PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma sep 12, 2022 1:41 pm

PSV mist simpelweg te veel kwaliteit om met Ajax te wedijveren. Dat is op zich geen schande, maar dan past enige nederigheid wel. Groei vanuit de luwte. Zo zorg je voor competitie.

Potentie is er zat: Simons is voor de Eredivisie technisch en tactisch van de buitencategorie. Veerman is naast Sangaré uitstekend. Luuk de Jong is inderdaad onze Tadic. De keeper is een significante verbetering ten aanzien van Mvogo en vooral Drommel. Gakpo is een ruwe diamant. En Sangaré heeft de potentie om de wereldtop te bereiken als 6.

Het probleem zit hem vooral in de backs. Meer nog dan in het centrum. Backs van behoorlijke klasse zijn in het moderne voetbal onmisbaar. Die dempen gevaarlijke uitbraken en geven gezonde tegendruk.

Mauro Junior kan het. Als enige. Mwene is oké als het organisatorisch loopt, maar geen back als Dumfries of Arias die de boel opzweept. De rest is brandhout. Zet Angeliño en Dumfries op de flanken en een type Moreno naast Teze en PSV heeft na Ajax meteen de beste verdediging van de Eredivisie. Helaas lijkt PSV daar geen trek in te hebben.

Tegenover het organisatorische verval van PSV staat mijn toenemende bewondering voor Ajax. Ik betrap mezelf er al sinds ETH op dat ik meer sympathie voor Ajax begin te krijgen. De domme dikbuikige provinciale schreeuwlelijken uit Putten, Zutphen en Uden die anderen voor provincialen uitschelden vanaf de F-Side en lange zijde lijken bijna te zijn verdampt. En dat komt voor mij het clubimago ten goede. Je ziet ook geen rode plofkop met een ‘1’ op z’n das, terwijl die in eigen stadion wordt vernederd door een opgefokte Limburger.

Nee: Ajax profileert zich nu echt als een grote club. Sportief, maar ook in alles er omheen. Niet meer hard roepen dat je de nummer 1 bent, maar de nummer 1 zijn op een elegante manier. Uitgerekend mannen vanbuiten de Randstad als ETH, Overmars en nu Schreuder zetten Ajax voor mij op de kaart als een sympathieke club, waar je niet eens fan of supporter van hoeft te zijn om er toch met respect en enige bewondering naar te kijken.

Voor mij is Ajax het lichtend voorbeeld aan het worden van hoe je op je eigen manier excellent kunt zijn.

Amsterdam vond en vind ik nog steeds het kneusje van de klas der wereldsteden, hoewel ik er graag kom: niet jezelf vanuit je eigen karakteristieken doorontwikkelen, maar alles afkijken van steden als Londen en vooral New York. Terwijl Berlijn, Parijs maar ook Praag daar geen seconde aan zullen denken.

Ajax daarentegen houdt vast aan z’n eigenheid, zonder de uitzonderlijk goede prestaties te besmeuren met pompeus gedrag. De 433-heiligverklaring en opgeklopte, wat holle branie hebben plaatsgemaakt voor realisme, flexibiliteit en een werklust waar elke liefhebber van topsport voor juicht. Soms schaam ik me voor PSV, maar dankzij Ajax niet voor het Nederlandse voetbal.

GangstaRiB
Berichten: 16843
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » ma sep 12, 2022 2:25 pm

Mee eens mbt Ajax, generaal. :biggthumpup.gif:

"Provincialen" hebben Ajax alleen maar beter gemaakt.

Ik wilde eerder al een post plaatsen dat het me opvalt dat oud-topspelers (uitzondering daargelaten) als coach niet geschikt (lijken te) zijn voor ploegen als Ajax en PSV. Oud-topspelers hebben zeker hard moeten werken voor hun status, maar zijn daarnaast in zichzelf gaan geloven. Types als Ten Hag, Schreuder en ook Van Gaal hebben hun voetballeven lang moeten knokken om boven te komen drijven. Die drang hebben ze als coach gehouden, de drang om te leren, innoveren, etc etc. Of kijk naar Nagelsmann en Klopp... subtoppers in de goede zin van het woord.

Van Basten, Blind en nu misschien Nistelrode: die deden het allemaal een beetje op ervaring, gevoel en dingetjes pikken van andere trainers.

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » ma sep 12, 2022 2:30 pm

je vergeet naast het benoemen van posities die beter ingevuld zouden kunnen worden vooral een coach/trainer met visie en deze ook dagelijks predikt en traint.


EtH en nu Schreuder leggen de nadruk op collectief verdedigen. Het feit dat je linksbuiten bent, ontdoet je niet van verdedigende taken.
Kijk hoe Antony mee terug verdedigde en kijk dan naar Veerman. Die leunt volledig op Sangare om zijn vuile werk op te knappen.

Je moet niet verwachten dat 11 voetballers dat uit zichzelf gaan doen, dat moet week in, week uit getraind worden.
Als PSV iets harder zou werken en meer vuile meters zouden maken (zoals naar voren als achteren), is de eredivisie ook een makkie voor ze.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

wimpey
Berichten: 51812
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » ma sep 12, 2022 2:44 pm

generaal maakt z'n brainies nu wel heel erg klein. 3 punten achter. Met d'n Luuk en d'n Mauro erbij wordt het direct een stuk beter. En het niveau in de ED is zodanig, dat het bovenin dicht bijeen zal blijven. En je kunt als club dus ook kampioen worden met Cocu of De Boer als trainer. Alleen in NL, maar daar hebben we het dan ook over. Rookie Ruud kan ook kampioen worden.

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma sep 12, 2022 3:13 pm

generaal schreef:
ma sep 12, 2022 1:41 pm
PSV mist simpelweg te veel kwaliteit om met Ajax te wedijveren. Dat is op zich geen schande, maar dan past enige nederigheid wel. Groei vanuit de luwte. Zo zorg je voor competitie.

Potentie is er zat: Simons is voor de Eredivisie technisch en tactisch van de buitencategorie. Veerman is naast Sangaré uitstekend. Luuk de Jong is inderdaad onze Tadic. De keeper is een significante verbetering ten aanzien van Mvogo en vooral Drommel. Gakpo is een ruwe diamant. En Sangaré heeft de potentie om de wereldtop te bereiken als 6.

Het probleem zit hem vooral in de backs. Meer nog dan in het centrum. Backs van behoorlijke klasse zijn in het moderne voetbal onmisbaar. Die dempen gevaarlijke uitbraken en geven gezonde tegendruk.

Mauro Junior kan het. Als enige. Mwene is oké als het organisatorisch loopt, maar geen back als Dumfries of Arias die de boel opzweept. De rest is brandhout. Zet Angeliño en Dumfries op de flanken en een type Moreno naast Teze en PSV heeft na Ajax meteen de beste verdediging van de Eredivisie. Helaas lijkt PSV daar geen trek in te hebben.
Onder Brands en zijn leerling JdJ heeft PSV steeds ingezet op het contracteren van aanvallers, omdat die de hoogste transferwaarde zouden vertegenwoordigen.


Tegenover het organisatorische verval van PSV staat mijn toenemende bewondering voor Ajax. Ik betrap mezelf er al sinds ETH op dat ik meer sympathie voor Ajax begin te krijgen. De domme dikbuikige provinciale schreeuwlelijken uit Putten, Zutphen en Uden die anderen voor provincialen uitschelden vanaf de F-Side en lange zijde lijken bijna te zijn verdampt. En dat komt voor mij het clubimago ten goede. Je ziet ook geen rode plofkop met een ‘1’ op z’n das, terwijl die in eigen stadion wordt vernederd door een opgefokte Limburger.

Nee: Ajax profileert zich nu echt als een grote club. Sportief, maar ook in alles er omheen. Niet meer hard roepen dat je de nummer 1 bent, maar de nummer 1 zijn op een elegante manier. Uitgerekend mannen vanbuiten de Randstad als ETH, Overmars en nu Schreuder zetten Ajax voor mij op de kaart als een sympathieke club, waar je niet eens fan of supporter van hoeft te zijn om er toch met respect en enige bewondering naar te kijken.

Voor mij is Ajax het lichtend voorbeeld aan het worden van hoe je op je eigen manier excellent kunt zijn.

Dank je wel voor het compliment. :biggthumpup.gif:

Tegelijkertijd moet je vaststellen dat het imago van Ajax in het buitenland al zeer goed was, waardoor Ajax iets had om op voort te borduren. Ajax heeft iets magisch en als het dan ook nog presteert, gaat het snel crescendo.

Daarbij kun je wel zeggen dat je ook mazzel moet hebben. Ik weet niet of Ajax dit had kunnen presteren als de tegenstand in de ED niet zo belabberd was geweest in de dagen van De Boer. Toen heeft Ajax het eigen vermogen opgebouwd waarmee het vervolgens het team kon versterken. Het was een beslissende fase, want voor hetzelfde geld had PSV juist op dat moment een sterk team gehad en stonden we nu nergens.
Amsterdam vond en vind ik nog steeds het kneusje van de klas der wereldsteden, hoewel ik er graag kom: niet jezelf vanuit je eigen karakteristieken doorontwikkelen, maar alles afkijken van steden als Londen en vooral New York. Terwijl Berlijn, Parijs maar ook Praag daar geen seconde aan zullen denken.
Herken ik niet echt, maar goed. Amsterdam is een werelddorp met een heel sterk eigen karakter, al is het maar door de historische binnenstad.
Ajax daarentegen houdt vast aan z’n eigenheid, zonder de uitzonderlijk goede prestaties te besmeuren met pompeus gedrag. De 433-heiligverklaring en opgeklopte, wat holle branie hebben plaatsgemaakt voor realisme, flexibiliteit en een werklust waar elke liefhebber van topsport voor juicht. Soms schaam ik me voor PSV, maar dankzij Ajax niet voor het Nederlandse voetbal.
Ach, het kost 'ons' nog altijd moeite om in de buurt van de aarde te blijven als het goed gaat, dan is het al snel: who the f*ck is... Maar misschien is dat eerder Nederlands dan Amsterdams. Er spreekt een enorme behoefte aan om gezien te worden, wat past bij een klein land. Het ene moment stelt de Eredivisie niets voor, het andere moment geven we voetballes...van het ene in het andere uiterste. Politiek gezien denk ik dan aan de dagen dat Wim Kok 'the polder model' ging propageren in landen waar geen polder is. :blush.gif: Dat was ook zo'n moment waarop we het uitgevonden hadden, waarna de episode Fortuyn volgde en er niets meer deugde van Nederland.

Voor Ajax is het nu zaak om nederig te blijven en het gedrag van de rijke clubs niet te imiteren. Schoenmaker blijf bij je leest. Uiteindelijk moeten we PakSchaal, dat is de basis van ons succes. Pieken in Europa is meegenomen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma sep 12, 2022 3:22 pm

Duel Arsenal-PSV uitgesteld vanwege herdenkingsdiensten koningin Elizabeth
Nos.nl

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma sep 12, 2022 3:35 pm

Mano schreef:
ma sep 12, 2022 2:30 pm
je vergeet naast het benoemen van posities die beter ingevuld zouden kunnen worden vooral een coach/trainer met visie en deze ook dagelijks predikt en traint.


EtH en nu Schreuder leggen de nadruk op collectief verdedigen. Het feit dat je linksbuiten bent, ontdoet je niet van verdedigende taken.
Kijk hoe Antony mee terug verdedigde en kijk dan naar Veerman. Die leunt volledig op Sangare om zijn vuile werk op te knappen.

Je moet niet verwachten dat 11 voetballers dat uit zichzelf gaan doen, dat moet week in, week uit getraind worden.
Als PSV iets harder zou werken en meer vuile meters zouden maken (zoals naar voren als achteren), is de eredivisie ook een makkie voor ze.
Ja, hier ben ik het wel mee eens. Bij Ajax zit het ‘m volgens mij niet alleen in de voetbaltrainers. De hele club lijkt hiervan doordrongen. Ajax werkt met een hoop voormalig topsporters uit andere disciplines. Ik geloof in ieder geval een oud-sprinter en ex-judoka. Daar worden atleten en dus ook voetballers natuurlijk nooit slechter van.

Gebruikersavatar
generaal
Berichten: 7500
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door generaal » ma sep 12, 2022 3:57 pm

Yopii schreef:
ma sep 12, 2022 3:13 pm
generaal schreef:
ma sep 12, 2022 1:41 pm
PSV mist simpelweg te veel kwaliteit om met Ajax te wedijveren. Dat is op zich geen schande, maar dan past enige nederigheid wel. Groei vanuit de luwte. Zo zorg je voor competitie.

Potentie is er zat: Simons is voor de Eredivisie technisch en tactisch van de buitencategorie. Veerman is naast Sangaré uitstekend. Luuk de Jong is inderdaad onze Tadic. De keeper is een significante verbetering ten aanzien van Mvogo en vooral Drommel. Gakpo is een ruwe diamant. En Sangaré heeft de potentie om de wereldtop te bereiken als 6.

Het probleem zit hem vooral in de backs. Meer nog dan in het centrum. Backs van behoorlijke klasse zijn in het moderne voetbal onmisbaar. Die dempen gevaarlijke uitbraken en geven gezonde tegendruk.

Mauro Junior kan het. Als enige. Mwene is oké als het organisatorisch loopt, maar geen back als Dumfries of Arias die de boel opzweept. De rest is brandhout. Zet Angeliño en Dumfries op de flanken en een type Moreno naast Teze en PSV heeft na Ajax meteen de beste verdediging van de Eredivisie. Helaas lijkt PSV daar geen trek in te hebben.
Onder Brands en zijn leerling JdJ heeft PSV steeds ingezet op het contracteren van aanvallers, omdat die de hoogste transferwaarde zouden vertegenwoordigen.


Tegenover het organisatorische verval van PSV staat mijn toenemende bewondering voor Ajax. Ik betrap mezelf er al sinds ETH op dat ik meer sympathie voor Ajax begin te krijgen. De domme dikbuikige provinciale schreeuwlelijken uit Putten, Zutphen en Uden die anderen voor provincialen uitschelden vanaf de F-Side en lange zijde lijken bijna te zijn verdampt. En dat komt voor mij het clubimago ten goede. Je ziet ook geen rode plofkop met een ‘1’ op z’n das, terwijl die in eigen stadion wordt vernederd door een opgefokte Limburger.

Nee: Ajax profileert zich nu echt als een grote club. Sportief, maar ook in alles er omheen. Niet meer hard roepen dat je de nummer 1 bent, maar de nummer 1 zijn op een elegante manier. Uitgerekend mannen vanbuiten de Randstad als ETH, Overmars en nu Schreuder zetten Ajax voor mij op de kaart als een sympathieke club, waar je niet eens fan of supporter van hoeft te zijn om er toch met respect en enige bewondering naar te kijken.

Voor mij is Ajax het lichtend voorbeeld aan het worden van hoe je op je eigen manier excellent kunt zijn.

Dank je wel voor het compliment. :biggthumpup.gif:

Tegelijkertijd moet je vaststellen dat het imago van Ajax in het buitenland al zeer goed was, waardoor Ajax iets had om op voort te borduren. Ajax heeft iets magisch en als het dan ook nog presteert, gaat het snel crescendo.

Daarbij kun je wel zeggen dat je ook mazzel moet hebben. Ik weet niet of Ajax dit had kunnen presteren als de tegenstand in de ED niet zo belabberd was geweest in de dagen van De Boer. Toen heeft Ajax het eigen vermogen opgebouwd waarmee het vervolgens het team kon versterken. Het was een beslissende fase, want voor hetzelfde geld had PSV juist op dat moment een sterk team gehad en stonden we nu nergens.
Amsterdam vond en vind ik nog steeds het kneusje van de klas der wereldsteden, hoewel ik er graag kom: niet jezelf vanuit je eigen karakteristieken doorontwikkelen, maar alles afkijken van steden als Londen en vooral New York. Terwijl Berlijn, Parijs maar ook Praag daar geen seconde aan zullen denken.
Herken ik niet echt, maar goed. Amsterdam is een werelddorp met een heel sterk eigen karakter, al is het maar door de historische binnenstad.
Ajax daarentegen houdt vast aan z’n eigenheid, zonder de uitzonderlijk goede prestaties te besmeuren met pompeus gedrag. De 433-heiligverklaring en opgeklopte, wat holle branie hebben plaatsgemaakt voor realisme, flexibiliteit en een werklust waar elke liefhebber van topsport voor juicht. Soms schaam ik me voor PSV, maar dankzij Ajax niet voor het Nederlandse voetbal.
Ach, het kost 'ons' nog altijd moeite om in de buurt van de aarde te blijven als het goed gaat, dan is het al snel: who the f*ck is... Maar misschien is dat eerder Nederlands dan Amsterdams. Er spreekt een enorme behoefte aan om gezien te worden, wat past bij een klein land. Het ene moment stelt de Eredivisie niets voor, het andere moment geven we voetballes...van het ene in het andere uiterste. Politiek gezien denk ik dan aan de dagen dat Wim Kok 'the polder model' ging propageren in landen waar geen polder is. :blush.gif: Dat was ook zo'n moment waarop we het uitgevonden hadden, waarna de episode Fortuyn volgde en er niets meer deugde van Nederland.

Voor Ajax is het nu zaak om nederig te blijven en het gedrag van de rijke clubs niet te imiteren. Schoenmaker blijf bij je leest. Uiteindelijk moeten we PakSchaal, dat is de basis van ons succes. Pieken in Europa is meegenomen.
Sterke post, Yopii.

Heel kort over Amsterdam: ik doel vooral op de Nutella-verpaupering en overkill aan toeristen en dagjesmensen. Ik kan niet helemaal uitleggen waarom, maar in bijvoorbeeld Boedapest, Brussel en Berlijn kreeg ik dat bedrukte gevoel veel minder. Ik denk dat de ergernis bij mij ‘m vooral in de city marketing zit. Die kan imo zoveel beter.
Amsterdam heeft uiteraard wel degelijk z’n eigen charmes. Ook buiten de binnenstad. Oud-Zuid is prachtig, maar ook West en de Indische buurt mogen er zijn.

Wat betreft je parallel tussen Ajax en Nederland: ja, die herken ik wel. Rake observatie. En juist nu Ajax dat lijkt te hebben losgelaten, komt de club nog veel meer tot z’n recht. Groots zijn zonder het van de daken te schreeuwen. Show, don’t yell. De sportieve betovering blijft zo een ongrijpbaar mysterie.

Nu ook met Hamstra en Huntelaar aan het roer: vroeger was dat ondenkbaar. Ik durf zelfs zover te gaan dat spelers als Mark van Bommel en Arjen Robben nu wel voor Ajax zouden kiezen. Juist omdat hun voornaamste reden tot afwijzing er nu zo goed als niet meer is. Ajax blijft sportief het summum van het Nederlandse clubvoetbal, maar doet hier nu niet meer dedaigneus over.

PSV richt zich nu veel meer dan vroeger op de ontwikkeling van eigen jeugd. En dat is goed. Maar de kracht was altijd het kopen van ervaren versterkingen en toptalenten. En daarin slaagt de club nog maar af en toe. Er zitten veel te veel missers tussen. En dat al jaren. Het is ook in het belang van Ajax dat PSV en Feyenoord voor een strijdbare competitie zorgen. Het is eventjes leuk als je alles makkelijk wint, maar als er niet ook eens een spannende 2-2 of een louterende nederlaag tussen zit, verliest de competitie enige glans. Zie Engeland, Italië en Spanje vergeleken met de BuLi: die zijn veel spannender om te volgen dan de Bayern League. Ik weet wel zeker dat supporters daar hun kampioenschappen intenser beleven dan die van Bayern.

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » ma sep 12, 2022 4:07 pm

Bij Ajax zit het ‘m volgens mij niet alleen in de voetbaltrainers. De hele club lijkt hiervan doordrongen. Ajax werkt met een hoop voormalig topsporters uit andere disciplines. Ik geloof in ieder geval een oud-sprinter en ex-judoka. Daar worden atleten en dus ook voetballers natuurlijk nooit slechter van.
Best een goed idee van Cruijff/Jonk. :neutral.gif:

Maar het begint bij de clubleiding. Wij vermaken ons met het calimerogedrag van deze of gene bij PSV, en tegelijkertijd is dat gedrag in ons voordeel.

Op het moment dat Schmidt roept Give ze cup to Ajax, dan verschaft hij zijn spelers alvast een excuus.

Het is mijns inziens geen toeval dat PSV steeds faalt in duels die ertoe doen.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10427
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » ma sep 12, 2022 4:23 pm

999 schreef:
ma sep 12, 2022 3:22 pm
Duel Arsenal-PSV uitgesteld vanwege herdenkingsdiensten koningin Elizabeth
Nos.nl

Tering He Psv geeft niks om de EL... komt dit ff goed uit daar... in alle rust naar F thuis leven..
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma sep 12, 2022 4:25 pm

Ach, ik denk dat het niet zo veel uit maakt ...

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » ma sep 12, 2022 5:53 pm

NOS Voetbal

Vandaag, 18:06
Niet de scheidsrechter en zijn VAR, maar woedende Vaessen zelf moet schorsing vrezen

"Ik zou de scheidsrechter en videoscheidsrechter voor drie weken schorsen", foeterde RKC-keeper Etienne Vaessen na het verloren duel met PSV (1-0). Maar het is de doelman zelf die voor een schorsing moet vrezen, net als ploeggenoot Michiel Kramer.

De aanklager betaald voetbal is een vooronderzoek gestart naar de uitlatingen van Vaessen en Kramer, die hun pijlen in Eindhoven richtten op scheidsrechter Serdar Gözübüyük en de videoscheidsrechter.

Gözübüyük gaf PSV diep in de blessuretijd van de tweede helft een strafschop, toen Hans Mulder met zijn voet de lucht inging en daarbij het hoofd raakte van PSV'er Xavi Simons. Cody Gakpo benutte de penalty en bezorgde PSV zo ternauwernood de zege.

"Aan de andere kant zouden wij de strafschop niet hebben gehad. Je kunt dit wel een 'topclubpenalty' noemen, ja", zei Vaessen na het duel tegen ESPN. "Simons is 1.60 meter. Hoe moet Hans anders die bal wegwerken? Ik vind dat we hier iets aan moeten doen. Zet bijvoorbeeld bij de videoscheidsrechter een oud-profvoetballer."

Voor de camera's van de NOS riep Vaessen vervolgens op tot een wekenlange schorsing van Gözübüyük en zijn VAR. Tevergeefs, overigens. Gözübüyük staat voor komend weekend gewoon op de rol, als arbiter bij Go Ahead Eagles-FC Emmen, met zijn VAR van zondag ditmaal in de rol van vierde official.

'Schandalig en achterlijk'
Ook Kramer nam geen blad voor de mond. "De scheids maakt een schandalige beslissing. Ongeacht of het een verdiende overwinning is, zonder deze achterlijke beslissing pakken wij hier een punt."


1:11Gözübüyük geeft PSV een strafschop, tot woede van RKC'ers
Kramer noemde de strafschop voor PSV een 'goedmakertje' voor de penalty die Gözübüyük eind vorig seizoen gaf tegen PSV, op bezoek bij Feyenoord in De Kuip.

De aanklager betaald voetbal vraagt verklaringen op, waarna hij een schikkingsvoorstel doet of besluit de zaak te seponeren.
De wereld op zijn kop. Incompetente scheidrechter en VAR mag allemaal.Maar als je frustraties hebt moet je verder je mond houden anders komt de tuchtcommissie langs ...

LucaS
Berichten: 53550
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door LucaS » ma sep 12, 2022 6:21 pm

Bizar, mag je al niet meer zeggen als voetballer dat topclubs penalties makkelijker meekrijgen? Ze gebben zich volgens mij niet onbeschoft of disrespectvol over scheids G en wannabe oscarwinnaar Simons uitgelaten
I think I lost my fucking headache

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » ma sep 12, 2022 6:29 pm

Ik had het sterker gevonden als de scheidsrechter na afloop gewoon een reactie had gegeven. Dan hij kunnen uitleggen waarom hij van mening was dat het een strafschop was. Of hij had eventueel kunnen melden dat hij een inschattingsfout heeft gemaakt. En dan was het verhaal klaar.

Nu gaan ze achter spelers aan die deels in de emotie van het moment reageren en wat mij betreft ook niet enorm onbeschaafd. Ze beschrijven een gevoel dat vaker leeft bij kleinere clubs die op bezoek gaan bij de top 3. En laten we wel zijn. RKC kan gewoon degraderen op 1 punt. Dit is voor hun echt relevant.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33474
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » di sep 13, 2022 9:28 am

Oh oh
Politie en opsporingsdienst FIOD doen dinsdagochtend een inval in een woning in het Brabantse Heeswijk-Dinther. Het zou gaan om het huis van Frits van Eerd, topman van supermarktketen Jumbo, meldt onder meer het AD.

Een woordvoerder van de FIOD geeft aan dat inderdaad een inval wordt gedaan en dat dit op verzoek van het Openbaar Ministerie Noord-Nederland is. Of het ook gaat om de woning van de Jumbo-topman willen zowel het OM als de FIOD niet bevestigen.

Wel meldt het OM dat er een gezamenlijk onderzoek aan de gang is van de FIOD, politie en het Functioneel Parket Noord-Nederland naar witwasconstructies. Daarbij zijn invallen gedaan in Noord-Brabant, Drenthe en Groningen.

Het witwassen gebeurde via onroerend-goedtransacties, autohandel, onverklaarbare contante stortingen en sponsorcontracten in de motorcross-sport. Daarnaast is er een verdenking van BTW-fraude in de autohandel. De Jumbo-baas heeft weleens deelgenomen aan de Dakar Rally.

Een 58-jarige man uit de gemeente Aa en Hunze is vanochtend aangehouden. Hij is hoofdverdachte in de zaak. Verder zijn er nog acht personen aangehouden, afkomstig uit de provincies Drenthe en Noord-Brabant.

De hoofdverdachte wordt gezien als spin in het web. De medeverdachten wordt verweten dat zij betrokken zijn geweest bij deze handelingen. Alle verdachten zitten voorlopig in beperkingen. Of Van Eerd bij de verdachten zit, maakt het OM niet bekend. Hij is in ieder geval niet de hoofdverdachte. Jumbo was vooralsnog niet bereikbaar voor commentaar.
(dit kan ook in het wielren-topic)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 13, 2022 11:31 am

Generaal
Heel kort over Amsterdam: ik doel vooral op de Nutella-verpaupering en overkill aan toeristen en dagjesmensen. Ik kan niet helemaal uitleggen waarom, maar in bijvoorbeeld Boedapest, Brussel en Berlijn kreeg ik dat bedrukte gevoel veel minder.
Nu noem je ook wel een paar steden op, met name die eerste twee zijn tijdens het communisme veel ruimtelijker opgezet met brede allees.Amsterdam kun je meer met Venetie vergelijken op sommig vlak.Maar qua goedkope toerisme consumptie wel eens ja.
Ik denk dat de ergernis bij mij ‘m vooral in de city marketing zit. Die kan imo zoveel beter.
Amsterdam heeft uiteraard wel degelijk z’n eigen charmes. Ook buiten de binnenstad. Oud-Zuid is prachtig, maar ook West en de Indische buurt mogen er zijn.
Mja, dagjesmensen zijn niet a priori het probleem.Het gaat ook om het type tourist en waar die zich concentreert. Je hebt te veel ‘ikkomvoorweedofhoerenpaardaagjesmetAirBnBleefofHamburgersengooimnrotzooioveralneer’ toeristen die het systeem ook verder belasten. ER kan veel inAmsterdam maar dingen zoals hieronder is geen verrijking voor de stad.
https://www.youtube.com/watch?v=AKoIz8AMONA&t=329s
Wat betreft je parallel tussen Ajax en Nederland: ja, die herken ik wel. Rake observatie. En juist nu Ajax dat lijkt te hebben losgelaten, komt de club nog veel meer tot z’n recht. Groots zijn zonder het van de daken te schreeuwen. Show, don’t yell. De sportieve betovering blijft zo een ongrijpbaar mysterie.
Soms zag ik afgelopen jaren wel zelfgenoegzaamheid maar gelukkig niet te veel want dat is Ajax’ achilleshiel.Er is een tijd geweest dat je klapharken als Henri Van DerAat in steenkolen Engels hoorde roepen wat een grote club Ajax was en dat was al een tegenstelling opzich.Bestuurlijk vind ik nog steeds dat Ajax iets te veel in zichzelf gelooft met gesmijt met megalomane trasfersommen
Nu ook met Hamstra en Huntelaar aan het roer: vroeger was dat ondenkbaar. Ik durf zelfs zover te gaan dat spelers als Mark van Bommel en Arjen Robben nu wel voor Ajax zouden kiezen. Juist omdat hun voornaamste reden tot afwijzing er nu zo goed als niet meer is. Ajax blijft sportief het summum van het Nederlandse clubvoetbal, maar doet hier nu niet meer dedaigneus over.
Ajax heeft Van Bommel als proefspeler afgewezen onder VG en dat zat onze Mark nog diep.Verder koos Robben vooral vanwege terugverhuurconstructie voor PSV, niet vanwege een lompe Beenhakker.
PSV richt zich nu veel meer dan vroeger op de ontwikkeling van eigen jeugd. En dat is goed. Maar de kracht was altijd het kopen van ervaren versterkingen en toptalenten. En daarin slaagt de club nog maar af en toe.
PSV zat vroeger met een paar andere clubs in het buitenland te scouten,nu zitten de scouts van Eintracht Frankfurt,Nice, Bologna er ook allemaal. Me dunkt dat het allemaalmoeilier is geworden tenzij je meer dan die clubs kunt uitgeven, een positie die Ajax nu heeft.
Er zitten veel te veel missers tussen. En dat al jaren. Het is ook in het belang van Ajax dat PSV en Feyenoord voor een strijdbare competitie zorgen. Het is eventjes leuk als je alles makkelijk wint, maar als er niet ook eens een spannende 2-2 of een louterende nederlaag tussen zit, verliest de competitie enige glans.
Je hebt je concurrentie nodig, veel van je collega’s fantaserenover failisiement,vertrekof degradatie van Ajax.Omgekeerd zeg ik dat Ajax PSV ook nodig heeft omde boel scherpte houden
Zie Engeland, Italië en Spanje vergeleken met de BuLi: die zijn veel spannender om te volgen dan de Bayern League. Ik weet wel zeker dat supporters daar hun kampioenschappen intenser beleven dan die van Bayern.
Italie had je wel Juve natuurlijk een paar jaar terug
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

wimpey
Berichten: 51812
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » di sep 13, 2022 12:09 pm

Je hebt te veel ‘ikkomvoorweedofhoerenpaardaagjesmetAirBnBleefofHamburgersengooimnrotzooioveralneer’ toeristen die het systeem ook verder belasten.
Een imago dat de stad Amsterdam decennialang actief heeft uitgevent. Straalbezopen drugsgebruikers naar de hoeren. Leverde de stad natuurlijk bakken met geld op.

Yopii
Berichten: 18403
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » di sep 13, 2022 12:22 pm

wimpey schreef:
di sep 13, 2022 12:09 pm
Je hebt te veel ‘ikkomvoorweedofhoerenpaardaagjesmetAirBnBleefofHamburgersengooimnrotzooioveralneer’ toeristen die het systeem ook verder belasten.
Een imago dat de stad Amsterdam decennialang actief heeft uitgevent. Straalbezopen drugsgebruikers naar de hoeren. Leverde de stad natuurlijk bakken met geld op.
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de gemeente Amsterdam al jaren (sinds de dagen van Asscher) probeert om de drugsproblematiek en het eenzijdige winkelaanbod in de stad aan te pakken, bijvoorbeeld door het bestemmingsplan van bepaalde buurten aan te passen of drugspanden op te kopen/te sluiten. In de praktijk stuit de aanpak vaak op juridische bezwaren. Zoals je zegt, er zijn enorme financiële belangen mee gediend; de (halve) criminelen die geld verdienen aan drugs en prostitutie laten zich niet zomaar wegjagen.

Overigens is het sluiten van de coffeeshops allang geen oplossing meer. Nu de middenklasse rookt, snuift en slikt, is er zoveel vraag dat het aanbod vanzelf volgt. Jij ziet wellicht ook de brommertjes die dat spul komen afleveren? :confused.gif:
Leverde de stad natuurlijk bakken met geld op.
De criminelen ja. De stad heeft er ook enorm veel last van, Amsterdam zou ook op een andere manier geld kunnen verdienen.
Daarbij zou er veel woonruimte vrijkomen als we van die bagger af kwamen. Elke keer als ik in de Nieuwmarktbuurt ben, bloedt mijn hart. Wat zou je daar een prachtig gebied van kunnen maken zonder al die smeerlapperij.

Hierover gesproken, er zijn nog altijd mensen die vinden dat Amsterdam vertrut zonder drugs en prostitutie... :confused.gif: Ouwe hippies, hè?
Ajax heeft Van Bommel als proefspeler afgewezen onder VG en dat zat onze Mark nog diep.Verder koos Robben vooral vanwege terugverhuurconstructie voor PSV, niet vanwege een lompe Beenhakker.
PSV betaalde in die tijd beter dan Ajax. Nu is dat andersom.
Als PSV met betere contracten komt, rennen de spelers richting gevulde koeken. Ik maak me daar geen illusies over.

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 13, 2022 1:01 pm

wimpey schreef:
di sep 13, 2022 12:09 pm
Je hebt te veel ‘ikkomvoorweedofhoerenpaardaagjesmetAirBnBleefofHamburgersengooimnrotzooioveralneer’ toeristen die het systeem ook verder belasten.
Een imago dat de stad Amsterdam decennialang actief heeft uitgevent. Straalbezopen drugsgebruikers naar de hoeren. Leverde de stad natuurlijk bakken met geld op.
Toch waren de jaren negentig en zeker jaren tachtig een stukje gekker dan nu,veel buitenlandse junks stierven anoniem in de stad https://www.youtube.com/watch?v=Nkg_FhMtO4o&t=1862s .Zie ook dit. Alleen toen had je nog niet het internationale goedkope massatoersime in de luchtvaart. Ik kwam in het verleden regelmatig in Oekraine en mensen naar Europa wilden dan was Amsterdam toch altijd een top drie bestemming. Ding is alleen dat veel van dat soort toeristen helemaal niet zoveel uitgeeft, die halen een joint om het een keer gedaan te hebben wat eten in een supermarkt of goedkoop cafe en koelkastmagneet en een andere souvenier en zijn weer klaar. Het is al lang bewezen dat het qua verdienmodel en draagkracht dan enormn scheef komt te liggen.
Mijn partner, ook Oekrainse, heb ik een keer heel Nederland laten zien in een week; Nijmegen, Egmond aan zee, Keukehof,Amsterdam, Utrecht, Den Haag,Den Bosch,Tilburg. Den Bosch vond ze veruit het leukst.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » di sep 13, 2022 1:13 pm

De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat de gemeente Amsterdam al jaren (sinds de dagen van Asscher) probeert om de drugsproblematiek en het eenzijdige winkelaanbod in de stad aan te pakken, bijvoorbeeld door het bestemmingsplan van bepaalde buurten aan te passen of drugspanden op te kopen/te sluiten. In de praktijk stuit de aanpak vaak op juridische bezwaren.


Ascher bedacht de term criminogeen die nergens op sloeg. De intenties waren goed maar de manier waarop was gewoon krom.
Zoals je zegt, er zijn enorme financiële belangen mee gediend; de (halve) criminelen die geld verdienen aan drugs en prostitutie laten zich niet zomaar wegjagen.
Amsterdam zit denk ik in een transitiefase, alleen waar men goed voor moet waken is dat verschraling niet alleen in een coffeeshop of hoerenkast zit maar net zo goed in een Nutella winkel. Daarnaast is ervanoudsher de klassieke fout gemaakt door alle toeristische locaties te promoten in een klein gebied, daardoor is het op drukke dagen als stront door een trechter. Daar stappen ze langzaam vanaf.

Overigens generaal noemde Budapest, Parijs en dergelijke.Ja, een eigenkarakter maar in Budapest geen beamte die Engels spreekt aan het ticketoffice. In Budapest trouwens voldoende oplichting op straat met wisseltrucs,ripofbars etc. Dat moet je Amsterdam wel nageven qua toeristische infrastructuur een stuk beter voor elkaar.
Overigens is het sluiten van de coffeeshops allang geen oplossing meer. Nu de middenklasse rookt, snuift en slikt, is er zoveel vraag dat het aanbod vanzelf volgt. Jij ziet wellicht ook de brommertjes die dat spul komen afleveren? :confused.gif:
klopt
PSV betaalde in die tijd beter dan Ajax. Nu is dat andersom.
Als PSV met betere contracten komt, rennen de spelers richting gevulde koeken. Ik maak me daar geen illusies over.
Exact, dat speelt nu ook.De laatste jaren winnen we de slag om een speler als PSV hem ook wil; F De Jong, Pierie, Schuurs, Zivkovic, Berghuis etc.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Nicolai
Berichten: 295
Lid geworden op: wo jul 23, 2008 8:17 am

Re: PSV

Bericht door Nicolai » vr sep 16, 2022 3:30 pm

De kans is groot dat John de Jong snel vertrekt bij PSV. De raad van commissarissen van de Eindhovenaren verwijt de technisch directeur dat hij een dringend advies Cody Gakpo te verkopen naast zich neer heeft gelegd. Het besluit dit niet te doen werd door de gehele directie gesteund, maar De Jong dreigt nu het slachtoffer te worden.

Op de slotdag van de transferwindow kreeg de directie een dringend en dwingend verzoek van de raad van commissarissen om Gakpo te verkopen. Dit ondanks de wensen van Ruud van Nistelrooij om de sterspeler niet te laten gaan. Na het afhaken van Manchester United werden Southampton en Leeds United concreet, maar Gakpo besloot in Eindhoven te blijven.

Op dat moment werd door de rvc duidelijk gemaakt dat of Gakpo of Sangaré moest worden verkocht. Dit met het oog op de financiën en het operationele tekort dat in het huidige boekjaar dicht gefietst moet worden. Het bod dat de Engelse clubs op Gakpo deden, vond de gehele directie echter niet voldoende om de aanvaller te verkopen.

Ontstemd
Het is inmiddels duidelijk dat een deel van de rvc van PSV, met voorzitter Robert van der Wallen voorop, zeer ontstemd is over de handelswijze van de directie. Dat het negeren van dit advies gevolgen zou hebben, werd ook direct duidelijk gemaakt.

Op dit moment is John de Jong nog niet ontslagen, maar er is wel een vertrouwensbreuk van twee kanten. Helder is ook dat er voor De Jong een onwerkbare situatie lijkt te zijn ontstaan waardoor zijn vertrek aanstaande is. Hoe algemeen directeur Marcel Brands en commercieel directeur Frans Janssen hierin staan, zal snel blijken. De eerste geluiden zijn dat zij zullen blijven zitten. Brands was de afgelopen weken onzichtbaar en ook dat kan De Jong als een gebrek aan steun hebben opgevat.
Vi.nl

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr sep 16, 2022 3:38 pm

Als je de recente verhalen over de financiële situatie mag geloven snap ik het advies om tenminste één van die twee spelers te verkopen wel.

Alleen, heeft de speler hier misschien ook nog een stem in? Want het verhaal is volgens mij uiteindelijk dat Gakpo er simpelweg voor koos om te blijven. Wat had PSV dan moeten doen? Die jongen dwingen om toch een handtekening te zetten? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13759
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » vr sep 16, 2022 3:47 pm

Arnesen als opvolger? :excited.gif:

Ik schat JdJ niet hoog in maar gebrek aan verkopen lag niet alleen aan hem.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr sep 16, 2022 4:33 pm

Wordt geslachtofferd. Maar was voornamelijk voetveeg van anderen


Dat je hem eruit gooit, snap ik maar hij is niet het probleem, hooguit een onderdeel.
Ze moeten een fluwelen revolutie doorgaan.
De vd kerkhof revolutie
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58861
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr sep 16, 2022 4:48 pm

Proef ik hier uit dat de RVC vind dat Psv dringend geld nodig heeft ?.
Laatst gewijzigd door 999 op vr sep 16, 2022 4:49 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie