FC Twente

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Historicus
Berichten: 3329
Lid geworden op: di mar 15, 2016 11:03 pm

Re: FC Twente

Bericht door Historicus » zo apr 29, 2018 4:12 pm

FC Twente degradeert. Dat zag je de laatste weken/maanden wel aankomen, maar toch is het schrikken dat een club zo ver kan afzakken in een paar jaar tijd.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » zo apr 29, 2018 4:17 pm

Ben er blij mee, neppers ..

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » zo apr 29, 2018 4:29 pm

Zouden ze het overleven?

De Dominee
Berichten: 5748
Lid geworden op: zo okt 06, 2013 3:12 pm
Locatie: Alkmaar

Re: FC Twente

Bericht door De Dominee » zo apr 29, 2018 4:36 pm

Mooie club, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken na die grote bekken 8 jaar terug en dat anti-Ajax sfeertje wat ze gecreëerd hadden.
All pigs are equal but some pigs are more equal than others.

Wouter
Berichten: 18632
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: FC Twente

Bericht door Wouter » zo apr 29, 2018 4:46 pm


Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » zo apr 29, 2018 6:04 pm

Wat een demasqué, met 5-0 verliezen in de wedstrijd waarin je voor je laatste kans speelt.

Al moet ik zeggen dat ik me er vandaag wel iets bij voor kan stellen. Als Serero van buiten de zestien meter gaat scoren dan weet je als tegenstander dat het niet je dag is. Ik wist niet eens dat hij zo ver kon schieten. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 22999
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door raymon » zo apr 29, 2018 6:10 pm

Je zou toch denken dat die gasten wel beter weten dan met vuurwerk te spelen.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Cluijffert
Berichten: 2130
Lid geworden op: zo jun 19, 2005 9:34 am
Locatie: Haarlem

Re: FC Twente

Bericht door Cluijffert » zo apr 29, 2018 7:24 pm

En zo ga je bijna geloven in karma...

Wat die lafbekken van de KNTB (...) niet aandurfden, is nu uiteindelijk toch gebeurd... terechte degradatie voor de valsspelers.
I was recently diagnosed with a stage 4 I don't give a shit, I'm afraid is terminal.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » zo apr 29, 2018 7:55 pm

Wouter schreef:Zouden ze het overleven?
Ik denk het wel.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Javiskamp
Berichten: 1618
Lid geworden op: di nov 01, 2016 9:45 pm

Re: FC Twente

Bericht door Javiskamp » zo apr 29, 2018 9:17 pm

Tja... je zou maar degraderen naar de Jupiler league en spelen in de Grolsch Veste...

l

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 11:37 am

De club ontsnapt niet aan een ontslagronde op de werkvloer. Twente moet in elk geval fors terug in de begroting. Buiten de voetballers heeft Twente 134 medewerkers in dienst (verdeeld over 111 voltijdbanen). De vrees bestaat dat circa 40 procent moet afvloeien. Wat het extra zuur maakt, is dat de club vanwege de schuld van circa 60 miljoen ook niet in staat is forse ontslagvergoedingen te betalen.
Buiten de voetballers 134 mensen in dienst, wat doen die daar in godesnaam allemaal?

18 spelers Twente contractloos, 40 procent van werknemers moet weg
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door Thijs » ma apr 30, 2018 12:29 pm

Wel inderdaad behoorlijk wat, maargoed, bij Ajax werken ongeveer 325 mensen. Denk dat het vooral sneuvelt op media, business relations etc. In principe kan elke afdeling wel bijna met minder man af.
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Mr. Ajax
Berichten: 14431
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 3:32 pm

Re: FC Twente

Bericht door Mr. Ajax » ma apr 30, 2018 1:32 pm

Thijs schreef:Wel inderdaad behoorlijk wat, maargoed, bij Ajax werken ongeveer 325 mensen. Denk dat het vooral sneuvelt op media, business relations etc. In principe kan elke afdeling wel bijna met minder man af.
Worden contractspelers en trainers ook bij die 325 opgeteld?
- Je bent net zolang gestoord tot je een genie bent -

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » ma apr 30, 2018 1:55 pm

De Dominee schreef:Mooie club, maar ik kan een glimlach niet onderdrukken na die grote bekken 8 jaar terug en dat anti-Ajax sfeertje wat ze gecreëerd hadden.
Alleen al dat gezeik dat die Munsterman zo'n genie was en hoe Twente een voorbeeld voor de de rest van Nederland was, nou dat hebben wij gezien, oplichtersbende.
YNWA

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door Thijs » ma apr 30, 2018 2:43 pm

Mr. Ajax schreef:
Worden contractspelers en trainers ook bij die 325 opgeteld?
Weet ik niet zeker maar geloof het wel.

Overigens met de kennis van nu wel leuk om even het Twente-topic te lezen op 14 mei 2011. User Epi Drost die volledig in de luchtfietserij van Munsterman was getrapt, en Joey die toen al de profetische woorden sprak: 'De vrije val van Twente kan beginnen.'

http://www.ajaxtalk.nl/Forum/viewtopic. ... 1#p1073314
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Thijs
Site Admin & Toto winner WC 2010
Berichten: 13708
Lid geworden op: zo sep 28, 2003 6:24 pm
Locatie: Amsterdam

Re: FC Twente

Bericht door Thijs » ma apr 30, 2018 2:49 pm

Epi Drost schreef:
joey schreef:
Voetbal heeft weinig met logica te maken. Voor hetzelfde geld stort Twente helemaal in en komten PSV en F. juist weer terug. De afgelopen jaren is het Twente voor de wind gegaan, maar dat hoeft niet per se zo te blijven. Succes is nooit vanzelfsprekend, en op het moment dat je gaat denken van wel is de nederlaag nabij.
PSV en Feyenoord zijn ingestort op het veld als direct gevolg van het financieel instorten van de club. Dat gaat bij Twente niet gebeuren. Het is geen geluk dat Twente al weer drie jaar bovenin meedraait. Logisch gevolg van goed en ambitieus bestuur. Het kan best wel een jaar minder gaan hoor. Je kunt ook maar zo derde worden. Maar dat had Ajax ook kunnen overkomen dit seizoen.
Epi Drost schreef:
joey schreef:
Dat laatste zal ik zeker niet ontkennen. We hebben een hoop geluk gehad. Maar dat mag ook wel een keer, vind ik. Ooit moet het ook eens meezitten.

Het is niet zo dat je dit en dat en dat doet en dan heb je succes. Zo werkt het niet. Je hebt te maken met de vorm van het team en de spelers, met blessures, met de arbitrage, met de concurrentie, enz. Onderschat vooral dat laatste niet. Dat Twente kampioen is geworden, is ook een gevolg van het feit dat de Nederlandse top de laatste jaren zwaar aan kwaliteit heeft ingeboet. Dat geldt met name voor PSV. Het PSV van een paar jaar terug (Met Gomes. Alex, Farfan, Hiddink) was dit jaar waarschijnlijk met vijftien tot twintig punten voorsprong kampioen geworden. Twente heeft zich verbeterd, maar de topclubs zijn richting subtop gegaan.

Het Roda van midden jaren negentig (ter vergelijking) was waarschijnlijk de sterkste niet-topclub van de laatste decennia. Het Ajax van LVG kon die ploeg maar net achter zich houden. Roda had toen de pech dat Ajax wereldtop was.
Dan heb je het over hele andere tijden in het voetbal. Er was toen altijd wel 1 verrassing, Willem II bijvoorbeeld. Twente is in de jaren negentig ook een aantal keren achter elkaar in de top drie geeindigd. Maar de situatie is nu heel anders. De subtop is structureel sterker geworden omdat de financiele verschillen met de top veel kleiner zijn geworden. De televisiegelden stellen in Nederland niets voor, de KNVB is een stuk strenger qua financieel beleid dan in bonden in andere landen, en de champions league is er vooral op gericht om rijke clubs in rijke competities nog rijker te maken. Dat betekent voor Ajax en PSV dat ze nauwelijks financieel door kunnen groeien, tenzij Ajax een groter stadion in eigen eigendom krijgt, en tenzij PSV het stadion dramatisch uitbreidt. Ondertussen hebben diverse subtoppers hun financiele plafond nog niet bereikt dus de financiele verschillen worden steeds kleiner.

Je kunt wel beweren dat geld geen doorslaggevende rol speelt. Maar als je naar de feiten kijkt doet dat het wel. Kijk je moet natuurlijk wel ergens beginnen, er moet wel een basis voor structurele groei zijn. Bij Twente was die basis sterk aanwezig, ik denk dat Groningen bijvoorbeeld in potentie ook nog veel meer kan groeien, net als Twente ook zonder suikeroom.
Het enige geluk dat Twente heeft, als je dat zo wilt noemen, is dat we bekwame bestuurders hebben met ambitie.
:smallgrin.gif:
Don't worry 'bout a thing...cause every little thing gonna be alright!

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » ma apr 30, 2018 3:18 pm

FC Twente heeft 73 contractspelers...
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=322954
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » ma apr 30, 2018 8:30 pm

Goeie genade. En dan moet je er nog van uitgaan dat ze de beste 11 hebben opgesteld bij het eerste elftal.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
roelf
Berichten: 346
Lid geworden op: do apr 16, 2009 10:53 am

Re: FC Twente

Bericht door roelf » di mei 01, 2018 3:33 am

Met dat kampioenschap is het ook niet helemaal eerlijk gegaan trouwens. Het hele KNVB bestuur liep met twente vlaggetjes te zwaaien.

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: FC Twente

Bericht door InnerHarbour » di mei 01, 2018 7:21 am

Wat is er dan niet eerlijk gegaan?
YNWA

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » di mei 01, 2018 7:51 am

Marillion schreef:Goeie genade. En dan moet je er nog van uitgaan dat ze de beste 11 hebben opgesteld bij het eerste elftal.
Het zal trouwens inclusief vrouwenelftal zijn.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40622
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: FC Twente

Bericht door Marillion » di mei 01, 2018 8:42 am

Dat zal inderdaad. Met de vrouwen en Jong Twente erbij gaat het dan om drie elftallen. Waarbij aangetekend dat Jong Twente in de derde divisie speelt.

Toch is het zonde dat het zo gelopen is. Twente is een club met een flinke achterban en wat mij betreft horen ze absoluut in de Eredivisie thuis. Hopelijk slagen ze erin om de rommel op te ruimen en terug te keren op het hoogste niveau.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33768
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: FC Twente

Bericht door Duke » di mei 01, 2018 9:19 am

Voorlopig hebben ze volgend seizoen veruit de hoogste begroting van de Jupiler League, met naar schatting 20 miljoen. Dit seizoen had NEC de hoogste begroting met 8,5 miljoen. Maar dat de hoogste begroting geen garantie is voor (directe) promotie weten ze in Nijmegen inmiddels ook.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: FC Twente

Bericht door Jinne » di mei 01, 2018 9:24 am

Hangt er een beetje vanaf wie er nog bij Twente overblijft en welke clubs promoveren/degraderen. Het Marokkaanse kwartet zal sowieso geen Jupilertjes drinken. Jongens als Boere, Thesker, Holla, ed zie ik nog wel blijven. Voor een Boere is dat ook zijn niveau om de goals wel te maken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58583
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: FC Twente

Bericht door 999 » di mei 01, 2018 11:24 am

Thijs schreef:
Epi Drost schreef:
joey schreef:
Voetbal heeft weinig met logica te maken. Voor hetzelfde geld stort Twente helemaal in en komten PSV en F. juist weer terug. De afgelopen jaren is het Twente voor de wind gegaan, maar dat hoeft niet per se zo te blijven. Succes is nooit vanzelfsprekend, en op het moment dat je gaat denken van wel is de nederlaag nabij.
PSV en Feyenoord zijn ingestort op het veld als direct gevolg van het financieel instorten van de club. Dat gaat bij Twente niet gebeuren. Het is geen geluk dat Twente al weer drie jaar bovenin meedraait. Logisch gevolg van goed en ambitieus bestuur. Het kan best wel een jaar minder gaan hoor. Je kunt ook maar zo derde worden. Maar dat had Ajax ook kunnen overkomen dit seizoen.
Epi Drost schreef:
joey schreef:
Dat laatste zal ik zeker niet ontkennen. We hebben een hoop geluk gehad. Maar dat mag ook wel een keer, vind ik. Ooit moet het ook eens meezitten.

Het is niet zo dat je dit en dat en dat doet en dan heb je succes. Zo werkt het niet. Je hebt te maken met de vorm van het team en de spelers, met blessures, met de arbitrage, met de concurrentie, enz. Onderschat vooral dat laatste niet. Dat Twente kampioen is geworden, is ook een gevolg van het feit dat de Nederlandse top de laatste jaren zwaar aan kwaliteit heeft ingeboet. Dat geldt met name voor PSV. Het PSV van een paar jaar terug (Met Gomes. Alex, Farfan, Hiddink) was dit jaar waarschijnlijk met vijftien tot twintig punten voorsprong kampioen geworden. Twente heeft zich verbeterd, maar de topclubs zijn richting subtop gegaan.

Het Roda van midden jaren negentig (ter vergelijking) was waarschijnlijk de sterkste niet-topclub van de laatste decennia. Het Ajax van LVG kon die ploeg maar net achter zich houden. Roda had toen de pech dat Ajax wereldtop was.
Dan heb je het over hele andere tijden in het voetbal. Er was toen altijd wel 1 verrassing, Willem II bijvoorbeeld. Twente is in de jaren negentig ook een aantal keren achter elkaar in de top drie geeindigd. Maar de situatie is nu heel anders. De subtop is structureel sterker geworden omdat de financiele verschillen met de top veel kleiner zijn geworden. De televisiegelden stellen in Nederland niets voor, de KNVB is een stuk strenger qua financieel beleid dan in bonden in andere landen, en de champions league is er vooral op gericht om rijke clubs in rijke competities nog rijker te maken. Dat betekent voor Ajax en PSV dat ze nauwelijks financieel door kunnen groeien, tenzij Ajax een groter stadion in eigen eigendom krijgt, en tenzij PSV het stadion dramatisch uitbreidt. Ondertussen hebben diverse subtoppers hun financiele plafond nog niet bereikt dus de financiele verschillen worden steeds kleiner.

Je kunt wel beweren dat geld geen doorslaggevende rol speelt. Maar als je naar de feiten kijkt doet dat het wel. Kijk je moet natuurlijk wel ergens beginnen, er moet wel een basis voor structurele groei zijn. Bij Twente was die basis sterk aanwezig, ik denk dat Groningen bijvoorbeeld in potentie ook nog veel meer kan groeien, net als Twente ook zonder suikeroom.
Het enige geluk dat Twente heeft, als je dat zo wilt noemen, is dat we bekwame bestuurders hebben met ambitie.
:smallgrin.gif:
Blijft leuk .. :smallgrin.gif: :smallgrin.gif: :smallgrin.gif:

Plaats reactie