PSV

Hoe gaat het met de andere clubs in Nederland en Europa?

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » vr okt 30, 2020 10:14 am

Ja knappe prestatie tegen Nicosia ...

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 10:52 am

Met de hakken over de sloot. Het heeft wel iets weg van de vele net niet/net wel wedstrijden tegen matige tegenstanders die Ajax heeft gespeeld voordat we de afgelopen jaren de stap naar de CL hebben gemaakt.

Het is in ieder geval positief dat ze punten pakken en zo ook Europees actief blijven. AZ heeft ook gewonnen dus per saldo was dit voor Nederland volgens mij een prima speelronde.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » vr okt 30, 2020 3:50 pm

het was een acceptabele ronde. Feijenoord heeft dit seizoen een sleutel in handen vwb de coefficienten lijst. Ze spelen tegen russen en oostenrijkers, waarmee we in de slag zijn. De russen draaien dit jaar een slechte campagne, ze zijn al wat ploegen kwijt, en er valt later een enorm hoog coefficient weg. Dus die kunnen we pakken de komende jaren. We zitten de belgen op de hielen 0.5 verschil en houden de oostenrijkers achter ons. Kortom. We zullen alles moeten winnen :ajaxsmiley.gif:
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 4:38 pm

Dat Feyenoord dan weer van een Oostenrijkse club moet verliezen was dus wel weer een duur geintje. Eigenlijk kunnen ze beter Europa niet meer in. Zo realistisch moet je zijn. Met supporters breken ze overal de tent af en zonder supporters hebben ze een slechte invloed op de plaats van Nederland op de Europese ranglijst.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » vr okt 30, 2020 6:48 pm

https://www.nu.nl/voetbal/6087316/knvb- ... ellen.html

Ondertussen is ome toon, voorheen fel tegenstander van competitiewedstrijden verplaatsen, gebelgd
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 6:53 pm

Niet sterk inderdaad. Ik snap overigens niet zo goed waarom ze niet één of twee extra spelers van Jong PSV laten aansluiten als wisselspelers. Dat mag toch gewoon? Slechts één veldspeler op de bank lijkt me daarom vooral een keuze.
Nil volentibus arduum

Lionel
Berichten: 47274
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: PSV

Bericht door Lionel » vr okt 30, 2020 7:13 pm

Marillion schreef:
vr okt 30, 2020 6:53 pm
Niet sterk inderdaad. Ik snap overigens niet zo goed waarom ze niet één of twee extra spelers van Jong PSV laten aansluiten als wisselspelers. Dat mag toch gewoon? Slechts één veldspeler op de bank lijkt me daarom vooral een keuze.
Precies. Al die clubs hebben de mond vol over de opleiding.
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10272
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Re: PSV

Bericht door WP_Legend » za okt 31, 2020 3:03 am

Ze hebben die Klojo toch meegenomen?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » za okt 31, 2020 11:13 am

Maar ze doen het voorkomen dat ze maar één veldspeler over hadden. Dat lijkt me een bewuste keuze want ze hebben natuurlijk genoeg contractspelers om die bank te vullen.

Gerbrands wilde de wedstrijd van dit weekend doorschuiven naar december omdat die datum daarvoor beschikbaar zou zijn. Maar die datum is gereserveerd voor noodsituaties om de competitie toch uit te kunnen spelen. En dat is nu gewoon niet het geval. Al zit het ze natuurlijk wel even flink tegen met zoveel Corona gevallen tegelijk.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
999
Berichten: 58845
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: PSV

Bericht door 999 » za okt 31, 2020 11:27 am

Toch tel ik volgens mij 9 spelers die afgelopen weken gewoon basis speler zijn of waren die speelde tegen " Mandolinen in Nicosia " ....

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » za okt 31, 2020 11:45 am

Lachwekkend gezeur van PSV. Ze kunnen toch hun selectie aanvullen met spelers van Jong PSV, dat zijn ook profvoetballers. Het is maar een potje tegen Ado, waar hebben we het over!
Laatst gewijzigd door Giacomo Puccini op zo nov 01, 2020 11:18 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ajax!

Wouter
Berichten: 18762
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za okt 31, 2020 12:07 pm

Marillion schreef:
vr okt 30, 2020 4:38 pm
Dat Feyenoord dan weer van een Oostenrijkse club moet verliezen was dus wel weer een duur geintje. Eigenlijk kunnen ze beter Europa niet meer in. Zo realistisch moet je zijn. Met supporters breken ze overal de tent af en zonder supporters hebben ze een slechte invloed op de plaats van Nederland op de Europese ranglijst.
Eens. Laat Vitesse maar gaan. :hypocrite.gif:

Andriy Demchenko
Berichten: 5003
Lid geworden op: zo apr 10, 2016 6:30 am

Re: PSV

Bericht door Andriy Demchenko » za okt 31, 2020 10:26 pm

Marillion schreef:
vr okt 30, 2020 6:53 pm
Niet sterk inderdaad. Ik snap overigens niet zo goed waarom ze niet één of twee extra spelers van Jong PSV laten aansluiten als wisselspelers. Dat mag toch gewoon? Slechts één veldspeler op de bank lijkt me daarom vooral een keuze.
Het is bij PSV dit seizoen een keuze geweest om Jong PSV niet van grote kwaliteitsinjecties te voorzien en de verdediging die al dun bezet was te negeren. Ze hebben Max gehaald (i.p.v. Lato) wat een kwaliteitsinjectie was en verder hebben ze Schwaab ingewisseld voor Obispo (terug van huur) en Jordan Teze (doorgeschoven). Dat was al al karig bezet. Als je dan ook in je eigen jeugdelftallen (Jong PSV, A1) geen talenten hebben die zich echt aandienen dan heb je het aan jezelf te danken.

Als je dan naar het middenveld kijkt dan hadden ze al Sadilek, Rosario, Hendrix, Ihattaren, Thomas, Guttierez, Mauro Junior dan haal je doodleuk nog Fein, Van Ginkel, Gotze en Sangare. Ja dan heb je een selectie in disbalans en je prioriteiten verkeerd gesteld.
''And water with the tyrants' blood. The freedom you have gained." Taras Shevchenko

Wouter
Berichten: 18762
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » za okt 31, 2020 11:41 pm


Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » zo nov 01, 2020 3:11 pm

Jong PSV moet zelf maandag avond spelen. Volgens mij mogen spelers die mee hebben gedaan met het eerste niet altijd meer in Jong PSV meedoen in dezelfde speelronde. En aangezien er daar ook 5 zijn die besmet zijn, zal dat uberhaupt al lastig worden.

Snap overigens niet goed wat het transfer beleid van PSV te maken heeft met het feit dat de helft van de A selectie nu door Corona niet mag spelen, maar goed.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 3:17 pm

Jong PSV kunnen ze dan eventueel weer aanvullen met spelers uit de opleiding.

Ik snap wel dat het nu allemaal heel erg ongelukkig uitkomt hoor. Met zoveel gevallen tegelijk. Probleem is natuurlijk dat de keuze is gemaakt om te spelen en dat dit nodig is gezien de inkomsten vanuit Fox. Op het moment dat die beslissing is genomen was wel duidelijk wat we soms een gekke wedstrijd zouden gaan krijgen. De selecties zitten niet in een bubbel dus de kans op besmettingen was honderd procent. De vraag is dan alleen wanneer het gebeurd en hoe snel het rondgaat in een selectie.

De extra ruimte in de kalender is denk ik vooral gemaakt voor het geval er hele speelrondes komen te vervallen. Bijvoorbeeld wanneer er een speelverbod komt.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: PSV

Bericht door Giacomo Puccini » zo nov 01, 2020 3:30 pm

Precies Jong PSV kan altijd aangevuld worden, lekker belangrijk.
Ajax!

Frank
Berichten: 7056
Lid geworden op: zo sep 21, 2003 1:14 pm

Re: PSV

Bericht door Frank » zo nov 01, 2020 3:34 pm

Laat ik het er maar op houden dat ik vind dat er van een eerlijk competitie verloop in een aantal gevallen (kijk ook naar NAC en AZ) geen enkele sprake meer is.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7898
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: PSV

Bericht door elliquido » zo nov 01, 2020 3:34 pm

Rosario en gakhbo zijn er weer bij
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 3:37 pm

Frank schreef:
zo nov 01, 2020 3:34 pm
Laat ik het er maar op houden dat ik vind dat er van een eerlijk competitie verloop in een aantal gevallen (kijk ook naar NAC en AZ) geen enkele sprake meer is.
Klopt, het heeft absoluut invloed.

Ik denk alleen dat dit een logisch gevolg is van de keuze om op deze manier door te gaan met de competitie. Wat verwachten we anders met spelers die niet in een bubbel zitten. Als club moet je het geluk hebben dat het een beetje gespreid gaat. Maar als het intern rondgaat dan doe je niet veel meer. Voordeel zou straks kunnen zijn dat PSV erdoor is en voorlopig geen nieuwe besmettingen meer krijgt. Wellicht komen andere clubs later in deze positie.
Nil volentibus arduum

Yopii
Berichten: 18377
Lid geworden op: zo nov 06, 2016 10:14 am

Re: PSV

Bericht door Yopii » zo nov 01, 2020 3:39 pm

Waarom zou de wedstrijd van vandaag niet verplaatst kunnen worden? :confused.gif:

Rigide van de KNVB.

Wouter
Berichten: 18762
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo nov 01, 2020 3:39 pm

Maar dat gold toch ook altijd voor blessures, de griep etc.?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 3:46 pm

Yopii schreef:
zo nov 01, 2020 3:39 pm
Waarom zou de wedstrijd van vandaag niet verplaatst kunnen worden? :confused.gif:

Rigide van de KNVB.
Ik denk dat ze zo lang mogelijk kiezen voor continuïteit. Iedere speelronde die is gespeeld is er één. Dat gaat natuurlijk gewoon om geld. Alle clubs hebben er ook belang bij dat de competitie volledig gespeeld kan worden. Als je snel begint met verplaatsen dan kan het zijn dat de marge in het speelschema te snel is verdwenen. We kunnen ook nog in de situatie komen dat er niet gespeeld mag worden.

Ik zou er overigens zelf geen enkel probleem mee hebben als ze deze wedstrijd wel zouden uitstellen hoor. Maar ik denk dat dit de reden is waarom ze dat niet toestaan.

PSV heeft volgens mij ook nog altijd een representatief elftal.
Nil volentibus arduum

Wouter
Berichten: 18762
Lid geworden op: ma jun 21, 2004 12:35 pm
Locatie: Einde van de wereld

Re: PSV

Bericht door Wouter » zo nov 01, 2020 3:50 pm

Ze hebben toch ook gewoon afspraken gemaakt wanneer een wedstrijd nog door kan gaan en wanneer niet? Dan kan een bond daar niet mee gaan marchanderen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 40932
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: PSV

Bericht door Marillion » zo nov 01, 2020 3:51 pm

Van knvb.nl:

Volgens de UEFA is voor een team het minimum aantal spelers om te kunnen voetballen dertien spelers waarvan minimaal één keeper. Maar daarbuiten zullen wij ook per situatie kijken. Zo kunnen spelers besmet zijn met het virus maar men kan ook vanwege de quarantaineregels niet mogen voetballen. We leveren dus per geval maatwerk. Wel is het doel dat als een wedstrijd even gespeeld kan worden, deze ook doorgaat. De continuïteit van de competitie mag niet in gevaar komen door het onnodig uitstellen van wedstrijden.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie