FC Utrecht

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Banjavi » do jul 25, 2013 8:42 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Sja, eigenlijk spelen ze maar 2 x per seizoen met het schuim op de bek. Tegen ons.
En dan toch zo hoog eindigen in de competitie en afgaan tvanavond. De NL competitie stelt dus echt geen drol meer voor. Beetje schotland. Er zijn 3 aardige teams en daar houdt het mee op
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » do jul 25, 2013 8:45 pm

Thijs schreef:Is er ooit een grotere afgang geweest van een Nederlandse club in Europees verband? En dan heb ik het over de laatste 40 jaar.

Kan het me niet voorstellen.
Ik moet voor de zekerheid even de europese uitslagen van Feyenoord erbij pakken. Maar je kon hier wel eens gelijk in hebben. Wat een afgang zeg. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Dubbel » do jul 25, 2013 8:47 pm

Marillion schreef:
Thijs schreef:Is er ooit een grotere afgang geweest van een Nederlandse club in Europees verband?
Ik moet voor de zekerheid even de europese uitslagen van Feyenoord erbij pakken.
:smile-ajax.gif:

Oke, 43 jaar terug. Wat dacht je van hun eerste wedstrijden als Europees kampioen in 1970? Eruit tegen Albanezen dacht ik.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Utrecht

Bericht door InnerHarbour » do jul 25, 2013 8:53 pm

UT Arat
YNWA

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Banjavi » do jul 25, 2013 9:04 pm

Dubbel schreef:
Marillion schreef:
Thijs schreef:Is er ooit een grotere afgang geweest van een Nederlandse club in Europees verband?
Ik moet voor de zekerheid even de europese uitslagen van Feyenoord erbij pakken.
:smile-ajax.gif:

Oke, 43 jaar terug. Wat dacht je van hun eerste wedstrijden als Europees kampioen in 1970? Eruit tegen Albanezen dacht ik.
2004.....NEC tegen de amateurs/ postbodes van Cork city in de Intertoto cup.
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Dubbel » do jul 25, 2013 9:04 pm

InnerHarbour schreef:UT Arat
Is Arat soms Albanees voor Recht? :neutral.gif:

Wouter
Berichten: 18788
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Utrecht

Bericht door Wouter » vr jul 26, 2013 1:00 pm

Ik zou hard om Utrecht hebben moeten lachen als ik niet het gevoel had dat Vitesse zich volgende week wel eens voor petrolul zou kunnen zetten.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » vr jul 26, 2013 1:02 pm

banjavi schreef: Er zijn 3 aardige teams en daar houdt het mee op
Ik kom niet verder dan 1 aardig team.

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13714
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Utrecht

Bericht door Thijs » vr jul 26, 2013 1:30 pm

20 juni 2013
Édouard Duplan blijft toch aan FC Utrecht verbonden. De aanvaller beschikte over een aflopend contract en liet enkele weken geleden weten dat hij niet wilde bijtekenen, omdat hij op zoek was naar een nieuwe uitdaging. Utrecht slaagde er echter in om zich te plaatsen voor Europees voetbal en Duplan heeft nu besloten om alsnog voor twee seizoenen bij te tekenen.

Duplan is tevreden met zijn beslissing. "Vorig seizoen was mijn mooiste jaar bij FC Utrecht. Europees voetbal, dat wil ik graag weer meemaken."
:biggrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » vr jul 26, 2013 2:08 pm

Haha, het waren twee fantastische potjes Édouard!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58900
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door 999 » vr jul 26, 2013 2:29 pm

Ja, de videoband van het europees avontuur wordt z.s.m naar je toegestuurd.

Maar alle gekheid op een stokje.Dat is natuurlijk een aanfluiten en schande tegerlijkertijd.Je zo laten weg(counteren) zetten door een stelletje houthakkers.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: FC Utrecht

Bericht door Cruijff » zo aug 04, 2013 3:53 pm

Driemaal raden wie de fatale fout maakte waardoor GAE de 1-1 kon scoren tegen FC Utrecht... :smallgrin.gif:

Timothy Derijck! :excited.gif:

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Utrecht

Bericht door WP_Legend » zo sep 22, 2013 3:00 pm

Die Steve de Ridder vind ik een leuke speler hoor, een echte Feyenoord speler!

Alexander
Berichten: 8557
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Alexander » zo sep 22, 2013 3:22 pm

Ik vond die Ayoun het erg goed doen.

Banjavi
Berichten: 9806
Lid geworden op: vr jul 02, 2004 9:56 am
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Banjavi » zo sep 22, 2013 4:06 pm

Alexander schreef:Ik vond die Ayoun het erg goed doen.
Iets voor Ajax? :-)
Hartkamp: " In 't recht telt niet het wezen, maar de schijn.
niet: hoe het is, maar hoe het lijkt te zijn."

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10279
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: FC Utrecht

Bericht door WP_Legend » zo sep 22, 2013 4:16 pm

banjavi schreef:
Alexander schreef:Ik vond die Ayoun het erg goed doen.
Iets voor Ajax? :-)
zodra een mislukte jeugdspeler van Ajax een leuke actie maakt is het meteen fantastisch of niet?

Bert
Berichten: 35963
Lid geworden op: za feb 05, 2005 7:37 pm
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door Bert » zo sep 22, 2013 5:56 pm

Niet mislukt. Weggestuurd in verband met wangedrag.
Nog steeds eens met Boem.

En met niemand anders!

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Utrecht

Bericht door InnerHarbour » vr dec 20, 2013 11:54 am

FC Utrecht aan de rand van de afgrond; iconen ontslagen

Door: Nils de Kruijff en Bart Lauret

20-12-13 - 10:40 bron: AD Utrechts Nieuwsblad

Matriaalman Evert Nagtegaal, bij de kerstboom, met de ontslagbrief © William Hoogteyling.
Woede en ongeloof bij medewerkers van FC Utrecht over hun ontslag. Ze moeten weg vanwege grote geldnood. De club loopt langs de rand van de afgrond, zegt directeur Wilco van Schaik.

Het steekt me dat ik vlak voor mijn pensioen aan de kant ben geschoven, terwijl er nooit klachten waren. De kerstdagen zijn al verpest

Materiaalman Evert Nagtegaal (62) kan het nauwelijks bevatten dat de club die in zijn hart zit, hem na 26 jaar trouwe dienst aan de kant zet. Samen met vijf andere clubiconen werd hij deze week ontslagen. Ook worden nog zes aflopende contracten niet verlengd.

'Maandag deed ik nog wat klusjes voor de club op Zoudenbalch, een dag later moest ik me melden op kantoor bij de directie en hoorde ik het slechte nieuws. Ik heb het totaal niet zien aankomen en voel me echt beroerd. Het steekt me dat ik vlak voor mijn pensioen aan de kant ben geschoven, terwijl er nooit klachten waren. De kerstdagen zijn al verpest.'

Nagtegaal is niet de enige clubicoon die het veld moet ruimen. Ook wedstrijdsecretaris Marian Michelakis (57) moet na 28 jaar vertrekken, net als hoofd jeugdscouting Jan Straub (64).

Straub kon zijn oren niet geloven toen hem ontslag werd aangezegd. 'Een paar weken geleden nog werd een presentatie gegeven over het succes van de jeugdopleiding en scouting. Onze jeugdteams draaien allemaal bovenin mee. We werken met tachtig clubs samen. Nee, deze mededeling kwam echt als een donderslag bij heldere hemel. En dan ook nog op een asociaal moment, vlak voor kerst.' Straub zit een half jaar voor zijn pensioen.

Algemeen directeur Wilco van Schaik begrijpt de emoties. 'Dit gaat niet in de koude kleren zitten. Het is het zwaarste besluit dat ik moest nemen. Maar ik heb geen keuze, ik moet FC Utrecht redden. Het is een kwestie van overleven.' De club sloot dit jaar af met een verlies van 7 miljoen euro.

Van Schaik waarschuwt dat het jaar 2014 cruciaal wordt voor het voortbestaan van FC Utrecht. 'Ik ben optimistisch, maar er moet echt wel iets gaan bewegen.'
Geen idee dat het zo slecht gaat bij Utrecht, zit die suikeroom er niet meer?
YNWA

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 12:14 pm

Die zit er nog wel. Maar misschien is hij het beu om iedere keer het tekort uit eigen zak te moeten aanvullen.

Lijkt me alleen sterk dat dit nou noodzakelijk is. Heb je een verzameling, doorgaans overbetaalde, contractspelers en dan moet de materiaalman er uit vlak voor zijn pensioen. Dat gaat dan toch het verschil niet maken?
Nil volentibus arduum

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » vr dec 20, 2013 12:19 pm

Ik moest bij het lezen van het artikel meteen aan Dave Endt denken.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Marillion » vr dec 20, 2013 12:37 pm

Bij zo'n verhaal wil er nog wel eens wat anders aan de hand zijn. Maar het gaat om een paar mensen tegelijk en de directeur bevestigd dat het is vanwege bezuinigingen. Een tekort van 7 miljoen is natuurlijk fors maar dat gat ga je bij lange na niet dichten met het ontslag van 5 medewerkers. Dan zul je eerder moeten snijden in de kosten voor de spelersgroep, technische staf en directie schat ik zo in.

Die Van Seumeren dacht een paar jaar geleden wel even naar de (sub)top door te stoten met Utrecht. Dat valt toch even tegen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23018
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: FC Utrecht

Bericht door raymon » vr dec 20, 2013 12:38 pm

wimpey schreef:Ik moest bij het lezen van het artikel meteen aan Dave Endt denken.
Lijken me toch totaal verschillende omstandigheden?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 10:02 am

'FC Utrecht strikt Wolf en denkt aan 'Koef' en Barazite'

FC Utrecht-trainer Jan Wouters hoopte tijdens de winterse transferperiode op de komst van een verdediger met ervaring. Dicht tegen de deadline aan heeft de oefenmeester zijn gewenste versterking binnen. Volgens De Telegraaf komt Andreas Wolf over van AS Monaco. De club hoopt daarnaast op de komst van Nacer Barazite. Danny Koevermans is op proef.

De 31-jarige Wolf arriveert donderdag in Utrecht voor de medische keuring en afronding van de deal. De in Rusland geboren Duitser tekent een contract voor anderhalf jaar, meldt de ochtendkrant. FC Utrecht maakt een bedrag van zo'n 400.000 euro over naar AS Monaco, de club waar hij dit seizoen nog geen wedstrijd voor speelde. In het verleden kwam de voormalig jeugdinternational tien jaar uit voor 1. FC Nürnberg en één seizoen voor Werder Bremen.

Wolf is niet de enige speler die vanuit Frankrijk de overstap kan maken naar FC Utrecht. Barazite staat ook op het verlanglijstje van Wouters en zijn technische staf. De 23-jarige aanvaller speelde in het verleden voor Derby County, Arsenal, Vitesse en Austria Wien. Voor AS Monaco kwam hij alleen in actie in Ligue 2. Struikelblok voor een definitieve of tijdelijke overgang is het prijskaartje dat om de nek van Barazite hangt.

Een andere mogelijke aanwinst voor de selectie van Wouters is routinier Koevermans (35). De spits keerde na een Canadees avontuur terug naar Nederland, waar hij hoopt een kans te krijgen in de Eredivisie. De afgelopen twee weken trainde de voormalig spits van Sparta Rotterdam, AZ en PSV mee bij FC Eindhoven, nu gaat hij vanaf donderdag testen bij FC Utrecht, meldt de club zelf op Twitter.
Wolf was een jaar of wat terug een prima verdediger. Kan niet veel aan de bal, maar voor een spits lastig. Groot, sterk, agressief.

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door Yopi » do jan 30, 2014 11:49 am

Koevermans? Zwaargewicht in de spits. :hypocrite.gif:

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: FC Utrecht

Bericht door wimpey » do jan 30, 2014 12:21 pm

FC Utrecht haalt nieuwe back op bij Heracles en twijfelt over tweede Duitser

FC Utrecht wordt in verband gebracht met Andreas Wolf van AS Monaco, maar zal eerst een andere Duitse verdediger aantrekken. De Domstedelingen hebben een akkoord bereikt met Heracles Almelo over een directe overgang van Christian Dorda, die voor een bescheiden transfersom de overstap zal maken. Dat heeft Heracles-voorzitter Jan Smit bevestigd aan TC Tubantia.

De 25-jarige Dorda beschikte over een aflopend contract in Almelo en kon bijtekenen, maar dat gaat dus niet gebeuren. De linksback speelde anderhalf jaar bij Heracles en was vorig seizoen basisspeler, maar raakte dit jaar zijn plek in het elftal kwijt aan Jason Davidson. Bij Utrecht kan Dorda Dave Bulthuis (voorlopig) vervangen: hij is geblesseerd geraakt aan zijn knie en staat nog wel even buitenspel.
Dorda trainde donderdagochtend al niet meer mee bij Heracles, omdat hij zich medisch zal laten keuren bij Utrecht. Ook Wolf meldt zich deze donderdag bij Utrecht, maar het is nog helemaal niet zeker over de centrale verdediger ook voor de Domstedelingen gaat spelen. De Duitser blijkt een schorsing van twee tot vier wedstrijden boven zijn hoofd te hebben hangen, waar Utrecht niets van afwist, zo meldt De Telegraaf.

De verdediger kreeg onlangs een rode kaart bij het tweede elftal van AS Monaco en de Franse tuchtcommissie doet binnen vijf dagen uitspraak. Utrecht is nu aan het twijfelen geslagen, want Wolf zou een eventuele schorsing meenemen naar Nederland.
Ze zijn er maar druk mee, daar. Dave Bultrug niet tegen Ajax dus?! Jammer...

Plaats reactie