FC Utrecht

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » wo jan 25, 2017 10:23 pm

De kampioenswedstrijd in 2007 heeft Vitesse toch gewonnen?

Als er gerechtigheid bestaat wint Vitesse nooit meer wat.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » do jan 26, 2017 6:20 pm

???? Wat zwets jij nou??? 2007?

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » do jan 26, 2017 6:22 pm

In 2008 wonnen ze de kampioenswedstrijd ook.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » do jan 26, 2017 6:28 pm

Je bent met 1989 in de war, denk ik?

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » do jan 26, 2017 6:32 pm

Heb even nagezocht waar jullie het in hemelsnaam over hadden...Jemig, wat zijn jullie een jankballen. Ik dacht dat ze bij Ajax niet aan calimerogedrag deden.... :confused.gif:

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11874
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: FC Utrecht

Bericht door Sandro » do jan 26, 2017 6:55 pm

Hij snapt em nu pas :drecul.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 12:08 am

Tja, hier op het forum wordt altijd gesteld dat Ajacieden nooit janken.... :confused.gif:

Johnk zal nu wel balen dat Vitesse heeft gewonnen. :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2017 7:07 am

Ik kan wel janken. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » vr jan 27, 2017 9:25 am

V.w.b. Feyenoord - Vitesse in de eredivisie kan je alvast een 1 invullen bij de sigarenboer.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: FC Utrecht

Bericht door beelzebub » vr jan 27, 2017 10:13 am

Natuurlijk. Fraser wil wel dat Feyenoord kampioen wordt.

Over de beker winnen zal Fraser wel een vlammend betoog tegen zijn spelers hebben gehouden over hoe hij de winnende maakte in de halve finale van 1991 en hoe BVV Den Bosch de kans op een gelijkmaker werd onthouden door de Feyenoordsupporters.

Maarre waarom posten jij en ik dit in het Utrecht topic? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Demosthenes » vr jan 27, 2017 10:14 am

wimpey schreef:V.w.b. Feyenoord - Vitesse in de eredivisie kan je alvast een 1 invullen bij de sigarenboer.
Als je er nog op kunt wedden.

Wat er ook kan gebeuren is dat de druk voor Feyenoord nu toeneemt, omdat alles op het kampioenschap wordt gegooid en hoe gaat Feyenoord met die druk om? De nederlaag tegen Vitesse wordt afgedaan als 'onbelangrijk', het gaat om het kampioenschap (vorig seizoen was juist de beker belangrijk enz. enz.) Jammer dat er nu een thuiswedstrijd volgt tegen een 'laagvlieger'.
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 10:47 am

wimpey schreef:V.w.b. Feyenoord - Vitesse in de eredivisie kan je alvast een 1 invullen bij de sigarenboer.
Die wedstrijd is al geweest... :smallgrin.gif:

En net als Demo denk ik dat Feyenoord nu meer druk gaat voelen. Het was niet een beetje pech voor Feyenoord in Arnhem, ze waren gewoon duidelijk de mindere ploeg. Sowieso speelde Feyenoord daarvoor ook al een paar keer matig. Ik moet overigens zeggen dat Vitesse duidelijk beter speelt dan voor de winterstop. Tegen Twente al, en nu tegen Feyenoord...Er lijkt een beetje schwung in de ploeg te komen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 1:52 pm

Wouter schreef:Heb even nagezocht waar jullie het in hemelsnaam over hadden...Jemig, wat zijn jullie een jankballen. Ik dacht dat ze bij Ajax niet aan calimerogedrag deden.... :confused.gif:
Sandro_Calaaabro schreef:Hij snapt em nu pas :drecul.gif:
Ja wimpey en Yopi die zijn nog weleens van de ouwe koeien. :smallgrin.gif:

Jij kunt het Calimero noemen, zowat iedereen is het een kleine 10 jaar later wel vergeten maar Vitesse gaf in 2007 (en 2008) de pot natuurlijk wel gewoon weg. Aad de Mos bezocht zelfs dezelfde zondagavond het kampioensfeest van zijn ouwe Eindhovense cluppie.


En De Mos wisselde in de rust zijn keeper. Hoe heette die (Balkan?) jongen die in de 1e helft zo lekker bezig was ook alweer? :smallgrin.gif: Die maakte het PSV publiek helemaal gek. :biggrin.gif: :biggrin.gif:

Rondom 'die 2007 kampioensweken' ergerde ik me rot aan Henk ten Cate. Maarrr... ik heb toen niemand namens Ajax over de 5-1 van PSV horen janken. Andersom had dit eens op exact dezelfde manier in het voordeel van Ajax moeten gebeuren..... dan was het land echt nog jaren achtereen te klein geweest.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 1:53 pm

Rondom 'die 2007 kampioensweken', de kampioensweken van AZ, zo was de overtuiging van iedereen ergerde ik me rot aan Henk ten Cate. Net zoals een aantal jaartjes eerder aan Ronald Koeman en zijn staf en John Jaakke met zo'n gouden nr 1 op hun stropdassen.

Maarrr... ik heb toen niemand namens Ajax over de 5-1 van PSV horen janken. Andersom had dit eens op exact dezelfde manier in het voordeel van Ajax moeten gebeuren..... dan was het land echt nog jaren achtereen te klein geweest.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 2:42 pm

Jij kunt het Calimero noemen, zowat iedereen is het een kleine 10 jaar later wel vergeten maar Vitesse gaf in 2007 (en 2008) de pot natuurlijk wel gewoon weg. Aad de Mos bezocht zelfs dezelfde zondagavond het kampioensfeest van zijn ouwe Eindhovense cluppie.


En De Mos wisselde in de rust zijn keeper. Hoe heette die (Balkan?) jongen die in de 1e helft zo lekker bezig was ook alweer? :smallgrin.gif: Die maakte het PSV publiek helemaal gek. :biggrin.gif: :biggrin.gif:
Tja, ze speelden in 2007 nergens om, Vitesse had geen cent te makken en dus ook een beroerde ploeg met spelers als Purrel Fränkel en Civard Sprockel achterin, de beste speler (Lazovic) ging die zomer naar PSV, en dan uit naar een supergemotiveerd PSV, dat met Cocu, Alex en Farfan natuurlijk ook niet bepaald een beroerde ploeg had.

Dit was de opstelling:
Stojkovic, Sprockel, Espinoza, Knol, Fränkel, Kaya, Verhaegh, Sansoni, T. Janssen, Lazovic, Benson. Alleen Janssen, Lazovic en Verhaegh konden een beetje ballen. En goed, Sansoni kon beuken.

Dat De Mos Stojkovic eruit haalde vond ik ook wat vreemd. Maar dat was volgens mij niet bepalend.

In 2008 verloor Vitesse gewoon met 0-1, zo vreemd is dat toch niet? Ze verliezen thuis jaar in jaar uit met 0-1 of 0-2 van PSV, en de hele periode 2002-2011 heeft Vitesse beroerde ploegen gehad.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2017 2:50 pm

Huh, grapje toch? De keeperswissel was juist wel bepalend. Stojkovic keepte prima, en na rust zakte Vitesse als een plumpudding in elkaar met een prutser op doel. Vitesse deed een Dynamo Zagrebje.

Waarom de keeper gewisseld werd lijkt me niet zo moeilijk te bedenken. Vitesse kan het geld traditiegetrouw goed gebruiken.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 2:54 pm

Joh, je moet je laten nakijken, je bent paranoïde.

Die "prutser op doel" was Piet Velthuizen. In die tijd was er een concurrentiestrijd tussen Velthuizen en Stojkovic. En volgens mij was bij die laatste wedstrijd al bekend dat Stojkovic zou vertrekken.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Jöhnk » vr jan 27, 2017 3:03 pm

Jij denkt serieus dat matchfixing niet voorkomt in het voetbal? :confused.gif:

Piet Velthuizen inderdaad. Dat zeg ik.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 3:08 pm

Ik heb de drie doelpunten in de tweede helft nog even nagekeken en Velthuizen kon daar niets aan doen.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 5:12 pm

Piet Velthuizen stond toen niet bepaald briljant te keepen hoor. Ik herinner me alleen al dat hij met het direct inleveren van de bal bij uittrappen de eigen defensie continu onder druk zette.

Velthuizen heeft altijd al extreem veel afwisselingen gehad tussen ballen die hij bizar mooi pakt en goals die hij makkelijk binnenlaat. Toen begon hij net aan zijn carrière, maar juist toen vond ik hem, geheel tegen de natuur die hij als jeugdkeeper al had, wel erg rustig aan doen.

Sowieso doe je verdedigen natuurlijk samen. Een samenvatting (iemand met een linkje graag) er even bij pakken is denk ik wel nuttig, want de verdedigers doen ook vrij weinig. Bij die 5-1 van Cocu laat de dekking, toen een véél sterkere Eredivisie qua namen, de boel even behoorlijk lopen maar dat is lang niet het enige moment.
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jan 27, 2017 5:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 5:14 pm

toen een véél sterkere Eredivisie qua namen
Ja, Fränkel, Sprockel en Espinoza waren zeker beter dan Kashia... :smallgrin.gif:

Die drie konden er gewoon geen reet van. Ik weet nog hoe Sprockel in de Arena aan een sprintduel met een Ajacied begon met vijf meter voorsprong en na twintig meter op vijf meter achterstand lag.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 5:20 pm

Wouter schreef:
toen een véél sterkere Eredivisie qua namen
Ja, Fränkel, Sprockel en Espinoza waren zeker beter dan Kashia... :smallgrin.gif:

Niet elke week.
Sprockel werd gehypt :smallgrin.gif: in de jeugd bij Feyenoord :smallgrin.gif: maar was toen al drie keer niks en bij Vitesse ook niet.


Kashia is positioneel beter en fysiek sterker, maar nooit relaxt. Gestrest type die gozer. Fränkel was ook weleens zenuwachtig :smile-ajax.gif: maar dan rookte ie gewoon een jointje. :smallgrin.gif:

Wouter
Berichten: 18628
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jan 27, 2017 5:26 pm

Kashia is positioneel beter en fysiek sterker, maar nooit relaxt. Gestrest type die gozer.
Kashia is een beest. Maar wel de beste centrale verdediger die Vitesse sinds Stefanovic (ook een beest trouwens) heeft gehad. Fysiek sterk, kopsterk, duidelijk de baas achterin. Al was Kalas ook niet verkeerd, maar die heeft slechts een seizoen in Arnhem gespeeld.

Velthuizen is natuurlijk wel een cultfiguur. Hij heeft wel goede reflexen, maar als hij tijd krijgt om na te denken gaat het mis. Van Bosz moest hij gaan meevoetballen en zo. En over de grond opbouwen, kijken of een verdediger vrij stond en zo. Was niet helemaal Piet zijn dingetje. Dat is wel heel slecht voor een supportershart. Rutten zei gewoon tegen Piet: "Ros de bal naar Bony." Dat ging wel.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10237
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Utrecht

Bericht door WP_Legend » vr jan 27, 2017 5:36 pm

Ik moet zeggen dat Kashia in de eredivisie bij de top 3 niet zou misstaan...

Westermann, Isimat Marin, Schwaab, Botteghin, vd Heijden... Kashia is beter dan die allemaal!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23209
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » vr jan 27, 2017 5:38 pm

Herhaal ik wat ik net postte. Kashia kan inderdaad een stuk beter dan dat soort jongens.

Maar hij heeft 't niet elke week. Hij is beter dan Botteghin en Viergever, maar ook een stuk wisselvalliger.

Plaats reactie