Roda JC

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Roda JC

Bericht door Jinne » ma mei 05, 2014 12:25 pm

Als Ajax Roda JC genekt heeft dit seizoen dan is het in Kerkrade met die 1-2.

Roda JC had waarschijnlijk ook niet in Deventer gewonnen als Go Ahead de punten nog nodig had.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Roda JC

Bericht door Yopi » ma mei 05, 2014 12:48 pm

Precies. Het is de schuld van Riedewald. :smallgrin.gif:

De laatste speelronde lopen bijna alle clubs die nergens meer om spelen de kantjes eraf. Niet alleen Ajax.

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Roda JC

Bericht door beelzebub » ma mei 05, 2014 1:43 pm

Roda is beste degradant ooit qua puntenaantal. Morgenavond volgt de huldiging en de rondvaart. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Roda JC

Bericht door Duke » ma mei 05, 2014 1:56 pm

Jinne schreef:Wat zegt hij dan? Puntenaftrek?
Lam Ajax vonnist Roda JC in stijl
Door: Chris van Nijnatten

Roda JC is niet gegradeerd omdat NEC op de slotdag van de competitie een punt wegsleepte uit de Arena. De Limburgse Traditionsverein is terecht onderuitgegaan, omdat ze daar slecht zijn omgegaan met het gedachtegoed van de mijnwerkers van weleer. Er is geïnvesteerd in spelers, trainers en bestuurders die niets hebben met de bodem waarop ze nu hun stappen zetten. Die zijn allemaal ontmaskerd als voorbijgangers en beklagen zich nu nog over fouten van Björn Kuipers in de wedstrijd tegen RKC. Die zouden bepalend zijn geweest voor Roda's lot. Wat een zwaktebod, wat een gebrek aan zelfreflectie. Met zo'n houding blijf je nog jaren in de eerste divisie ronddobberen.

Maar die 2-2 van NEC in Amsterdam, toch schuurt die. Op de laatste dag van de reguliere competitie slaagt Ajax erin om in de slotminuten nóg een modderklodder op de eigen kampioensschaal te schieten. Tegen NEC thuis, 2-2, het broodnodige punt voor de tegenstander, behaald tegen een zelfingenomen landskampioen. Het smaakt walgelijk. Het is dat Ajax in de publiciteit, op het trainingsveld en in de dug-out aangevoerd wordt door Frank de Boer. Hij alleen, een sieraad voor zijn hele beroepsgroep, houdt enige glans intact. Van bijna al het overige waar de Ajaxfamilie dit seizoen voor stond, gaat niet alleen Kerkrade vandaag over zijn nek. Hoewel in stijl met het hele seizoen, was de laatste wedstrijd een landskampioen onwaardig.
www.ad.nl

Een salonremise tegen Heracles, gelijk tegen NEC dat nog één punt nodig heeft, het verdient de schoonheidsprijs niet, dat ben ik wel met Chris eens.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Roda JC

Bericht door Ramona » ma mei 05, 2014 1:58 pm

Ik hoor ze verder niet over de waardeloze inzet van GAE, die onverwachts slap speelden! :1evil.gif: :rules.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC

Bericht door Marillion » ma mei 05, 2014 2:00 pm

Ik snap eerlijk gezegd ook wel dat er in Kerkrade wat onvrede is over dat gelijkspel. Natuurlijk degradeer je op basis van een heel seizoen en moeten ze vooral naar zichzelf kijken. Maar het is niet heel gebruikelijk dat NEC een punt pakt in Amsterdam. Als dat op zo'n moment dan toch gebeurd baal je wel even.

Ik hoorde overigens vanmorgen op de radio dat Nol Hendriks wel bereid is om er nog een keer serieus geld in te steken maar dat de supporters hier nu tegen zijn omdat hij dan Sef Vergoossen mee zou brengen. Die laatste was destijds voor een fusie en is daarom niet welkom. Als ik daar supporter was zou ik de centjes van ome Nol toch graag accepteren. Vergoossen is bovendien iemand die in mijn ogen als deskundig te boek staat. Wat willen ze nu nog meer? :confused.gif:

Ik lees niks over nieuwe fusieplannen. Het gaat nu gewoon over de toekomst van Roda JC.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13398
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: Roda JC

Bericht door Arthur » ma mei 05, 2014 2:03 pm

Ik kan altijd wel genieten van de columns van Nijnatten. De afgunst druipt er over het algemeen vanaf.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Roda JC

Bericht door Ramona » ma mei 05, 2014 2:03 pm

Nogmaals, die limbo's moeten niet zo zeuren; er werd ze geen strobreed in de weggelegd. :1evil.gif:


Blij dat ze opgezouten zijn; kwijlebek van die trainer ook nog bij... :666.gif: :smallgrin.gif:

Yopi
Erelid
Berichten: 13144
Lid geworden op: zo jan 06, 2013 2:25 pm

Re: Roda JC

Bericht door Yopi » ma mei 05, 2014 2:14 pm

Ramona schreef:Ik hoor ze verder niet over de waardeloze inzet van GAE, die onverwachts slap speelden! :1evil.gif: :rules.gif:
Inderdaad, zeg!

Normaal gesproken pakt Roda geen drie punten in Deventer. NEC en Roda hebben het allebei cadeau gekregen.

Van Nijnatten vindt het walgelijk. Nou, nou... :aai.gif: :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Roda JC

Bericht door Duke » ma mei 05, 2014 3:02 pm

Ramona schreef:Nogmaals, die limbo's moeten niet zo zeuren; er werd ze geen strobreed in de weggelegd. :1evil.gif:

Je hebt de wedstrijd gezien? :1evil.gif:

Maar serieus: Dat NEC een punt pakt bij Ajax is natuurlijk een stuk vreemder dan dat Roda wint in Deventer.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34401
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Re: Roda JC

Bericht door Ramona » ma mei 05, 2014 3:52 pm

Ja toevallig wel.
AJAX op tv en GAE op de iPad. Verder ook nog iPhones bij... :blush.gif:


Mwah... :hypocrite.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9371
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Roda JC

Bericht door Dubbel » ma mei 05, 2014 5:08 pm

Jinne schreef:Als Ajax Roda JC genekt heeft
:smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33833
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Roda JC

Bericht door Duke » ma mei 26, 2014 2:30 pm

Roda JC neemt afscheid van Tomasson en Vlemmings

Jon Dahl Tomasson is per direct ontheven van zijn functie bij Roda JC. Na het ontslag van de Deense trainer zag ook technisch manager geen heil meer in een verdere samenwerking.

Tomasson was pas sinds december 2013 in dienst van Rdoa JC, waar hij als opvolger van de ontslagen Ruud Brood een contract voor drie jaar tekende. Maar de Deense oud-international kon niet voorkomen dat de Limburgse club onder zijn leiding naar de Jupiler League degradeerde.

De stap terug heeft nu geleid tot het voortijdige vertrek van Tomasson uit Kerkrade. Volgens Roda JC liggen de teleurstellende sportieve resultaten ten grondslag aan het ontslag.

Naast Tomasson verdwijnt ook met Leon Vlemmings de man die hem naar Roda JC haalde van het toneel in Kerkrade. In de ogen van de technisch manager was er met het afscheid van de Deense coach een 'wezenlijke schakel van het beleidsontwikkelingsplan' weggevallen.

Een verdere samenwerking zag hij niet zitten. In goed onderling overleg besloten de twee partijen per direct uit elkaar te gaan. Vlemmings, die in september 2013 begon bij Roda JC, had nog en contract tot medio 2017.
www.vi.nl

Wat een beleid. :excited.gif:
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10274
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: Roda JC

Bericht door WP_Legend » zo nov 29, 2015 6:20 am

Kan iemand mij uitleggen wat de situatie van Daniel de Silva is, het klinkt namelijk weer erg ondoorzichtig?

Hij is geleend van Perth Glory voor 2 jaar, maar eigenlijk gekocht door AS Roma, maar toch weer niet helemaal hoewel PG wel geld hebben ontvangen vanr Roma???

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Roda JC

Bericht door beelzebub » di jan 24, 2017 2:09 pm

Ondertussen gaat Roda in zee met een Zwitserse Rus en ontvangen ze een voorschot van 1 mln euro. We kunnen wel gaan piepen, maar Nol Hendriks deed hetzelfde toch? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC

Bericht door Marillion » di jan 24, 2017 10:57 pm

Die Nol Hendriks komt uit die regio. Maar wat moet nou in hemelsnaam een Russische Zwitser met een belang in Roda JC?
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Roda JC

Bericht door Sandro » wo feb 01, 2017 3:29 pm

Marillion schreef:Die Nol Hendriks komt uit die regio. Maar wat moet nou in hemelsnaam een Russische Zwitser met een belang in Roda JC?
Geen idee. Ze hebben in een jaar tijd 30 spelers aangetrokken lees ik :confused.gif: En nu Anelka als 'consultant'. Niemand weet waarschijnlijk wat hij precies gaat doen inclusief hijzelf. Maar de naam is leuk. Riekt naar wanbeleid.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Roda JC

Bericht door Marillion » wo feb 01, 2017 4:08 pm

Mijn eerste gevoel is dat het gaat om geld verdienen rondom transfers. Ook al zijn het misschien geen grote spelers.

Er is geen enkele andere reden te verzinnen waarom deze mensen uitgerekend bij Roda JC naar binnen zouden lopen. Ze doen het echt niet omdat ze de ranglijst van de Eredivisie toevallig voorbij zagen komen en medelijden kregen met de club die in haar roemruchte jaren op Kaalheide tegenstanders de schrik op het lijf joeg met sterren als Gène Hanssen en Gerrie Senden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC

Bericht door 999 » wo feb 01, 2017 4:10 pm

Of zijn zwart geld wit te wassen .. :smallgrin.gif:

Demosthenes
Berichten: 7389
Lid geworden op: zo dec 02, 2007 8:17 pm

Re: Roda JC

Bericht door Demosthenes » wo feb 01, 2017 4:45 pm

Ze hebben in een jaar tijd 30 spelers aangetrokken lees ik
Ze mogen er toch maar elf opstellen tegen Ajax. :ajaxsmiley.gif:

Zo'n trainer is niet te benijden, krijgt misschien 'twaalf' middenvelders erbij en 'vijf' spelers die het liefst rechtsback spelen.

Hoeveel spelers hebben Roda verlaten?
Nancy Isenberg in "White Trash": "Historical mythmaking is made possible only by forgetting".

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Roda JC

Bericht door Sandro » wo feb 01, 2017 5:09 pm

Bijna net zoveel. Maar bijna geen enkele met winst. Vandaar dat ze weer een aantal miljoen verlies geleden hebben. Net als Marillion vermoed ik dat er wel wat aan de strijkstok blijft hangen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Roda JC

Bericht door InnerHarbour » do feb 02, 2017 12:25 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
Marillion schreef:Die Nol Hendriks komt uit die regio. Maar wat moet nou in hemelsnaam een Russische Zwitser met een belang in Roda JC?
Geen idee. Ze hebben in een jaar tijd 30 spelers aangetrokken lees ik :confused.gif: En nu Anelka als 'consultant'. Niemand weet waarschijnlijk wat hij precies gaat doen inclusief hijzelf. Maar de naam is leuk. Riekt naar wanbeleid.
Geen idee of hij daar zit voor de poen of dat hij daadwerkelijk iets wil bijdrage maar als spits heb ik hem altijd verschrikkelijk overschat gevonden, heeft bij topclubs gespeeld, maar het was mij altijd een raadsel hoe die daar binnenkwam, scoorde weinig en deed geen flikker, onsympathieke gozer ook.
YNWA

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Roda JC

Bericht door InnerHarbour » vr feb 03, 2017 6:17 pm

Geweldig, het Nederlandse voetbal heeft er weer een luchtfietser bij.
Roda JC's nieuwe mede-eigenaar Aleksei Korotaev heeft ambitieuze plannen met de club. Op de persconferentie vanmiddag gaf de Rus te kennen binnen vijf jaar de Champions League te willen bereiken met Roda JC.
Nieuwe eigenaar Korotaev wil binnen vijf jaar Champions League met Roda JC
YNWA

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58873
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Roda JC

Bericht door 999 » vr feb 03, 2017 6:29 pm

Ach, met 200 miljoen investeren gaat dat wel lukken ..

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11899
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Roda JC

Bericht door Sandro » vr feb 03, 2017 6:55 pm

Doet mij hieraan denken:

Binnen vijf jaar moet ADO bekend zijn in Europa:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/2770001 ... -in-Europa

En een bericht van gisteren:

ADO wil zo snel mogelijk af van Wang:
http://www.vi.nl/pro-promo/ado-den-haag ... wang-1.htm
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie