utrecht niet ook zo met Van Seumeren?

Ik hoop dat Vitesse blijft bestaan. Ok, het is allemaal niet meer zo charmant als in de tijd van Monnikenhuizen maar het is een oude club en ze horen erbij. Zie het als supporter als een kans om een keer helemaal schoon te beginnen met lekker veel jeugdspelers. Het zal even tijd nodig hebben maar het kan soms ook snel weer goed gaan. Kijk even naar FC Twente bijvoorbeeld.

Hoe afhankelijk is Vitesse eigenlijk van het GelreDome? Los van dat ze huurder zijn is er toch niets? Ik snap dat je ergens moet spelen maar als alles onderuit gaat is dit ook het moment om te overwegen of er op termijn andere mogelijkheden zijn.
Heerenveen heeft ook forse tekorten: https://www.feanonline.nl/sc-heerenveen ... d-gelopen/

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » vr apr 19, 2024 8:57 am

Ramona schreef:
do apr 18, 2024 5:47 pm
Jullie vullen allemaal maar in, maar ik zal die K club missen als… punt.
Dat is nogal een statement. Aan welke club ga je je dan ergeren? :confused.gif:

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse

Bericht door Thijs » vr apr 19, 2024 9:10 am

Ik vind NEC wel een iets leukere club dan Vitesse, maar Vitesse hoort er wel gewoon bij en zou nooit verloren moeten gaan.

En NEC is ook wel echt in alles gewoon iets kleiner, sorry Ramona. Maar ook wel in gedrag, een trainer die op een 'huldiging' (gewoon competitieoverwinning op de nummer 18) zingt 'nooit meer naar Arnhem' is eigenlijk klein gedrag. En zie op twitter veel NEC-supporters praatjes hebben over een uitvak van Vitesse van 300 man bij PSV, maar kan me in 2016 nog herinneren toen zij op degraderen stonden in de ArenA. Ik denk dat er nog geen 100 man in het uitvak zat. En dat was een rechtstreeks duel waardoor ze met een 2-2 volgens mij de play-offs haalden. (En daaruit dan weer wel degradeerden)

Als NEC over 1 of 2 jaar weer gewoon een normaal clubje is geworden gaan ze Vitesse nog heel erg missen.

edit: even opgezocht, het was de laatste speelronde in 2014. https://www.ajaxfotoside.net/1314thuis/nec/nec.html
Dit zijn de echten, niet die vele duizenden andere mafkezen die we op tv gaan zien zondag.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr apr 19, 2024 12:06 pm

Het sentiment ligt bij dit soort rivaliteit sowieso meestal meer bij de kleinere partij.
Nil volentibus arduum

Paul1985
Berichten: 180
Lid geworden op: di aug 03, 2010 8:05 pm

Re: Vitesse

Bericht door Paul1985 » vr apr 19, 2024 3:31 pm

Als supporter begrijp ik sowieso niet dat je het supporters van een andere club gunt dat hun club verdwijnt, hoe voel je jezelf als je club er niet meer zou zijn?

Wat sportieve malaise, of een degradatie is allemaal leedvermaak. Maar het einde van een club gun ik niemand.

Wij hebben destijds vooral mazzel gehad dat de gemeente er al heel diep in zat met een lening voor het stadion waardoor ze eigenlijk wel wat moesten doen. Inmiddels is de situatie wel redelijk gedraaid, als is er nog steeds een schuld van 35.000.000 inclusief het stadion, als het volgens planning loopt is dit in 2038/39 helemaal weg. Er is in ieder geval weer eigen vermogen, waarde op het veld. Daarnaast geluk dat er altijd veel betrokkenheid is geweest vanuit ondernemers. Paar jaar terug moest er eens 14 miljoen op tafel komen, was met de regio in een week op tafel. Wessels heeft dat toen nog verdubbeld.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34404
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Vitesse

Bericht door Ramona » vr apr 19, 2024 3:54 pm

Maar dat boeit mijn niet, Thijs, dat vitas groter is… prima. Geen probleem mee. Maar die grootheidswaanzin daar. WOK! Goed dat ze gaan downsizen iig. Werd tijd.

Wb supporters; tja was eens, maar NEC leeft. Kijk naar de oude Goffert, bijv.

Zie aantal uitsupporters… en niet alleen nu. Say more?

Verder zal vitas me een reet jeuken. Sorry.
Maar ligt dat bij feyenooit anders bij jullie?
Sommigen wel maar anderen ook niet…
Laatst gewijzigd door Ramona op vr apr 19, 2024 3:54 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Vitesse

Bericht door Thijs » vr apr 19, 2024 3:55 pm

18 punten in mindering, meldt Vitesse net op X.
Vitesse heeft vandaag van de licentiecommissie van de KNVB achttien punten aftrek gekregen voor het niet kunnen voldoen aan de licentie-eisen. Met deze puntenstraf is Vitesse officieel gedegradeerd. Vitesse gaat niet in beroep tegen de straf en pakt de kans op licentiebehoud met beide handen aan.

Een puntenstraf hing al geruime tijd boven het hoofd van de club. Na eerder een boete te hebben ontvangen van 100.000 euro – voor het niet melden van het opzeggen van de bankrelatie door Revolut – leek een dergelijke straf niet te vermijden. De club kon immers niet voldoen aan bepaalde licentie-eisen. Zo heeft Vitesse onder andere de halfjaarcijfers niet correct ingediend, onjuist gehandeld rondom ING Bank en het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat en het Wladimiroff-rapport heeft niet aan kunnen tonen dat er wel of geen connecties zijn tussen Vitesse en Roman Abramovich

Algemeen directeur ad interim Edwin Reijntjes vertelt: “Alhoewel dit een zwarte dag is voor alles en iedereen die Vitesse een warm hart toedraagt, is dit wel de keiharde realiteit. Een dergelijke straf was immers onvermijdelijk. Daarentegen – en dat wil ik eenieder echt duidelijk maken – zijn wij enorm blij met de kans die ons wordt geboden ten behoeve van het behouden van onze licentie. Ook dit hing aan een zijden draadje. In de reactie van de Licentiecommissie is echter duidelijk te lezen dat er vertrouwen is in de nieuwe koers van de club. Daar klampen wij ons aan vast en gaan we volle bak mee door. Ik zei het al eerder: Vitesse mag en kan niet verdwijnen!”

Door de straf van de licentiecommissie is Vitesse officieel gedegradeerd naar de Keuken Kampioen Divisie. Met nog vier wedstrijden te spelen komt Vitesse op een puntentotaal van min één. Door de degradatie komt er een einde aan 35 jaar onafgebroken Eredivisievoetbal in Arnhem.

Vitesse heeft besloten om niet in beroep te gaan tegen de straf van de licentiecommissie. De club wil zich immers focussen op het behoud van de licentie. Een dergelijke beroepszaak gaat daar niet aan bijdragen.

Vitesse gebruikt het ‘wekelijkse persmoment’ van woensdagmiddag 24 april om haar reactie nader toe te lichten.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Vitesse

Bericht door Marillion » vr apr 19, 2024 4:05 pm

Die punten zijn zo ongeveer een symbolische straf in dit geval. Ik denk ook als waarschuwing naar andere clubs. Degradatie was al zo ongeveer een feit en dat er één vorm van puntenaftrek zou komen lag ook wel in de lijn der verwachting.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18457
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: Vitesse

Bericht door Yopii » vr apr 19, 2024 4:10 pm

Wat een slecht bericht. Eerst gaat het over puntaftrek en daarna opeens over de 'kans tot het behouden van de licentie', terwijl daarover eerder niets is gezegd. Ook is niet duidelijk waarom de licentiecommissie vertrouwen heeft in Vitesse.

Plaats reactie