PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Andriy Demchenko
Berichten: 5002
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » wo mei 24, 2023 8:48 pm

Jöhnk schreef:
wo mei 24, 2023 8:05 pm
Dat kan wel, maar dan moet het gaan om een (uitzonderlijk) getalenteerde trainer.

Van Nistelrooy en Heitinga ontberen allebei de aanleg. Het klinkt genuanceerd om te zeggen dat ze nog geen goede trainers zijn, maar ik geloof er weinig van dat ze ooit goede trainers kunnen worden. Welke aanleiding is er om dat te verwachten?
De reden dat ik nul in Van Nistelrooy zie begon al met een anekdote op de trainingscursus. Er waren twee andere cursisten die er een discussie over hadden en toen kwam Van Nistelrooy aan dat hij al die aandacht voor drukzetten maar overdreven vond. Toen vroegen ze hem hoe hij er over dacht en er kwam vrij weinig uit, iets wat zich ook reflecteerde in het spel van PSV dit seizoen. Een voorwaarde voor succes is in mijn ogen wel dat je een vakidioot bent die vollebak gaat met zijn tijd stoppen in het fintetunen van alles. Ten Hag was zo iemand, die redt het ook in de top omdat mensen hem ondanks zijn soms wat sullige voorkomen respecteren om zijn werkethos. Van Nistelrooy en Heitinga, ze krijgen de trainersvacature in hun schoot geworpen op basis van hun verleden als voetballer... niet omdat ze hun jeugdelftallen nou zo goed lieten voetballen. Exemplarisch was dat VN vorig seizoen niets eens bij de beste 5 genomineerde trainers van de Jupiler League zat, ook dat zegt wat.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9345
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: PSV

Bericht door Dubbel » wo mei 24, 2023 9:13 pm

Ik had altijd het gevoel dat Rutten het werk deed en RVN mooi weer mocht spelen in de media. Hoog Cyrano de Bergerac gehalte zeg maar.

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » wo mei 24, 2023 9:18 pm

Die Tovenaar is net zo'n goede directeur als onze Flappie. Maakt van vrijwel ieder dossier een zootje.

GangstaRiB
Berichten: 16755
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Re: PSV

Bericht door GangstaRiB » wo mei 24, 2023 10:18 pm

Mano schreef:
wo mei 24, 2023 4:13 pm
Ja het is die Simons wel in de bol gestegen
(het verhaal wil dat het mede uit zijn kamp komt)
Het is verbazingwekkend dat onbewezen trainers gelijk bij clubs als Ajax en psv aan de slag kunnen. PSV draait natuurlijk een snert seizoen en Nistelrode laat bij alles blijken dat er geen groot genie in em schuilt. Een club moet ingrijpen. En als een club het niet doet, dan maar je beste speler (en z’n entourage) die belang hebben bij bijvoorbeeld CL voetbal.

De tijd van Beenhakker is geweest. Een beetje populair doen en de sfeer goed houden en dan hopen dat het gaat lopen.

Dus ik ben het niet met je eens dat het Simons hoog in de bol zit. Hij is gebaat bij een professionele leiding.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Nihad » wo mei 24, 2023 10:20 pm

Het is vooral bizar dat we het maar blijven herhalen met onervaren trainers. Zowel Ajax als PSV. Wij hebben voor Johnny Frank de Boer, Marcel Keizer, Marco van Basten, Danny Blind en Jan Wouters gehad. Met uitzondering van de Boer waren het allemaal rampzalige trainers. PSV overkomt nu in korte tijd hetzelfde met RVN en ervoor MvB.

Onbegrijpelijk dat zulke grote clubs zulk risico nemen.
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Wie kent Cees de Wolf nog?
Berichten: 9020
Lid geworden op: do aug 28, 2014 11:39 am

PSV

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do mei 25, 2023 7:21 am

Klopt hoor. We hebben ooit, dertig, veertig jaar geleden, wat uitzonderingen gehad (Cruijff en Van Gaal) en dat heeft tot het misverstand geleid dat je helemaal geen ervaring hoeft te hebben als trainer. En als je aan scorebordjoirnalistiek doet, noem je Frank de Boer ook nog.

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » do mei 25, 2023 8:03 am

Nihad schreef:
wo mei 24, 2023 10:20 pm
Het is vooral bizar dat we het maar blijven herhalen met onervaren trainers. Zowel Ajax als PSV. Wij hebben voor Johnny Frank de Boer, Marcel Keizer, Marco van Basten, Danny Blind en Jan Wouters gehad. Met uitzondering van de Boer waren het allemaal rampzalige trainers. PSV overkomt nu in korte tijd hetzelfde met RVN en ervoor MvB.

Onbegrijpelijk dat zulke grote clubs zulk risico nemen.
Met Cocu liep het toch best aardig bij PSV. Was een beetje de Frank de Boer van PSV. En heeft na die tijd net zoveel succes gehad.

Je kan wel kijken naar trainers als Ten Hag, of Klopp, of Guardiola maar dat soort trainers zijn er niet heel veel. De beroepsgekken die dag en nacht bezig zijn met hun team. Moet je ook gewoon geluk mee hebben.
Tijd voor iets nieuws.

Gebruikersavatar
Nihad
Berichten: 13309
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 3:59 pm
Locatie: Den Haag

Re: PSV

Bericht door Nihad » do mei 25, 2023 8:24 am

Goede trainers zijn sowieso schaars. Ajax heeft historisch gezien meer koekenbakkers gehad dan goede trainers. Kijk maar naar het lijstje:

- Wouters
- Blind
- Van Basten
- Keizer
- Schreuder
- Jol
- Adri Koster
- Adriaanse
- Kurt Linder
- Aadje Afkoopsom
etc
“Please do not call me arrogant because what I say is true. I think I’m a special one.”

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » do mei 25, 2023 8:26 am

Dat is toch niet raar. De pannenkoeken blijven niet lang, de succestrainers wel.

Ik denk dat het voor vele clubs wel geldt. Dan zou je de jaren bij elkaar op moeten tellen. Dat geeft een realistischer beeld.
Tijd voor iets nieuws.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do mei 25, 2023 8:41 am

ik hoop vooral dat dit compleet verkeerd uitpakt voor PSV en ze 3de worden.
Dus ditmaal sta ik in Kamp RvN en laat PSV lekker door het ijs zakken. :blub.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » do mei 25, 2023 8:57 am

Liberty schreef:
do mei 25, 2023 8:03 am
Nihad schreef:
wo mei 24, 2023 10:20 pm
Het is vooral bizar dat we het maar blijven herhalen met onervaren trainers. Zowel Ajax als PSV. Wij hebben voor Johnny Frank de Boer, Marcel Keizer, Marco van Basten, Danny Blind en Jan Wouters gehad. Met uitzondering van de Boer waren het allemaal rampzalige trainers. PSV overkomt nu in korte tijd hetzelfde met RVN en ervoor MvB.

Onbegrijpelijk dat zulke grote clubs zulk risico nemen.
Met Cocu liep het toch best aardig bij PSV. Was een beetje de Frank de Boer van PSV. En heeft na die tijd net zoveel succes gehad.

Je kan wel kijken naar trainers als Ten Hag, of Klopp, of Guardiola maar dat soort trainers zijn er niet heel veel. De beroepsgekken die dag en nacht bezig zijn met hun team. Moet je ook gewoon geluk mee hebben.
Een goede trainer kan een elftal goed laten voetballen. Ook Cocu en De Boer zijn dus geen goede trainers, zoals in het buitenland ook is gebleken. Ze hebben in NL prijzen gewonnen maar zaten dan ook bij de grootste clubs.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33276
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: PSV

Bericht door zeux » do mei 25, 2023 9:00 am

Jöhnk schreef:
do mei 25, 2023 8:57 am
Liberty schreef:
do mei 25, 2023 8:03 am
Nihad schreef:
wo mei 24, 2023 10:20 pm
Het is vooral bizar dat we het maar blijven herhalen met onervaren trainers. Zowel Ajax als PSV. Wij hebben voor Johnny Frank de Boer, Marcel Keizer, Marco van Basten, Danny Blind en Jan Wouters gehad. Met uitzondering van de Boer waren het allemaal rampzalige trainers. PSV overkomt nu in korte tijd hetzelfde met RVN en ervoor MvB.

Onbegrijpelijk dat zulke grote clubs zulk risico nemen.
Met Cocu liep het toch best aardig bij PSV. Was een beetje de Frank de Boer van PSV. En heeft na die tijd net zoveel succes gehad.

Je kan wel kijken naar trainers als Ten Hag, of Klopp, of Guardiola maar dat soort trainers zijn er niet heel veel. De beroepsgekken die dag en nacht bezig zijn met hun team. Moet je ook gewoon geluk mee hebben.
Een goede trainer kan een elftal goed laten voetballen. Ook Cocu en De Boer zijn dus geen goede trainers, zoals in het buitenland ook is gebleken. Ze hebben in NL prijzen gewonnen maar zaten dan ook bij de grootste clubs.
En De Boer speelde draconisch 'voetbal'...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do mei 25, 2023 9:00 am

De directie zag het niet aankomen. Goed, het moment is zeker verrassend. Maar er zal toch niemand van opkijken dat hij sterk emotioneel reageert wanneer het niet gaat zoals hij wil? De verhalen over uitbarstingen in zijn tijd als speler zijn vrij talrijk.

Van Nistelrooij zag het in eerste instantie zelf niet eens zitten om eraan te beginnen. Uiteindelijk is 'ie dan toch ingestapt. Met een selectie die ook niet in balans is én de tussentijdse verkoop van Gakpo en Madueke is dit dan wel ongeveer wat je kon verwachten. Zo heel slecht is het niet eens gegaan eigenlijk. Beker en JC schaal. Paar goede wedstrijden in Europa. Ajax vier keer verslagen en dus nog een goede kans op de 2e plek.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do mei 25, 2023 9:11 am

Met een selectie die ook niet in balans is én de tussentijdse verkoop van Gakpo en Madueke is dit dan wel ongeveer wat je kon verwachten.
Enerzijds/anderzijds... Gakpo verkopen was voor RVN een drama, daarmee leverde PSV heel wat in. Daar staat tegenover dat Ajax dit seizoen geen knikker raakte, waardoor de tweede plaats voor het grijpen lag.

Het voetbal van PSV was niet om aan te zien, dus op de langere termijn gaat met het vertrek van RVN weinig verloren voor PSV. Op de korte termijn zorgt het wel voor onrust.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do mei 25, 2023 9:18 am

Ik zie ook geen grote trainer in hem.

PSV heeft vrijwel hetzelfde probleem als Ajax. De balans in de selectie klopt niet. Met name achterin is het behelpen. Ik zie ze overigens nog steeds gewoon tweede worden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Liberty
Berichten: 12764
Lid geworden op: vr okt 10, 2003 3:33 pm
Locatie: Ergens in Zuid-Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Liberty » do mei 25, 2023 9:19 am

Jöhnk schreef:
do mei 25, 2023 8:57 am
Liberty schreef:
do mei 25, 2023 8:03 am
Nihad schreef:
wo mei 24, 2023 10:20 pm
Het is vooral bizar dat we het maar blijven herhalen met onervaren trainers. Zowel Ajax als PSV. Wij hebben voor Johnny Frank de Boer, Marcel Keizer, Marco van Basten, Danny Blind en Jan Wouters gehad. Met uitzondering van de Boer waren het allemaal rampzalige trainers. PSV overkomt nu in korte tijd hetzelfde met RVN en ervoor MvB.

Onbegrijpelijk dat zulke grote clubs zulk risico nemen.
Met Cocu liep het toch best aardig bij PSV. Was een beetje de Frank de Boer van PSV. En heeft na die tijd net zoveel succes gehad.

Je kan wel kijken naar trainers als Ten Hag, of Klopp, of Guardiola maar dat soort trainers zijn er niet heel veel. De beroepsgekken die dag en nacht bezig zijn met hun team. Moet je ook gewoon geluk mee hebben.
Een goede trainer kan een elftal goed laten voetballen. Ook Cocu en De Boer zijn dus geen goede trainers, zoals in het buitenland ook is gebleken. Ze hebben in NL prijzen gewonnen maar zaten dan ook bij de grootste clubs.
Ik zeg ook niet dat het goede trainers zijn. Maar succesvol waren ze zeker wel.

En de kritiek op De Boer vind ik ook niet altijd terecht. In het begin werd er best aardig gevoetbald. En toen had Ajax ook een prima selectie. Het spel werd later veel minder, maar ook omdat de beste spelers vertrokken. Er was ook geen ruimte om goede spelers te halen.

Neem de zomer van 2013: Eriksen werd notabene vervangen door Duarte en voor Alderweireld kwam helemaal niemand. Daar was Veltman voor. De basis van dat seizoen bestond uit jongens als Van Rhijn, Boilesen, Sereno, etc. Ga daar maar eens goed voetbal mee spelen.
Het feit dat Ajax in 2014 nog kampioen werd is sowieso al een wonder.

Als je al het slechte ui die jaren ophangt aan De Boer dan mag je successen ook aan hem opdragen. En nee, het is geen toptrainer. Dat heeft hij in de afgelopen jaren bewezen. Maar bij Ajax, zeker in de eerste jaren, functioneerde hij prima. En de grondslag (voornamelijk de financiële grondslag) voor de successen onder Ten Hag lagen wel in de jaren onder Frank de Boer. Zonder het Champions League-geld waren aankopen als die van Blind en Tadic niet mogelijk geweest.
Tijd voor iets nieuws.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do mei 25, 2023 9:20 am

Dat denk ik ook, ze hebben maar een punt nodig. Die gelijkmaker van afgelopen zondag gaat ons opbreken.

Je leest steeds over balans, maar het gaat toch gewoon om kwaliteit? De verdediging van PSV is erg zwak.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40619
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » do mei 25, 2023 9:55 am

Dat is wat ik vooral bedoel. De verdediging is daar, zoals bij veel clubs, altijd een sluitpost.

En dan heb je nog de huilende madonna. Die jongen kan heel erg goed voetballen maar het lijkt me ook een lastige klant in de groep die vooral erg met zichzelf bezig is.
Nil volentibus arduum

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do mei 25, 2023 10:00 am

PSV heeft de beste papieren om 2de te worden. Dus ook ik zie het niet gebeuren.

maar, Ajax moet winnen en dan is het aan de rest.
Als AZ nog iets wenst, zal het ook moeten winnen.

Als Ajax 0-4 voor staat met de rust en het staat bij AZ-psv nog 0-0 zie ik AZ niet tot het gaatje gaan.
Al is Ajax te zwak om het puur en alleen over te laten aan de 2de helft.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do mei 25, 2023 11:16 am

Driessen licht toe: 'Toen vroeg de PSV-directie onderhoud met de spelersraad aan'


Valentijn Driessen, chef voetbal van De Telegraaf, verwacht dat Xavi Simons aankomende zomer vertrekt bij PSV. De journalist ziet na het vertrek van Ruud van Nistelrooij geen reden voor de twintigjarige spelmaker om te blijven.

Driessen verwacht dat er het nodige staat te gebeuren in de spelersgroep van PSV. "Luuk de Jong is wel zo'n beetje einde verhaal en ik denk dat Xavi Simons nu helemaal weggaat... Wat heeft hij daar nog te zoeken?", speculeert hij bij Vandaag Inside. Simons plaatste woensdag een dankwoord op social media, waarin hij vol lof over Van Nistelrooij sprak.

De ochtendkrant maakte onlangs melding dat André Ooijer en Fred Rutten, de assistenten van Van Nistelrooij, ontevreden waren over de werkwijze van de voormalig trainer. Driessen licht toe hoe het verhaal over de 'klagende spelers' is ontstaan. "Wat gebeurt er: dat verhaal verschijnt in de krant en opeens komt er een dynamiek op gang dat er ook binnen de spelersgroep een hoop weerstand is tegen Van Nistelrooij."

"Toen kwam dat onderhoud, dat is aangevraagd door de directie met de spelersraad: hoe bevalt Van Nistelrooij, gaan we wel of niet door met hem? Toen is de bal nog veel sneller gaan rollen."
Hebben we het hier over die 'totaal verraste' directie? :smallgrin.gif:

Wie zitten er in de spelersraad, behalve Xavi Simons? Die slappe zak uit Volendam blijkbaar ook? :confused.gif:

Van Nistelrooij vond dat bepaalde spelers niet professioneel genoeg waren. Daar had hij ongetwijfeld gelijk in.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13698
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: PSV

Bericht door Jinne » do mei 25, 2023 11:29 am

Brands hier ook wel erg onbekwaam. Dat Veerman bij de verklikkers zat had iedereen wel kunnen voorspellen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

wimpey
Berichten: 51682
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: PSV

Bericht door wimpey » do mei 25, 2023 11:48 am

Journalist Rik koos blijkbaar voor d’n doofpot. Fan in hart en nieren, d’n Rik.

Yopii
Berichten: 17875
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » do mei 25, 2023 11:56 am

Toen kwam dat onderhoud, dat is aangevraagd door de directie met de spelersraad: hoe bevalt Van Nistelrooij, gaan we wel of niet door met hem?
Als dit waar is... :confused.gif:

Zou ik ook niet pikken, rot op, zeg! De directie vraagt dus aan Joey Veerman e.a. of zijn trainer moet blijven?

Brevet van onvermogen. :aai.gif:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: PSV

Bericht door Jöhnk » do mei 25, 2023 12:25 pm

De directie heeft Ruudje eruit gewerkt, handig gebruikmakend van de onvrede bij de spelers? Dat is mijn indruk. Slinks, maar PSV wordt er niet slechter van.

Mano
Berichten: 15119
Lid geworden op: wo jul 21, 2004 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Re: PSV

Bericht door Mano » do mei 25, 2023 1:20 pm

Wat ze niet verwachten hadden, is dat RvN meteen het bijltje erbij neergooide
Dinsdag gesproken en woensdag trok hij meteen zijn conclusie. Directie (ook koekenbakkers) dachten die ene pot nog wel met RvN te kunnen spelen en dan afscheid nemen.

Daar dacht RvN anders over.


Laten we hopen dat dit verkeerd voor ze uitpakt :headbang.gif:
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Plaats reactie