PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 22, 2021 6:35 am

Zeux schreef:
do okt 21, 2021 10:17 pm
LucaS schreef:
do okt 21, 2021 10:01 pm
Was een belangrijk potje voor Nederland om Frankrijk in te halen op de coëfficientenlijst
F, Vitesse en AZ doen hun werk, psv verzaakt.
Ook nog tegen een Franse club. Je zou haast gaan denken dat ze eigenlijk helemaal geen CL willen spelen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » vr okt 22, 2021 7:37 am

Ach, Ajax en de andere clubs redden Psv straks wel voor die CL-plek. Je zou bijna een systeem invoeren, waarbij een club die internationaal (bewust) verzaakt een sanctie krijgt. Bijvoorbeeld puntenvermindering in de competitie. Waar dan die andere clubs van kunnen profiteren op weg naar de CL- en EL-plekken. Onhaalbaar en niet uitvoerbaar natuurlijk. Want hoe bewijs je dat? Maar ik heb wel de indruk dat Psv er van tijd tot tijd met de pet naar gooit in de EL. Met alle gevolgen van dien voor de coefficientenlijst. Niet gisteravond overigens. Alleen voor de strijdlust hadden ze zeker een punt verdiend. Maar ja, zo werkt dat nu eenmaal niet.
Success will tear us apart.

Gebruikersavatar
mattie
AT WC 2010 winner, AT Toto winner 11/12, 14/15, 18/19
Berichten: 10430
Lid geworden op: do jun 10, 2004 9:10 pm

Re: PSV

Bericht door mattie » vr okt 22, 2021 7:50 am

Marillion schreef:
vr okt 22, 2021 6:35 am
Zeux schreef:
do okt 21, 2021 10:17 pm
LucaS schreef:
do okt 21, 2021 10:01 pm
Was een belangrijk potje voor Nederland om Frankrijk in te halen op de coëfficientenlijst
F, Vitesse en AZ doen hun werk, psv verzaakt.
Ook nog tegen een Franse club. Je zou haast gaan denken dat ze eigenlijk helemaal geen CL willen spelen.
Wanneer niet..de laatste jaren verzaken ze daar in 040 al..maar wel mekkeren en jammeren..en ondertussen steeds afhankelijker worden van " derden "..Ben je goed bezig :1evil.gif:
Op naar een nieuw RUK seizoen.. heerlijke een Duitse TD.. Wie schopt hem eruit.. deze man is het Failliet van Ajax

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40939
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 22, 2021 8:06 am

Ik heb niets gezien maar dit was als ik het zo lees gewoon een serieuze wedstrijd. Je kan een keer verliezen van een club als AS Monaco natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr okt 22, 2021 8:06 am

Ik moet nog zien of PSV bij de eerste twee in Nederland eindigt met dit spel.

wimpey
Berichten: 51839
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » vr okt 22, 2021 8:18 am

Ik heb enkel beelden tijdens de rust gezien. Boadu verzuimde een zuivere hattrick te maken?

Gebruikersavatar
Zuidema
Berichten: 11937
Lid geworden op: zo nov 09, 2003 1:35 am

Re: PSV

Bericht door Zuidema » vr okt 22, 2021 8:23 am

Marillion schreef:
vr okt 22, 2021 8:06 am
Ik heb niets gezien maar dit was als ik het zo lees gewoon een serieuze wedstrijd. Je kan een keer verliezen van een club als AS Monaco natuurlijk.
Maar natuurlijk. En gisteravond was dat nog schlemielig ook. Daar kom ik niet aan. Maar wel als een club bijvoorbeeld zonder redenen van overmacht een b-ploeg opstelt en zo punten verspeelt. Zoals de Spurs gisteravond als ik het goed begrepen heb. Of dat je zwaar onderpresteert bij gebrek aan motivatie. Je verliest als de Europese nummer 60 bijvoorbeeld punten aan de nummer 164 of zoiets. Je verknoeit het zo niet alleen voor jezelf, maar ook voor die andere clubs. Terwijl die internationale ervaring juist zo leerzaam kan zijn om het level in NL op te krikken.
Success will tear us apart.

columbus
Berichten: 5356
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: PSV

Bericht door columbus » vr okt 22, 2021 8:24 am

wimpey schreef:Ik heb enkel beelden tijdens de rust gezien. Boadu verzuimde een zuivere hattrick te maken?
Mwoah. Had gekund. Bij de tweede enorme kans werd er volgens mij een overtreding gemaakt. De commentaar vond het subliem verdedigd door Obispo. Hij tikte hem gewoon aan, niet hard of gemeen maar de bal werd zeker niet geraakt. De tweede grote kans was wel goed verdedigd. Boadu moet wel sneller handelen in die situaties. De goal draaide hij zo makkelijk weg bij Aad’s alleskunner

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 10:12 am

Ja, was een overtreding en dus rood: doorgebroken speler.

Commentator viel stil na de herhaling, Obispo raakte duidelijk zichtbaar de man en niet de bal. :smallgrin.gif:

PSV zou Vollgasfussball gaan spelen onder Schmidt, maar het lijkt meer op ren-je-rot. Het veld was veel te groot, de spelers liepen zich te pletter. Dan krijg je ook blessures.

Götze is voor zulke wedstrijden gehaald, maar hij faalde opzichtig.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33481
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » vr okt 22, 2021 10:15 am

Van Ginkel ook. Dat zou toch de ‘machinekamer’ van psv moeten zijn? Het was een zwalkend motorbootje dat overal heen ging, behalve de goede kant op.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 10:19 am

Misschien komt dat nog, die jongen is lang geblesseerd geweest.

Wat me echt verbaast: je wilt energiek voetbal spelen (vollgas en zo), en dan haal je spelers die fysieke problemen hebben. Twee nog wel voor dezelfde linie.

Vorig jaar hadden ze Domfries nog: geen tactisch brein, maar wel een speler met schijnbaar oneindige energie.

Prima dat ze verloren hebben, nu moeten ze de resterende wedstrijden voluit gaan om niet te degraderen. Want zo werkt het toch?

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr okt 22, 2021 10:41 am

Hey probleem van psv is het tactisch brein genaamd Schmidt.

Zijn speelstijl is kamikaze en inmiddels achterhaalt

Ren je rot voetbal.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 10:59 am

Waarom vinden ze bij PSV dat Roger Schmidt een toptrainer is, vraag ik me af. Hij heeft het leuk gedaan bij Salzburg, maar daarna is hij in Duitsland mislukt en afgedropen naar China. Zo indrukwekkend is zijn carrière niet. Ook bij PSV heeft hij nog weinig bijzonders laten zien.

De spelers die hij heeft gehaald zijn ook niet zo fantastisch.

Nu willen ze zijn contract verlengen. Van mij mogen ze. :neutral.gif:

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » vr okt 22, 2021 11:19 am

Yopii schreef:
vr okt 22, 2021 10:59 am

Nu willen ze zijn contract verlengen. Van mij mogen ze. :neutral.gif:
Helemaal prima :biggrin.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 12:07 pm

Wat de zorg van Luuk betreft: voor het landencoëfficiënt is het wellicht beter dat PSV afzakt naar de Conference League, in plaats van dat het bijvoorbeeld een play-off moet spelen tegen een nummer drie van de CL. Conference League is veel zwakker bezet en levert net zoveel op als de EL.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 13402
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:43 pm

Re: PSV

Bericht door Arthur » vr okt 22, 2021 12:36 pm

Inderdaad. Aangezien de clubs uit de toplanden de conference league totaal niet serieus nemen, kun je daar als PSV heel ver komen.

Yopii
Berichten: 18488
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » vr okt 22, 2021 12:45 pm

En bij winst direct geplaatst voor de Europe League, wat willen ze nog meer? :hypocrite.gif: :smallgrin.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » vr okt 22, 2021 5:00 pm

Ik moet bekennen dat ik er een beetje tegenop zie dat een of andere kutclub een Europese beker gaat winnen in de vorm van die Conference League.

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 22, 2021 5:23 pm

Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 5:00 pm
Ik moet bekennen dat ik er een beetje tegenop zie dat een of andere kutclub een Europese beker gaat winnen in de vorm van die Conference League.
Heb nog eens naar de bezetting gekeken maar dat is inderdaad wel een heel matig toernooi. Als clubs als Tottenham, Roma het niet serieus nemen dan kan zomaar een Feyenoord of PSV er mee aan de haal. Basel, Vitesse, Slavia Praag, PAOK, AZ Gent, Maccabbi Tel Aviv.....mwoah.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » vr okt 22, 2021 6:01 pm

Overigens, naast Madueke is Gakpo er definitef niet bij tegen Ajax. Blessure van drie tot vier weken.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » zo okt 24, 2021 8:11 pm

Onze vrinden hebben nu overigens meer tegendoelpunten dan Feyenoord, Utrecht, AZ, RKC, Heracles, Groningen, Twente en evenveel als PEC, Vitesse, NEC, Fortuna. Of anders gesteld, alleen Cambuur +8, Sparta + een en Go Ahead + twee kregen meer tegengoals. :biggrin.gif:
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Gaizka1985
Berichten: 2823
Lid geworden op: ma apr 11, 2016 3:12 pm

Re: PSV

Bericht door Gaizka1985 » ma okt 25, 2021 6:11 am

Andriy Demchenko schreef:
vr okt 22, 2021 5:23 pm
Jöhnk schreef:
vr okt 22, 2021 5:00 pm
Ik moet bekennen dat ik er een beetje tegenop zie dat een of andere kutclub een Europese beker gaat winnen in de vorm van die Conference League.
Heb nog eens naar de bezetting gekeken maar dat is inderdaad wel een heel matig toernooi. Als clubs als Tottenham, Roma het niet serieus nemen dan kan zomaar een Feyenoord of PSV er mee aan de haal. Basel, Vitesse, Slavia Praag, PAOK, AZ Gent, Maccabbi Tel Aviv.....mwoah.
Nummers 3 EL stromen nog in...

Andriy Demchenko
Berichten: 5008
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » ma okt 25, 2021 8:01 am

Ja ok, dan krijg je dus mogelijk nog Rangers/sparta Praag, Spartal/Leicester/Legia, Fenerbache/Antwerp, OL of Lokomtiv, Mydtyland/Ludogorets, Celtic

Maar ik ben benieuwd hoeveel van die clubs vollenbak gaat in de Conference League.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Mano
Berichten: 15186
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » ma okt 25, 2021 9:53 am

Wat is eigenlijk de speelstijl van Schmidt?
Waar wil hij heen en waarom lukt het ze niet?

Vorig jaar had hij een erfenis van spelers, nu heeft hij zijn eigen selectie en ook daar loopt het niet.


Ik zie een hoop rennen en vliegen maar geen enkele samenhang.
als ik het vergelijk met Ajax zie je dat spelers bij Ajax weten: Als ik hier sta met de bal, dan staat/komt speler A of B daar en daar. Als ze dan op kijken, is die speler er ook daadwerkelijk of komt hij daar ook echt. Dan kan je 'blind' passes sturen.

Als PSV een tegenstander vastzet, dan zijn het meestal afstandsschoten, bijna nooit combi's
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23213
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: PSV

Bericht door Cruijff » ma okt 25, 2021 10:05 am

Mano schreef:
ma okt 25, 2021 9:53 am
Wat is eigenlijk de speelstijl van Schmidt?
Waar wil hij heen en waarom lukt het ze niet?

Vorig jaar had hij een erfenis van spelers, nu heeft hij zijn eigen selectie en ook daar loopt het niet.

Ik zie een hoop rennen en vliegen maar geen enkele samenhang.

Ook bij het in de NL media inmiddels haast mytische Red Bull Salzburg was er geen grootse geen samenhang, hoor.
Kampioen in Oostenrijk worden, met de middelen van Red Bull en het scoutingsapparaat en organisatie die Red Bull daar neer heeft gezet is geen gigantisch spectaculaire prestatie.

Die Mané, in 2014 nog Red Bull Salzburg speler, en nog een paar anderen konden toch best wel ballen. En zo'n speler is ook niet een klein beetje op de brommer.
Als Frank de Boer daar tegenover Lerin Duarte in de verdediging posteert, tja. :blush.gif: :confused.gif:


Een Ajax met iets meer kwaliteit of gewoon een goede tactiek zou zo'n rennen en naar voren vliegen ploeg als Red Bull Salzburg juist helemaal kapot spelen. Je zag het 1 EL ronde later. Schhmidt en Red Bull Salzburg gingen eraf tegen Basel, en niet door een ongelukkig 1-0'tje. Nee: ze werden met heel duidelijke cijfers uitgeschakeld door Basel.

Plaats reactie